مدرسان شریف   کنفرانس توسعه و تعالی کسب و کار   estead   پی اچ دی مارکت ؛ بازارچه دکتری

پذیرش دکتری بدون آزمون

طبق آیین نامه استعداد های درخشان وزارت علوم، دانشگاه ها می توانند معادل ۲۰ درصد پذیرش با آزمون خود، از بین دانشجویان ممتاز مقطع پایین تر به صورت بدون کنکور پذیرش نمایند.

در آیین نامه قبلی پذیرش دکتری بدون کنکور ، داشتن معدل بالای ۱۷ و حداقل دو مقاله علمی پژوهشی شرط ورود به دوره دکتری محسوب می شد. هنوز هم ممکن است برخی دانشگاه ها از این آیین نامه استفاده کنند.

اما در آیین نامه جدید کسب رتبه اول تا سوم ورودی خود و داشتن مقاله علمی پژوهشی از مهمترین شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون است ( جزییات آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان را در اینجا بخوانید )

درآیین نامه جدید استعداد درخشان نیز که تیرماه ۹۳ ابلاغ گردیده است امتیازات داوطلبان بر اساس جدول خاصی محاسبه می گردد. البته به نظر می رسد این آیین نامه از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ مورد استفاده قرار گیرد و در پذیرش های مهرماه ۹۳ موثر نباشد.

البته برخی دانشگاه ها شرایط دیگری نظیر حداکثر سن ، حداکثر مهلت زمانی بعد از فارغ التحصیلی و … را نیز به شرایط این آیین نامه می افزایند. برخی دانشگاه های دولتی تنها از بین دانش آموختگان دانشگاه های دولتی دانشجوی دکتری بدون آزمون می پذیرند و گاه تنها دانش آموختگان خود را جذب می نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز هر ساله علاوه بر پذیرش از طریق آزمون ، دانشجوی دکتری بدون آزمون هم می پذیرد که شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی را می توانید اینجا بخوانید. محدودیت سن زیر سی سال ، معدل بالای ۱۷ یا ۱۸ ( بسته به رشته ) و هماهنگی رشته کارشناسی ارشد با دکتری از جمله مهمترین شرایط این دانشگاه است.

در زیر لینک اطلاعیه ثبت نام دانشگاه های مختلف قابل مشاهده می باشد.

پایان ثبت نام

رشته ها

دانشگاه

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

مازندران

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

خوارزمی

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

زنجان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

الزهرا

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

شهید مدنی آذربایجان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

ملایر

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

دامغان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

شهید باهنر کرمان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

شهید بهشتی

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

ارومیه

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

شیراز

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

بوعلی سینا همدان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

تبریز

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

سمنان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

خواجه نصیر

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

زابل

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

فروسی مشهد

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

یاسوج

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

شاهرود

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

اصفهان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

صنعتی امیرکبیر

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

شهید چمران اهواز

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

کاشان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

کردستان

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

صنعتی شیراز

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

امام خمینی قزوین

۹۳/۲/۲۵

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

 صنعتی اصفهان

۹۳/۲/۱۵

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

علم و صنعت

 برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

 یزد

۹۳/۲/۲۰

 برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

رازی کرمانشاه

۹۳/۲/۱۵

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید 

علامه طباطبایی

۹۳/۱/۱۸

 برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

صنعتی شریف

۹۲/۱۲/۲۰

برای دیدن فهرست رشته ها کلیک کنید

 نوشیروانی بابل

۹۲/۱۰/۵

جغرافیا و برنامه ریزی شهری و مدیریت برنامه ریزی آموزشی

 شهید چمران اهواز

۹۲/۱۰/۱

ریاضی، آمار، نانومواد، معدن، دامپزشکی

باهنر کرمان

۹۲/۹/۱۱

برای دیدن فرست رشته ها کلیک کنید

صنعتی شریف

عضویت خبرنامه دکتری

عضویت خبرنامه دکتری
    کمک مالی به موسسه حمایت از کودکان سرطانی

نظرات (۱۲,۸۱۱)

  1. لطفا جواب به امید خدا رو بدید می‌گه:

    بچه ها مجددا سلام
    من شش ترمه دفاع کردم. خرداد ماه ۹۲٫ یعنی طبق آیین نامه جدید هنوز دو سال بعد از فارغ التحصیلی تمام نشده است. ولی می خوام ببینم الان شش ترمه دفاع کردن برام مشکلی ایجاد نمی کنه؟ یا اینکه چون شش ترمه دفاع کردم نمی تونم از آیین نامه استفاده کنم. آخه آخر یک صفحه تو آیین نامه موردی رو نوشته که متوجه نمیشوم. مثلا نوشته اگر ۵ دفاع کرده باشی با نظر کمیته میتونی از امتیازات بند ۹ که مربوط به کارشناسی ارشد هست استفاده کنی. الان این منظورش اینه که اگر در ۵ دفاع نکرده باشی امتیازی نمیگیری یا اینکه کلا نمی تونی از سهمیه استعداد استفاده کنی؟
    تور و خدا جواب بدید یا اینکه اگر شماره تماسی از بخش استعداد دارید برام بفرستید.
    ممنون

  2. hamed می‌گه:

    همه باید به دکتر نوه ابراهیم ایمیل بدیم تا زبان را بردارن الانم که دیگه وزیر جدید اومده احتمال بررسی مجدد ایین نامه بیشتره

  3. اعتراض برای نمره زبان می‌گه:

    دوستان اعتراض کنید رسیدگی می شود انشاالله

    به آقای نوه ابراهیم ایمیل بزنید و به همه هم پاسخ می دهد

    موفق باشید جیمع دوستان عزیز

  4. امیرعلی می‌گه:

    سلام دوستان
    یک درخواست ملتماسه
    برای معدل کارشناسی هم اعتراض شود
    دو چیز جدید و عجیب در آیین نامه جدید، مدرک زبان و حداقل معدل ۱۶ برای کارشناسی بوده است. ان شاءالله به هر دو رسیدگی شود.
    من در دوره کارشناسی ارشد با معدل ۱۹٫۵ نفر اول هم دوره ای هایم هستم
    اما کارشناسی رشته علوم پایه، ریاضی خوانده ام که نفر اول ما ۱۶ نبوده است.
    لااقل هر دو را امتیازی کنند. یا برای نفرات اول یکی از مقاطغ (کارشناسی یا کارشناسی ارشد) حداقل معدل را اعمال ننمایند.
    توکل بر خدا
    همگی موفق باشید

  5. sae می‌گه:

    سلام
    بنده امروز بسیار مودبانه و با دلیل و منطق اعتراض و انتقادم را به نمره زبان اعلام کردم و جناب دکتر نوه ابراهیم در پاسخ یک تشکر از جمع را اعلام کردند و اعلام نمودند نقطه نظری بسیارارزنده.
    .
    .
    .
    .
    از جواب ایشان برداشت کردم که اعتراض به این قضیه بسیار زیاد است ولیکن ما منتظر پیگیری از جانب ایشان هستیم.چرا؟

    چون در پاسخ توجیه این بند را در این آئین نامه به ما اعلام نکردند و این یعنی انتقاد ما درست است اما ما هم منتظر یک اقدام درست هستیم.

  6. امید به خدا می‌گه:

    بچه ها مجددا سلام
    من شش ترمه دفاع کردم. خرداد ماه ۹۲٫ یعنی طبق آیین نامه جدید هنوز دو سال بعد از فارغ التحصیلی تمام نشده است. ولی می خوام ببینم الان شش ترمه دفاع کردن برام مشکلی ایجاد نمی کنه؟ یا اینکه چون شش ترمه دفاع کردم نمی تونم از آیین نامه استفاده کنم. آخه آخر یک صفحه تو آیین نامه موردی رو نوشته که متوجه نمیشوم. مثلا نوشته اگر ۵ دفاع کرده باشی با نظر کمیته میتونی از امتیازات بند ۹ که مربوط به کارشناسی ارشد هست استفاده کنی. الان این منظورش اینه که اگر در ۵ دفاع نکرده باشی امتیازی نمیگیری یا اینکه کلا نمی تونی از سهمیه استعداد استفاده کنی؟
    تور و خدا جواب بدید یا اینکه اگر شماره تماسی از بخش استعداد دارید برام بفرستید.
    ممنون

  7. بهار می‌گه:

    کسی ایمیل به روز دکتر محمد فرهادی رو نداره؟

  8. رسول می‌گه:

    آقای فرهادی تبریک
    لطفا در آیین نامه جدید دکتری بدون آزمون تجدید نظر اساسی نماید که خیلی سخت گیرانه است. یا حداقل آن را برای ما دانشجویان ورودی ۹۰ و ۹۱ که خودمان را با آیین نامه قبلی هماهنگ کرده بودیم، اجرایی نکنید. گناه ما چیست که هر روز باید شاهد تغییر آیین نامه ها باشیم

  9. درخواست همگانی می‌گه:

    دوستان وزیر علوم دکتر محمد فرهادی رای اعتماد گرفت بشتابید برای بازبینی آیین نامه جدید دکتری که مدرک زبان و معدل کارشناسی حذف بشه………

  10. sae می‌گه:

    بنده اعتراض خود را به نمره زبان اعلام نمودم. این یک شرط بدون توجیه در این آیین نامه است و باید تصحیح گردد.

  11. مریم می‌گه:

    سلام
    بچه ها لطفا در مورد شرط معدل لیسانس هم اعتراض کنید. این شرط راهم امتیازی کنند.
    لطفا اگر کسی حضوری رفت در این مورد هم صحبت کند

  12. امید به خدا می‌گه:

    بچه ها سلام
    یک خواهش دارم ازتون. فکر میکنم امکان ملاقات به صورت حضوری با دکتر نوه ابراهیم باشه. از ظاهر ایشون میشه فهمید که آدم مهربونی هستن و اجازه ملاقات میدن. اگر کسی واقعا ساکن تهران هست و میتونه حضوری مراجعه کنه تو رو خدا بره و حرف بچه هارو به گوششون برسونه. به خدا نمره زبان تعیین کننده نیست. به خدا داشتن مدرک زبان دال بر توانایی خواندن و نوشتن در زبان نیست. در ثانی اگر این مدرک این قدر تعیین کننده است چرا فقط برای بچه های استعداد درخشان در نظر گرفتن. اگر اینقدر مهمه پس بگن فقط کسانی حق شرکت در کنکور دارن که مدرک زبان دارن. اگر این قدر مهمه چرا بعضی از دانشگاه ها تا روز قبل از دفاع به دانشجویان دکتری فرصت ارائه مدرک میدن. بابا دانشجوی دکتری باید روحیه کار پژوهشی داشته باشه. بعضیا مدرک ولی سخت شون خوندن دو تا مقاله تو رو خدا اگر کسی رفت اینا رو لابه لای حرفاش بگه. در ضمن یک سوال من شش ترمه دفاع کردم ولی هنوز دو سال فارغ اتحصیلی تموم نشده الان می تونم از این امتیاز استفاده کنم؟

  13. بهار می‌گه:

    بچه ها برای مدرک زبان اعتراض کنید کسایی که تهران هستند حضورا مراجعه کنند.

  14. مدیریت(اعتراض به نمره زبان) می‌گه:

    آقای دکتر نوه ابراهیم پاسخ زیر را برای اعتراضم داد: شماهم ایمیل بزنید و اعتراض خودتون رو اعلام کنید.

    با سلام

    پیشنهاد شما بررسی و در صورت تصویب مراتب اعلام خواهد شد

    • مدرک زبان می‌گه:

      بچه های کارشناسی ارشد همه برای مدرک زبان اعتراض کنید اجازه ندید که کسایی که از این دوره عبور کردند ار آیینامه ی جدید دفاع کنند!

  15. فاطمه می‌گه:

    مهسا خانوم اگه شما فکر می کنید ورود به دکتری مساوی مدرک زبان هست پس تا کنون کسائی که دکتری قبول شدند بی سواد هستند!!

    • مهمان می‌گه:

      بعد از ۱۵-۱۶ سال یا حتی بیشتر یکدفه مدرک زبان رو به شرایط اصلی آیینامه اضافه کنی جای تعجب داره و فقط از این جمع فکر کنم یک نفر موافق مدرک زبانه!!!!

    • مهسا می‌گه:

      بی سواد نیستن، اما بعضی هاشون سواد زبان ندارند و تو دنیای امروز، سواد زبان نداشتن، ینی به روز نبودن! این رو هم الکی نمیگم، دیدم که میگم!

      • a می‌گه:

        نداشتن مدرک زبان دلیل نمی شه که زبان ضعیفی داشته باشه من خودم تمام مقاله هام رو نوشتم و در یه ژورنال با Impact=4 چاپ کردم و ایراد از زبانش هم گرفته نشد این یعنی سواد زبان لازم برای رشته خودم رو دارو ولی مدرک نه

  16. امین می‌گه:

    بعضی از رشته ها مانند ریاضی گرفتن معدل بالای ۱۶ واقعا سخت است و حتی نفر اول در آن رشته معدل بالای ۱۶ ندارد. کاش به رشته ها و دانشگاه ها ضریب بدهند یا حداقل این پیش شرط را با شرط دیگری بیاورند مثل بنیاد نخلگان
    “معدل بالای ۱۶ یا رتبه اول در یکی از مقاطع قبلی”
    چون با این پیش شرط، نفر اول در برخی از رشته هم نمی توانند از امتیاز استعداد درخشان استفاده نمایند.
    مطلب دیگر در مورد کنکور، اصلا کنکور نشان دهنده توانمندی فرد نیست مخصوصا در مقطع دکتری که بیشتر توانمندی پژوهشی فرد مد نظر است

  17. سینا می‌گه:

    فرناز خانم
    مجاز نشدن دوستان دلیل بر بیسوادی نیست. اساسا کنکور ملاک خوبی برای سنجش سوانیست. مهمترین عامل نداشتن استرس و خودکنترلی می باشد. یا اینکه بتوان مدیریت زمان کرد.

    • سمیرا می‌گه:

      و حفظ نبودن فرمول ها
      آزمون تستی تا حد زیادی به حفظ کردن فرمول بر میگرده

      • فرناز می‌گه:

        منم قبول دارم که کنکور سنجش مناسبی نیست و با نظر سینا خان کاملا موافقم

        اما در اینصورت معدلم مرجع مناسبی نیست
        ببخشید کسی که نمیتونه به خودش زحمت بده فرمول حفظ کنه برای کنکور چطور سر امتحاناش نمره خوبی گرفته و معدلش خوب شده که حالا شده استعداد درخشان؟؟؟
        یا طوطی وار و شب امتحان حفظ کرده که بعد یادش رفته و در نتیجه الان اون معدل هیچ ارزشی نداره
        یا اینکه استادا الکی بهش نمره دادن دیگه!!!

        به نظر من کار پژوهشی بهترین ملاک برای دکتراست

        اما معدل واقعا ظلمه

  18. ارشد برق قدرت می‌گه:

    نمره ی زبان واقعا اگه امتیازی نشه بی عدالتیه چه لزومی برای اجبار داره؟

    • مهسا می‌گه:

      به نظرتون کسی که میخواد بشه دانشجوی دکتری، لزومی نداره زبانش خوب نباشه؟ من با این تراز کردن نمره های مدارک مختلف زبان اصلا موافق نیستم، ولی مدرک زبان به نظر من باید اجباری باشه!

      • ارشد برق قدرت می‌گه:

        مهسا خانم ما نمیگیم مدرک زبان رو بردارند میگیم امتیازیش کنند و چرا میگیم قبل از ورود اجبار نیست چون در دوره ی دکترا ارائه ی مدرک زبان اجباری است ودر جواب پاسخ شما قبل از این آیینامه آیا دانشجویان ارشد لزومی نداشته زبانشون خوب باشه؟

        • مهسا می‌گه:

          دقیقا قبلا هم لزومی داشته ولی متاسفانه اجباری نبوده! حالا یه چیز اشتباه رو که نباید ادامه داد!!به نظرم شما اگه خیلی مشتاق دکتری هستید، آستین بالا بزنید و مدرکش رو بگیرید! چیزی که با تلاش به دست میاد که بحث کردن نداره! ضمنا این رو بگم که سوءتفاهم پیش نیاد و دوستان فکر نکنند من ذینفعم و دارم رقبا رو به در میکنم مثلا! من در حال حاضر دانشجوی دکتری هستم و مدرک زبان هم دارم.

      • بهار می‌گه:

        با حرف شما یعنی آیا دانشجویان دکتری که با آیینامه قبلی وارد این مقطع شدند سواد زبان نداشتند. سواد زبان داشتن به مدرک داشتن نیست شاید یکی تو رشته ی خودش متخصص زبان باشه و حتی چند تا مقاله داشته باشه ولی تو فرصت کم ارشد وقت گرفتن مدرک زبان نداشته باشه!!!!!!

        • مهسا می‌گه:

          دوست خوبم، کسی که سواد زبان داره، گرفتن مدرک زبان های داخلی براش بسیار بسیار ساده است! کافی ه امتحان کنید!

          • بهار می‌گه:

            پس شما دانشجوی دکتری هستید که اینجوری از آیینامه ی جدید دفاع میکنید!!!!

          • a می‌گه:

            زبان تخصصی با زبان عمومی خیلی فرق داره شما اگر مدرک زبان عمومی دارید از کجا معلوم در زبان رشته خودتون مهارت دارید.پس ملاک مناسبی نیست.

  19. فرناز می‌گه:

    دوستانی که میگن معدل کارشناسی شرط مناسبیه
    تو ۹۹ درصد دانشگاهها تو یه رشته ای مثل ریاضی معدل الف هم به ۱۶ نمیرسه
    نهایتا تا شاگرد سوم معدلشون بالای ۱۵ هست و بقیه حتی ۱۴ و خرده ای هستن
    این واقعا انصاف نیست
    اگه خیلی واجبه خب براش ضریب و امتیاز درنظر بگیرند
    بعدشم در مورد همه نمیگم اما تو رشته ما تمام کسانی استعداد درخشان ارشد خوندن که تو کنکورش رتبه نجومی آوردن و حتی مجاز نشدن
    برای دکتری هم اینا بدون کنکور بخونن!!
    کسانی که نمیتونن حتی مجاز شن استعداد درخشانن؟!!

    • مهسا می‌گه:

      میدونید قضیه خیلی نسبی ه! تو ارشد، کسی که با سهمیه معدل اومد شد همکلاسی ما، آخر نفر به لحاظ معدل تو دوران ارشد شد! ینی بسیار افتضاح! اما الان سر کلاس دکتری، دو نفر معدلی هستن که واقعا آدمهای پرتلاش و باسوادی هستن. بنابراین نمیشه با قاطعیت گفت. در مورد معدل هم بسیار موافقم که بعضی رشته ها و بعضی دانشگاه ها سخته نمره گرفتن! مخصوصا تو علوم پایه!

  20. متین می‌گه:

    سلام کسانی که به معدل اعتراض ندارن، بگن چه رشته ای بودن و چه دانشگاهی، لطفا
    آقا هر کس به چیزی که می خواد اعتراض کند و این را هم در نظر بگرید که برای نمره زبان زمان هست اما برای معدل کارشناسی نمی شود کاری کرد. بچه ها لطفا اعتراض به معدل کارشناسی را ادامه بدید

    • مکانیک می‌گه:

      فردوسی مشهد ۱۷٫۱۵ شاگرد چهارم دوره کارشناسی ۲۰% کلاس فکر کنم معدل بالای ۱۶ میشد

      • سمیرا می‌گه:

        صنعتی شاهرود ۱۸٫۲۵ شاگرد اول
        معدل فیلتر مناسبی است
        من هم با رها موافقم معدل بالای ۱۶ خیلی مناسب است تازه برای استعداد درخشان ارشد اکثر دانشگاه ها معدل بالای ۱۷ میخواستن
        اما نمره زبان همون روال قبلی خوب بود اینجوری سخت شده

  21. سینا می‌گه:

    با سلام
    منم با نظر رها موافقم. ولی شرط نمره زبان آخر بی عدالتیه . همه شرایط رو داشته باشی ولی فقط به خاطر نمره زبان رد شیم.
    بچه ها منطقی باشین. اعتراض به چیزهایی خوبه مثل نمره زبان. چون تعیین کننده سواد نیست. ولی معدل لیسانس خدایی لازمه چون نشون می ده از همون اول برات مهم بوده

  22. رها می‌گه:

    به نظر من که کار فوق العاده درستی هستش از مقطع لیسانس در نظر بگیرند دمشون گرم خدا رو شکر ما که از اول درس خون بودیم . مدیر سایت لطفا انتشار بدین این پیام منو خواهش می کنم

    • متین می‌گه:

      سلام کسانی که به معدل اعتراض ندارن، بگن چه رشته ای بودن و چه دانشگاهی، لطفا
      آقا هر کس به چیزی که می خواد اعتراض کند و این را هم در نظر بگرد که برای نمره زبان زمان هست اما برای معدل کارشناسی نمی شود کاری کرد. بچه ها لطفا اعتراض به معدل کارشناسی را ادامه بدید

  23. Mehdi می‌گه:

    با سلام دوستان لطفا هر چه زودتر اعتراض کنید نسبت به آیین نامه جدید تا عوض بشه

  24. ارمان به مدیر سایت و دوستان می‌گه:

    با سلام به همگی و خسته نباشید
    من از تاریخ فارغ شدن ارشدم درست با امروز که ۲۴ ابان ۹۳ درست دو سال و دو ماه میکذره ایا می تونم متقاضی دکتری بدون کنکور باشم؟؟

  25. امین می‌گه:

    سلام
    برای اعتراض به معدل کارشناسی باید همه دست کار شویم، ایمیل بزنیم، زنگ بزنیم….
    ما که چند سال از مقطع کارشناسیمون گذشته، چه کاری می توانیم کنیم، این آیین نامه برای کسی که اکنون در مقطع کارشناسی هست، اجرایی می باشد
    نمیشه که مسئولان یک دفعه تصمیم بگیرن و این شرط گذاشته شودو عده زیادی را محروم کنن.
    لااقل امتیاز بذارن برای معدل کارشناسی، آقا هر کس این شرط را ندارد، امتیاز این قسمت را نگیرد
    از طرفی هم رشته ها با هم متفاوت است کسی که لیسانس علوم پایه دارد و حالا دکتری فنی با علوم انسانی می دهد چه طور مقایسه می شود

  26. احسان می‌گه:

    با سلام
    دوستان عزیز من مخالف صد در صد معدل لیسانس هستم
    منم موافقم با اینکه معدل لیسانس امتیازی بشود نه شرط لازم

  27. fardad می‌گه:

    بابا یکی معدل لیسانسو اعتراض کنه بگیم لااقل امتیاز واسش بذارن نه شرط لازم….

  28. الناز می‌گه:

    سلام
    دوستان عزیز میخواستم بدونم برااستفاده از سهمیه استعداد درخشانی مقاله های مستخرج از پایان نامه حتما باید ۲تا باشه؟؟ یکی کافی نیست؟

    • مهسا می‌گه:

      سلام. توی آیین نامه جدید چیزی در این باره گفته نشده. ملاک کسب امتیاز ۷۰ درصد هستش که از لینک های متن فوق میتونین جدول امتیاز دهی و آیین نامه جدید رو ببینید.

    • آیین نامه جدید می‌گه:

      از اونجایی که نوشته مقاله علمی-پژوهشی از پایان نامه امتیاز داره و حداقل امتیاز هم نوشته باید حداقل دو تا باشه تا امتیاز لازم رو کسب کنی
      در واقع یعنی حتما دو تا

  29. samira می‌گه:

    اینجوری بهتره کنکور بدیم

  30. samira می‌گه:

    اخه کی ارشد رو تو دو نیمسال میتونه تموم کنه؟! این چه وضعیتیه

    • آیین نامه جدید می‌گه:

      دقیقا… همه داریم به نمره زبان فقط توجه می کنیم ولی اگه بشینید امتیاز بندی کنید خودمونو با این جدولی که گذاشتن عمرا کسی بالای ۷۰ بشه…
      تازه جالب اینکه فقط مقاله های علمی-پژوهشی و علمی ترویجی وقتی از پایان نامه باشه فقط امتیاز داره… و بقیه مقاله های علمی پژوهشی امتیازی ندارن

  31. shamim می‌گه:

    سلامو دوستان کسی میدونه قبولی از استعداد چه امتیاز ویژه ای داره؟ آخه تو کامنتها نوشته شده امتیاز تعلق میگیره

    • احمد به shamim می‌گه:

      باسلام
      بنده قبول شده امسال هم از طریق استعداد و از طریق با ازمون هستم
      سعی میکنم هرچند وقت یکبار بیام و به سوالاتی که دوستان دارن و میتونم جواب بدم.
      اگه منظورتون چه امتیازی واسه بعدا داره
      جوابش اینکه شاید واسه جذب بهتر باشه
      به احتمال ی امتیازاتی رو واسه جذب احتمالی داره دکتری استعداد درخشان
      و این نکته رو هم فراموش نکنید که توی هر دانشگاه یک نفر به عنوان استعداد درخشان در مقطع دکتری پذیرش میشه و از طریق کنکور چندین نفر و این میتونه ی امتیاز واسه بچهای که از طریق استعداد پذیرش میشن باشه.
      البته از ظریق استعداد درخشان قبول شدن خیلی سخت و کسل کنندس و در کنارش حتما با ازمون هم تلاش کنید
      تندرست و موفق باشید

      • shamim می‌گه:

        با سلام. ممنون از پاسخ کاملتون. من خودم از دو طریق امسال قبول شدم ولی به علت تغییر گرایش ترجیح دارم که استعداد رو برم و حق با شماست من از بین سی نفر انتخاب شدم ولی فکر نمیکردم که خیلی امتیاز خاصی وجود داشته باشه. با تشکر موفق باشید

  32. شیرو (اعتراض به نمره زبان) می‌گه:

    سلام به همه ی دوستان عزیز و گرامی
    بنده هم به نوه ابراهیم ایمیل زدم و اعتراض را نسبت به نمره زبان اعلام کردم و پیشنهاد دادم فقط ی امتیازی براش بگذارید نه اینکه اجباری باشه و همچنین ادرس این صفحه رو هم براش دادم که صحبت های شما دوستان رو هم ببینه

    موفق باشید دوستان عزیز و شما هم اعتراض خود را اعلام کنید

    ایمیل دکتر نوه ابراهیم
    naveh1954@yahoo.com

    • منیره می‌گه:

      سلام به دوستان
      من هم به آقای نوه ابراهیمی ایمیل دادم و اعتراض نسبت به نمره زبان کردم
      از سایر دوستان عزیز خواهشمند هستیم که اینکار را انجام بدهند
      شاید موثر واقع شد
      با تشکر از تمامی دوستان

  33. ستار می‌گه:

    سلام بچه ها واقعا دست رو دست گذاشتید نشستید که چی؟ بنظرتون کی باید واسه نمره زبان اعتراض کنه ؟ یکی نیس بگه آقای دکتر اگه قراره این همه وقت واسه زبان بذاریم خب همون کنکور رو میخونیم راحت تر هم قبول میشیم…. شما هم ایمیل بزنید اعتراض کنید.

  34. آیین نامه جدید می‌گه:

    من که به دکتر نوه ابراهیم میل فرستادم و اعتراض کردم، بچه ها شما هم همین کار انجام بدید
    انشالا که تجدید نظر می کنن

  35. آیین نامه جدید می‌گه:

    http://isna.ir/fa/news/93042111721/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C# این هم لینکش
    چه جالب که نمره زبان این همه از نمره ی زبان برای جامع دکتری بالاتر هستش
    خوب بگن این امتیاز نیست
    این که با کنکور دادن تفاوتی نداره آخه چه امتیازی

    • آیین نامه جدید می‌گه:

      من که به دکتر نوه ابراهیم میل فرستادم و اعتراض کردم، بچه ها شما هم همین کار انجام بدید
      انشالا که تجدید نظر می کنن

  36. روحی می‌گه:

    سلام
    اگر امکان داره در اسرع وقت آیین نامه جدید رو بالای صفحه سنجاق کنید که به راحتی قابل بررسی باشد!

    لطفً متن رو بذارین.
    با سپاس

  37. نگار می‌گه:

    سلام دوستان عزیز.من خودم امسال هم از طریق کنکور دکتری قبول شدم و هم استعداد درخشان و استعداد درخشان رفتم بخاطر امتیازش. توصیه من به شما اینه که هم برا کنکور بخونید و هم استعداد درخشان پیگیری کنید.قبولی از طریق استعداد خیلی مشکل هر روز یه آیین نامه جدید میدن کلی استرس زا هست.ولی هر دو رو همزمان پیش ببرید به نفعتون هست.البته دکتری هم قبول نشید چیزی از دست ندادین.

  38. عمران می‌گه:

    واسه چی معدل لیسانسو گذاشتن . اعتراض کنیم برش دارن

    • محمد می‌گه:

      معدل لیسانس را یک شرط امتیاز بذارن نه به عنوان پیش شرط برای ثبت نام استعداد چون اینجوری افرادی که در مقطع ارشد رزومه علمی خوبی دارند و بخاطر چند صدم معدل لیسانسشان کمتر از ۱۶ است نمی توانند از این فراخوان استعداد استفاده کنند و حداقل کاش حدقل معدل لیسانس را ۱۵ میگذاشتند. با تشکر از دوستان.

  39. عمران می‌گه:

    ببخشید معدل لیسانس

  40. عمران می‌گه:

    تورو خدا به این مسئولان بگید معدل ارشد رو بردارن

  41. رها می‌گه:

    سلام. مشکل همه دوستان فقط مدرک زبان هست؟ کسی با معدل کارشناسی مشکلی نداره؟ تو بعضی رشته ها و بعضی دانشگاهها تو مقطع کارشناسی معدل ۱۶ نشدنیه. درسته مدرک زبان با این نمره غیر منطقی هست. اما حداقل میشه امید وار بود و براش تلاش کرد. اما برای معدل کارشناسی دیگه کاریش نمیشه کرد. لطفا برای معدل کارشناسی هم اعتراض کنید.

    • بهار می‌گه:

      باشه حتما واقعا حرفتون منطقیه تو اعتراض ها معدل کارشناسی هم لحاظ کنید…..

    • farnaz می‌گه:

      گل گفتی خانومی…. بابا واسه معدلها باید ضریب درنظر بگیرن …تو رشته ریاضی معدل الف ۱۵٫۵ هست برای کارشناسی
      خب این چ حرفیه که زدن؟!!!!

    • متین می‌گه:

      سلام. معدل لیسانس خیل بی انصافیه واقعا،
      چون بین رشته ها و دانشگاه ها اصلا تمایز قایل نشده اند. بیاند به معدل ضریب بدهند. اصلا در رشته های علوم پایه مثل ریاضی کسی می تواند معدل بالای ۱۶ بگیرد. بچه ها شما را به خدا اعتراض کنید. مسئولان باید بدانند این آیین نامه جدید اشکال زیاد دارد

    • مریم می‌گه:

      سلام
      به معدل کارشناسی هم اعتراض کتید. الان دیگه کاری از دستمان بر نمی آید

  42. بهار می‌گه:

    از دکتری جا نمونی بسم الله به شماره ۰۲۱۸۲۲۳۳۸۶۱ زنگ بزنید اعتراض کنید…….مدرک زبان حذف بشه……فقط ۲۰ درصد سهمیه به استعداد درخشان داده نشود……..

    • ستار می‌گه:

      سلام با حرف بهارموافقم بهتره همه همت کنن زنگ بزنن زبان رو حذف کنن یا حداقل هرکس داره واسش امتیاز مثبت در نظر بگیرن.

    • احمد به بهار می‌گه:

      بهار خانم و بقیه دوستان
      بحث ۲۰ درصد بوده و هست از سال ها پیش ۲۰ درصد ظرفیت بوده و اینطورم خوب و کافیه
      ولی بحث مدرک زبان رو میتونید پیگیر شید
      ان شالله که بشه.
      بنده امسال هم از طریق استعداد و هم از طریق با آزمون رتبه قبول شدم و سعی میکنم هرچند روز یکبار بیام شاید دوستان سوال و مشکلی رو داشته باشن بتونیم حل کنیم
      موفق و تندرست باشید

      • ستار می‌گه:

        سلام به آقا احمد
        خبر داری که کدوم دانشگاه ها واسه ورودی بهمن فراخوان میزنن؟؟؟ ممنوم میشم اگه پاسخ بدی

        • احمد به ستار می‌گه:

          سلام
          نه این رو هیچ کسی تا الان خبر نداره
          انشالله از ماه بعد با توی آذر کم کم دانشگاها توی سایت اصلیشون این اطلاعیه ها رو واسه استعداد گرفتن توی ترم دوم میزنن
          فقط کافیه هرچند روز یا یکبار دانشگاه های که مد نظرتونه به سایتشون ی سر بزنید
          موفق و تندرست باشید

    • منیره می‌گه:

      بله. زنگ بزنیم تا مدرک زبان حدف بشه و یا نمره زبان مثل سال های قبل باشه.

  43. شیرین می‌گه:

    سلام.بچه ها برا ترم بهممن اگه دانشگاها نیاز داشتنهمین آیین نامه هست یا قبلی؟؟؟
    خواهشا اگه کسی میدونه جواب بده

    • ارشد برق قدرت می‌گه:

      شاید دانشگاه ها برای بهمن اصلا دانشجو نگیرند ولی اگر قرار باشه بگیرند احتمالا با آیین نامه قبلیه چون آیین نامه ی جدید قراره از ۹۵-۹۴ اجرا بشه.

  44. ارشد می‌گه:

    در آئین نامه جدید شروط زیر آورده شده است:
    ۱_حداکثر تنها ۲۰ درصد از ظرقیت پذیرش دکتری با آزمون به دانشجویان استعداد درخشان تعلق می گیرد.
    در این صورت به دلیل اینکه ۹۹ درصد دانشگاها در رشته های مهندسی تنها ۲ تا ۳ نفر ظرفیت وجود دارد لذا سهمیه استعداد درخشان تنها ۱ نفر می شود در صورتی که سهم شاگرد دوم و سوم ضایع می گردد.
    ۲_مدرک زبان که به صورت الزامی می باشد با نمره هایی که حتی از نمرات مورد نیاز برای دفاع از پایان نامه دکتری با آزمون بیشتر است .در صورتی که نیاز نیست این بند الزامی باشد و فقط می تواند به صورت امتیاز لحاظ گردد و یا حدالمکان فرصت ارائه این مدرک تا سال دوم مقطع دکتری یعنی زمان امتحان جامع باشد.
    ۳_در این آیین نامه برای شاگرد اول و دوم هیچ ارزشی و امتیازی قائل نشده است در صورتی که شاگرد اول ودوم وسوم بودن جزء شرلیط لازم در آیین نامه قبلی بوده است.
    به نظر من اگر آیین نامه ای که با آیین نامه قبلی خود کاملا در تضاد است اگر قرار است اجرائی شود باید برای ۳ سال دیگه اجرائی شود تا دانشجویان بتوانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند نه این که آیین نامه بلافاصله برای سال آینده اجرائی گردد.

    • الهام می‌گه:

      ورودی ۹۰ (آن هایی که ۶ ترمه شدند)و ۸۹ تنها ورودی هایی هستن که امسال آخرین سالی هست که میتونند از این آیین نامه استفاده کنند و موقع تحصیل آن ها آیین نامه قبل تر همون که معدل بالای ۱۷ و دو مقاله isi میخواست حاکم بوده و الان با این تغییر آیین نامه درسته ی مقدار شرایط سخت تر شده و اما افراد زیادی از این دو ورودی با آیین نامه پارسال ضرر کرده بودند چون صرف چند صدم معدل نمی توانستند اصلا استفاده کنند اما با این آیین نامه جدید حداقل با مقداری تلاش میشه از این آیین نامه استفاده کرد.در خیلی از رشته ها و کلاس ها اختلاف معدل شاگرد اول تا پنجم شاید حدود ۱۵ صدم باشه پس نمیشه گفت اون شاگرد اول خیلی استعداد بوده و این پنجمی نبوده.در صورتیکه در ارشد ۸ تا درس داشتیم ما فقط که با ۴ تا استاد ارائه میشد و اساتیدی بودند که به دانشجویانی که با آن ها پایان نامه داشتند نمرات بهتری میدادند حساب کنید در ۶ واحد از ۲۴ واحد ارفاق بشه به یکی این ۱۵ درصد خودش جبران میشه.این قضیه عمومیت نداره ولی کم هم اتفاق نیفتاده

      • الهام می‌گه:

        و اینو مطمئن باشید که چون شما بین ۳ شاگرد اول هستید الان با سخت شدن شرایط ناراضی هستید.اما این آیین نامه برای استعداد درخشان در مقطع دکتری خیلی دور از ذهن نیست.البته من خودم هنوز نه مدرک زبان دارم نه امتیاز هام پر شده اما تلاش میکنم تا اونارو بدست بیارم چون پارسال بخاطر یک صدم نتونستم از این سهمیه استفاده کنم

        • ارشد می‌گه:

          خوب می تونست بگه مثلا یا جزء شاگرد برترها باشید یا اگه نیستید مقاله بیشتر و یا مدرک زبان داشته باشید نه اینکه شرط اصلی آیین نامه قبلی رو کاملا حذف کنه!!!

          • ارشد برق قدرت می‌گه:

            کاملا درست می فرمایید بلاخره کسی که جزء شاگرد برترا بوده حتی با ۱ صدم درصد بلاخره یه فرقی داشته که تو شرایط مساوی برتر شده. باید حتما یک امتیازی براش بگذارند الان تو دا نشگاه ما شاگرد اول با دوم ۱٫۵ نمره اختلاف وجود داره!!!!!

          • وحید می‌گه:

            در جدول امتیاز دهی این تفاوتی که می فرمایید بین شاگردها وجود داره من با الهام موافقم هرکس که اون ۷۰ تا امتیاز را داشته باشه به معنای واقعی استعداد درخشانه نه صرف شاگردی . اون فرقی که ارشد برق قدرت میفرماید شاید استاد راهنما و ارفاق هاش باشه….

  45. به ستار و احسان می‌گه:

    والا تا پارسال که چند دانشگاه خوب فراخوان میزدند اما در متن آیین نامه جدید که از سایت دانشگاه علامه طبابایی میشه دانلود کرد نوشته دقیقا هر دانشگاه یکبار در شهریور ماه میتوانند از این طریق دانشجو بگیرد آیین نامه را ببینید خودتان

    • ستار می‌گه:

      مرسی واسه اینکه جواب دادی!!! اما دانشگاه هایی که ورودی بهمن دانشجوی دکترا میگرفتن و فارغ التحصیلای اونا هم طبق روال عادی باید بهمن ماه فارغ بشن خب چطور باید مهر دانشجو بگیرن؟؟؟ یعنی یه نیمسال صبر میکنن که تا مهر؟؟؟؟ سوال ۲ اگه بخوان فراخوان بزنن تقریبا از کی اعلام میکنن ممنون میشم اگه پاسخ بدید؟؟؟؟؟

  46. ehsan می‌گه:

    سلام
    میخواستم بدونم استعداد درخشان دکتری امسال برای ورودی بهمن هم امکانش هست؟

  47. لیلا می‌گه:

    سلام بچه ها
    عید غدیر خم رو تبریک میگم.

    من خودم از طریق استعداد درخشان پذیرفته شدم، یه دانشگاه الف.
    اما از من میشنوید اگه موقعیت و فرصتشو دارید برای کنکور بخونید، خوب بخونید که یه دانشگاه خوب قبول بشید، گرفتن پذیرش از طریق استعداد خیلی سخته به این راحتی ها که فک میکنید نیست، چون هر دانشگاهی به دانشجوهای خودش ولو با رزومه پایین تر نظر داره حالا دلیلشو کاری ندارم.
    اینطوری اونایی که دانشگاهشون مقطع دکتری نداره ضرر میکنن.
    دانشگاههای الف هم خیلی روی دانشجوی خودشون تاکید دارن، حالا اگه دانشجوشون بخواد اپلای کنه و یا با کنکور رتبه عالی آورده باشه که دانشگاه بهتری بخواد بره یا همون دانشگاه با کنکور پذیرش بشه، تازه اونا به دانشجوهای دیگر دانشگاهها فک میکنن.
    حالا این وسط استثنا هم داریم الان همه جیغ فرابنفش نزدید که نه اینجوری نیست، چون خودمم از همین موردایی هستم که اینجوری نبودم و دانشگاه خودم نداشت اما رفتم یه دانشگاه الف، فقط میخواستم بگم اگه دل شیر دارین و طاقت استرس و اعصاب خوردکنی های پذیرش بدون آزمون رو دارین بسم ا…، یه ریسک خیلی بزرگ.
    وگرنه کنکور بهترین و مطمئن ترین راهه، رتبه خوب بشه پذیرش قطعیه البته رزومه و مصاحبه هم تاثیرگذاره.
    موفق وموید باشید، بهترین ها رو براتون آرزو میکنم.

    • Sunny می‌گه:

      ممنون لیلا خانم از توضیحاتتون. سوال من هم بود. عید شما هم مبارک.

    • به لیلا می‌گه:

      سلام لیلا خانم
      شما لیلی خانم که نیستین؟! چون من پارسال چندبار سر زدم به اینجا و دیدم لیلی خانم ماشاا… خوب فعالن. خیلی دوست داشتم خبری ازشون بشنوم که چیکار کردن واسه دکتری.
      راستی میخواستم بگم با حرفتون موافقم. من شرایط استعداد رو داشتم اما میدونستم مقالم پایان نامم تا مصاحبه دکتری بدون کنکور نمیرسه. حتی الان هم هنوز جواب مقالم نیومده. واسه همین نشستم ۳ هفته خوندم و خیلی خیلی خیلی راحت یک دانشگاه سطح الف قبول شدم و دارم درس میخونم. بدون هیچ استرس و هیچ ناراحتی.
      اینو نگفتم که بگم استعدادم خوبه اتفاقا استعدادم متوسط است اما هیچ وقت دل به استعداد درخشان خوش نکردم. توی دوره کارشناسی به ارشد هم با اینکه راحت میتونستم بدون کنکور برم دانشگاههای شهرستان چون شرایطش را داشتم اما نرفتم و همون ترم هفت یکم درس خوندم (بدون استرس) و راحت با یک رتبه خوب به یکی از دانشگاههای سطح الف رسیدم. الانم با ۲۴ سال سن دانشجوی دکترا هستم.
      دوستان لطفا انگیزه بگیرید و زیاد به فکر بدون کنکور نباشید. لطفا فقط یک کمی برای کنکور تلاش کنید. خواهشم میکنم ازتون.
      موفق و پیروز باشید

      • علی می‌گه:

        کسی که تمام وقتشو برای مقاله و رزومه گذاشته این جوری مثل شما فکر نمی کنه!!!

        • به علی می‌گه:

          علی اقا منم دو سال وقتم گذاشتم رو رزومه. دو تا کتاب ترجمه و تاف کردم و هشتا مقاله خوب ای اس ای و علمی پژوهشی داخلی هم دادم. اما۳ هفته مانده ب کنکور هم درس خواندم. مطمین باشید اگر کسی عزمش رو برای دکترا جزم کرده باشه و از رزومه خاطر جمع باشه دو هغته خوندن هم براش کافیه. اینها از الطاف خداوند است.

  48. ستار می‌گه:

    سلام بجه ها کی خبر داره که واسه بهمن ماه از کی فراخوان میزنن دانشگاه ها؟ ممنون میشم اگه اطلاع رسانی کنید

  49. احسان می‌گه:

    سلام.

    دوستان من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری ورودی بهمن ماه امسال هستم.
    قصد داشتم برای مقطع دکتری با توجه شرایط اعلام شده به وسیله استعداد درخشان در اینده وارد مقطع دکتری بشم اما یه سوال داشتم ممنون میشم اگر کسی اطلاع داره من رو اگاه کنه.
    *
    ۱-اینکه گفته میشه دانشجو مقطع کارشناسی ارشد باید مقاله معتبر علمی حالا (چه isi یا isc یا علمی پزوهشی ) داشته باشه ایا “”الزاما”" مقاله چاپ شده باید با عنوان و موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد مرتبط باشه؟
    یعنی نمیشه مقالاتی داشته باشیم که در مورد رشته تحصیلیمون باشه اما الزاما همانند موضوع پایان ناممون نباشه؟

    مثلا اگر موضوع پایان نامه من در مورد بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی از دید آرمان گرایی ۵۷/۶۸ باشه در حالی که مقاله منتشر شده من در مورد نقش و کارکرد رسانه فاکس نیوز بر افکار عمومی در جنگ عراق و امریکا در ۲۰۰۳ هست!!!
    ایا این مقاله از سوی هئیت مصاحبه کننده یا شرایط استعداد درخشان قابل قبول هست یا چون ارتباطی با موضوع پایان نامه نداشته کاملا بی تاثیر و بی امتیازهمحسوب میشه؟

  50. احسان می‌گه:

    سلام.

    دوستان من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری ورودی بهمن ماه امسال هستم.
    قصد داشتم برای مقطع دکتری با توجه شرایط اعلام شده به وسیله استعداد درخشان در اینده وارد مقطع دکتری بشم اما یه سوال داشتم ممنون میشم اگر کسی اطلاع داره من رو اگاه کنه.
    *
    ۱-اینکه گفته میشه دانشجو مقطع کارشناسی باید مقاله معتبر علمی حالا (چه isi یا isc یا علمی پزوهشی ) داشته باشه ایا “”الزاما”" مقاله چاپ شده باید با عنوان و موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد مرتبط باشه؟ یعنی نمیشه مقالاتی داشته باشیم که در مورد رشته تحصیمون باشه اما الزاما همانند موضوع پایان ناممون نباشه؟

    مثلا اگر موضوع پایان نامه من در مورد بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی از دید آرمان گرایی ۵۷/۶۸ باشه در حالی که مقاله منتشر شده من در مورد نقش و کارکرد رسانه فاکس نیوز بر افکار عمومی در جنگ عراق و امریکا در ۲۰۰۳ هست!!!
    ایا این مقاله از سوی هئیت مصاحبه کننده یا شرایط استعداد درخشان قابل قبول هست یا چون ارتباطی با موضوع پایان نامه نداشته کاملا بی تاثیر و بی امتیازهمحسوب میشه؟

    • آرزو می‌گه:

      سلام اینطور که فهمیدم رشتتون علوم سیاسی یا روابط بین الملله – درجواب باید بگم که مقاله مستخرج از پایان نامه باعث بالا رفتن نمره پایان نامتون میشه چون پایان نامه از۱۸یا۱۹نمرست در هنگام دفاع و باقی نمره برای مقاله هست- در ضمن مقالاتی که تا قبل از پایان نامه یا حتی علاقه به موضوعی که در حیطه رشتتونه حتی اگر مربوط به پایان نامتون نباشه هم بسیار موثر و درواقع از نظر سنجش فرقی با مقاله مربوط با پایان نامه نداره همه مقالات ارزشمندن اینطور فکر کنید که در کنفرانسی مقاله دارید اون هم ی محورایی داره که اصلا کم پیش میاد هم راستا با پایان نامتون بتونید در زمان مناسب همایش پیدا کنید ولی هرمقاله ای که بدید به همایش رزومه محسوب میشه موفق باشید

  51. بچه های استعداد درخشان همت کنید می‌گه:

    بچه ها سلام
    افرادی که موافق هستند فقط برای نمره زبان امتیاز در نظر بگیرن و جزو شرایط اصلی نباشد. بسم الله
    ایمیل دکتر نوه ابراهیم
    naveh1954@yahoo.com

    • منیره می‌گه:

      بچه ها سلام
      من ایمیل زدم. دوستان عزیز شما هم اینکارو انجام بدید. این آیین نامه ها هیچ وقت به نفع دانشجوها نبوده. انشالله که درست بشه. به نفع همه است.

  52. به شگفتا 2 می‌گه:

    من خودم استعداد درخشان سال گذشته پذیرفته شدم. شش تا مقاله ISI با ایمپکت فکتور خوب نوشتم، مدرک زبان هم ندارم. کارم هم از همه ی هم دوره ای هام بهتره.
    سکوت لطفاً

  53. الناز می‌گه:

    سلام
    لطفا یکی از دوستان شرایط آیین نامه جدید استعداد درخشان برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ رو بگه؟

  54. به شگفتا می‌گه:

    کسی از حذف حرفی نزد همه میدونن که دکتری هم قبول شدید باز هم باید مدرک زبان رو تا قبل از آزمون جامع گرفت. بحث سر اینه که جز شرط اصلی ورود به استعداد درخشان نباشه. در ضمن این رو به جد میگم که هر کسی پا توی مقطع ارشد میذاره قطعا میتونه مقالات انگلیسی رو بخونه.فقط اینکه بلد بودن زبان به معنی این نیست که توانایی فرد بیشتر است چرا که در دوره ارشد بچه هایی بودن که با وجود اینکه در زبان حرف اول می زدن ولی دریغ از خوندن یک مقاله. تمام کارهای کلاسی با میلی و با مقالات فارسی انجام می شد. ولی بالعکس خودم با وجود اینکه اصلا تو عمرم کلاس زبان نرفتم ولی همیشه تو کارهایم از جدید ترین رفرنس ها استفاده کردم. خانم یا آقای شگفتا اون چیزی که مهمه تو دوره دکتر ی روحیه کار پژوهشی و تحقیقاتی داشتن نه مدرک زبان داشتن. باز هم تاکید می کنم کسی قصد فرار نداره فقط براش یک امتیاز درنظر بگیرن.

    • احمد به به شگفتا می‌گه:

      کامل درست میفرمائید
      نمره زبان درواقع باید یک امتیاز داشته باشه نه ورودی حساب بشه
      هرچند بنده الان دانشجوی دکتری هستم اما با این قانون جدید مخالفم.
      و صحبت های آقا یا خانم به شگفتا رو می پذیرم

    • کارشناسی ارشد می‌گه:

      کاملا درست می فرمایید حتما باید الزام نمره ی زبان برداشته بشه مگر افرادی که از طریق استعداد درخشان تا حالا وارد مقطع دکتری شده اند مدرک زبان داشته اند اینجوری اصلا عدالت برقرار نمیشه تازه اعتبار مدرک زبان ۲ ساله است باید دوباره اگر وارد مقطع دکتری بشیم این مدرک رو برای دفاع بگیریم بچه ها هر کاری لازمه بکنید اگه تونستیدایمیل بزنید

  55. عماد می‌گه:

    سلام معدل ارشدم ۵/۱۶ است از دانشگاه آزاد جامع آیا ضریب ۱٫۱ در پذیرش دکتری بدون آزمون لحاظ میشه

    • رها می‌گه:

      سلام. نمیدونم ولی کاش میشد این موضوع رو که برای معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد ضریب ۱٫۱ دانشگاههای برتر رو بگذارند به آقای نوه ابراهیم ایمیل بزنیم.

  56. ستار می‌گه:

    سلام به همه بچه های با استعداد
    میشه بهم کمک کنید بچه هایی که رشته گیاهان دارویی هستن رو پیدا کنم
    ممنون میشم

  57. R.A. می‌گه:

    با سلام. آیا آیین نامه جدید استعداد درخشان برای پذیرش دانشجوی دکترا برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ اجرا می شود؟

  58. لعیا می‌گه:

    سلام من معدل کارشناسی و ارشدم بالا ۱۷ و نمره پایانامه ام ۸۰/۱۹ شده ۳ تا مقاله علمی پژوهشی هم دارم برای ارشدم بدون آزمون اومدم اما جز سه نفر اول ارشد نبودم امیدی هست که بتونم بدون کنکور برای دکتری پذیرفته شم؟ لطفا راهنمایی کنید

    • احمد به لعیا خانم می‌گه:

      باسلام
      چرا نتونید
      شرایط بنده هم دقبقا شبیه شما بود + دو تا مقاله بیشتر
      امسال هم با ازمون رتبه قبول شدم و هم از طریق استعداد درخشان
      موفق باشید

    • farnaz می‌گه:

      سلام
      نه نمیتونید
      منم شرایط شمارو داشتم
      معدل ارشد ۱۷٫۹۰ و نمره پایان نامه ۱۹٫۵
      و ۲ مقاله آی اس آی چاپ شده و سه مقاله ارسال شده و چندین مقاله داخلی
      اما شاگرد دوم بودم بین ۵ نفر
      برای همین شامل حالم نشد

      اگه بین ۵ نفر شاگرد اول یا بین ۷ نفر شاگرد اول و دوم و بیشتر از ایت تعداد شاگرد ۱ یا ۲ یا ۳ نباشید نمیتونید استفاده کنید

      بخونید برای کنکور
      منم دارم همین کارو میکنم

      موفق باشید

      • احمد به فرناز خانم می‌گه:

        باسلام
        فرناز خانم، لعیا خانم از فعل پذیرفته شم؟ استفاده کردن یعنی واسه سال ۹۴ میخوان تلاش کنن و سال بعد منظورشونه نه امسال که گذشت
        قانون استعداد درخشان تغییر کرده و دیگه رتبه اول دوم و یا سوم در کلاس ملاک نیست و چیزای دیگه ملاکه
        برید کامل مطالعه بفرمائید خدای ناکرده جا نمونید
        موفق و تندرست باشید

  59. شهلا می‌گه:

    سلام بچه ها
    من چطور میتونم با هم رشته ایهام (فیزیک)در ارتباط باشم
    مرسی

  60. منتظر می‌گه:

    اول از همه ممنون از این سایت بابت همه چی.
    بعدم ممنون از همه دوستانی که با نظراتشون دل گرمی می دادن.
    من امسال با استعداد قبول شدم شکر خدا ولی به نظر من همه تلاشتون رو بزارید برای کنکور و استعداد رو شانس دوم بدونید.
    انشالله که موفق باشید

  61. بچه های استعدادهمت کنید می‌گه:

    بچه ها بیاین برای نمره زبان به دکتر نوه ابراهیم بگیم کمترش کنه. آخه ما که نمی خوایم از نمره زبان فرار کنیم. نهایت بذارش ۵۰ یا اینکه مانند بقیه موارد براش امتیاز در نظر بگیرن نه اینکه جزو شرایط اصلی استفاده از سهمیه باشه. بچه ها اگه تعدا ایمیلا زیاد باشه حتما یه کاری می کنن. یادتون هست که تو یک شب سه مقاله رو کردن دو مقاله. پس هیچ کار ی نشد نداره. بیاین همکاری کنیم.
    اینهم ایمیل دکتر نوه ابراهیم.

    naveh1954@yahoo.com

    • shima می‌گه:

      کاملا با شما موافقم

    • شگفتا می‌گه:

      مخالفم. نمره زبان بسیار مهمه برای دکترا. نمی خواید که برید روزنامه بخونید یا لیسانس برید بخونید. قراره بشینید مقاله های خارجی بخونید و دو تا مقاله ای اس ای هم شرط دفاع از پایان نامست. دکتراست مثلا. درسته تعداد زیاد شده ولی بالاخره بحث سر دکتر شدنه.
      ضمن این که مفهوم استعداد درخشان باید خوب جا بیفته. درست مثل بحث نخبگان.

      • shima می‌گه:

        آقا یا خانم شگفتا من رتبه اول دوره کارشناسی و ارشد هستم. زبانم هم خوب هست و کار پایان نامه من فقط و فقط ترجمه مقالات لاتین بوده و حتی ترجمه کل یک کتاب. اما تا پایان امسال ۳ آزمون MSRT بیش تر نمونده. کسی هم از حذف نمره زبان صحبت نکرد. ۹۰ درصد دانشگاه ها نمره ۵۰ رو قبول دارند اون هم تا زمان آزمون جامع!!!! ما هم میگیم باشه شرط باشه اما چرا ۷۰؟؟؟

    • منیره می‌گه:

      سلام
      من هم موافق هستم. نمره زبان خیلی زیاده. بهتره همون نمره ۵۰ در نظر گرفته شود. من که ایمیل زدم. شما هم اینکارو کنید. چون به نفع دانشجو است.

  62. احمد می‌گه:

    با سلام خدمت تمام بچهای گل استعداد درخشان
    ممنون از همتون که توی این یک سال بودید و باهم تونستیم این مسیر رو طی کنیم
    بنده هم از طریق رتبه و هم از طریق استعداد درخشان قبول شدم و الان مشغول به تحصیل شدیم
    واسه تمام دوستام که قبول شدن ارزوی تندرستی و موفقیت و کار پژوهشی درست بیشتر رو دارم و واسه دوستام که به هر دلیلی به هردلیلی نشد که امسال وارد این مقطع بشن خسته نباشید میگم و بدونن که حتما بهترین حکمت و بهترین اتفاق افتاده چرا که خدا بزرگمون خیلی چیزا رو میدونه که ما نمیدونیم
    واسه این حرفمم و اینکه بعضی چیزا رو ما خوب میدونیم ولی در واقع بد ماست و بلعکس برید آیه ۲۱۶ بقره رو بخونید
    واسه همه سلامت و عاقبت به خیری آرزوی دارم
    و از همین جا از همه مسئولین و کسایی که این سایت رو راه اندازی و مدیریت میکنن کمال تشکر رو قدرانی رو دارم و از همین جا دست همشون رو میبوسم
    خدانگهدارتون همتون

    • به احمد می‌گه:

      با سلام
      دوست عزیز
      برای شما ارزوی موفقیت روز افزون دارم
      به شما تبریک میگم
      به امید روزهای پرامید برای همه دوستان
      التماس دعا

      • احمد می‌گه:

        ممنون از شما آقا یا سرکار خانم به احمد!
        انشالله اگه توی فکرش هستید و تلاش میکنید واسه شمام توی سالای آینده اتفاق بیافته.
        حاجت روا انشالله
        محتاج دعاییم

    • امید می‌گه:

      سلام
      بهتون تبریک میگم
      میشه لطف کنید درصد دروس و رتبتون رو برامون بذارید، ممنون میشم

  63. شهلا می‌گه:

    سلام

    بچه ها کسی از زمان ثبت نام دکتری ۹۴ وتفاوت های اون با ۹۳ رو اطلاع داره.
    مرسی

  64. استعداد درخشان می‌گه:

    سلام دوستان من نمره پایان نامم ۱۷٫۵ شده است به نظرتون اگه سال بعد بخام از طریق سعمیه استعداد درخشان برا دکترا بدون کنکور اقدام کنم مشکلی پیش میاد؟
    خواهش راهنمایی کنید
    ممنونم

    • لیلا می‌گه:

      سلام
      بستگی به دانشگاهی که قراره تقاضا بدید و رشتتون داره، اما نمره ۱۷٫۵ فک نمیکنم جزو رنج سهمیه استعداد درخشان باشه.
      بازم تحقیق کن.
      اما برای اینکه استرس نداشته باشی به کنکور فک کن، اینطوری قبولی تضمین شده تره، سهمیه استعداد درخشان حساب و کتاب درستی نداره.

      • محمودمعماری می‌گه:

        این نوع دکتری ی جوریه خیلی ابهام داره .از نوع دفترچش که یک صفحس بگیرید تا شرایط اون ومدت زمانی که داره.احساس میکنم دفترچش عمداگنگه.اخه مگه میشه تو بیست روز طرح تحقیقاتی را موضوعشا مشخص کنید وپروپزالشا بنویسیدیعنی مسر ۴ساله زندگی را تو بیست روز مشخص کنیدویه استاد با این شرایط پیدا کنی من فکر میکنم استاد با این شرایط فقط تهران پیدا میشه پس فقط مال تهرانیهاست ومال کسانیه که از قبل میدونستندوطرحشون امادش .اخه کدوم ارگان را توی این مدت میتونید پیداکنید که طرحتوناحمایت کنه ی جورایی میخوان ۱۲۰۰۰۰تومان از هرمتقاضی بگیرن واون کسایی که معلوم هستند راپذیرش کنند .یه بازیه دوستان من

      • جواد می‌گه:

        “سهمیه استعداد درخشان حساب و کتاب درستی نداره.” حرف کاملا درستیه
        تو دانشگاه ما اینقدر اذیتم کردند سر همین قضیه استعداد درخشان که دیگه از دکتری خوندن بیزار شدم.
        نمیدونم شاید دانشگاههای دیگه وضعیت بهتر باشه و بهتر با دانشجوهای استعداد درخشان!!! رفتار کنن

درج نظر