هزینه انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 1402 چقدر است؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، لازم است هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد 1402 را پرداخت نمایند. اما داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۲ نیازی به پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری سراسری جهت ثبت اولویت های انتخاب رشته خود ندارند.

به گزارش پی اچ دی تست، فرایند پذیرش در مقطع دکتری به صورت زیر است:

۱- ثبت نام در آزمون دکتری

۲- شرکت در آزمون کتبی سازمان سنجش

۳- اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری

۴- انتخاب رشته دکتری

۵- اعلام نتایج انتخاب رشته / دعوت به مصاحبه دکتری

۶- شرکت در مصاحبه دکتری

۷- اعلام نتایج نهایی دکتری

در مراحل مختلف این فرایند ممکن است پرداخت هزینه ضروری باشد.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری

جهت ثبت نام در آزمون دکتری، داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ و بررسی رشته های مجاز به ثبت نام دکتری به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

در سایت سازمان سنجش لازم است داوطلبان هزینه ثبت نام آزمون دکتری را پرداخت نموده و کارت اعتباری ثبت نام دکتری تهیه کنند.

 هزینه ثبت نام کنکور دکتری 1402 مبلغ ۳۷۸هزار تومان بود. قابل توجه است که هزینه ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری ۱۴۰۲ مبلغ ۶۲۸هزار تومان اعلام شد.

هزینه انتخاب رشته دکتری سراسری

با اعلام نتایج اولیه ازمون دکتری، داوطلبان متوجه می‌شوند که آیا مجاز به انتخاب رشته هستند یا خیر.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری سراسری می‎شوند، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس، پیام نور و غیرانتفاعی انتخاب رشته کنند. تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری در سایت سنجش رایگان و بدون پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری سراسری است. حتی اگر رشته محل های غیرروزانه را انتخاب کنید هم نیازی به پرداخت هزینه نیست.

هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲

هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج دکتری 1402 داوطلبان ازمون دکتری دانشگاه آزاد لازم است نسبت به انتخاب رشته مستقل از طریق سایت مرکز آمون این دانشگاه اقدام کنند.

کلیه داوطلبان آزمون دکتری سال 1402 سازمان سنجش آموزش کشور که رشته/گرایش مورد نظر آنها در دانشگاه آزاد اسلامی دایر بوده و براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند از طریق سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1402 در صورت احراز شرایط نسبت به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دکتری آزاد 1402 اقدام نمایند.

هر داوطلب می‌تواند متناسب با کد رشته امتحانی خود در آزمون دکتری تخصصی حداکثر تا 80 رشته/محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته ثبت نماید.

کد دسترسی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در ذیل کارنامه نتایج اولیه دکتری در سایت سازمان سنجش درج شده است.

ویرایش رشته/محل‌های انتخابی تا پایان مهلت ثبت‌نام امکان‌پذیر بوده و نیازی به تهیه کارت اعتباری مجدد در این خصوص نمی‌باشد.

آن دسته از اعضای هیأت علمی با مرتبه علمی مربی که بر اساس دفترچه راهنما واجد شرایط استفاده از سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد می‌باشند لازم است علاقمندی خود به استفاده از این سهمیه را در محل مربوطه در فرم انتخاب رشته اعلام نمایند.

هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد ۱۹۰ هزار تومان اعلام شده است.

علاوه بر این، لازم است داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز هزینه‌ای بپردازند. هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست اما در سال گذشته به ازای هر رشته/گرایش ۲۰۰هزار تومان بوده است.

با توجه به این که پس از پرداخت هزینه ثبت نام امکان باز پس گیری آن وجود ندارد، به داوطلبان اکیداً توصیه می شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط انتخاب رشته نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند.

مهم: برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

هزینه مصاحبه دکتری

برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه ها نیز لازم است هزینه پرداخت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطالب هزینه مصاحبه دکتری سراسری، هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و هزینه مصاحبه دکتری پیام نور مراجعه کنید.

هزینه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

داوطلبان لازم است جهت ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه ازاد به صورت جداگانه نسبت به ثبت نام و واریز اقدام نمایند.

واجدین شرایط دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد لازم است در زمان ثبت نام، به سایت azmoon.org مراجعه نموده و با پرداخت هزینه ثبت نام در این  پذیرش شرکت کنند.

هزینه ثبت نام آزمون اختصاصی دکتری واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد

جهت ثبت نام در فراخوان واحدهای بین الملل ارس، کیش و امارات دانشگاه آزاد اسلامی نیز لازم است هزینه ثبت نام به صورت جداگانه پرداخت شود. این پذیرش بدون نیاز به شرکت در کنکور و تنها از طریق مصاحبه صورت می‌گیرد.

هزینه ثبت نام آزمون اختصاصی واحدهای بین الملل دانشگاه ازاد در سال 1402 هنوز مشخص نیست، اما در سال گذشته مبلغ 200هزار تومان بوده است.

آیا برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید هزینه پرداخت شود یا رایگان است؟

بله، پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد جهت انتخاب رشته ضروری است.

از کجا می توانم فهرست دانشگاه های دارای پذیرش دکتری آزاد در رشته ام را ببینم؟

برای اطلاع دقیق از جزئیات رشته‌محل‌های دکتری دانشگاه آزاد به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مراجعه کنید.

چگونه باید هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد را پرداخت کرد؟

پرداخت هزینه انتخاب رشته دکترا به صورت آنلاین و از طریق سامانه دانشگاه آزاد در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ صورت می گیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها