پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

شرایط سنی برای آزمون دکتری چند است؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

محدودیت سنی برای شرکت در آزمون دکتری اعلام نشده است؛ اما شرایط سنی ممکن است در مصاحبه دکتری اثرگذار باشد. در این مطلب به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش پی اچ دی تست، زمان آزمون دکتری ۱۴۰۳ عصر جمعه چهارم اسفندماه است. ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳ از ۳۰ مهرماه شروع می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

شرایط شرکت در آزمون دکتری

شرایط شرکت در آزمون دکتری شامل شرایط عمومی و اختصاصی است. شرایط عمومی مربوط به همچون نداشتن سابقه عضویت در ساواک،  فراماسونری و اعقاب آنها، عدم احراز فساد اخلاقی، عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال و موارد مشابه است.

در ادامه شرایط اختصاصی شرکت در کنکور دکتری آمده است:

زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای به شرطی که تا حداکثر تا سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند، امکان ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ را دارند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت منعی برای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

امکان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال گذشته

پذیرفته شدگان کنکور دکتری ۱۴۰۲ امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص محرومیت آزمون دکتری کلیک کنید.

شرط معدل برای آزمون دکتری

دارندگان مدرک دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت امکان شرکت در این آزمون را دارند. داوطلبانی که معدل مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای آنها کمتر از ۱۴ باشد، امکان شرکت در کنکور دکتری را ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص حداقل معدل ارشد برای دکتری کلیک کنید.

شرط سنی شرکت در کنکور دکتری

هیچ گونه شرط سنی برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی تعیین نشده است و کلیه افرادی که حائز شرایط شرکت در آزمون دکتری باشند می‌توانند بدون توجه به سن خود در این آزمون شرکت کنند.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون

پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه‌های دولتی (روزانه)، غیرانتفاعی و پیام نور بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان (وزارت علوم) صورت می‌گیرد. پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز بر اساس شرایطی که در دفترچه دکتری استعداد درخشان این دانشگاه اعلام می‌شود، صورت می‌گیرد.

در هیچ یک از موارد فوق، شرایط سنی برای پذیرش دانشجویان دکتری به صورت بدون آزمون ذکر نشده است.

تاثیر سن در مصاحبه دکتری

به نظر نمی‌رسد سن در مصاحبه دکتری موضوع نگران‌کننده‌ای باشد؛ چرا که هدف اساتید از این سوال چندان روشن نیست و ممکن است به عنوان معیار محکمی برای قبولی شما مطرح نباشد.

اما در صورتی که این موضوع دغدغه شما برای گذر از مرحله مصاحبه و قبولی در مقطع دکتری است، در طول مصاحبه تلاش کنید ضمن ارائه توانمندی‌هایتان، نشان دهید که علاوه بر علاقه، فرصت کافی برای تحصیل در مقطع دکتری دارید. بدین صورت حتی اگر برای اساتید سن معیار مهمی جهت پذیرش باشد، ممکن است متقاعد شوند که شما گزینه خوبی جهت پذیرفته شدن به عنوان دانشجوی دکتری هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب تاثیر سن در مصاحبه دکتری مراجعه کنید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها