موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزییات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه اراک در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اراک بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون از میان دانشجویان و دانش آموختگان حائز شرایط مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مقطع دکتری تخصصی طبق شیوه نامه زیر بدون آزمون ورودی دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه اراک

مهلت ثبت نام تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ است.

  • مدارک ارسالی و وجه واریزی بابت بررسی پرونده به هیچ وجه مسترد نخواهند شد.

  • به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد تمام شرایط لازم نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه واریزی ایشان نیز قابل استرداد نیست.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک

شرایط متقاضیان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه اراک به شرح زیر است:دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک

۱- معدل کل متقاضیان باید در مقطع کارشناسی پیوسته حداقل ۱۶ و در مقطع کارشناسی ارشد (بدون احتساب نمره پایان نامه) حداقل ۱۷ باشد. طبق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، معدل کل متقاضیان با استفاده از سامانه همترازی سازمان سنجش آموزش کشور همتراز می‌شود.

۲- طبق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان باید فقط یکی از دانشگاه‌های دولتی سراسری (روزانه یا شبانه) باشد. بنابراین، دانشجویان و دانش‌آموختگانی که دانشگاه محل تحصیل ایشان در مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی-کاربردی، مجازی، یا پردیس‌های بین‌الملل باشد مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک نیستند.

۳- طبق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، مقطع کارشناسی متقاضیان باید فقط از نوع کارشناسی پیوسته باشد و متقاضیانی که دانش آموخته مقطع کارشناسی ناپیوسته باشند، مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک نیستند.

افزون بر آن، چنانچه دانشگاه محل تحصیل متقاضی در مقطع کارشناسی پیوسته یکی از دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، یا پردیسهای بین الملل بوده باشد، ایشان صرفاً به این شرط می‌توانند در فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک شرکت کنند که معدل کل مقطع کارشناسی پیوسته ایشان حداقل ۱۸ باشد.

۴- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی فقط در صورتی میتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری استفاده کنند که از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش آموزش کشور (کنکور سراسری کارشناسی ارشد) وارد مقطع کارشناسی ارشد شده و سایر شرایط شیوه نامه پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک را نیز احراز کرده باشند.

۵- از تاریخ دانش آموختگی متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد تا اول مهر ماه سال پذیرش در مقطع دکتری نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

۶- متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شود.

۷- کسب حداقل ۶۰ امتیاز در مصاحبه علمی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، و مصاحبه حضوری مطابق جدول ارزشیابی مندرج آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون وزارت عتف ضروری است. نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف های جدول ارزشیابی مطابق با دستور عمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک خواهد بود.

۸- طبق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، متقاضیان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری این دانشگاه، علاوه بر شرایط مندرج در آیین نامه وزارت عتف، باید حداقل یکی از شرایط زیر را نیز احراز کنند: 

۱-۸- دست کم یک مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد متقاضی منتشر شده یا حداقل تحت داوری در مجله های معتبر علمی-پژوهشیِ داخلی یا بین المللیِ نمایه‌شده در پایگاه‌های معتبر مورد تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک که نام استاد راهنمای پایان‌نامه نیز جزو نویسندگان آن باشد؛

۲-۸- گواهی ثبت اختراع داخلی (مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران) یا خارجیِ مرتبط با رشته مورد تقاضا به تشخیص و تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک؛

۳-۸- گواهی برگزیدگی در یک جشنواره معتبر ملی یا بین المللی (جوان خوارزمی، بین المللی خوارزمی، علوم پزشکی رازی، شیخ بهایی، یا فارابی) مورد تأیید مراجع ذیصلاح به تشخیص و تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک؛

۴-۸- پایان نامه کارشناسی ارشدِ کاربردیِ تقاضامحور در راستای حل مشکلات کشور با قرارداد معتبر مورد تأیید مراجع ذیصلاح و تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک.

۹- پذیرش متقاضیان در رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ایشان با تشخیص گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکانپذیر است.

۱۰- ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی حداکثر به اندازه ٪۲۰ ظرفیت پذیرش با آزمون روزانه آن رشته در دانشگاه اراک (ظرفیت روزانه اعلام شده برای آن رشته در دفترچه کنکور دکتری) است (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد می‌شود).

۱۱- متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک نباید دارای حکم محکومیت در کمیته های انضباطی دانشگاه محل تحصیل مقاطع قبلی خود باشند.

۱۲- اتباع غیرایرانی (مقیم ایران) نمی‌توانند از سهمیه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ استفاده کنند.

۱۳- نتایج اولیه بررسی درخواست‌های پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه اراک، پس از بررسی اولیه سوابق متقاضی و برگزاری مصاحبه حضوری در گروه آموزشی مربوط (همزمان با مصاحبه متقاضیان پذیرش با آزمون آن رشته) تا شهریور ماه ۱۴۰۲ در وبگاه گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اراک اعلام خواهند شد.

۱۴- اعلام پذیرش اولیه از طرف دانشگاه به معنای پذیرش قطعی و نهایی نیست و هیچ حقی برای متقاضی جهت ثبت نام در دوره دکتری ایجاد نمی‌کند. پس از پذیرش اولیه دانشگاه، مشخصات و سوابق متقاضیان باید طی دو مرحله به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور نیز برسند: در مرحله اول، سوابق آموزشی و علمی متقاضیان باید در سازمان سنجش آموزش کشور تأیید شوند و در مرحله دوم، صلاحیت عمومی ایشان باید به تأیید دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش دانشجو در سازمان سنجش آموزش کشور برسد.

ثبت نام قطعی و نهایی متقاضیان صرفاً پس از تأیید در تمام مراحل مذکور ممکن خواهد بود و دانشگاه از صدور هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل پیش از دریافت تأییدیه های سازمان سنجش آموزش کشور معذور است.

۱۵- هر دانشجو صرفاً می‌تواند به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام کند. دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از چند دانشگاه شده اند، باید فقط در یک دانشگاه ثبت نام کنند و پیش از آنکه دانشگاه اطلاعات ایشان را برای بررسی در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور ثبت کند، سریعاً از پذیرش در سایر دانشگاه‌ها به طور رسمی با ارسال فرم مربوط انصراف دهند. تمام عواقب ناشی از عدم اعلام انصراف کتبی و رسمی به دانشگاه اراک در موعد مقرر به عهده شخص دانشجو است و گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اراک در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۱۶- پذیرفتگان بدون آزمون، فارغ از آن که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی دوره روزانه بوده اند یا شبانه، پس از پذیرش بدون آزمون در این فراخوان در دوره روزانه مقطع دکتری ثبت نام خواهند شد.

۱۷- پذیرفتگان بدون آزمون به محض ثبت نام در مقطع دکتری، مشمول مقررات آموزشی دانشگاه می‌شوند و به تبع آن، در صورت انصراف از تحصیل، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی خواهند شد.

۱۸- پذیرفتگان نهایی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک در سال اول تحصیل از بسته تشویقی استعدادهای درخشان دانشگاه برخوردار خواهند شد، از جمله واگذاری خوابگاه دولتی به دانشجویان غیربومی از نیمسال اول تحصیل، ٪۵۰ تخفیف در هزینه تغذیه، ٪۵۰ تخفیف در هزینه بلیت استخر دانشگاه و افزایش حجم استفاده از اینترنت دانشگاه به میزان دو برابر دانشجویان عادی. (استمرار بهره مندی از این بسته در سال دوم تحصیل منوط به کسب رتبه ۱ در سال اول در رشته-ورودی خواهد بود).

۱۹- در هر زمان (حتی در زمان دانش آموختگی متقاضی) اگر مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوط بوده است یا مدارک ارسال‌شده فاقد اصالت هستند، پذیرش ایشان لغو می شود و عواقب ناشی از آن بر عهده خود متقاضی خواهند بود.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اراک

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور (استعدادهای درخشان) دانشگاه اراک برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر است:

ردیف رشته گرایش دانشکده
1
آموزش زبان انگلیسی ادبیات و زبان‌های خارجی
2
زبان و ادبیات عربی ادبیات و زبان‌های خارجی
3زبان و ادبیات فارسی (محض) ادبیات و زبان‌های خارجی
4علوم قرآن و حدیث  علوم انسانی
5ریاضی جبر علوم پایه
6زیست شناسی سلولی و تکوینی علوم پایه
7شیمی شیمی آلی علوم پایه
8شیمی شیمی تجزیه علوم پایه
9شیمی شیمی فیزیک علوم پایه
10شیمی شیمی معدنی علوم پایه
11فیزیک پلاسما علوم پایه
12فیزیک فیزیک آماری و سامانه های پیچیده علوم پایه
13فیزیک فیزیک هسته ای علوم پایه
14فیزیک مادۀ چگال علوم پایه
15مهندسی شیمی  فنی و مهندسی
16مهندسی کامپیوتر نرم افزار فنی و مهندسی
17مهندسی مکانیک ساخت و تولید فنی و مهندسی
18
رشته علوم دامی
فیزیولوژی دام و طیور 

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه اراک ۱۴۰۲

مدارکی که لازم است متقاضیان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری دانشگاه اراک ارسال کنند به شرح زیر است:

۱- تکمیل فرم شماره ۳ به صورت تایپ شده و امضا شده (ابتدا مشخصات خود را در فایل Word فرم در بخش مشخص شده تایپ کنید، سپس فایل کامل آن را چاپ و بخش مربوط به خود را با خودکار آبی امضا کنید.) (دانشگاه اراک به فرم‌هایی که به شکل دستی تکمیل شده باشند، فرم‌های مخدوش یا دارای خط خوردگی، و فرم‌های بدون امضا به هیچ وجه ترتیب اثر نخواهد داد.)

۲- ریزنمرات تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد

۳- تصویر گواهینامه دانش آموختگی مقاطع کارشناسی پیوسته و (در صورت دانش آموختگی) کارشناسی ارشد

۴- یک قطعه عکس پرسنلی ۳×۴

۵- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

۶- یک عدد کاور A۴

۷- واریز مبلغ ۲۵۰هزار تومان بابت هزینه تشکیل و بررسی پرونده اولیه برای متقاضیان دکتری به شماره حساب درآمدهای دانشگاه اراک در بانک مرکزی (ثبت شناسه واریز هنگام واریز مبلغ ضروری است.) پس از واریز وجه مذکور، متقاضیان باید اصل و تصویر فیش پرداختی را ضمیمه سایر مدارک مورد نیاز کنند و کد رهگیری واریز را نیز در فرم شماره ۳ در محل مربوط درج کنند. یادآور می‌شود که مبلغ مذکور صرفاً بابت تشکیل پرونده و بررسی اولیه در گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه است و متقاضیانی که در مرحله بعد به مصاحبه حضوری در گروه‎های آموزشی مربوط دعوت می‌شوند باید هزینه شرکت در مصاحبه را بعداً جداگانه واریز کنند.

۸- مستندات مربوط به فعالیت‎های شاخص آموزشی، پژوهشی، و فرهنگی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام باید به صورت پستی یا حضوری به دفتر مدیریت گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اراک تحویل داده شوند.

لیست رشته های دکتری بدون کنکور دانشگاه اراک را از کجا می‌توانم ببینم؟

فهرست رشته های دارای پذیرش بدون ازمون دکتری این دانشگاه در همین مطلب ارائه شده است.

شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری 1402 دانشگاه اراک چیست؟

پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان صورت می گیرد که جزییات آن در این مطلب آمده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها