پارسه
گروه آموزشی وکیلی
کیهان روان
زمان مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳
همپا
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
گروه آموزشی وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

انتشار اطلاعیه پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه رازی ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط و نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع دکتری به شیوه استاد محور دانشگاه رازی ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه رازی به استناد آیین نامه‌های شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر دوره کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری تخصصی دانشگاه رازی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، بر اساس آیین نامه پذیرش دکتری استاد محور از بین دانشجویان دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشند در کلیه‌ی رشته‌هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد به صورت مازاد بر ظرفیت و با رعایت کامل مقررات مربوطه به شیوه استاد محور (مبتنی بر رفع نیازهای کشور) دانشجو می‌پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه رازی

کلیه متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱۱ لغایت ۱۴۰۳/۴/۷ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه رازی مراجعه و با توجه به دستورالعمل ثبت نام نسبت به بارگذاری مدارک و ثبت نام نهایی اقدام نمایند.

 

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی

شرایط پذیرش متقاضیان دکتری استعداد درخشان دانشگاه رازی به شرح زیر است:

الف – شرایط عمومی

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲- متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران.

۳- نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح.

ب – شرایط اختصاصی

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته‌ی مورد تقاضا و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاه‌های داخل کشور

۲- دارا بودن میانگین کل معدل ۱۶ یا بالاتر در مقطع کارشناسی (یا معدل همتراز شده طبق همترازی سامانه‌ی سازمان سنجش)

۳- دارا بودن میانگین کل معدل ۱۷ یا بالاتر بدون احتساب نمره‌ی پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد (یا معدل همتراز شده طبق همترازی سامانه‌ی سازمان سنجش)

۴- بیش از سه سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

۵- قبولی در مصاحبه‌ی گروه مربوطه.

۶- متقاضی باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۶/۳۱ دانش آموخته شود.

۷- کسب حداقل ۱۰ امتیاز از جدول شماره‌ی ۱ الزامی است. (جداول انتهای اطلاعیه)

تبصره‌ی ۱: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته‌ی تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.دکتری استاد محور دانشگاه رازی

 

ج – نحوه‌ی ارائه‌ی مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده:

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره‌ی ۱ در صورتی ارزیابی خواهد شد که یا چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد و حتماً باید مرتبط با پایان نامه باشد.

تبصره: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله است.

۲- هرگونه ثبت اختراع باید مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی یا ابن سینا) باید تأیید دبیرخانه‌ی جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۴- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی (رتبه‌های اول تا پانزدهم کشوری) باید تأیید دبیرخانه‌ی المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۵- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد یا نام وی بلافاصله بعد از نام استاد راهنما یا مشاور ذکر شود (نام دانشجو باید اولین نویسنده در لیست دانشجویان باشد) و یا مخترع اصلی اختراع باشد در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

تذکر: پذیرش داوطلبان حائز شرایط این آیین نامه، بدون پرداخت شهریه تحصیلی است؛ بنابراین داوطلبانی که از این طریق پذیرفته می‌شوند، در صورت انصراف از تحصیل، ملزم به پرداخت هزینه‌های آموزش رایگان خواهند بود.

عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه رازی

عناوین دارای پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه رازی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

 

مدارک ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه رازی ۱۴۰۳

کلیه‌ی مدارک زیر باید در سامانه گلستان به آدرس golestan.razi.ac.ir بارگذاری شود:

* فرم تکمیل شده‌ی تقاضا (فرم ۱، فرم ۲، فرم ۳، فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما) به طور دقیق و خوان (دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاه رازی نیازی به تکمیل فرم شماره ۲ ندارند) فرم‌ها حتماً باید تایپ و سپس در سامانه‌ی گلستان بارگذاری شوند.

* تصویر شناسنامه (فقط صفحه اول و در صورت داشتن توضیحات، تصویر تمام صفحات الزامی است) و تصویر کارت ملی

* تصویر گواهی نامه و ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد که نمره‌ی پایان نامه حتماً در آن درج شده باشد. معدل مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره‌ی پایان نامه و ذکر نمره‌ی پایان نامه (در صورت دفاع) باید ارائه شود. (ارائه‌ی نمره‌ی پایان نامه برای دانشجویان سال آخر که تا ۱۴۰۴/۶/۳۱ دانش آموخته می‌شوند، الزامی نیست)

* تصویر گواهینامه و ریزنمرات مقطع کارشناسی

* معرفی نامه از دبیرخانه‌ی المپیاد دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد (برای دانشجویان المپیادی)

* معرفی نامه از دبیرخانه‌ی جشنواره‌های معتبر علمی خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا (برای برگزیدگان جشنواره‌ها در مقطع کارشناسی ارشد)

* تصویر کامل کلیه‌ی مقالات علمی ترویجی، علمی پژوهشی، ISI ،ISC که منتشر شده باشد (در صورت انتشار مقاله، تصویر جلد مجله حتماً ضمیمه شود)

* تصویر کلیه‌ی مقالات ارائه شده در همایش ها، تألیفات، کتاب‌ها و فعالیت‌های پژوهشی داوطلب

* گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه‌ی کامل مقاله نیز ضمیمه شود)

* تصویر جلد مجله که در آن اعتبار و درجه‌ی علمی مجله مشخص باشد (علمی – پژوهشی، ISC ،ISI)، مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

* ارائه‌ی فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما.

* در خصوص بسندگی زبان خارجی در پذیرش دانشجوی دکتری استعدادهای درخشان، طبق مصوبه شورای آموزشی دانشگاه تا سقف ۴ امتیاز به مدرک زبان مورد تایید (جدول شماره ۴) و تا سقف ۴ امتیاز به بسندگی زبان در زمان مصاحبه اختصاص می‌یابد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عزیزالله احدی
تیر ۶, ۱۴۰۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام من ارشد رو رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه بیرجند استان خراسان جنوبی خوندم و الآن می‌خواهم در دانشگاه رازی در رشته خودم دکتری بخونم آیا امکان دارد یا خیر؟
من سه مقاله کنفرانسی چاپ‌شده دارم که دوی آن مطابق عنوان پایان‌نامه‌ام است و یکی مخالف و همچنان ارشد رو در چهار ترم تمام کردم و ۱۸.۵ نمره دارم آیا شرایط دکتری رو پوره می‌کنم.

مهتاب
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۲:۴۳ ق٫ظ

امکان دارد ولی به سن میزان گذشتن از زمان فارغ التحصیلی و نمره پایان نامه و سانسا که با چه کسایی همگروه میشی برای مصاحبه و ….. بستگی داره

شبنم
تیر ۶, ۱۴۰۳ ۷:۵۳ ق٫ظ

سلام
ببخشید سوالی داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید
من در رشته و دانشگاه موردنظرم که ارشد رو هم همونجا تموم کردم، هم از طریق استعداد درخشان و هم کنکور اقدام کردم. استعداد درخشان دعوت به مصاحبه شدم و از طریق کنکور هم برای مصاحبه مجاز شدم اما چون از طریق استعداد درخشان اسمم رو زده بودند دیگه برای مصاحبه با کنکور ثبت نام نکردم. روز مصاحبه به صورت استعداد درخشان در مصاحبه شرکت کردم اما اساتید گفتند که اگر از طریق کنکور برای مصاحبه میومدی شانست بیشتر بود. گفتند ما اگر از طریق کنکور پنج دانشجو بگیریم میتوانیم یک استعداد درخشان هم بگیریم. برای همین من استرس گرفتم که اگر از طریق کنکور دانشجو نگیرند شانس من هم از بین میره. آیا چنین بندی در آیین نامه وجود داره؟و آیا امکانش هست که من با وجود اینکه از طریق کنکور برای مصاحبه ثبت نام نکردم از این طریق (باکنکور) پذیرش بشم؟

مهتاب
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۲:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  شبنم

خیر وقتی ثبت نام نکردید از طریق کنکور پس از اون طریق پذیرش قطعا نمیشید

شبنم
تیر ۸, ۱۴۰۳ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهتاب

ممنون ار پاسختون