پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

تأکید رئیس سازمان سنجش بر برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ در زمان مقرر

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۱ از درنظر گرفتن محیط ایزوله در حوزه‌ها برای داوطلبان کرونایی خبر داد.

“عبدالرسول پورعباس” رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در پی شیوع امیکرون در کشور احتمال تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱ وجود دارد؟ گفت: فرآیند آزمون دکتری متمرکز سال ۱۴۰۱ آغاز شده و اقدامات مربوط به حوزه بندی، چاپ سوالات و دفترچه‌ها صورت گرفته و قرنطینه سوالات هم انجام شده است.

وی در ادامه با بیان چاپ و قرنطینه بودن سوالات آزمون دکتری گفت: بخش عمده‌ای از فرآیند آزمون شروع شده و رشته‌های مختلف زیادی در این مقطع وجود دارد که مطابق با رشته‌ها تعداد زیادی سوال باید طرح می‌شده که از ماه‌ها قبل این اتفاق افتاده و اکنون سوالات در چاپخانه و قرنطینه در حال چاپ و آماده‌سازی هستند، سپس در زمان مقرر به حوزه‌ها ارسال شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۱ توضیح داد: در این آزمون حدودا ۱۸۶ هزار داوطلب داریم که ۸۱ هزار نفر آن‌ها خانم و ۱۰۵ نفر از آن‌ها آقا هستند. این داوطلبان با حفظ تمام پروتکل‌ها بین ۹۶ شهر تقسیم‌بندی خواهند شد. به طور متوسط ما در هر شهری ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر بیشتر داوطلب نداریم.

پورعباس بیان کرد: این ۹۶ شهر ۱۸۹ حوزه اصلی ۵۹۷ حوزه فرعی دارند. همچنین دارای ۵ هزار ۹۰۵ سالن و کلاس بزرگ و متفاوت هستند. به طور طبیعی جمعیت هر کلاسی ۷۰ تا ۱۰۰ نفر جمعیت می‌پذیرند، اما اکنون به طور متوسط حضور ۳۰ نفر را در کلاس‌های درس پیش بینی می‌کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: لذا تمام پروتکل‌ها و فواصل اجتماعی میان داوطلبان، ضدعفونی فضا و… در محل برگزاری آزمون‌ها رعایت خواهد شد و انشالله هیچ گونه خدشه‌ای به آزمون دکتری ۱۴۰۱ وارد نمی‌شود و سر موقع برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همانند سابق برنامه خوداظهاری داوطلبان با توجه به پیک ششم و جدا شدن مراکز افراد مبتلا از افراد سالم در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ گفت: داوطلبان در بدو ورود کنترل خواهند شد و اگر کسی علائمی داشته باشد به محل‌های اختصاصی که در تمام حوزه‌ها پیش بینی کردیم می‌رود.

پورعباس در این خصوص توضیح داد: همه داوطلبان به محض ورود پایش می‌شوند و اگر کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در افراد دیده شود در محل‌های ایزوله نگهداری می‌شوند و فضاهایی بر این امر در هر حوزه در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که یعنی مانند سابق فضای بیمارستانی برای داوطلبان کرونایی در نظر گرفته نشده است؟ گفت: آمار بیمارستانی امیکرون خیلی بالا نیست و طبیعی است که اکثر افراد در خانه استراحت کرده و درمان می‌شوند. لذا پیشنهاد ما این است که در آزمون دکتری ۱۴۰۱ در همه حوزه‌ها این موضوع مدیریت شود. از این رو امکانات ویژه‌ای را سازماندهی کرده‌اند که داوطلبان مبتلا در همان محل‌های ایزوله شده آزمون خواهند داد و دیگر حوزه بیماستانی برای کنکور ۱۴۰۱ نداریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

120 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجوی ارشد
بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

من خودم مخالف تعویقم ولی انشا الله اتفاقی بیوفته که به نفع موافقین هم باشه

تعویق کنکور دکترا حق مسلم ماست.
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۴۸ ب٫ظ

با سلام
لطفا با توجه به شرایط پیک ششم بیماری کرونا آزمون دکترا را به تعویق بیندازید.

حسین
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

بسمه تعالی
جناب …نماینده مردم …در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما با توجه به پیک ششم کرونا، که اوج آن در نیمه اسفند ۱۴۰۰ می باشد، و روند افزایشی فوتی هایی کرونایی، ۱۸۲ نفر در روز، همچنین با توجه به قرمز شدن بیش از ۲۴۷ شهر و نارنجی بودن ۱۱۲ شهر در کشور، و با توجه سرعت انتقال بالای سویه امیکرون کرونا و امکان انتقال آن حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی که معمولا نسبی هستند، و نیز با عنایت به اینکه تست پی سی آر امیکرون معمولا منفی است و کیت های رایج، آن را پوشش نمی دهند، و با توجه به برودت هوا و عدم امکان باز کردن پنجره ها، خواهشمند است ضمن لحاظ کردن مسائل انسانی، قانونی و موازین شرعی که مرگ یک انسان را برابر با مرگ همه انسان ها می داند، از مسوول محترم ستاد کرونای کشور درخواست فرمایید، برگزاری کنکور دکتری تا پایان پیک ششم به تعویق افتد.
سپاسگزار
داوطلبین کنکور دکتری و خانواده ها

#برگزاری کنکور حق ماست.
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۱ ب٫ظ

انشا الله کنکور بر گزار میشه چون می دیگه تحمل ندارم

مینا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۴:۰۲ ب٫ظ

چطور انتظار دارید داوطلبان وجود درگیر بودن در جلسه حاضر شوند؟ این کار شما باعث تشدید شیوع می شود.

#نه به تعویق کنکور دکترا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

ایشا الله کنکور عقب نیوفته چون ضرر می کنیم

#کنکور دکترا حق ماست
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۳:۱۲ ب٫ظ

کنکور را برگزاااارررر کنییییید

دانشجوی دکتری ورودی 1400 هستم
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عزیزم و به امید موفقیت همگی
دوستان عزیز یه واقعیت تلخ اینه کسی به حرف داوطلب ها گوش نمیده
پارسال هم همین بود من موافق تعویق بودم و نشد نهایتا هم رتبه ۱ شدم، لطفا نپرسید چه رشته ای چون مهم نیست و الان فقط حاشیه ایجاد میکنه، لطفا به همدیگه احترام بگذارید و به فکر آرامش خودتون باشید کسی جز خودتون دلسوز شما نیست.
امسال ترم دوم کلاسهای دکتری رو حضوری کردن و ما یه هفته رفتیم تهران تو این وضعیت همه بچه ها درگیر شدن و نهایتا غیرحضوری کردن
کسی گوش نمیده پس حرص نخورید
یه نکته عجیب امتحان دکتری امسال داشت تعداد داوطلب هایی بود که هر بار سنجش ثبت نام دکتری رو تمدید کرد به طور وحشتناکی زیاد می شد. عزیزان وقتی درس نخوندید چرا پولتون رو هدر می دید؟ خوب همین رفتارهاست که میگن اینارو نگاه!!… کسی هم برامون ارزش قائل نیست و حرفمون رو گوش نمیدن اگر همین الان هم بگن بیایید ثبت نام یه عده ثبت نام میکنن وقتی خودمون همینطوری و بدون برنامه هستیم بقیه هم همینطوری برای ما تصمیم میگیرن
آرامشتون رو حفظ کنید اون دوستانی هم کرونا دارند امیدوارم زودتر سلامتی شان را بدست بیاورند، بقیه هم انشالله از کرونا دور باشند

تعویق کنکور دکتری
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

ماها یک ماه داریم به سازمان سنجش و مسؤلین مربوطه میگیم که پیک اومیکرونه، فقط جواب می‌دادید بررسی میشه شما نمی توانستید همون دستور تعویق آزمون و بدید و سوالات و چاپ نکنید!نکنه شما الان فهمیدید کرونا س!!!!

سام
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

نرخ مبتلایان ب اومیکرون حتی در افراد با دوز سوم تزریق
رو به افزایش هست
باتوجه ب سرعت گسترش اومیکرون و ابتلای کودکان
باید فکری ب تجمعات چندساعته مث کنکور و ازمون ها داشت

تعویق کنکور دکتری
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

کدوم پروتکل؟؟؟فقط یاد گرفتن حرف بزنن و عمل بی عمل!!!من خودم پارسال امتحان دادم اصلا هیچ پروتکلی رعایت نشد نماینده سازمان سنجش کجابود؟؟؟؟داخل حوزه امتحانی که می دونن می‌ره تظاهر می کنم که پروتکل رعایت میشه!!؟جون مردم مهم نیست وگرنه دو سال پیش هم کنکور دکتری لغو شد اونوقتم سوالات طرح شده بود و چاپ شده بود

سام
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

به کادر درمان رحم کنین
البته این نظرات و کامنت ها رعیده ب گوش کسی برسه
سازمان سنجش سال هاست کنکور براش منبع درامد هست
و قطعا برگزار میکنه و براش مهم نیست چون به کسی قرار نیست. پاسخگو باشه.

زینب
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

ماها مریض شدیم …دست خودمون هم نیست که…
الهی که هرچی خیره همون بشه…

زینب
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

سلام..آن دسته از دوستان که خواستار برگزاری آزمون تو زمان مقرر هستند آیا خودشان هم امیکرون داشتند باز اصرار میکردن..

قاف
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۰۷ ق٫ظ

ماها مربضیم چرا متوجه نیستید؟!
توان درس و آزمون نداریم!
تعداد قابل توجهی در این پیک بیمار هستند

ناشناس
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۰۳ ق٫ظ

بشینیم درست هست

ناشناس
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۰۲ ق٫ظ

سلام حالا که اسرار دارید، لطفا پول ما را برگردانید نمی خواهیم امتحان بدهیم چون که مریض شدیم قادر نیستیم سر جلسه بشیندیم/

داوطلب
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۰۹ ق٫ظ

تا هرجا میتونید جمع بندی کنید و همزمان فشار بیارید برای تعویق – خدارو چه دیدید شاید لحظه آخر تعویق شد. مهم اینه که تا لحظه آخر تلاش کنید

کنکور دکتری
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

یعنی باید حتما هشتک و امضا باشه!!!
درنهایت تصمیم گیرنده ما نیستیم.

محمدی
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۰۱ ق٫ظ

با سلام
چه جوری می خوان پایش کنن با یه تب سنجی که بدتر باعث انتقال بیماری میشه؟؟؟ بعضی ها حتی تبم ندارن اما کرونا مثبت هستن. من کرونا مثبت بودم حالم خیلی بد بود ولی تب نداشتم.
چه جوری می خوان محیط ایزوله آماده کنن؟؟؟ تو رعایت پروتکلها موندن.
فقط می خوان هزینه ها برای سنجش نره بالا جون و سلامتی داوطلب چه ارزشی داره.

گوش شنوا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

با سلام واقعا کار شاقی کردن سوالات آماده ست!!! اتفاقا با این توضیحات ترسمون چندبرابر شد یعنی با علامتها در کنار بقیه فقط کمی اونطرف تر!! بهمه حوزه های امتحانی نگاه کردین من پارسال چند تا آزمون دادم هیچکدوم پروتکل ها بنحو مطلوب که هیچ متوسط مساعد هم نبودن کدوم دو متر؟!! بعد اصل ماجرای امیکرون اینه که سرایتش خیلی بالاست و بیشترشونم تو آزمایشات تشخیص کاذب میده شما چطور میخواین همه رو دقیق بررسی و شناسایی کنین بی علامتها رو چکار میکنین! واقعا چرا درک اینهمه استرس رو نمیکنن!اونایی که میگید سر موعد مقرر برگزار شده خیلی دوست دارم بدونم خدایی نکرده مبتلا بشین و مبتلا کنین بازم با این صراحت نظر میدین من خودم درد و رنجشو کشیدم نمی‌خوام حتی چند ثانیه به اون درد و سختیایی که از این ویروس لعنتی کشیدم فکر کنم هنوز ماههاست از شر عوارضش خلاص نشدم چطور انقد راحت حکم میدین سر موعد برگزار میشه از طرفی مگه اماده کردن سوال و قرنطینه چه شق القمریه!مهم شرایط مطلوب و دست کم نسبتا مطلوبه برگزاری ازمونه که با توجه به امکانات و شرایط و غالب حوزه ها و درگیری خیلی از خونواده ها همچین شرایط مساعدی وجود ندارد. چند ماهه داریم زحمت میکشیم بخاطر خدا این بیماری رو به خستگیمون اضافه نکنید!! اصلا دلیل اینهمه اصرار رو نمی‌فهمم اگه دوباره مبتلا شیم هیچ عذاب وجدانی ندارین!یعنی یکی دو ماه تعویق انقد سخته قطعا در قرمز شدن امیکرون فعلی غالب داوطلبان،که تو خونه حبس کردن خودشونو و فقط خوندن نقشی نداشتن الان چرا ما… ادامه نظر»

Graphic
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  گوش شنوا

آماده کردن سوالات و شروع قرنطینه یعنی اگه عقب بندازن احتمال لو رفتن سوالات هست.
اغلب داوطلب‌ها که شاغل یا حتی متاهل هستن اونوقت چطور از وقتی اومیکرون اومده خودشونو حبس کردن توی خونه و قراره حبس هم بکنن تا ۲ماه دیگه!
واقعا دارید شلوغش می‌کنید دیگه

شش اسفند
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

من با برگزاری موافقم اما پارسال هم خیلی تقلب شد عکس و سلفی و موبایل و …وچیزایی که تو مجازی دیدیم.
باوجود اینکه در زمان خودش اجرا شد.
خدا خودش رحم کنه

حسین
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

پس چرا مدارس رو مجازی کردید، مگه اونجا پروتکل وجود نداره،
اینایی که میخوان امتحان بدن والدین همون بچه ها هستن

محمدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

سلام
من نمیدونم افراد موافق آزمون که درک درستی از شرایط ندارن، چه جوری می خوان دکترا بگیرن؟؟؟!!!
دکترا بگیرن آیا با این حد درکشون فایده ای برای جامعه خواهند داشت؟؟؟!!!
بعضی ها تو همین جامعه ما اگه امیکرون بگیرن حتی پول رفتن به دکتر را ندارن. هزبنه یه دکتر عمومی رفتن حداقل حداقل بالای دویست، سیصد هزارتومن که برای بعضی ها خیلی زیاد هست.
بعضی کارگر روز مزدن اگه امیکرون بگیرن حداقل دو هفته هم نرن سرکار کلی از زندگی عقب میفتن. شب عید همین طوری خرج و مخارج‌ بالاست. مریض هم بشن دیگه واقعا کم میارن.
بعضی از داوطلبها با افراد پر خطر در ارتباط هستن حتی پرستارشون هستن با کلی مکافات درس خوندن حالا چه جوری ریسک کنن و بیان سر جلسه با کلی استرس؟؟؟ اگه خود داوطلب مبتلا بشه شاید اتفاقی نیفته ولی برای فرد ضعیفی که ازش پرستاری میکنه هیچ تضمنی وجود نداره.
این بیماری برای همه یه سرماخوردگی ساده نیست بلکه به احتمال زیاد مرگ یا عوارض ماندگار هست.
حتما تو این تعداد زیاد داوطلب بعضی ها هم ناقل بی علامت هستن باید دیگران را هم درک کنیم.
قراره دکترا بخونیم که بتونیم همدلی کنیم و دردهای جامعه را کم کنیم نه خودخواهی.
سازمان سنجش هم باید همه شرایط را در نظر بگیره.

طلاکوب
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

سلام بیشتر دانشجو یان درگیر کروناهستندچرا توجه به این امر نداریداگر فرزندان خودتادبودندحتما عقب می انداختید برای فرزندان ما ارزش قایل نیستیند

سپهر
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

الان تکلیف اونایی که کرونا دارن و جون ندارن سر جلسه حاضر شوند چیه؟ این همه خوندن، انصافه؟

محمدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

سلام
اگه قرار به آزمون در شرایط بحرانی و شکننده هست، پس لطفا شرایط انصراف و عودت هزینه ثبت نام را هم فراهم کنید تا این همه حقوق داوطلبان ضایع نشه. وقتی سلامتی داوطلب براتون مهم نیست و قطع به یقین پروتکل های بهداشتی را نمیشه در جلسه آزمون با توجه به سرعت سرایت امیکرون رعایت کرد. پس حداقل حق داوطلب فرصت انصراف و عودت هزینه هست که باید فراهم بشه.

مارال
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

دقیقا
حداقل کسانی که میخوان نیان سرجلسه ، پولشون برگردونده بشه …
یه سال وقت و خوندن مون که هیچ شد با این بی عدالتی

حسینی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۴۶ ب٫ظ

با سلام الان آن دسته از داوطلبین که بستری بیماری کرونا هستند چکار کنند؟ تو رو خدا یه کاری کنید.

محمدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۴۴ ب٫ظ

به نظر من که این مسئولین کار خودشون را می کنند اصلا توجه نمی کنند داوطلبین الان مبتلا به کرونا هستند و نتونستند جمع بندی کنند.

#ما خواهان کنکور خستیم.
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۳۳ ب٫ظ

بابا چرا شما ها نظرات خودتون تحمیل میکنید خیلی از داوطلبا می خوان کنکور برگزار شه

کنکور
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

باشه برو موفق باشی

باران
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۳۲ ب٫ظ

اکثر داوطلبان کنکور دکتری یا خانواده هایشان مبتلا به امیکرون هستند و نمی توانند شرکت کنند و در صورت شرکت کردن بقیه را هم مبتلا می کنند. در مصاحبه ی دکتری که نهایتا زیر ۱۰ نفر هستند غیر حضوری است اما در آزمون که هزاران نفر وجود دارند حضوری هست. عجب تضاد متناقضی .

علی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

پس فردا ازمون کارشناسان دادگستری برگزار میشه با این حرفا فقط وقت خودمونو تلف میکنیم برید جمع بندی کنید

H
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۳۱ ب٫ظ

باسلام دراین کشورهمه سرخود کارمیکنن.اها صحبت از جون آدما شد این یکی که اصلا براشون ارزش نداره فقط تنها راه رفتن از اینحاست با اینکه دلم میگیره ولی میخوام حداقل مونده عنرم رو بتونم یه فکری برای پیری بکنم.ولش کنین امتحان که بهتر از جونتون نیست باشه امتحان هم مال خودشون ما نخواستیم بدرک امتحان که آخزشم بیکار وبه درد نخوره حداقل جونمون رو نجات بدیم.ما یه جامعه بیمار داریم وهیچکس دلسوز نیست.خودتون رو نجات بدین

حنیف
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  H

بنده خدا! به احتمال ۹۹ درصد اگه آماده بودی شما برای امتحان دوست داشتی هر چه زودتر برگزار بشه. چرا؟ چون اگه الان نشه معلوم نیست ۲ ماه بعد بهتر باشه شرایط یا بدتر! اون موقع میخوای چیکار کنی؟ چرا حرف بیربط میزنی خب…

شما این مدت توی جامعه جایی نرفتی یعنی؟ هر روز خونه بودی؟
نه مهمونی رفتی نه رستوران نه هیچ جمع خونوادگی و دوستانه دیگه ای؟ واقعا؟
الان جلسه کنکور با فاصله ۲ متری تا نفر بعدی نشستی و داری امتحان میدی یهو ویروسی میشی؟!؟!

+ الکی جامعه رو جمع نبند با خودت. خصلت های پلشت خودتو تعمیم نده به بقیه.
من امسال کنکور ندارم و صرفا خبر رو خوندم نظرمو گفتم، ولی وجدانا خیلی خوبه اگه امثال تو هرچی زودتر برید ازین مملکت.

مارال
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حنیف

اگر داوطلب نیستی ، پس ربطی بهت نداره که اطهار نظر کنی!

آره ما بریم تا شما خودخواها و بیسوادا بیشتر از این کشور رو به باد بدید

سید علی
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حنیف

عزیز برادر درست میگی یه عده تلاششونو کردن و دوست ندارن آزمون به تعویق بیفته ولی عده‌ی زیادی که تلاش کردن متاسفانه به اومیکرون مبتلا هستن و نمیتوانند شرکت کنند و اگر شرکت هم کنند با حال بد و سرایت بالا خیلیا رو کرونایی میکنن.الان اصلا شرایط مناسبی نیست چون هم یه عده‌ی زیادی از کنکوریها مبتلا هستن و هم اینکه سرایت این بیماری بسیار زیاده

مهراوه
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سید علی

ببینید این ویروس به این زودی نابود نمیشه و همیشه افرادی هستند که مریض باشند حتی اگه دو ماه دیگه هم برگزار باشه بازم افراد بیمار هستند.
پس بهتره الآن برگزار بشه. با فاصله هم برگزار میشه ماسک هم که دارین پس خواهشا دنبال تعویق نباشید.

محمدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام
تعویق آزمون در این شرایط حق مسلم داوطلبان هست. لطفا به وقت مناسبی موکول شود که ریسک گسترش بیماری بالا نباشد.

سینا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۱۹ ب٫ظ

سلام
دوستانی که دنبال تعویق آزمون هستند بهتره از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کنند
گوشیو بردار یه زنگ بزن دفترش
همین

محمدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام
این آزمون در این شرایط شکننده پیک ششم به احتمال زیاد زمان قله پیک را طولانی خواهد کرد و منجر به مرگ و میر بیشتر خواهد شد. یقین دارم که با امکانات ایران محال هست در آزمون پروتکل ها رعایت بشه. الکی نگید با رعایت پروتکلها و شرایط ایزوله آزمون برگزار میشه!!! که خیلی خنده دار هست.

هانی
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمدی

من پارسال امتحان دادم محیط خیلیم عالی بود و رعایت میشد.
من اصلا شماها رو درک نمیکنم شماهایی که توی جمع های خانوادگی توی مترو توی اتوبوس و …. فشرده توی جمعها هستین و براتون مهم نیست حالا واسه کنکوری که واقعا پروتکلها رو رعایت میکنن اینقد بهانه میارین.
واقعا برام عجیبهههههه

امیر
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۷:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

شاید شما ازمترو و مهمانی وغیره درایام کرونا استفاده کرده باشید
امادیگرانی چون من مراعات کردیم وبخاطرمراعات کردن ست که اعتراض میکنیم
واحتمالا شمامراعات نکرده ید ونمیکنید!
پس محتویات ذهن خودت به دیگران نسبت نده!

امیر
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۰۷ ب٫ظ

سلام
بیش ازدوهفته ست که باافزایش امارمبتلایان به کرونا،
وپیام های مکررستادکرونا مبنی برواردشدن به پیک ۶ کرونا خصوصا شدت گرفتن کرونا درسه هفته اینده،

ابتدا دواطلبین کنکوردکتری نگران خود وخصوصا خانواده هایشان بودند.

دراین دوهفته اخیر
انچه باعث شد نکرانی داوطلبین تبدیل به خشم وبّعددرماندگی شود:

۱:سکوت کامل ستادکرونا علی رغم درخواست های مکررداوطلبین برای مشخص شدن نظرمسئولین ستاد درموردبرگزاری یاعدم برکزاری ازمون دکتری ۱۴۰۱ بود.
۲:پیام های مکررستادکرونا درموردوضعیت قرمزکشور وفوت بیش از۱۸۰ نفر درروز
۳:تاکید مکرر ریس سازمان سنجش باادبیات تحکم امیز وحتی غیرعلمی جهت برگزاری ازمون تحت هرشرایطی،بدون اشاره به ستادکرونا!
(سخنان ریس سنجش طی روزهای اخیر:
برنامه ی برای تعویق نداریم!!
کرونا امیکرون سخت نیست!
ماداوطلب بیمار نداریم)

ازمسوئلین سازمان سنجش وستادکرونا بایدپرسید
♦️ وقتی شیوه پاسخ دهی شان به داوطبان تحصیلات تکمیلی مثل شیوه پاسخ دهی پدری سلطه گر با کودکان ۶ساله بشکل تحکم امیزست!
♦️وقتی داوطلبان تحصیلات تکمیلی درحدیک کودک ۶ساله
نمیتوانند یک گفتگوی دوطرفه با سازمان سنجش وستادکرونا داشته باشند،
️چطور میتوان امیدداشت که این افراد،افرادی جسوروتوانادراینده برلی کشورشان باشند!
وچطورمیشودبه انها
اعتمادکرد ومسئولیت رابه انهااواگذارنمود.

چنین برخوردی خصوصاازطرف سازمان سنجش
یعنی
زیرپا له کردن عزت وحرمت نفس انسانی ست.
 اگر دانشمندى گویا نیستى،
پس شنونده اى گیرا باش .
و
کسى که فریاد بلند را نمى شنود ،
چگونه صداى آهسته را مى شنود؟

محمد
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۷:۵۷ ب٫ظ

تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱

امیررضا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دیگه تموم شد داداش. سخنگوی ستاد کرونا استوری کرده که آزمون برگزار میشه و پروتکلهای بهداشتی رک هم رعایت میکنن. ستاد و سنجش با هم هماهنگ بودن.

فاطمه
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۷:۴۲ ب٫ظ

خواهشمندیم آزمون دکتری را به زمان مساعدتری موکول کنید

فاطمه
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۷:۴۰ ب٫ظ

با سلام، این نوع از کرونا حتی با کیت آزمایشگاهی قابل تشخیص نیست اصلا با پایش ظاهری قابل تشخیص نمی باشد ،اگر یک نفر از ۳۰ نفری که فرمودید مبتلا باشد برابر با آلودگی صد در صد تمام کلاس، خواهشا یه تصمیم اصولی بگیرید که به صلاح داوطلبین باشد ،

زهرا سلیمانی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۴۷ ب٫ظ

با توجه به برنامه ریزی های سازمان سنجش این تصمیم کاملا اشتباهه و بزرگترین خدشه و آسیب به سلامت دانشجویان وارد میشود . بزرگترین آمار در یک فضای بسته و ناقل بودن افراد بیمار میتواند بدون هیچگونه علائم بیماری هم مخاطره آمیز باشد. چرا بفکر مردم نیستید و همیشه تصمیمات خودتان را اجرا میکنید. اگر در یک زمان دیگر که این بیماری فروکش کند برگزاری آزمون برای دانشجویان بهتر بود ودانشجویی که مدتها وقت گذاشته ترسش از بیماری کمتر بود . استرس از بیماری خودش تمرکز دانشجویان را بهم میریزد و این فقط زحمات دانشجوی بیچاره که یکسال وقت گذاشته و زحمت کشیده برای آزمون به حدر میرود و سلامت خود و خانواده اش به خطر می افتد. اندکی تفکر. تا کی آخه بی تدبیری .

حنیف
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

هدر، نه حدر.

واقعا شما ۱ سال وقت گذاشتی و درس خوندید؟
منطقی بنظر نمیاد که!

تعویق دکترا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۳۳ ب٫ظ

لطفا تعویق آزمون

داوطلب
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام،
این امیکرون مثل سویه های قبلی نیست،یکی از اعضای خانواده بگیره،بقیه رو حتما درگیر میکنه،
من صحبتم سر آزمون نیست،
مملکت ما همه چیز و به مسخره گرفتیم،هر کس یه چیزی میگه و تصمیمات در تناقض کامل با همدیگه چون
تنها چیز بی اهمیت جان مردم هست

مارال
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۲۸ ب٫ظ

حالا که انقدر خودخواهی و بی ملاحظگی در سنجش هست ، کاش حداقل امکان انصراف قرار بدن و پولمونو برگردونن

مریم
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۵۶ ب٫ظ

تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱
خواهشمندم آزمون را به زمان بهتری موکول کنید .

مریم
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۵۶ ب٫ظ

تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱

کامران
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۲۱ ب٫ظ

من چهار روزه کرونا گرفتم، کل خانوادم با اینکه واکسن زدیم درگیر شدیم اگه ازمون رو مینداختن فروردین خیلی خوب میشد ولی با توجه به تجربه سال قبلم میگم محاله اینا ازمون بندازن عقب، چون تنها چیزی که اهمیت نداره نظر داوطلباس.

محمد لطفی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۱۰ ب٫ظ

سلام . آیا امکان ثبت نام باز هم وجود داره یا خیر؟

کنکور۱۴۰۱
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد لطفی

به سیستم پاسخگویی در سنجش پیام بفرستید راهنمایی میکنن.پارسال که اینجور میگفتن و روزی که اعلام میشه برای برطرف کردن نقص کارت که برطرف میکردند، ثبت نام با تاخیر فک کنم انجام میدادن با هزینه مازاد یعنی ثبت نام با تاخیر
من اینجور میدیم میگفتن.شماهم به سیستم پاسخگویی سنجش در سایت سنجش تا دیر نشده برید وپیغام بفرستید بعد ۲۴تا ۴۸ ساعت درروزغیرتعطیل پاسخگو هستن.امروز بنویسید که تا شنبه جواب بدن بهتون

سارا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۰۱ ب٫ظ

اونایی که میگن “کرونا رو بهانه می‌کنید” مگه داریم میگیم سال دیگه باشه امتحان؟؟؟ میگیم ۱ماه نهایتا عقب بیوفته و خیالتون راحت، اگر کسی نخونده باشه توی یک ماه هیچ کاری نمیتونه بکنه. مگه کنکور کارشناسی هست که توی ۱ ماه اتفاق خاصی بیوفته؟!! کنکور دکتریه!
با تعویقش حداقل امکانش هست که از پیک خارج بشیم. بله، هر زمانی که برگزار بشه افرادی هستند که کرونا دارن و نمیتونن شرکت کنن ولی شرایط کلی حداقل یکم پایدارتر میشه! کل کشور اینجوری قرمز نباشه حداقل!!
کلا این قضیه که هر وقت صحبت از تعویق میشه، فکر میکنن که افرادی که اینو میگن یا تنبلن یا فرصت طلب هستند یا “اینا که همه جا میرن ولی فقط امتحان نمیخوان بدن” … اصلا منطقی نیست. خودم رو مثال میزنم، من اگر اینهمه نخونده بودم که با خیال راحت کلا سر جلسه نمیرفتم! پس خوندم که اصرار دارم برم ولی نه در این شرایط که قراره یک کلاس پر از آدم باشه و تهویه مناسب و … هم به احتمال زیاد نداشته باشه.

راحیل
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

یک ماه دیگه هم هم چنان کرونا هست دوباره یه عده سالم و یه عده مبتلان. بعد یک ماه، ماه رمضونه

حنیف
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام. ذهنیتتون نسبت به جلسه آزمون اشتباهه.
شما قرار نیست مثل کلاس های عادی کنار هم بشینید که، با فاصله زیاد از هم خواهید نشست و وقتی ۵ دقیقه از جلسه بگذره تمام این حواشی قبل آزمون براتون خنده دار میشه!!

من یادمه در کلاسی که امتحان داده بودیم کلا ۱۰ نفر بودیم، کمتر شاید
کلاس هم واقعا بزرگ بود، پنجره ها و در هم باز.
فقط لباس گرم بپوشید!

محمدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۵۷ ب٫ظ

با سلام
داوطلبان دکترا یا فرزند خردسال یا پدر و مادر مسن یا بیمار در خانه دارند که امیکرون برایشان خطرناک است. یا داوطلب باید از شرکت در آزمون صرف نظر کند یا با استرس در آزمونی که نیاز به آرامش دارد شرکت کند. لطفا به خاطر حفظ جان انسان ها آزمون را به تعویق بیندازید.

ستاره
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۵۲ ب٫ظ

لطفا آزمون رو به تعویق بیاندازید

تعویق آزمون دکتری
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۲۹ ب٫ظ

ما اگر خواهان تعویق هستیم به خاطر این هست که اسفند ماه سه آزمون قرار برگزار بشه، و اکثر افرادی که در این آزمون ها شرکت می کنند متاهل هستند و بچه دارند اومیکرون سرعت انتقالش بالاست و بیش تر بچه ها رو مبتلا می کنه یا باید قید آزمون رو بزنیم و در آزمون شرکت نکنیم یا اینکه بیاییم و مبتلا بشیم و خانواده هامون رو هم مبتلا بکنیم، چون هستند در بین داوطلبان کسانی که کرونا گرفتند و واقعا خودشون هم موندن در آزمون شرکت کنند یا نه، اگر هم شرکت نکنند زحمت هاشون هدر میره و یکسال عقب می مون و اگر هم شرکت کنن با توجه به بالا بودن سرعت انتقال ، احتمال انتقال وجود داره، الان هم که فصل سرماست پنجره ها رو هم نمیشه تو حوزه باز گذاشت ، تا محیط آزمون تهویه مناسب داشته باشه ، ای کاش آزمون های اسفند ماه به ماه های گرم سال منتقل می شد، ولی بعضی ها فکر می کنن که مخالف ها تنبل هستند و درس نخوندند، ما نگران جون خانواده ها و بچه هامون هستیم

تعویق دکترا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۰۸ ب٫ظ

واگیری امیکرون بالا ست حضور افراد درون فضای بسته
یعنی مبتلا شدن همه پس شعار ندیم که ما رعایت می کنیم. با هر تجمعی خودمان ویروس را گسترش می دهیم. و افرادی مظلوم را به کشتن می دهیم.

مهدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۰۵ ب٫ظ

ممنونم از رئیس سازمان سنجش؛ کنکور باید سرموقع برگزار بشه. هرموقع عقب بیفته یکسری افراد درگیرکروناهستند. الان هم یکسری فقط میخوان وقت بخرند. وگرنه کسی که خونده یک هفته یا ده روز عقبش نمیندازه. بعداز عید کرونا بیشتر هم میشه و تازه ماه رمضان هم درپیش داریم که وضعیت سخت تره. اونی که اومده آماردقیق از کرونا نوشته به قول خودش، بشینه درسشو بخونه؛ و افرادی که احساس تاسف دارند و فکر می کنند که بخاطر افرادی که فوت شدند و به رحمت خدارفتند، و برگزاری کنکور بی رحمیه، اینو بگم که خدارحمت کنه همه ی رفتگان را. اما یعنی شما بخاطر امیکرون و درگذشتگان سرکار نمی روید، به خرید نمی روید و یا خیلی کارهای دیگر. همه را انجام می دهید اما با رعایت پروتکل و دقت بیشتر. واقعا حرفای اکثرا غیرمنطقیه. مثلا میخواهید آزمون دکتری امتحان بدهید بچه که نیستید.

ا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

احتمالا تا حالا رعایت پروتکل ها را ندید و اینکه تقلب های که میشه در این زمان عکسهای سلفی که پارسال از سر جلسات بیرون امده را ندید که چقدر حق کسانی که خوانده بودن ولی موبایل با خود سر جلسه نبر ده بودن که از سوالها عکس بفرستن و جوابها را از اساتید بگیرن چقدر ضایع شده
ان شالله این ازمون هم با کمترین خطر برای سلامتی افراد باشه

قاف
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

انشاالله که تا آزمون دکترا در صحت و سلامت باشی برادر و گرفتار این ویروس لعنتی نشی تا ببینی چه طور آدم رو از پا میندازه و زحمات چند ماه درس خوندنت رو دود می‌کنه هوا!

رحیمی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۴۷ ب٫ظ

زیادن افرادی که اومیکرون دارن اما از ترس دلتا خوداظهاری نمیکنن. همونطور که میدونید ۱۵ درصد دلتا و ۸۵ درصد اومیکرون هست. دلتا خطرناکتره

شهامت
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۴۱ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان و آرزوی موفقیت برای دوستانی که تلاش و زحمت کشیدنند…. بنده موافق برگزاری آزمون دکتری در زمان خودش هستم هر چه بیفته عقب انگیزه برای درس خواندن کمتر میشه و مطالب فراموش میشه.

با رعایت پروتکل بهداشتی انشا الله آزمون در زمان خوذش برگراز خواهد شد.

سید علی موسوی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۴ ب٫ظ

سلام.آیا امسال هم امکان تغییر حوزه امتحانی وجود داره؟؟

میم
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۳ ب٫ظ

حتی دو سه هفته هم اگر آزمون رو عقب بندازن، مبتلایان فعلی سرپا خواهند شد و خطر ابتلا هم پایین خواهد آمد
برطبق گفته خودتان هفته اول اسفند در نقطه اوج پیک ششم هستیم!

شادی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ب٫ظ

من خودم چن ماهه خوندم ولی الان درگیر کرونا شدم عملا حالم خوب نیس اصلا نمیشه مطالب جمع بندی کرد
کاش حداقل ۱۰ روز عقب بیفته یکمم به فکر کسایی که الان درگیر کرونا شدین باشین

یلدا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

من خودم هم درگیرکرونا شدم و دارم قرص و دارو مصرف می کنم اما این مسئله دلیل برتعویق کنکور نیست. باتعکیق کنکور مسلما یکسری افراد دیگه کرونا میگیرند. این که نمیشه.

حنیف
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

منطقیه.

#برگزاری کنکور حق ماست
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۹ ب٫ظ

خب خدا روشکر کنکور هم برگزار میشه انشاالله به امید موفقیت برای تمامی داوطلبین سخت کوش.

مرضیه
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۶ ب٫ظ

واقعا ازتون ممنونیم که سر موقع برگزار میکنید. من خودم درگیر شدم و چندین روز طلایی رو از دست دادم ولی حاضر نیستم یکروز هم عقب بیفته اینقدر که فشار روانی و … وجود داره

اگر کرونا هست توی جاده چالوس. عروسی. و رستوران و پیست اسکی هم هست.

با ارزوی سلامتی برای همه مردم سرزمینم

یلدا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

بله واقعا درسته.احسنت به شما

علیرضا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۳۷ ب٫ظ

یعنی واقعا توجیهات غیرمنطقی بگیدبه زورمیخوایم آزمون بگیروگرنه رعایت پروتکل هاتونم دیدیم ماشاالله هرمسئولی هم که میادبدترازقبلی میشه

کنکور دکتری
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۳۶ ب٫ظ

ازمونMSRT زبان با تعداد کمتر در هر استان در تاریخ ۱۵بهمن برای بعضی استان ها لغو کردن،برای اینکه چند تا شهرستان اون استان ها قرمز بود‌.
حالا که اوضاع بدتره و همه جا قرمزه ازمون دکتری هیچ مشکلی نداره که برگزار بشه و ما بچه دبستانی بدون فکر و بی منطق هستیم اگرحرفی میگیم.
آزمون اسفند برگزار بشه چاره ای نداریم و شرکت میکنیم اما واقعا استدلال برگزاری آزمونهاتون و پروتکل هاتون واقعا جای فکر و تعجب داره.
دوستان لطفا به همدیگر رحم کنیم و اگر مبتلا هستید فرم خوداظهاری را پرکنید و اعلام کنید که مبتلا هستید باید خودمون به فکر هم باشیم

ا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ب٫ظ

تو را خدا قول پروتکل ندهید که اصلا رعایت نمی کنید بگید آزمون برگزار میکنیم گرفتید هم گرفتید ما مهم برگزاری آزمون هست برامون نه سلامتی افراد جامعه و…

تو کدام آزمون تو یک کلاس ۱۰۰ نفر بودن تو یک کلاس درسی هم در روز عادی هم ۱۰۰ نفر هم در کلاس کنار هم جا نمیشدیم آزمون همیشه فاصله دار برگزار میشه و ۳۰ نفر در یک کلاس یعنی یک فاجعه

بهار رحیمی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ب٫ظ

متاسفم برای چنین فردی که تاکید به برگزاری کنکور داره اونم وقتی دویست نفر از هموطنانش جان باختند

دوست
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۹ ب٫ظ

آمارهای کرونا در روز گذشته نشان می‌دهد که میزان ابتلای روزانه به رقم ۲۵‌هزار و ۳۴ نفر رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه هفته قبل به میزان ۳۶‌درصد کمتر بوده است. آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای ۲۱ بهمن تا روز گذشته، رشد هفتگی مبتلایان روزانه همواره منفی بوده است. این آمارها تایید می‌کند که ابتلای اُمیکرون در ایران وارد یک فاز کاهشی شده است. البته این کاهش شکننده است و با قطعیت نمی‌توان گفت که پیک اُمیکرون در حال سپری شدن است، اما شواهد حاکی از آن است که به مرور آمارهای ابتلا در فاز کاهشی قرار گرفته است. بیشترین میزان ابتلای روزانه اُمیکرون در ۱۸ بهمن ماه گزارش شده که میزان ابتلای روزانه به حدود ۴۰‌هزار نفر رسیده است. اما در ۴ روز اخیر میزان مبتلایان روزانه ۱۵‌هزار نفر بوده است. به بیان دیگر، آمارهای ۴ روز اخیر حدود ۱۵‌هزار نفر از قله اُمیکرون پایین‌تر بوده است. برای بررسی آمارهای کرونا می‌توان به آمارهای بستری نیز مراجعه کرد، البته آمار بستری می‌تواند کمی گذشته‌نگر نیز باشد زیرا احتمالا افراد در روزهای میانی بیماری بستری می‌شوند. با این حال روز گذشته میزان بستری‌های روزانه ۲۷۶۸ نفر گزارش شد که نسبت به هفته قبل ۵‌درصد کمتر بود. اما نکته مهم این است که در روز دوشنبه میزان بستری‌ها ۳۱۵۷ نفر گزارش شد که این رقم بیشترین سطح بستری روزانه از زمان شیوع اُمیکرون است. اگر این آمار نیز در روزهای آینده روند نزولی را طی کند، می‌توان به طور قطع گفت آمارهای اُمیکرون در فاز کاهشی قرار دارد.… ادامه نظر»

۶اسفند
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

جناب دوست
من ششم اسفند کنکور برگزاربشه مثل خیلی های دیگه چاره نیست و شرکت میکنیم.
اما اعلام شد که دیگه نیاز به گرفتن تست نیست و هرکسی مراجعه کرد با علایم ،بی شک مبتلاست و در خانه بماند
برای تاییدکورونام پزشک مورد اعتماد بخش های مربوطه برگه بده تایید قطعی بده به کورونا، اگر تستی انجام نشد،بعضی مراکز و ادارات هم دادن تست لزومی هست ،پس زیاد به اعداد ارقام و بالا پایین شدن این نمودارها حساسیت نشون نده.چون خیلی ها بدون دادن تست الان درگیر کورونا هستن.
خدا کنه هم که در وضع کاهشی باشه و زودتر ریشه کن بشه.

ا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ۶اسفند

حق با شماست دوستان من هم که گرفتن دکتر فقط دارو داده بهشون و بدون هیچ تستی گفته امیکرون دارند و در خانه بمانند

Phd
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

دوبرابرشدن فوتی‌های اُمیکرون در تهران

سرپرست مدیریت بحران تهران: در هفته پیش میزان بستری و فوت ناشی از امیکرون دو برابر شده است. تصوری وجود دارد که امیکرون کمتر می‌کشد که به‌نسبت با فوتی‌های ناشی از سویه دلتا درست است. اما چون شیوع امیکرون بیشتر است این بستری و فوت در تعداد بالای ابتلا جبران می‌شود.

ما هنوز به نیمه‌اول پیک امیکرون هم نرسیده‌ایم. دو هفته بعد وضعیت بیماستان‌ها بحرانی خواهد شد و این احتمال وجود دارد که عید به قله امیکرون برسیم.

سویه جدید تفاوتی بین رده‌های سنی قائل نیست؛ تاکنون ۵ درصد فوتی زیر ۱۸ سال داشته‌ایم. افرادی که از ترس عوارض احتمالی از واکسیناسیون کودکان پرهیز می‌کنند، کودکانشان را به‌سمت ابتلا و بستری‌شدن سوق می‌دهند.

baran
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۵ ب٫ظ

جایی که جواب آزمایش بالای ۵۰٪خطامیده شما باپایش چه جوری قراره تشخیص بدین؟؟؟مخصوصا اونایی که مبتلای بدون علامت هستن ولی ناقلن!!!!

محمد
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۰۶ ب٫ظ

من مریضم با این حال چه جوری بخونم چه جوری آزمون بدم

سارا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۰۶ ب٫ظ

آفرین باریکلا سازمان سنجش چون اگه تعویق بیفته به دردسر می افتم

موافق برگزاری کنکور
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ب٫ظ

خداروشکر که سر موقع برگزار میشه و به خاطر بهانه های ی عده زحمت هامون هدر نمیره.
تمام کشور های دنیا آموزش حضوری دارن، ورزشگاه های پر از تماشاچی و…
دیروزم که وضع جاده چالوس دیدنی بود، ظاهراً از دید ی عده ک زحمت نکشیدن و درس نخوندن، کرونا فقط سر جلسه کنکور دکتری هست و جاهای دیگه وجود نداره.
منم الان مبتلا به کرونام و دو روز استراحت کردم و درس نخوندم ، اما باز هم موافق برگزاری هستم، چون کل قرنطینه امیکرون ۵ روز هست و جای هیچ بهانه آوردنی نیست.
بشینین درستون رو بخونین ، چون کنکور فوتبال نیست که دنبال وقت اضافه این.

maryam
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۵ ب٫ظ

من سال گذشته کنکور رتبم ۱۰۰ شد اما چون مصاحبه پارتی بازیه و هر کسی هر مدلی دلش میخواد دانشجو میگیره رد کردن با رزومه کتاب و مقاله، حالا شما برو ببینم چ گلی بسرت میخوان بزنن

:)))
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

درست ترین کار رو دارند میکنند.
باشد که آن دسته از داوطلبان درس نخوانده که هر سال به دنبال تعویق های متوالی و بی پایان هستند، و کرونا رو دستاویزی برای این موضوع کرده اند، بروند و فکری به حال خود بکنند، شاید که رستگار شوند.

sina
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

کنکور هر وقت میخواین برگزار کنید این توجیهات چیه …

میم
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

ممنونم که در کنار مردم هستید!
در وضعیت پیک که اکثر مردم درگیر بیماری یا بیمارداری هستند به جای همدردی حداقلی، دائما بر برگزاری تأکید میکنید!
من که فرصت طلایی مرور و جمع بندی رو به خاطر این پیک از دست دادم…
دوستانی که مبتلا و گرفتار نشدند انشاالله در آزمون موفق باشند…

محمد
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

من خودم ۳ روزه تستم مثبت شده، اصلا نمیتونم جمع بندی کنم مطالبم رو. یه گوشه افتادم. روز ازمون هم ۴۰ نفر رومبتلا میکنم. این حاصل درک پایین مسولین در برخورد با مواقع اضطراره.

داوطلب
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا. خوش بحال اونایی که حالشون خوبه و آمادگی امتحانو دارن.

لیلا فرتاش
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

تمام آزمون ها رو درماه اسفند به تعویق انداختن تمام پروتکلها که رعایت میشه به کنار استرس وفضای کرونایی چی ،اینکه من مادرم با کرونا از دنیا رفت چی ؟؟؟خواهش میکنم وقتی درمقام قضاوت قرارتون میدن همه چی وهمه کس و رعایت کنید ،بذارید استرس این روزها بگذره هیچ اتفاقی نخواهد افتاد هیچ کسی از درس عقب نخواهد ماند، نگران فارغ التحصیلان بیکار نباشید .

سمیه
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا فرتاش

خداوند رحمتشون کنه. با حضرت زهرا محشور بشن. خداوند به شما هم آرامش و طمأنینه قلبی عنایت کنه‌ که بتونین تحمل کنین.

سپیده بهاری
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام لطفا تعویق بشه. من یک سال و نیم وقت کامل گذاشتم. رزومه‌م رو هم قوی کردم. ولی الان درگیر سدم. واقعا حالم جسمیم خوب نیست. حداقل دو هفته عقب بیوفته که کمی حالمون برای سر جلسه بهتر بشه. کن امروز بیمار شدم. اصلا با این حال تمرکز ندارم.

داوطلب
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده بهاری

دقیقا بنده سه سال هست که رزومه ام را کامل کامل کردم از هر نظر. ولی الان که لحظه برداشتمه این مریضی کوفتی رو گرفتم و از همه برنامه هام عقب افتادم. اصلا عدالت نیس واقعا.

داوطلب
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

خدایی نه که پروتوکل ها خیلی عالی بود
الان محیط ایزوله هم بهش اضافه شد
آفرین
برا کشتار دسته جمعی حتما لازم ی جشن بگیرید

مهدی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

فقط دارین به اون دسته از داوطلبانی که درگیر بیماری کرونا هستند ظلم میکنید. به هر حال عادلانه نیست. یکی از علائم کسانی که مبتلا شدن بی حالی و بدن درد است. کدام داوطلبی با این علائم میتونه تمرکز کنه روی آزمون؟؟

سپیده بهاری
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دقیقا

خدیجه
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

خداخیرشون بده. واقعا ممنون از اینکه سرموقع برگزار می کنید. اینهمه زحمت کشیدیم. یکسری افراد بهانه جو فقط دنبال تعویق هستند و فکرنمی کنند بعد ازعید که کرونا افزایشی تر میشه و اینکه ماه رمضانه و اوضاع خیلی خراب تر میشه.من خودم هفته قبل کرونا گرفتم و خداروشکر باقرص و دارو خیلی خیلی خوب هستم. چقدر بعضی ها اینقدر دنبال اعتراض و بهانه جویی هستندوفقط مثل بچه ها رفتار می کنند؛

میم
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  خدیجه

انشاالله که تا ۶ اسفند کرونا نگیری خدیجه خانم و در آزمون موفق باشی…

baran
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  خدیجه

ماشاءالله به خودخواهی تون،بهونه چیه مردم تو خونه شون بچه کوچیک و افراد سالخورده یا بیمار قلبی و…دارن ،گناه اونا چیه وقتی یه داوطلب بیاد وسر آزمون مبتلا بشه و انتقال بده به خانواده ش،واقعا درک ادما به مدرک تحصیلی نیست باعث تاسفه.

maryam
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  خدیجه

عزیزم امیدوارم خدا تورو خیر بده بعد از ازمون با امیکرون ببینم چ میکنی

احسان
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

۹۰ درصد داوطلبان چیز دیگه ای میخواستن اتفاق دیگه ای افتاد ..من که یکسال درس خوندم الان کرونا گرفتم نمی دونم با چ وضعیتی میخام کنکور شرکت کنم هیچکس به دادمون نرسید مرسسسسی که حداقل شما با قاطعیت حرفتون رو میزنید

دوست
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

اتفاقا بالای نود درصد مخالف تعویقن.
فرض کنین که تمامی کامنت‌های این سایت روی تیترهای تعویق ازمون، همه موافق تعویق و هر کامنت مال یک نفر باشه. در بهترین حالت جمع کامنت ها میشه ۱۰۰۰ تا.
ده برابرش هم بکنیم میشه ده هزارتا.
نسبت ۱۰ هزار به ۱۸۶ هزار نفر رو بگیرین میشه ۵ درصد.
کافی بود موافقان تعویق از همون دو هفته قبل منطقی به شرایط نگاه میکردن. اینجوری شاید فرصت کمتری ازدست میرفت.
البته افرادی که درگیر کرونا شدن و شرایط بدی رو پشت سر گذاشتن قطعا از برگزاری آسیب میخورن ولی برگزار نشدن به تعداد چندین برابر به داوطلبان و برگزارکنندگان اسیب میزنه.
تا کرونا هست یه عده ای رو قطعا اسیر خودش یا آثارش میکنه.
ان شالله که هر چه زودتر ریشه کن بشه.
لطفا دوستانی که واکسن نزدن یا دوز سوم رو نزدن، همین هفته اقدام کنن تا لااقل ظرف این چند روز ی ایمنی حتی حداقلی پیدا کنن.
بنده خودم دوز سوم رو یک ماه قبل زدم و توکل بخدا.
با آرزوی پیروزی و عافیت

الهه
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

خوب به حرفامون بها دادین. باید حتما تجمعی اعتراضی برگزار بشه

دوست
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

شما که میگفتین آزمون موجب تجمع و درنتیجه ابتلاست. چجوریه الان تجمع، شعارتون شده؟!
امثال شماها که نخوندین، افرادی ک واقعا درگیر بیماری شدن و خواستار تعویق بودن هم اسمشون رو خراب می‌کنین.

موافق برگزاری کنکور
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

حالتون خوبه شما؟ عجبببببب.
مگه نمیگین لغو ب دلیل کرونا، تو تجمع کرونا نیست؟؟ حرفای ضدونقیض برای بهانه جویی:)
خنده داره

داوطلب
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

همگی موفق باشید

سپیده
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

خداروشکررررر خیالم راحت شدددددددد

دنیا
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

خب خداراشکر که خیالت راحت شد

سمیه
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

ایشالا وجدانت هم آرام باشه

الهی به امید تو
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

این درسته ۶ اسفند بدون تعویق

مریم
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۰۵ ب٫ظ

بله