نحوه ثبت نام آزمون دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در این مطلب نحوه ثبت نام کنکور دکتری 99 دانشگاه های سراسری و آزاد توضیح داده شده است.

به گزارش پی اچ دی تست، ثبت‌ نام آزمون دکتری 99 احتمالا در نیمه اول آذر ماه شروع خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد، ثبت‌نام جهت شرکت در آزمون دکتری 99 دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد گرفت. زمان برگزاری کنکور دکتری 99 نیز مطابق معمول در اسفند ماه خواهد بود.

شرایط ثبت نام دکتری 99

بر اساس اعلام سازمان سنجش هر داوطلب ‌تنها می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون شرکت‌ نماید. هنگام انتخاب رشته امتحانی آزمون دکتری جهت ثبت‌نام‌ لازم است داوطلبان به رشته های مجاز به ثبت نام دکتری دقت نمایند.

همچنین لازم است داوطلبان به شرایط محرومیت ثبت نام آزمون دکتری نیز توجه داشته باشند. داوطلبان آزمون دکتری 98 که در دوره روزانه پذیرش نهایی شده‌اند، حتی اگر در رشته‌محل قبولی ثبت‌نام نکرده باشند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در کنکور دکتری 99 نیستند. 

مراحل ثبت نام آزمون دکتری 99

1. در ابتدا فایل عکس اسکن‌شده خود را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌ نام آزمون دکتری آماده کنید.

2. مدارک ثبت نام آزمون دکتری و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام را نیز تهیه کنید.

3. برای ثبت نام آزمون دکتری 99 سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

4. با انتخاب گزینه ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری 99 در سایت سازمان سنجش به سامانه ثبت نام این آزمون هدایت خواهید شد.

ثبت نام آزمون دکتری 99 - 1400

5. در این صفحه بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

6. در صفحه «ثبت نام جدید» جهت ادامه مراحل نیاز به تهیه کارت اعتباری ثبت نام دکتری 99 دارید. برای تهیه این کارت، از منوی سمت راست بر روی گزینه خرید کارت کلیک کنید.

کارت اعتباری ثبت نام دکتری 99 - 1400

 

7. در این صفحه با انتخاب گزینه سریال ثبت نام دکتری 99 و انتخاب دکمه «تأیید و ادامه» به صفحه‌ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایید.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری 99 - 1400

8. با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 99 ، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

 

9. پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت نام آزمون دکتری 99 است.

شماره سریال ثبت نام دکتری 99 - 1400

 

10. به صفحه ثبت نام کنکور دکتری 99 بازگردید و با وارد کردن شماره سریال ثبت نام و کد امنیتی، ارسال اطلاعات جهت ثبت نام را آغاز کنید.

ثبت نام کنکور دکتری 99 - 1400 سراسری و آزاد

 

11. پس از آپلود عکس در این صفحه و کلیک بر روی گزینه ارسال عکس و مشاهده عکسی که در سایت بارگذاری کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

 

12. در این مرحله لازم است نسبت به وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته‌شده به صورت دقیق اقدام کنید.

گفتنی است وارد کردن تمام اطلاعاتی که با ستاره قرمززنگ مشخص شده، الزامی است.

جهت دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسنامه، کد رشته امتحانی، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

مدارک ثبت نام دکتری 99 - 1400

 

13. به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت نام وارد نمایند.

  • اطلاعات فرم تقاضانامه ثبت نام دکتری باید به صورت کاملاً دقیق و صادقانه تکمیل شود. در هر مرحله از آزمون دکتری 99 که سازمان سنجش متوجه وجود مغایرتی در اطلاعات ارسالی از سوی داوطلب شود، داوطلب از بقیه مراحل آزمون حذف خواهد شد.

14. بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه «اینجانب ضمن مطالعه کلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی کامل فرم تقاضانامه را تکمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می‌نمایم»، بر روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

15. پس از نمایش اطلاعات صفحه ثبت نام که حاوی کد رهگیری ثبت نام آزمون دکتری 99 (کد 12 رقمی) است ثبت نام به اتمام رسیده است.

 

 

نحوه توزیع کارت آزمون دکتری 99

چند روز پیش از برگزاری آزمون دکتری، لازم است داوطلبان با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت آزمون دکتری 99 و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 33 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

توصیه‌های‌ مهم‌ ثبت نام دکترا 99

1) توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

2) به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می‌گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

4) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد. 

5) در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن گویای‌: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نموده و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

28 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طهورا
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۰:۳۹ ق٫ظ

باعرض سلام من ارشد تحقیقات اموزشی هستم برادکترامیتونم ازگروه روانشاسی شرکت کنم چ گرایشی بخونم خوبه؟

حمید
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

سلام … وقت بخیر
من بهمن ۹۸ فارغ التحصیل میشم …. این قضیه فرم معدل و تعداد واحدهای گذرانده چیه ؟ باید این فرم تکمیل و برای سنجش ارسال بشه؟
لطفا راهنمایی فرمایید…. متشکرم

س ح م
آذر ۳, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام من میخوام در آزمون دکتری علوم قرآن و حدیث شرکت کنم اگه بتونم زبان را بالای ۵۰ بزنم و سایر دروس رو ۳۰ احتمال قبولی چند درصد هست

معصومه کردی
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام من میخام امسال آزمون دکتری روانشناسی شرکت کنم نیاز ب مشاوره ۰تا ۱۰۰دارم میتونید راهنماییم کنید لطفاً

معصومه کردی
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه کردی

دوستان کسی نبود راهنمایی کنه

محمد
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه کردی

سلام اینجا ممکنه کسی از رشته شما نباشه.. از بچه های انجمن روانشناسی بپرسید

اژین
مهر ۲۹, ۱۳۹۸ ۵:۱۲ ب٫ظ

سلام . ایا اگر شهریور ۹۹ کارشناسی ارشد را تمام کنم .میتوانم در کنکور دکتری ۹۹ پبت نام کنم؟

Aye
آذر ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  اژین

بله امکانش هست

شیوا
آذر ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  اژین

بله عزیزم میتونید.

سارا
شهریور ۸, ۱۳۹۸ ۲:۳۲ ق٫ظ

در صورت قبولی نهایی در دانسگاه سراسری نوبت دوم در دکترا ۹۸ اگر در دانشگاه ثبت نام نکنم مجاز به شرکت در دکترا ۹۹ میباشم?

مهسا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
بله مشکلی نیست. فقط در صورتی که در آزمون دکتری ۹۸ در دوره روزانه پذیرش بشید از کنکور دکتری ۹۹ محروم میشید. سایر دوره ها مشکلی نداره

ف.م
مرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب٫ظ

سلام. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ دانشگاه آازد همین طوریه؟

مهسا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ف.م

سلام
با توجه به ادغام کنکور دکتری سراسری و آزاد، داوطلبان هر دو دانشگاه یک کنکور شرکت میکنند. در واقع همه داوطلبان همزمان داوطلب دکتری سراسری و دکتری دانشگاه آزاد هستند.

مهسا
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۶:۴۱ ب٫ظ

سلام.
ببخشید آیا دانشجو دکترا آزاد ک امسال قبول شده و ثبت نام کرده ولی مرخصی گرفته از این ترم میخواد بره دیگ نمیتونه امسال ثبت نام کنه چون شاید نخواد دیگ بره دکترا آزاد اون شهری ک قبول شده

ستایش
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

اگه تکمیل ظرفیت بیاد میشه.

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ستایش

یعنی چی ؟یعنی میتونم دانشگاه آزاد برم بعد امسال آزمون دکترا هم شرکت کنم اگ قبول شدم آزاد دیگ نرم

محسن
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۳:۳۷ ب٫ظ

سلام
دوستان گرامی یه مشکلی در ثبت نام دکتری هست که سنجش هر سال داره تکرار میکنه. بعضی رشته ها در کل کشور اعم از دولتی یا ازاد حتی ۱۰ نفر هم برنمی دارن مثل رشته فلسفه علم یا فلسفه منطق یا سنجش و اندازه گیری یا مددکاری اجتماعی یا بیوانفورماتیک یا علوم کامپیوتر یا علوم شناختی. بعضی گرایشها مثل اموزش ریاضی هم فقط در قسمت ریاضی کاربردی قرار گرفتن و نه ریاضی محض. برای هر کدوم از این رشته ها یه کنکور برگزار میشه و داوطلب فقط در همین یک رشته میتونه ثبت نام کنه. اما با توجه به رقابت شدید دکتری در حال حاضر، و اینکه کنکور سالی یکباره، و دیگه تکمیل ظرفیتی هم ندارند، شانس قبولی در این رشته های با ظرفیت خیلی کم، خیلی کمه. درخواست من از داوطلبان این رشته ها اینه که به سازمان سنجش درخواست بفرستن که لااقل این رشته ها رو کنکورشونو در کنکور رشته خیلی نزدیک به اون ادغام کنن مثلا ادغام فلسفه علم و فلسفه منطق در فلسفه یا ادغام سنجش اندازه گیری در روان شناسی.‌ در این صورت، مثلا داوطلب فلسفه علم میتونه اگر این نشد در فلسفه تحصیل کنه، یا داوطلب اندازه گیری در روان شناسی. و همینطور مثلا گرایش اموزش ریاضی در گرایشهای محض هم بیاد و ارشد محض مجبور نباشه در دکتری کاربردی به خاطر اموزش ریاضی شرکت کنه. و شاید موارد دیگه ای هم بشه به این لیست اضافه کرد.

محمدرضا
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

رشته ی مدیریت پروژه و ساخت هم همینه. سالی ۳ نفر میخوان. شما لطفا همین پیامتو تو انجمن مدیریت پروژه و ساخت در قسمت پایین سایت بنویس تا دوستان ببینن و اونها هم درخواست بدن. بهتره که مدیریت پروژه و ساخت با مدیریت ساخت (عمران) یا مجموعه معماری ادغام بشه.

محسن
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

کپی از پیامو در جای مورد نظر شما گذاشتم

دیگه شرکت نخواهم کرد، اگر...!
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام این را هم در نظر داشته باشین که این قبیل کد رشته محل ها بخاطر ریسک بالا در انتخاب، متقاضی کمتری دارند، بنابراین شما با تعداد رقبای کمتری روبرو هستین و در مصاحبه نسبتا راحت تر از رشته های پر متقاضی می توانید ظاهر شوید

محسن
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۳:۴۲ ق٫ظ

مساله اصلی اینه که هر کدوم از این رشته ها به یک رشته اصلی خیلی نزدیک و هم خانواده هستش و لذا از همون ابتدا درست نبوده که اونو از بدنه اصلی تفکیک کنن مثلا رشته سنجش و اندازه گیری در خانواده روان شناسیه و میتونست در همون باقی بمونه. رقبای رشته سنجش و اندازه گیری عملا همون رقبای روان شناسی هستن و لذا لازم بود همه رو در یک کنکور تلفیق میکردن تا همه رقبای کم و بیش هم رشته در یکجا با هم رقابت کنن. تخصصی کردن کنکورها تا این اندازه حتی در امریکا و اروپا هم دیده نمیشه و بلکه در اونجاها کنکورها یا ازمونهای ورودی تجمیعیتر ولی خود دوره دکتری بعد از ورود، تخصصی تر و ریزتره. و در اینجا هم باید همون کار انجام بشه مثلا در مورد همین سنجش و اندازه گیری از اونجا که اساتید این رشته در همون دانشکده روان شناسی مستقر هستند عقل حکم میکرد که در قالب همون روان شناسی کنکور میگرفتن و دانشجو بعد از ورود در شاخه های مختلف موجود در دانشکده از جمله سنجش و اندازه گیری تخصص میگرفت

سحر
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

درسته. مثلا دکتری ریاضی محض با رتبه ۵۰۰ هم امسال قبول شده اند روزانه، در صورتی که رشته کاربردی تعداد خیلی کمتری پذیرش می شوند. این دسته بندی فقط شانس کاربردی و آموزش ریاضی را کم می کنه. شما محض ریاضی باشی فقط کافیه امتحان بدی همین.

کیوان
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام
ببخشید ششم دفترچه جدیدی برای شرایط ثبت نام و رشته محل ها میاد؟ یا براساس همین دفترچه باید ثبت نام کنیم؟

محسن
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

سلام. دفترچه ثبت نام که ششم میاد هیچ چیز خاصی نداره به جز توضیح فیلدهای فرم الکترونیکی و شماره یا کد رشته ها که باید وارد فرم بشن و پس از مطالعه بخشهای مورد نیاز از دفترچه باید ثبت نام انجام داد. ولی رشته محلها در دفترچه انتخاب رشته در سال اتی خواهد اومد انشاالله

شیدا
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ق٫ظ

سلام داشتن مدارک زبان الزامی است برای آزمون دکتری؟؟؟

محمدیان
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  شیدا

سلام ، برا مرحله مصاحبه امتیاز داره

سپهر
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

نه

علیرضا
آذر ۳, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

نه . نیازی نیست .