پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

دفترچه انتخاب رشته دکتری غیرانتفاعی ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه انتخاب رشته دکتری غیرانتفاعی ۱۴۰۲ به صورت مجزا از دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری منتشر نمی‌شود. در واقع کد رشته‌محل‌های غیرانتفاعی در همان دفترچه انتخاب رشته سراسری اعلام می‌شود.

به گزارش پی اچ دی تست، با اعلام نتایج دکتری 1402، داوطلبان متوجه می‌شوند که آیا برای انتخاب رشته دکتری غیرانتفاعی مجاز هستند یا خیر. برای اطلاع از این موضوع کافی است در داخل کارنامه به دنبال بخش «مجاز برای سایر دوره ها» بگردید. در صورتی که در این بخش عبارت «می‌باشید» برای شما درج شده است، امکان انتخاب رشته‌محل‌های غیرانتفاعی را دارید.

نحوه پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی

برای پذیرش در دوره دکتری تخصصی دانشگاه های غیرانتفاعی دو راه وجود دارد:

1- شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز: برای پذیرش از طریق کنکور لازم است ابتدا در آزمون کتبی سازمان سنجش و سپس در مصاحبه دکتری شرکت کنید.

2- پذیرش دکتری بدون آزمون: برای پذیرش بدون کنکور با استفاده از آیین نامه دکتری استعداد درخشان لازم است فراخوان های دانشگاه های غیرانتفاعی را بررسی کنید و در صورتی که شرایط لازم را داشتید نسبت به ثبت نام اقدام کنید. پذیرش با این روش بدون نیاز به شرکت در آزمون کتبی و تنها از طریق بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و شرکت در مصاحبه شفاهی است.

رشته های دکتری غیرانتفاعی را از کجا می‌توان دید؟

آزمون دکتری تخصصی همه دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. یعنی شما حتی اگر فقط داوطلب پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی هستید هم لازم است در آزمون کتبی سازمان سنجش شرکت کنید.

نکته مهم این است که در هنگام ثبت نام آزمون دکتری، شما تنها رشته خود را انتخاب می‎کنید. این که آیا رشته شما در مقطع دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی پذیرش دارد یا خیر، در دفترچه انتخاب رشته دکتری مشخص می‌شود.

دفترچه انتخاب رشته دکتری غیرانتفاعی ۱۴۰۲ را از کجا دانلود کنم؟

رشته محل های غیرانتفاعی در همان دفترچه انتخاب رشته دکتری که سازمان سنجش منتشر می‌کند و شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس و پیام نور است اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه مجزایی با نام دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه غیرانتفاعی منتشر نمی‌شود.

اگر برای رشته امتحانی شما در دفترچه انتخاب رشته اثری از دانشگاه غیرانتفاعی نیست، بدین معناست که رشته شما در دانشگاه های غیرانتفاعی پذیرش ندارد.

زمان انتخاب رشته دکتری غیرانتفاعی کی است؟

زمان انتخاب رشته‌محل‌های غیرانتفاعی همان زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ سراسری است. داوطلبان این دانشگاه لازم است در مهلت اعلام‌شده (یعنی از ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت) نسبت به انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه غیرانتفاعی

نتایج انتخاب رشته / دعوت به مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه های غیرانتفاعی دهه سوم اردیبهشت‌ماه از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. در صورتی که حد نصاب دعوت به مصاحبه دکتری این دانشگاه ها را داشته باشید، به مصاحبه دعوت خواهید شد.

مصاحبه دکتری غیرانتفاعی

داوطلبانی که به مصاحبه دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی دعوت می‌شوند لازم است با مراجعه به اطلاعیه مصاحبه هر دانشگاه، اقدامات لازم جهت شرکت در مصاحبه را انجام دهند که ممکن است شامل ثبت نام، پرداخت هزینه و ارسال مدارک پیش از مصاحبه باشد.

سپس زمان برگزاری مصاحبه به داوطلبان اعلام می‌شود و لازم است در زمان اعلام‌شده در جلسه مصاحبه حضور پیدا کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها