مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

آزمون کتبی؛ مرحله سنگین‌وزن کنکور دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در فاصله 120 روزه از آزمون دکتری 99 بد نیست درمورد اهمیت آزمون کتبی برای قبولی در مقطع دکتری با هم صحبت کنیم.

به گزارش پی اچ دی تست، داوطلبان برای قبولی در آزمون دکتری لازم است دو مرحله مهم را پشت سر بگذارند: 1. آزمون کتبی؛ 2. مصاحبه دکتری.

اما ممکن است این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که قبولی در ازمون دکتری چگونه است و اساسا کدام یک از این مراحل اهمیت بیشتری در قبولی کنکور دکترا دارند.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، تاثیر آزمون کتبی در قبولی دکتری 99، 50 درصد است. بنابراین، ظاهرا سهم آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش داوطلبان دکتری برابر است. اما آیا این همه واقعیت است؟

بیایید یک بار با هم مسیر شرکت در کنکور دکتری و در نهایت پذیرش در در این آزمون را مرور کنیم:

1. ثبت نام دکتری 99

2. شرکت در کنکور دکتری

3. دریافت کارت آزمون دکتری 99

4. اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری

5. انتخاب رشته داوطلبان دکتری

6. اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری

7. شرکت در مصاحبه دکتری

8. اعلام نتایج نهایی دکتری 99

در این مسیری که با هم مرور کردیم، رفتن به هر یک از مراحل مستلزم گذر از مرحله قبلی است. بنابراین، لازم است شما وارد مرحله انتخاب رشته شوید تا بتوانید در ادامه با شرکت در مصاحبه برای قبولی در آزمون دکتری 99 تلاش کنید. اما لازمه ورود به مرحله انتخاب رشته چیست؟

برای این که داوطلبان بتوانند در رقابت برای قبولی در کنکور دکترا حاضر شوند، لازم است در آزمون کتبی رتبه و نمره تراز خوبی کسب کنند تا به مصاحبه دعوت شوند. در واقع هر قدر که رزومه قوی آموزشی و پژوهشی داشته باشید و خود را برای مصاحبه آماده کرده باشید، اگر نتوانید از سد آزمون کتبی عبور کنید، شانس قبولی نخواهید داشت.

بنابراین، اگر چه در آزمون کتبی در نهایت قبولی شما در آزمون دکتری تاثیر 50درصدی دارد، اما برای قرار گرفتن در مسیر قبولی و دعوت شدن به مصاحبه به نوعی تاثیر 100درصدی خواهد داشت.

پس هر چه زودتر آزمون کتبی را جدی و جدی‌تر بگیرید. اگر هنوز در رابطه با منابع آزمون دکتری مشکل دارید، سعی کنید با بررسی سوالات سال‌های قبل و سوال از دوستان خود (همان طور که در مطلب برنامه ریزی مطالعه آزمون دکتری 99 با هم درمورد آن بحث کردیم) هر چه زودتر منابع مهم را شناسایی کنید. زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی را هم پابه‌پای دروس تخصصی جلو ببرید و از آن‌ها غافل نشوید. در روزهای آینده درمورد اهمیت این دو درس با هم صحبت خواهیم کرد.

در بخش نظرات این مطلب منتظر نظرات و سؤالات شما عزیزان هستیم.

با آرزوی موفقیت برای تمامی کاربران عزیز

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

51 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
dali
آبان ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

سلام
دانشجو سال دوم دکتری برای سال بعد کنکور بدم. آیا قبول شم باشد شهریه پرداخت کنم. چه موقع باید انصراف بدم.?

ت
آبان ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۰۲ ق٫ظ

حالا خوش بحال اونایی که هم ایاتید طرح سوال رو شناختن مثل دهنه نود تا نودوچهار که سب درصد وحداقل ده درصد زدن…بعد هفتاد درصدم شصت دادن رتبه از سه هزار میادش بیست…باز پنجاه پنجاه انگار بهتره…بعد طرف نیگه تهران درس خوندم…معدل لیسانسش چهارده به زور میشه چهار تجدیم داره بهد دکترای تهران و علامه…تو سختگیری ها اما میگن ازاد راحتره …یا پیام نور بدبختی و بقیه غیر انتفاعی ها که غذای خوردن ندارن…انگار همش دانسگاه سراسری باید باشه یه دونه علوم تحقیقات تهران جسارت کرد پنج ساله جزو ده تای اول کشوره سریع همه جوره میزننش درحالی که هرچه استاد خارج رفته س اونجاس که گاه باید با دیت خط خودت درستو بنویسی از بس کپی و پول دادن مشق زیاد شده…این انصاف کجاست…بعد جهار یا پنج سال همون ادما باتراز هشتصد واقعی تو سی درصد ازمون که سوالاشم گرفتن گاها معلومه هم اعتماد به تفس بیشتری دارن غذای مفت میخورن لاانسبت زحمت کشهاشون که تک رقمی اند واقعا بعد پز میدن میگن ببینیم میشه ازاد و پیام نور هیات علمی شد یا علوم وتحقیقات تهران..جناب شش سال باید مربی باشی الان ساعتی سال بعد قراره تازه بشه بیست هزار تدریس دانشکاه پاره وقت …به فکر تولید و کار کاربردی باشین

eng
آبان ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ت

اینقدر مطالب تکراری نگذارید….بهتر است دکترای تخصصی دانشگاه ازاد و برخی دانشگاههای دولتی جمع شود…ظرفیت جذب بسیار بالاست وقتی در حد کل اروپا دانشجوی دکترای تخصصی میگیرن شما بفرمایید چکار کنند؟…بهتر نیست بحد نیاز کشور و در دانشگاههای بهتر و با جذب افراد توانمندتر صورت گیرد؟….نظر بنده بر خلاف نظر شماست اولا تعداد جذب دکترای تخصصی بشدت کاهش یابد و ثانیا دانشجویان اینده دکترای تخصصی نتنها روزانه باشند بلکه حقوق هم بگیرند یعنی دو دسته روزانه و حقوق بگیر باشند اون موقع همه رقابت کنند تا جز حقوق بگیر شوند و بقیه روزانه و ثالثا کارمندان حق دانشجو شدن نداشته باشند تا بیشتر از این لطمه به فعالیت علمی نزنند….ضمنا اینقدر موارد مالی را مطرح نکنید چون هیچکدام از دانشجویان برنامه ریز کشور نیستند که پاسخگو باشند و اینکه دانشگاه ازاد از دانشجویان دکترا پول میگیره دلیلش کاملا مشخصه ….یعنی ظرفیت ارشد و دکترا را دهها برابر کرد تا درامد داشته باشد و هدفش اینده جوانان نیست…فقط بفکر خودش است حتی بقیمت بدبخت کردن تمامی جوانان (حالا چه دولتی باشه چه ازادو غیره)…لطفا عاقلانه تر نگاه کنید…..

psdn
آبان ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  eng

شما بهتره بر آینده خودت نظر بده،از مدل مطلبی که ارسال کردید ،معلومه ،بذار بقیه برا موضوع تحصیل کشور تصمیم بگیرند،.وقتی سازمانی داره ماموریت تحصیلی به کارمندش میده یعنی علاقمند به اعتلای نیروی انسانیش هست واین نیاز هر سازمانیه.بعدش کی میگه که کارمند به فعالیت علمی لطمه میزنه،اتفاقاً اکثر معدل الف ها هم شاغلند هم متاهل،

ابراهیم جباری منجیلی
آبان ۱۸, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دوست گرامی درباره بخش نخست دیدگاه شما که برابر کل اروپا دکترا میگیرند، چرا نسبت به جمعیت و دانشگاه و فارغ التحصیلان مقایسه نمیکنید؟ فرانسه یک پنجم ایران است و چند کشور اروپایی روی هم اندازه شهر من از نظر جمعیت دانشجویی و اندازه جغرافیایی نیستند. اما اینکه باید با نیاز کشور متخصص تربیت کنیم امری است قابل گفتگو و کنکاش فارغ از مرغ ما و غاز همسایه.

زینبا
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  eng

منم با نظرتون کاملا موافقم وقتی طرف سهمیه داره کلی هم پول داده کتاب ترجمه کرده یا پایان نامه با نمره شو درجا باپول خریده دیگه چه امیدی به آینده جامعه علمی این کشور که منحصرا بامحوریت اسکناس میچرخه

ملدود
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ

مردود ، دانشجوی دکتری
راستش تراز اوردن راحت ترین کار ممکن هست
به نظر من از الان هر دانشگاهی که میخواید قبول بشید برید با اساتیدش صحبت کنید ، صد در صد قبولید ، نشدید بیایید به من بد و بیرا بگید

مختار
آبان ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ملدود

عجب؟! ما که پارسال قبول شدیم اصلا اینطور نبود برامون. اقلا توی اون چهار پنج تا دانشگاهی که ما رفتیم اینطور نبوده. , و اساتیدشو من همشنوو برای اولین بار بود ک میدیدم. علیرغم اینکه اسما میشناختم اونها رو.

مجتبی
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۸:۴۷ ب٫ظ

یه پاسخ خنده داری که به من داده سازمان سنجش اینه :
مطابق بخشنامه ۹۸۴۴ مورخ ۲۵،۲،۹۸
به دانشگاه ها اجازه داده شده بازم حد نصاب بدن !!!
خب این بخشنامه اولا کجا هست؟
بعدم هر چی باشه که صراحتا نقض رای دیوان عدالته !!

شقایق1
آبان ۱۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

اگر بدون حدنصاب قبول میشدید شکایت کنید دیوان ببینید چی میشه

مجتبی
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ب٫ظ

دوستان کسی خبر داره امسال هم حد نصاب میدن دانشگاه ها یا نه؟
اگه بازم بخوان حد نصاب بدن که شرکت نکنیم اصلا…
حداقل اگه کسی تهران یا کرج هست بره سازمان سنجش این رای دیوان عدالت رو نشون بده بگه برای شما و دانشگاه ها صادر شده برگ چغندر نیست که…
دو سه ماهه دارم درس میخونم همه فکر و ذکرم اینه که بخاطر اعمال سلیقه استاد مردود شم…
دوستانی که دسترسی دارن به سازمان سنجش لطفا پیگیر باشید و به ما هم خبر بدید.
اقلا اگه حد نصاب تعیین نشه اگر چه بتزم دست دانشگاه بازه اما نمره خوب ازمون کتبی به داد ما میرسه که بلد نیستیم از طریق دیگه و سفارش شدن و …قبول شیم

میثم
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

تو هیچ جای دنیا هیچ نهادی تو کار دانشگاه ها دخالت نمی کنه اونا باید هر دانشجویی رو که می خان بگیرن دیوان عدالت هم نمی تونه به دانشگاه ها حکم بده و همین طور هم شد دیدین که نمی تونن به زور یه چیزی رو تحت عنوان قانون به دانشگاه ها تحمیل کنن خودشونم می دونن اصلا گیرم به زور حد نصاب رو برداشتن باور کنین دانشگاه ها با یه ترفند دیگه افراد مورد نظر رو می گیرن برا همین من همیشه میگم برای اینکه وقت و عمر جوان ها تو کنکور و تست زدن تلف نشه یه بار برای همیشه آزمون رو بردارن و همه تکلیفشون مشخص بشه ملت اینقدر سال ها پشت آزمون نمونن لااقل طرف بدونه دیگه نمی تونه قبول بشه بره دنبال زندگیش هر چند می دونم برا خیلی ها سخته ولی باید واقعیت رو پذیرفت

تنوری
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

دانشگاه خصوصی باشه بله میگه ماله خودمه دلم میخواد اینو بردارم اصلا از قیافش خوشم اومده. اما دانشگاه دولتی باشه ارث پدریش نیست بخواد همچنین کاری بکنه و نخواهد توانست.

مجتبی
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

برادر …
اصلا پذیرش دکتری اینطوری نیست توی دنیا…
مثلا فرانسه کافیه با استاد مشاور صحبت کنید و به توافقی برسید ببینید میتونید با هم کار کنید یا نه یا….
خیلی دانشگاه ها هم خصوصی هستن مثل هاروارد و…

مهمان
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

یه کم مطالعه کنی بد نیستا
ناسلامتی میخوای دکتر شی

eng
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سیستم اونجا هم فرق داره مثلا درامد اساتید و غیره که این موارد باعث انگیزه برای جذب افراد توانمندتر است اما در ایران اینطور نیست و اینکه ازمون دکترا ضمن داشتن سقف درصد دروس تخصصی، حداقلها را باید تعیین و سپس داشتن مقالات خوب شرط قبولی نهایی باشد که اگر مقالات خوب در مرحله دوم شرط باشد کمتر کسی می تواند در دانشگاه ایران پذیرش بگیرد….

الهام
آبان ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

لایک

رضا
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۷:۲۷ ب٫ظ

سلام، با مطلب شما کاملا مخالف هستم و چیزی که در عمل اتفاق می افتد چیزی غیر از مطلب کلیشه ای شماست. چرا در مورد حد نصاب در مرحله دوم دعوت به مصاحبه چیزی نگفتید؟ اطلاع ندارید که می خواهید دیگران رو راهنمایی کنید؟! چرا نمی گویید که اعمال حدنصاب در مرحله دوم(مصاحبه) خلاف قانون و مصوبه سال ۱۳۹۴ و همچنین خلاف ماده ۱۰ شیوه نامه گزینش دانشجوی دکتری ۱۳۹۸ است ولی دانشگاه ها کماکان به این کار غیرقانونی خود ادامه می دهند و داوطلبان از حق مسلم خود محروم می شوند،بر اساس قانون گزینش نهایی بر اساس اعمال ۵۰% نمره کتبی سازمان سنجش و ۵۰% مصاحبه می باشد ولی با گذاشتن حد نصاب در مرحله دوم ،شما اگر رتبه اول کنکور هم باشید ولی در مصاحبه حدنصاب دانشگاه موردنظر رو کسب نکنید عملا پذیرش نخواهید شد و این در حالی است که دانشگاه فقط حق دخل و تصرف در ۵۰% نمره خود(مصاحبه) را دارد و حق ندارد در ۵۰% نمره کتبی سازمان سنجش دست برده و عملا تاثیرگذاری آن را از بین ببرد و این تجاوز آشکار از اختیار مفوضه می باشد. با توکل بر خدا واز طریق شکایت به دیوان عدالت اداری و ارائه مستندات حق خودرا از دانشگاه باز خواهم ستاند.

مجید
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خب این چیزی که میگید که خلاف این متن نیست! شما تا رتبه تون خوب نباشه اصلا به مصاحبه دعوت هم نمیشید، حالا این که بعدا چه اتفاقی میفته یه چیز دیگه است اصلا

مجتبی
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ

همین الان من کارنامه چند تا از دوستانم رو دارم…
خیلی جالبه اکثر موسسات حد نصاب رو ۳۰ تعیین کردن برای رشته ما…
و جالبتر اینکه یکی از دوستام چند جا رفته مصاحبه از سی بالاتر بهش دادن تا ۸٫۲۰ !!
یعنی من نمیدونم این دانشگاه ها بر چه اساسی نمره میدن! مگه ممکنه یه جا بشی ۳۵ و یه جا بشی ۸٫۲۰ ؟؟ یعنی در عرض دو روز فاصله مصاحبه یه جا با همون رزومه بهت بده ۳۵ و یه جا بده ۸ ؟؟ مگه ممکنه اخه؟ مگه ممکنه!؟

رضا
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۶:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

برای من هم این اتفاق افتاد روز در میان مصاحبه ،تو شهرستان یک دانشگاه که سال اولش هست که دانشجوی دکتری می گیرد به من داده رتبه ۶۰ ولی دو دانشگاه تراز اول تهران به من رتبه ۵ و ۹ داده اند؟!! جالبه تو شهرستان افرادی که با من مصاحبه می کردند استادیار بودند و دانشجوی دکتری ولی در تهران افراد مصاحبه کننده استاد بودند و دانشیار !! یعنی میشه باور کرد که ارزیابی یک استاد و یک دانشیار از دانشجو کمتر از یک استادیار ویا یک دانشجوی دکتری که هنوز دفاع هم نکرده باشه ؟!! قطعا نه، اعمال سلیقه دانشگاهها وحشتناکه باید یک جایی جلوشون گرفته بشه.

آراز
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ

فرض کنین دکتری قبول شدین….چه فرقی بحالتون میکنه؟

مجتبی
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ب٫ظ

دوستان برای اجرای رای ۱۸۴۲ دیوان عدالت مبنی بر غیر مجاز بودن تعیین حد نصاب نمره توسط دانشگاه کسی اطلاعی داره امسال اعمالش میکنن یا بازم از اجراش سر باز میزنن؟
آیا سازمان سنجش بخش بازرسی یا بخش مشابهی داره که بهش بگیم که مفاد رای رو اجرا کنن؟

شقایق1
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

امسال که اجرا نشد چون اول در شیوه نامه رای دیوان رو آوردند بعد یه بخشنامه زدند که حدنصاب بذارید. چون رای ۱۸۴۲ قطعی بوده لازم الاجراست یک سری بچه ها که رتبه های تک رقمی داشتند و به دلیل حدنصاب مصاحبه قبول نشدند یا دانشگاه های پایین قبول شدند شکایت کردند دیوان عدالت اداری. باید دید چی میشه

رضا
آبان ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

شما می توانید پس از قطعی شدن رای دیوان عدالت اداری به دانشگاه مراجعه کنید و اگر دانشگاه به رای دیوان تمکین نکرد، از اجرای احکام تقاضای اجرای حکم را خواستار شوید، عدم تمکین مجدد دانشگاه موجب انفصال از ۳ تا ۵ سال رئیس دانشگاه می شود.

شقایق1
آبان ۱۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

باید دید دیوان چیکار میکنه شاید به نفع دانشگاه رای بده!

شیرین
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

سلام من سوالی دارم از دوستان
من با مدرک ارشدم مدت ۶ سال است در شهر خودمون دروس تخصصی رشته خودم رو در چند دانشگاه دولتی و غیر دولتی به صورت حق التدریسی تدریس می کنم و در رشته خودم جز اساتید معروف هستم اما متاسفانه هیچ مقاله ای ندارم. آیا این سابقه ی تدریس به من در مصاحبه دکتری کمکی می کنه؟ممکنه بدون مقاله پذیرش بشم؟
دوستان اگر اطلاعی دارید لطفا کمک کنید. تشکر

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

امتیاز تدریس رو برداشته اند اما ممکنه روی ذهن مصاحبه کنندگان اثر داشته باشه که حتما هم داره اما اینکه فرمودید بدون مقاله هم پذیرش میکنند باید بگم بله احتمالش هست اگر خودتون رو در جلسه مصاحبه نشون بدید هر چند با مقاله خیلی بهتره

ویکتاریون
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

کمک می کنه و ممکن هم هست بدون مقاله قبول بشین. ولی برای سوال” چه کارای پژوهشی ای انجام دادین؟” باید یه جوابی داشته باشین.

@&$
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

سلام و درود

بنده امسال بدون هیچ مقاله و مدرک زبان و حتی بدون اتمام پایان نامه ارشد علوم و تحقیقات و پردیس علامه قبول شدم…
نمره کنکور و نمره مصاحبه(طرز بیان و نحوه پاسخگویی به سوالات مصاحبه کنندگان و هم چنین تسلط نسبی بر زبان انگلیسی در مصاحبه) بسیار تاثیر گذار است…

دریا
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  @&$

یعنی بدون رزومه هم امکان قبولی هست؟من خیلی استرس دارم

سعیده
آبان ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  @&$

دوست عزیز تجربه من نشون داده اگه تازه درگیر پایان نامه ارشد هستین و موضوع خوبی دارین و دانشگاه محل تحصیلتون تاثیر داره تو پذیرش اما اگه چمد سال از ارشدتون گذشته باشه اونوقت فقط داشتن کار پژوهشی جدای از پایان نامه میتونه کمکت کنه

محمودی
مهر ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

سلام تاثیر و امتیاز داره

مجتبی
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

من نمیدونم دیوان عدالت برای خودش رای داده؟
یعنی چی که دانشگاه ها بازم دارم حد نصاب تعیین میکنن!؟
رای دیوان عدالت چیه پس؟

نیما
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

ما دو تا چالش داریم یکی با حد نصابی که بعضی دانشگاه های خوب می زارند باید کلی بخونی بیای بشی جزو چهل نفر اول
چالش دوم با دانشگاه هایی است که حد نصاب رو پایین می گیرند اونجا هرچقدرم بخونی دیگه فایده نداری فقط وقت و هزینه ات صرف مصاحبه صوری میشه
چون در نهایت مصاحبه تعیین کننده است ولی در هر صورت امسال اخرین شانسمونه برای قبولی چون اگر پذیرش رو بدن دست دانشگاه ها دیگه ما رو از در دانشگاه های خوب راه نمی دن

سودا
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

نا امید نباشید. من از دانشگاه آزاد بودم و هیچ استادی از دانشگاههای تراز اول نیشناختم ولی مصاحبه ی دو تا دانشگاه رفتم و هر دو جا رتبه ی ۲ شدم. دانشگاههایی که رفتم دانشگاه تهران و تربیت مدرس بودن. به هیچ وجه ناامید نباشید. به امید موفقیت درس بخونید

Asisa
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

به نظر من قبولی در ازمون کتبی فقط و فقط برای ورود به مرحله مصاحبه ضروری هست و بعدش اینکه قبول بشی یا نه فقط بستگی به مصاحبه داره…درواقع اصلا مهم نیست که با چه رتبه ای از مرحله کتبی عبور کنی… ملاک قبولی فقط و فقط نمره مصاحبه ست… من خودم با رتبه ۳ کتبی مردود شدم در صورتی که افرادی با رتبه های کتبی حتی تا ۳۷ با گرفتن نمره های مصاحبه بالا تونستن قبول بشن…
پس متاسفانه چیزی که تعیین کننده ست فقط نمره مصاحبه ست و نه نمره یا رتبه ازمون کتبی…

برق قدرت
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  Asisa

دقیقا موافقم…در واقع نمره مصاحبع مهمه

نیما
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

آزمون کتبی سازمان سنجش فقط حکم گذرنامه رو داره برای ورود به مرحله مصاحبه و تعیین کننده اصلی و صددرصدی برای قبولی مصاحبه هستش. همینقدر ناعادلانه

سودا
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

اینطور نیست. من سال قبل رتبه ی ۱ مصاحبه ی دانشگاه تهران بودم ولی چون رتبه ی ۳۰ بودم نتونستم قبول بشم. پس کتبی هم موثره

ژیلا
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام، قبول دارم که مصاحبه خیلی سلیقه ای میتونه باشه ولی آزمون کتبی بی تاثیر هم نیس، من پارسال با رتبه ۴۰ روزانه قبول نشدم، اما امسال رتبه ام ۱۹ شد و با همون رزومه تونستم روزانه قبول بشم. چون نمره نهایی میانگین نمره کتبی و نمره مصاحبه هست. پارسال نمره کتبیم خوب نبود و قبول نشدم. پس حتما خیلی خوب بخونید

امین
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  ژیلا

اینایی که گفتین استثناست
اکثراً قربانی سوالات تبعیض آمیز و امتیازدهی های غیر منصفانه اساتید میشن
به هرحال؛ اینکه دست اساتید برای حق خوری بازه و هیچ مرجعی هم نظارتی بر فرآیند مصاحبه نداره، قابل انکار نیست..

تنوری
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

متوجه هستم که محل کسب و خدمت موسسات کنکور در رابطه این موضوع هست اما متاسفانه هم برای شما و هم برای ما ارزش کنکور بسیار پایینتر از آنچه که قبل بوده شده است. هیچگونه انگیزه ای بین افراد باقی نمانده است که رتبه خوبی در کنکور بیاورند. مصاحبه های گزینشی و ناعادلانه موید همین نکته است.

مهمان
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

بنده امسال با رتبه زیر ۳۰ قبول نشدم، اما رتبه بالای ۱۰۰ قبول شد!!!
خود طرف هم اصلا باورش نمی شد که قبول شده.
تا زمانی که مصاحبه وجود داره بی عدالتی و حق کشی هم وجود داره.
سازمان سنجش می تواند مصاحبه را حذف نموده و خودش امتیازدهی پذیرفته شدگان در مرحله کتبی را براساس رزومه آنها انجام داده و در نهایت اسامی نهایی را اعلام نماید.

کنکوری سابق
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۹:۴۸ ق٫ظ

به طور خلاصه:
آزمون کتبی فقط جواز ورود به مرحله بعد یعنی مصاحبه دو میدهد و در اکثر موارد مصاحبه هست که تعیین کننده است یعنی تاثیر مصاحبه ۱۰۰ است. البته تا زمانی که حد نصاب مورد استفاده قرار بگیره یعنی تخطی از قانون.

123
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری سابق

دقیقا با نظر شما موافقم، سال قبل دانشگاه تهران حدنصابش۲۵ داده به من داده ۲۰ که رتبه ۵ و رزومه خوبی داشتم ولی به رتبه بالای۱۰ داده ۲۸ الان اون قبول شد و من نه، یعنی اگه۲۰امتیاز پژوهشی و آموزشی داشته باشی هم بهت کمتر از حدنصاب ۲۵میدن و رداینکه میشی و اگه کسی هیچ امتیاز آموزشی و پژوهشی نداشته باشه بازم۳۰امتیاز دست خودشونه و ۲۵به بالا بدن قبوله، مث شرایط امسال من، تراز نهایی کتبی و مصاحبه من از ۵نفر از پذیرفته شده ها بالاتر بوده و فقط به خاطر عدم حدنصاب کلا رد شدم

نوبل
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ق٫ظ

چه فایده ای داره!! هر چقدر هم برای آزمون کتبی مطالعه کنی و هر چقدر هم رتبه ات خوب باشد، در مرحله مصاحبه برای اساتید آشنا نباشی یا سفارش شده نباشی، مردود می شوی. این قضیه چند سال است برای من تکرار شده … اگر دکتری هم مثل آزمون بقیه مقاطع تحصیلی آزمون تک مرحله ای سازمان سنجش بود، عدالت وجود داشت ولی با این روش فعلی و مرحله مصاحبه عدالتی برای قبولی وجود نداره پس تلاش کردن هم بی فایده است!!!

گلنار
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

لایک

مختار
آبان ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

مخالفم به شدت و اینطور نیست به جز اندکی از رشته ها و دانشگاه ها

حلما
آبان ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  نوبل

سلام.بستگی به رشته و دانشگاه هم داره…من روز مصاحبه اولین بار بود ک اساتید رو می دیدم ولی قبول شدم