پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

پذیرش مجدد دکتری استاد محور دانشگاه رازی ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط و نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز تمام دانشگاه‌ها در مقطع دکتری به شیوه استاد محور دانشگاه رازی ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه رازی به استناد آیین نامه‌های شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بر اساس آیین نامه پذیرش دکتری استاد محور از بین برگزیدگان علمی دانشگاه رازی و سایر دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد، جامع علمی کاربردی و دوره های تحصیلی مجازی و پردیسهای بین الملل (خودگردان) که واجد شرایط عمومی و اختصاصی زیر هستند، در مقطع دکتری تخصصی به شیوه استاد محور برای نیمسال اوّل سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجو می پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه رازی

کلیه متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۱۴۰۳/۵/۵ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه رازی مراجعه و با توجه به دستورالعمل ثبت نام نسبت به بارگذاری مدارک و ثبت نام نهایی اقدام نمایند.

 

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی

شرایط پذیرش دکتری استادمحور دانشگاه رازی به شرح زیر است:

الف- شرایط عمومی

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲- متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران.

۳- نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح.

ب- شرایط اختصاصی

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته‌ی مورد تقاضا و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاه‌های داخل کشور

۲- دارا بودن میانگین کل معدل ۱۶ یا بالاتر در مقطع کارشناسی (یا معدل همتراز شده طبق همترازی سامانه‌ی سازمان سنجش)

۳- دارا بودن میانگین کل معدل ۱۷ یا بالاتر بدون احتساب نمره‌ی پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد (یا معدل همتراز شده طبق همترازی سامانه‌ی سازمان سنجش)

۴- بیش از سه سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

۵- قبولی در مصاحبه‌ی استاد

۶- متقاضی باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۶/۳۱ دانش آموخته شود.

تبصره‌ی ۱: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته‌ی تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.

تبصرهٔ ۲: لازم به ذکر است دانش آموختگان دانشگاههای دولتی و سایر زیر نظام‌های آموزش عالی اعم از پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد، جامع علمی کاربردی و دوره های تحصیلی مجازی و پردیسهای بین الملل (خودگردان) و… می‌توانند در فراخوان شرکت و درخواست خود را ارائه نمایند.

۷- دانشجوی پذیرفته شده به هیچ عنوان نباید با استاد میزبان رابطه نسبی و سببی داشته باشد. طبق مصوبات وزارت علوم مصادیق رابطه نسبی و سببی به شرح زیر است:

«عضو هیات علمی پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله، عمه دانشجو و پدر و مادر همسرِ دانشجو نباشد»

توجه: شرکت در فراخوان و ارائهٔ درخواست به معنی پذیرش نیست و حقی برای داوطلب ایجاد نمی‌کند.

تذکر: پذیرش داوطلبان حائز شرایط این آیین نامه، بدون پرداخت شهریه تحصیلی است؛ بنابراین داوطلبانی که از این طریق پذیرفته می شوند، در صورت انصراف از تحصیل، ملزم به پرداخت هزینه های آموزش رایگان خواهند بود.

نکات مهم:

۱- به داوطلبان توصیه می شود به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هرگونه نکتهٔ لازم، اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه به طور منظم پیگیری نمایند.

۲- دانش آموختگان حداکثر تا ۳ سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به مقطع دکتری برخوردار شوند؛ بنابراین داوطلبان توجه داشته باشند در زمان ثبت نام در فراخوان، از تاریخ فراغت از تحصیل آن‌ها، بیشتر از سه سال نگذشته باشد.

۳- اتباع غیر ایرانی مقیم ایران ورودی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

۴- مدارک داوطلبان و وجه دریافتی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد؛ لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط درصورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

۵- دانشگاه و استاد میزبان در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت مقطع دکتری خود نخواهد بود.

۶- با توجه به اینکه ادامهٔ تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامهٔ تحصیل کسب نمایند.

۷- افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد خود از سهمیهٔ بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در مقطع دکتری نیز استفاده نمایند.

۸- عضو هیات علمی نباید هیچگونه رابطه نسبی یا سببی با دانشجو داشته باشد. (منظور از رابطه نسبی و سببی: عضو هیات علمی پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله، عمهٔ دانشجو و پدر و مادر همسر دانشجو نباشد)

دکتری استاد محور دانشگاه رازی

عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه رازی

عناوین دارای پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه رازی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه رازی

مدارک ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه رازی ۱۴۰۳

کلیه‌ی مدارک زیر باید در سامانه گلستان به آدرس golestan.razi.ac.ir بارگذاری شود:

* فرم تکمیل شده‌ی تقاضا (فرم ۱، فرم ۲، فرم ۳، فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما) به طور دقیق و خوان (دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاه رازی نیازی به تکمیل فرم شماره ۲ ندارند) فرم‌ها حتماً باید تایپ و سپس در سامانه‌ی گلستان بارگذاری شوند.

* تصویر شناسنامه (فقط صفحه اول و در صورت داشتن توضیحات، تصویر تمام صفحات الزامی است) و تصویر کارت ملی

* تصویر گواهی نامه و ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد که نمره‌ی پایان نامه حتماً در آن درج شده باشد. معدل مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره‌ی پایان نامه و ذکر نمره‌ی پایان نامه (در صورت دفاع) باید ارائه شود. (ارائه‌ی نمره‌ی پایان نامه برای دانشجویان سال آخر که تا ۱۴۰۴/۶/۳۱ دانش آموخته می‌شوند، الزامی نیست)

* تصویر گواهینامه و ریزنمرات مقطع کارشناسی

* معرفی نامه از دبیرخانه‌ی المپیاد دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد (برای دانشجویان المپیادی)

* معرفی نامه از دبیرخانه‌ی جشنواره‌های معتبر علمی خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا (برای برگزیدگان جشنواره‌ها در مقطع کارشناسی ارشد)

* تصویر کامل کلیه‌ی مقالات علمی ترویجی، علمی پژوهشی، ISI ،ISC که منتشر شده باشد (در صورت انتشار مقاله، تصویر جلد مجله حتماً ضمیمه شود)

* تصویر کلیه‌ی مقالات ارائه شده در همایش ها، تألیفات، کتاب‌ها و فعالیت‌های پژوهشی داوطلب

* گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه‌ی کامل مقاله نیز ضمیمه شود)

* تصویر جلد مجله که در آن اعتبار و درجه‌ی علمی مجله مشخص باشد (علمی – پژوهشی، ISC ،ISI)، مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

* ارائه‌ی فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما.

* در خصوص بسندگی زبان خارجی در پذیرش دانشجوی دکتری استعدادهای درخشان، طبق مصوبه شورای آموزشی دانشگاه تا سقف ۴ امتیاز به مدرک زبان مورد تایید (جدول شماره ۴) و تا سقف ۴ امتیاز به بسندگی زبان در زمان مصاحبه اختصاص می‌یابد.

کلیه‌ی مدارک باید در سامانه گلستان بارگذاری شود.

درج آدرس ایمیل، دو شماره تماس شامل تلفن همراه و تلفن ثابت الزامی است. در غیر اینصورت ثبت نام شما به صورت ناقص خواهد بود و پرونده شما بررسی نخواهد شد.

در این مرحله از ثبت نام، نیازی به ارسال فیزیکی مدارک نیست.

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری به شرح زیر هستند:

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

ردیفنوع فعالیت حداقل امتیاز حداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۱

۱-۱- مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با پایان‌نامه

۱-۲- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید  سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران 

۱-۳- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)

۷ امتیاز۴۰ امتیاز

– هر مقاله تا ۷ امتیاز

– گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین‌المللی تا ۷ امتیاز

۲مقالات علمی – ترویجی مرتبط با پایان‌نامه ۶ امتیازهر مقاله تا ۳ امتیاز
۳مقالات چاپ شده در کنفرانسهای معتبر (داخلی یا خارجی)۴ امتیاز

خارجی تا ۲

و داخلی ۱ امتیاز

۴تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی۴ امتیاز 
۵کیفیت پایان‌نامه کارشناسی ارشد۴ امتیاز

عالی تا ۴

و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه ۷۴۰
  • ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ ۹۹/۴/۲ در خصوص جدول ۱ برای دریافت کنندگان ابلاغیه به قوت خود باقی است.

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

ردیفنوع فعالیت حداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۶معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)۶ امتیازمطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
۷معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون احتساب نمره پایان‌نامه)۵ امتیازمطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
۸طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی*۳ امتیازبیش از ۸ نیمسال کارشناسی پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد.
۹طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته *۳ امتیازبیش از ۴ نیمسال امتیازی ندارد.
۱۰برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی۵ امتیاز 

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز،

رتبه ۴ تا ۶،  ۴ امتیاز،

رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز،

رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز 

و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

۱۱داشتن توانمندی زبان خارجی۸ امتیازمطابق شیوه نامه ارزیابی توانمندی زبان خارجی دانشگاه مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ** 
جمع ۳۰ 

* رشته‌هایی که برنامه درسی آن‌ها طبق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی در دوره کارشناسی پیوسته بیش از ۸ نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته بیش از ۴ نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی ارشد پیوسته بیش از ۱۲ نیمسال تحصیلی تصویب شده‌اند، با نظر کمیته مصاحبه‌کننده می‌توانند از امتیاز بندهای ۸ و ۹ بهره‌مند شوند.

** دانشگاه موظف است در فراخوان پذیرش خود بر اساس شیوه‌نامه ارزیابی توانمندی زبان خارجی دانشگاه (مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه) موارد مرتبط با ارزیابی توانمندی زبان خارجی و تعیین نمره را به متقاضیان اطلاع دهد.

جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز 
۱۲تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز
۱۳وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز
۱۴شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز
۱۵نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز
۱۶توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز
۱۷هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز
جمع۳۰

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی 

MSRT (MCHE)IELTS EquivalentTOEFL IBTTOEFL Computer+ TOEFL PAPER
TOLIMO
حداکثر نمره
90-1007-9/096-120250-300600-6808
85-896/5-6/986-95232-249575-5997
80-846-6/476-85213-231550-5746
75-795/5-5/966-75196-212525-5495
70-745-5/456-65173-195500-5244
65-694/5-4/946-55152-172475-4993
60-644-4/436-45133-151450-4742
50-593/5-3/929-35113-132425-4491
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها