مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

کارنامه نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۱ ⭐️ زمان انتشار کارنامه دکترا 1401

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پس از برگزاری کنکور دکتری، نتایج اولیه در قالب کارنامه دکتری 1401 از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. داوطلبان بر اساس وضعیت مجاز بودن یا نبودن و نیز نمره و رتبه کسب‌شده که در این کارنامه اعلام می‌شود، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته دکتری اقدام نمایند. همچنین پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری از سوی سازمان سنجش، کارنامه‎ای که حاوی اطلاعاتی همچون نمره مصاحبه دکتری در هر دانشگاه است نیز منتشر می‌گردد.

به گزارش پی اچ دی تست، پس از برگزاری آزمون دکتری، برای هر یک از داوطلبان کارنامه ای به منظور آگاهی داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون ورودی دوره دکتری حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، نمرات اکتسابی، نمره کل و رتبه داوطلب در سهمیه به منظور انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی صادر می‌شود.

 

نحوه دریافت کارنامه نتایج دکتری 1401

جهت دریافت کارنامه دکترا 1401 به یکی از روش‌های ذیل می‌توانید اقدام کنید:

  1. وارد کردن مشخصات فردی و شماره داوطلبی
  2. وارد کردن مشخصات فردی و شماره پرونده

من شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را گم کرده‌ام. چطور نتایج آزمون را ببینم؟

برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند شماره پرونده و داوطلبی، کافی است به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت چپ وارد سیستم پاسخگویی شود.

پس از ثبت‎نام در این سامانه، گزینه «درخواست جدید» را انتخاب کنید و در مرحله بعد گزینه «دکتری» و سال «1401» را انتخاب کنید. پس از کلیک روی گزینه «جستجو» در باکس پایین صفحه گزینه «دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام» را انتخاب نمایید.

نحوه بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی دکتری

چه اطلاعاتی در کارنامه اولیه دکترا درج می‌شود؟

اطلاعات کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1401 هر یک از داوطلبان به شرح ذیل می‌باشد:

کارنامه اولیه دکتری 1401

1) مشخصات ثبت‌نامی:

در این قسمت مشخصات ثبت‌نامی داوطلب به ترتیب شامل موارد زیر است:

  • شماره داوطلب
  • شماره پرونده
  • نام خانوادگی و نام
  • جنس
  • شماره شناسنامه
  • سال تولد، سهمیه ثبت‌نامی
  • سهمیه نهایی
  • مربی رسمی «قطعی یا آزمایشی»: برای آن دسته از داوطلبانی که مربی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی وزارت علوم، تحقیقات و فنناوری یا دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند و در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوط اقدام نموده‌اند.)

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سهمیه مربیان در آزمون دکتری کلیک کنید.

  • عنوان دانشگاه مربی
  • معدل مقطع کارشناسی
  • معدل مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای
  • ماه و سال دریافت مدرک کارشناسی
  • ماه و سال دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای
  • نام رشته تحصیلی مقطع کارشناسی
  • نام رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
  • نام دانشگاه یا مؤسسه فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی
  • نام دانشگاه یا مؤسسه فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و وضعیت فارغ‎التحصیلی داوطلب

2) در رابطه با معدل:

1- معدل‌های مندرج در این کارنامه، بر اساس معدل‌های اعلام‌شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت‌نام، به شرح ذیل در این کارنامه درج شده است.

لازم است داوطلبان به هنگام شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و همچنین در صورت قبولی اصل مدرکی که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت‌نامی، به دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی خود ارائه نمایند.

2- داوطلبان پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه در صورتی که معدل یا معدل‌های اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی آنان نباشد و یا اینکه مطابق ضوابط ذیل معدل خود را اعلام ننموده‌اند، لازم است در زمان انتخاب رشته به سایت سازمان مراجعه و طبق ضوابط نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نموده و مستندات مربوط به آن را در زمان مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دانشگاه های مربوط به همراه داشته باشند.

در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، داوطلبان فرصت دارند نسبت به ویرایش معدل کنکور دکتری اقدام کنند.

برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام پرینت کارت ورود به جلسه و یا درخواست‌های کتبی پس از آن، نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نموده‌اند، معدل اصلاح شده در این کارنامه درج شده است.

3) اطلاعات رشته امتحانی:

ردیف 1- نمرات اکتسابی: در این ردیف، نام دروس امتحانی و نمرات اکتسابی داوطلب در فاصله 100 تا 33- درج شده است.

تبصره 1: نمره‌های خام هر درس به‌صورت درصدی درج گردیده و این نمرات در هر درس نشانگر آن است که داوطلب چند درصد از نمره یک آزمون (یک درس) را پس از کسر نمرات منفی پاسخ‌های غلط، به دست آورده است . مثلا نمره خام 75 در درس استعداد تحصیلی بدین معنی خواهد بود که پس از محاسبه نمرات مثبت و منفی حاصل از پاسخ‌های داده‌شده، نمره خام داوطلب در درس مذکور هفتاد و پنج شده است.

تبصره 2: در مواردی که نمره خام داوطلب در یک درس عدد صفر (0) درج شده است، به منزله آن است که پس از محاسبه نمرات مثبت و منفی حاصل از پاسخ‌های داده‌شده، نمره خام داوطلب در درس مذکور صفر (0) شده است.

تبصره 3: در مواردی که داوطلب به هیچ یک از سؤالات یک درس پاسخ نداده باشد، در مقابل درس مذکور کلمه «سفید» درج می‌شود.

تبصره 4: در مواردی که نمره خام داوطلب در یک درس به‌صورت عدد منفی درج گردیده، به منزله آن است که پس از محاسبه نمرات مثبت و منفی حاصل از پاسخ‌های داده شده، نمره خام داوطلب در درس مذکور منفی شده است.

ردیف 2- شماره داوطلب: در این ردیف، شماره داوطلب در رشته امتحانی درج می‌شود.

ردیف 3- نام گروه آزمایشی: در این ردیف، نام گروه آزمایشی که داوطلب در آن شرکت نموده است، درج می‌شود.

ردیف 4- کد رشته امتحانی: در این ردیف، کد رشته امتحانی داوطلب درج می‌شود.

ردیف 5- نام رشته امتحانی: در این ردیف، نام رشته امتحانی داوطلب درج می‌شود.

4) وضعیت مجاز به انتخاب رشته:

در این قسمت برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در ستون وضعیت مجاز کلمه «می‌باشید» درج شده و برای داوطلبان غیرمجاز کلمه «نیستید» نوشته شده است.

وضعیت مجاز بودن یا نبودن جهت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز در کارنامه اعلام نتایج اولیه که از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود، اعلام می‌گردد.

5) وضعیت علمی داوطلب:

وضعیت علمی داوطلبان بر اساس نتیجه آزمون برگزارشده در سهمیه و رشته امتحانی، در این جدول مشخص شده است که شامل موارد زیر است:

  • نمره کل
  • رتبه
  • آخرین رتبه

✔️ نمره کل در کارنامه دکتری چیست؟

نمره کل آزمون دکتری عبارت است از میانگین نمرات خام ترازشده با توجه به ضرایب دروس امتحانی (زبان عمومی دکتری با ضریب 1، استعداد تحصیلی با ضریب 1 و دروس اختصاصی با ضریب 4).

✔️ رتبه داوطلب در کنکور دکترا چگونه محاسبه می شود؟

رتبه داوطلب در نتایج آزمون دکتری در بین شرکت‌کنندگان رشته امتحانی و سهمیه مربوط و بر اساس نمره کل محاسبه می‌گردد.

✔️ آخرین رتبه در کارنامه نتایج دکترا چیست؟

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در آزمون دکتری به تفکیک سهمیه و دوره پذیرش در هر یک از رشته‌های امتحانی در کارنامه اعلام می‌شود.

کارنامه نهایی آزمون دکتری 1401

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1401 (که در آن پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها مشخص می‌شود)، کارنامه‌ای از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود که نشان می‌دهد داوطلب در هر دانشگاه چه نمره‌ای در مصاحبه کسب کرده است. علاوه بر این، نمره کل نهایی (که میانگین نمره مصاحبه در هر دانشگاه و نمره کسب‌شده در آزمون کتبی است) نیز در همین کارنامه درج می‌شود.

بر همین اساس رتبه داوطلب در هر دانشگاه (با توجه به نمره سایر داوطلبان در رشته مدنظر خود در همان دانشگاه) و نیز آخرین رتبه قبولی در کارنامه قابل مشاهده است.

همچنین نمره حدنصاب مؤسسات و دانشگاه‌ها در کارنامه نهایی دکتری 1401 مشخص شده است.

کارنامه نهایی دکتری 1401

ثبت‌نام
باخبرم کن!

859 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سامان
خرداد ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

دوستان قانون سهمیه میگه برا ظرفیت زیر ده نفر سهمیه ۵ درصدی نداریم..چون ۵ درصد ده میشه نیم و نیم به پایین گرد می شود. حالا ی قانونم هست که میکه ظرفیت خالی ۲۵ درصدی میشه برا ۵ درصدیا..حالا اگه ی جا ۸نفر ظرفیت باشه و دونفر سهمیه ۲۵ درصدی میشه برا ۵ درصدیا یا چون برا ۸نفر ظرفیت،،سهمیه ۵ درصدی ظرفیت تعلق نمیگیره
اگه ۲۵ درصدی خالی بمونه بازم ۵درصدی نمیتونه پرش کنه؟؟؟؟

یا صاحب الزمان
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی میدونه عدد ۳ در ستون نتیجه به چه معنیه؟

سلام فردا
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

پرتو تلکام
با دقت اطلاعات وارد کنید .
ایشالا همگی قبول میشیم

الهام
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ

منم نمی توانم کارنامه ام را ببینم میگه داوطلبی با چنین مشخصاتی موجود نمی باشد

میلاد
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۸ ق٫ظ

من چرا نمیتونم کارنامه خودمو ببینم با این که هم شماره داوطلبی رو دارم هم شماره پرونده اما میزنه اطلاعات یافت نشد

مهدیه
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

سلام.من رتبم ۳۴۵ شده.مخابرات سیستم.کجا میتونم قبول شم؟

نسرین
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ

سلام. برای رشته زبان و ادبیات عربی با دروس تخصصی ۱۶٪و دروس عمومی ۹٪امکان پذیرش هست؟؟

مریم
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  نسرین

سلام من فکر میکردم درصد ۳۰ یا ۴۰ میارم ولی کلید سوالات رو دیدم متاسفانه ۱۸ درصد بود .رتبه سیصد شاید بیارم با این رتبه ها ک نمیشه دکتری قبول شد .خیالت تخت بشین برا اسفند دوباره بخون.

نسرین
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

رشته تون عربیه؟؟

نسرین
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

رشته تون عربی هست؟

رضا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب٫ظ

سلام کسی هست که سنجش جواب اعتراضش رو داده باشه من که از انتظار خسته شدم

رضا
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

درود برشما.
بله.
همون نتیجه کارنامه رو تایید میکنه. منتظر پاسخ متفاوت موندن وقت تلف کردنه. تندرست و شاد باشید.

ساغر
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ

دوستان عزیز لطفا منو راهنمایی بفرمایید
دوره شبانه و روزانه تربیت مدرس چه تفاوتی با هم دارند؟ فقط صرفا هزینه هستش یا نه اساتید بین روزانه ها و شبانه ها فرق میگذارند؟
من دانشگاه تربیت مدرس شبانه پذیرفته شده ام؛ الانم ثبت نام کردم اما واقعا دو دلم برم یا نه؛

سامان
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ساغر

سلام
مبارکه عالیه
بجز شهریه هیچ فرقی نداره.کلاسها هم مشترکه

حسین
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ساغر

سلام.حالا که قبول شدیدعالیه..حتما برید و فرصت رو از دست ندید..انشاالله بسلامتی تموم کنید و آرزوی بهترین هارو واسه تون دارم. فقط نظر من اینه که با این هوش و استعداد چرا از کشورهایی مثل کانادا یا گرجستان برای PHD اقدام نمیکنید..

دانشجو
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ

چطور میشه آخه با رتبه ۱۰۰ قبول بشه و زیر ۱۰۰ نمیشه و رزومۀ چندان موفقی هم نداشته باشه

دانشجو
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان چطور میشه که کسی بالاتر از حد نصاب دانشگاه نمره بیاره مثلا حد نصاب ۲۵باشه و طرف ۲۷ شده نمره شده و طرفی که ۲۶ شده را قبول کردن ؟ دلیلش چی می تونه باشه

nasr
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
من هم نمی دونم
حد نصاب رو اوردم و رد شدم رتبه ۶ و نفراتی که دانشگاه پذیرش می کرد ۷ نفر بود
الان زده آخرین فرد قبولی ۵
یکی بگه چی شده لطفاً؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  nasr

برای اینکه دو تا هم سهمیه دار برداشته

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام.چون تراز آزمون نفر دوم بیش از ۲۰۰ تا بیشتر از نفر اول بوده و لذا اون قبول شده.
مثلا تراز نفر با نمره بیشتر مصاحبه ۵۰۰۰ بوده و تراز آزمون نفر با نمره مصاحبه ۵۲۵۰ بوده و لذا در مجموع با اختلاف کم نفر دوم قبول میشه

رها
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام. اونی که ۲۶ شده یا سهمیه داشته یا تراز آزمونش از اون ۲۷ای بیشتر بوده

تبدیل انرژی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۴:۴۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر دوستان تبدیل انرژی که قبول شدند روزانه ممنونم میشم رزومه و رتبه شون رو برای تجربیات بزارند که با چه رتبه ای کجا قبول شدند

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ

دوستان در مورد تراز مثلا ۵۰۰ که گفتم بهتون یکی از بهترین دانشگاههای کشور در سخترین رشته پذیرفته شده که حرفم عین واقعیت بود من توضیحات دادم و اشاره کردم اما شما ها خیلی راحت میتونید برید سازمان سنجش و جویا بشید و بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بی عدالتی این هست که فردی با تراز مثلا مثلا ها ۵۰۰من تراز دقیق رو نگفتم برید در بیارید خودتون چند بوده تا روز مصاحبه حتی مقاله نداشته باشه نه مدرک زبان و حتی دروس تخصصی هم افتاده باشه در بهترین دانشگاه کشورروزانه پذیرفته بشه اما کسی با تراز نزدیک ۵۰۰۰ با رزومه عالی پذیرش نشه به حرف من استناد نکید برید خودتون بررسی کنید سازمان سنجش هست قانون هم هست

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ

دوستان در مورد تراز مثلا ۵۰۰ که گفتم بهتون یکی از بهترین دانشگاههای کشور در سخترین رشته پذیرفته شده که حرفم عین واقعیت بود من توضیحات دادم و اشاره کردم اما phdتست صلاح ندید و کامنتم حذف کرد اما شما ها خیلی راحت میتونید برید سازمان سنجش و جویا بشید و بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بی عدالتی این هست که فردی با تراز مثلا مثلا ها ۵۰۰من تراز دقیق رو نگفتم برید در بیارید خودتون چند بوده تا روز مصاحبه حتی مقاله نداشته باشه نه مدرک زبان و حتی دروس تخصصی هم افتاده باشه در بهترین دانشگاه ایران روزانه پذیرفته بشه اما کسی با تراز نزدیک ۵۰۰۰ با رزومه عالی پذیرش نشه به حرف من استناد نکید برید خودتون بررسی کنید سازمان سنجش هست قانون هم هست

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ق٫ظ

در صفحه ۵شیوه نامه پذیرش دکتری سال ۹۸ بند ۱۰بطور شفاف بیان شده دانشگاهها اجازه تعیین حد نصاب در مرحله دوم مصاحبه ندارند در د فترچه انتخاب رشته پذیرش دکتری سال ۹۸نوشته شده پذیرش دکتری براساس سنجش۵۰_۵۰آزمون و مصاحبه انجام خواهد گرفت
جناب آقای محسن لطف کردند کل مستندات رو در یکی از کامنتهای خودشون گذاشته اند
من به سازمان سنجش بازرسی وزارت علوم و بازرسی کل کشور تقاضای بررسئ دادم

ui
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

سلام
ایا ثبت نام دانشگاه دولتی روزانه را می توان با تاخیر انجام داد؟ مثلا یکی دو هفته بعدش؟ یا دیگه به منزله انصراف هست؟

S
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ui

سلام. بهترین کار اینه که از دانشگاه محل قبولی بپرسید.

m
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام کسی میدونه ثبت نام دانشگاه گرگان چه زمانیه ؟؟؟

S
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  m

سلام.توسایت دانشگاها زمان ثبت نام میزنن.

d
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۴۸ ق٫ظ

سلام
کسی از دانشگاه اصفهان هست؟
سایتشون باز نمیش چطور ثبت نام کنیم یک هفته ای هس اینطور

انسانم ارزوست
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  d

اصفهان که تازه از ۱۶ شروع شده

ffffffffff
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۲۵ ق٫ظ

دوستان عزیز….با عرض سلام…..به عنوان برادر کوجکتر شما میخوام یک سری واقعیت هایی رو اینجا عرض کنم….من سال ۹۷ برای دومین بار در کنکور شرکت کردم….سال قبلش متاسفانه میخواستم برم برا مصاحبه ….که در شهر کاشان برای استراحت چند ساعتی زدیم کنار….ولی متاسفانه با شکستن شیشه ماشین مون تمام مدارک زندگیم رو دزدیدن….حتی یک مدرک حتی برای تایید هویت نامم هم نداشتم بین راه به اساتید مصاحبه کننده زنگ زدم و گفتم که این اتفاق برای من افتاده ….که خود استاد بهم گفت مشکلی نیس مصاحبه رو شرکت کن حالا مقالاتت رو هم از سایت دانلود کن برای ما بیار….انتظار قبولی نداشتم ولی این قضیه سرقت رو خیریت دونستم و فقط برای تجربه اون مصاحبه رو رفتم وگرنه زیاد هم به اون دانشگاه مایل نبودم…بعد از اعلام نتایج دیدم به من نمره مصاحبه ۱ دادند در صورتی که فقط نمره مقالاتم نزدیک به ۲۰ میشد….برای سال بعد تصمیم گرفتم با قوی ترین استاد کشور توی زمینه کاریم کار کنم چون رزومه خوبی هم داشتم از مصاحبه سال قبل به این نتیجه رسیدم که برای هر دانشگاهی و برای هر استادی نباید مصاحبه رفت ….خلاصه سال ۹۷ تمام دانشگاه های کشور به مصاحبه دعوت شدم ولی من ۴ دانشگاه رو رفتم مصاحبه ….که انتخاب اولم همون قوی ترین استاد کشور توی زمینه کاریم بود چون این تو ذهنم بود که استادی که اینقد قوی هس و تلاش میکنه تلاش دانشجوها رو مدنظرش قرار میده و سختی دانشجو رو میفهمه و خداروشکر همینطور هم بود اون سال از ۴ دانشگاهی که رفتم… ادامه نظر»

bio
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ffffffffff

من با رتبه دو رقمی ۵۴ اصلا دعوت نشدم روزانه جایی جز زاهدان!!!۱ که اصلا برم رزومه رو ارائه بدم!!!! رتبه هم مهمه علاوه بر رزومه

ساناز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان. یه سوالی داشتم لطفا اگر کسی میدونه جواب بده بهم کمک کنه. ایا دانشگاه میتونه از ثبت نام امتناع کنه یا غیر قانونی. و دیگه اینکه ایا میتونیم اگر غیر از انتخاب اولمون در دانسگاه انتخاب دوم هم قبول شده باشیم به دانشگاه دوم برای ثبت نام بریم

انسانم ارزوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

نه نمیتونه وقتی قبولشدین دگ تمام. دانشگاه دوم هم خیر نمیتونید .مگر تکمیل ظرفیت باشه که علی الحساب همچین چیزی نیست

ساناز
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ق٫ظ

ممنون از شما

نگار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز یه سوال دارم خواهش میکنم کسی اطلاع داره جواب بده ممنون میشم
توی کارنامه من جای رتبه قبولی و آخرین فرد قبولی خط تیره گذاشته و برامبرا نمره حدنصاب موسسه گذاشته ۲۲٫۵۰از ۲۵و نمره ۵گذاشته سوال منه اینه که چرا رتبه منو نزده که بدونم نفر چندم بودم این دانشگاه سه نفر روزانه میخواست.ولی چیز ی مشخص نکرده
سوال دیگه ام اینه که من برای روزانه رفته بودم ولی شبانه قبول شدم حد نصاب شبانه زده بودم ۲۰که من ۲۲٫۵۰آوردم و قبولم کردند این دانشگاه باتوجه به ظرفیت ها ۲نفر شبانه میخواست ولی برای من رتبه قبولی ۳و آخرین فرد قبولی ۴ این یعنی چه ؟ میشه کسی که اطلاع داره منو راهنمایی کنه ممنون میشم

امید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

در مورد سوال اولتون : چون حد نصاب رو نیاوردید حدود ۳٫۵۰ نمره کم آوردید برای همین براتون نشون نمی ده آخرین رتبه قبولی و خط تیره زده .البته می تونید مطابق ماده ۵۷۰ مجازات اسلامی همون حرفی که قبلا گفته شده اعلام شکایت کید که چرا دانشگاهها حد نصاب گذاشتن .
سوال دومتون : دانشگاه افزایش ظرفیت ایجاد کرده . در قسمت شبانه یا سهمیه ایثارگران را اضافه کرده .

یک دوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

چون حدنصاب روزانه نیاوردین رتبه براتون نزده

........
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

در مورد سوال دومتون ماجرا از این قراره که در افرادی که برای شبانه حد نصاب اوردن رتبه اول و دوم در اولویت های قبل تر پذیرفته شدن و لذا ۲ نفر ظرفیت رو رتبه های ۳ و ۴ پر کردن.

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

چون نفراتی که شبانه رو انتخاب کردن دو نفر اول در اولویتهای بالاترشون قبول شدن و فرصت قبولی به شما رسیده .مبارک باشه

حقوقدان حقوق جزا و جرم شناسی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ

جناب آریان لطفاً کامنت (سعید روزهای انتظار) در جواب علیرضا جزا و جرم‌شناسی رو بخونید و اندکی هم تامل بفرمایید….دمت گرم سعید جان…زدی توی خال داداش…مرحبا…حبذا…

یه رفیق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۷ ب٫ظ

دانشگاه آزاد هم از سر اجبار به این روش رو آورده. اگر دانشگاههای دولتی به اصطلاح سطح یک و درجه یک دولتی که بودجه کامل از دولت میگیرن و هیچ نیازی به پول دانشجو ندارن، دست از طمع برمیداشتن و دوره شبانه و پردیس و بین الملل که صورتهای مختلف پولسازی هستن، راه نمیانداختن و این کار رو به همون متولی اولیه و اصلی و تعریف شده اون که دانشگاه آزاد بود و هست، واگذار میکنن، در این صورت دانشگاه آزاد مجبور به این روشها نمیشد. در واقع دانشگاههای به اصطلاح سطح یک درجه یک فوق عالی روزانه دولتی پیش خودشون گفتند حالا که این همه متقاضی آموزش عالی هست و حالا که پول خوبی هم حاضرن بدن، چرا ما سهم نبریم و سود نکنیم و چرا فقط بقیه سود کنن؟ با این منطق عمیق بود که الان وضع به اینجا رسیده به نحوی که الان حتی دانشجوهای روزانه هم دیگه اعتقادی به رایگان بودن دوره خودشون ندارن، مثلا قانون گذاشتن که اگر درسی رو دانشجوی مثلا روزانه رایگان مردود بشه، دفعه بعدی باید شهریه برای اون درس بده. وقتی دانشگاه دولتی روزانه درجه یک سطح یک فوق عالی دارای بودجه کامل دولتی اینقدر در مسابقه پول جمع کردن جلو رفته، انتقاد از دانشگاه آزاد فاقد هر بودجه و مالیات بده به دولت چه توجیهی داره؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

با حرفتون کاملا موافقم.بهتر بود دانشگاههای دولتی حداقل در مقطع دکترا از پذیرفتن دانشجویان پولی امتناع میکردن

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ

خیلی ممنونم رفیق شفیق :D

رضا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ

ازین پس در هر خونه ای رو بزنی یه دکتر میاد درو وا میکنه !!
خیلیم عالی!

یه رفیق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

دقت کردید بعضی دانشکده ها هستن که هر استادی میخواد استادی دیگه رو خطاب کنه، به جای اسم صدا زدن میگه “دکتر!” یا “دکتر جان!”
من همیشه این سوال برام‌ مطرح بود که چرا وقتی همه اونها دکترا دارن، باز هم میگن دکتر. مثل اینکه از این به بعد افراد به جای اسم صدا زدن فقط بگن “انسان!” یا “انسان جان!”
الان‌ با این پیش بینی که شما کردین، نحوه صدا زدن افراد در جمع اساتید، به همه خونه ها هم تعمیم پیدا میکنه!

رها
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

متاسفانه بعضی ها فکر میکنن حس خوبی به طرف مقابل میده که دکتر صداش کنن. منم بدم میاد. من اسم دارم. به اسم خودم صدام کنید نه دکتر.

رها
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

جالب بود

علیرضا جزا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان دیروز از یکی از واحدهای دانشگاه آزاد که من پذیرفته شده بودم تماس گرفتند و گفتند چرا واسه ثبت نام نیامدید منم گفتم انتخاب اولم که شهر خودم بود را میخواستم به من گفت اگه نیاید تو تکمیل ظرفیت جای شما را میگیرند . پس دوستان امیدوار باشید به تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد . من به این نتیجه رسیدم نباید در دانشگاه سطح پایین دکترا گرفت حتی اگه تکمیل هم نباشه .

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا جزا

خیالتون راحت .جای شما محفوظه.
شایدباور تون نشه.من سال اول ارشدم آزمون دکترای آزاد دادم و بدون اینکه جتی دانشجوی سال آخر باشم قبول شدم.الان هم بعد از ۳ سال به من زنگ میزنن و میگن که اگه دوست داری بیا ثبت نام کن.حتی وقتی بهشون گفتم که اونموقع که آزمون دادم و قبول شدم من کلا ۱۸ واحد پاس کرده بودم و یکسال بعد از قبولی دکترای آزاد ،تازه ارشدم رو قبول شدم ، میگن عیبی نداره.بیا.
واقعا جالبه.
حالا خدارو چه دیدی.
شاید بعد از اتمام دکترای شریف رفتم و یه دکترای دیگه هم از آزاد گرفتم.
تازه رشته شم فرق میکنه با سازه :)))))))))))))))))))))))))))))))

منصور دکترای سازه شریف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

…. تازه ارشدمو تموم کردم …..

شیمیست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

وااای عالی بود سعید . ایقد سنگ یسری دانشگاههاب سینه نزنن

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست

خواهش میکنم.ممنون.واقعیتی بود که بیان شد.

eng
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۹ ب٫ظ

با سلام…بعد از سال ۹۲ اگر در ازمون دکترای ازاد فارغ ازسطح سواد (حتی اگر بچه مدرسه ای بودی) شرکت میکردید قبول میشودید….برای ارشد هم از سال ۹۰ و پس از ان برای دانشگاه ازاد اینجوری شده…

انسانم ارزوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۵ ب٫ظ

بنده خواهرم ازاد یکسال نرفت بعد یسال جاش محفوظ بود!

پونه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت واقعا لازمه امیدوارم امسال باشه

حسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام آیا کسی که قبول شده میتونه در تکمیل ظرفیت شرکت کنه که اولویت های بعدی که قبول شده بره و اولویت های اول که قبول شده نره؟

ذذذذذذ
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

بله . می تونه . اگر تکمیل ظرفیتی در کار باشه که بعید می دونم . داخل تکمیل ظرفیت با توجه به تراز می تونه دوباره الویتها رو تغییر بده .

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
تکمیل ظرفیتی نیست ولی سالهای قبل که بود بله میشد

........
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۴ ق٫ظ

سلام
تکمیل ظرفیت نیست من خودم به سازمان در خواست دادم گفتند که تکمیل ظرفیت نیست پس امیدوار نباشیم

منصور دکترای سازه شریف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ........

سلام
درسته

شهرام
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۳۷ ب٫ظ

سلام. از دوستان کسی می دونه دانشگاه علوم تحقیقات تا کی امکان داره ثبت نام دکتری را انجام بده؟ من چون فرصت نکردم فعلا ثبت نام نکردم ولی تا اول مهر امکان ثبت نام هست یا خیر؟ سوال دوم اینکه وضعیت حضور در طول ترم چطوری هستش حتما باید کلاس ها را برید یا مثلا من که شهرستان هستم امکانش هست فقط امتحانات پایان ترم را برم؟

توهم !
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام . بنظرم بجای اینکه دلخوش به تکمیل ظرفیت باشین بهتره که خودتون رو برای کنکور سال بعد آماده کنین. چون سازمان سنجش بارها اعلام کرده که دکتری تکمیل ظرفیت نداره. علتش هم نحوه سازوکار غلط جذب دانشجو هستش. هرسال شایعه تکمیل ظرفیت مطرح میشه.
تصور نکنین که ظرفیت خالی برای اون دانشگاه دغدغه هستش. امسال خیلی از رشته ها مثلا چند نفر رو میخواست ولی توی کارنامه نهایی مشخص شده که ظرفیت ها کم شده. اتفاقا خیلیاشون دانشگاه های تهران بودن.

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  توهم !

اتفاقا حذف تکمیل ظرفیت خیلی خوب و منطقی بود

یه رفیق
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

تکمیل ظرفیت در اصل از نظر اخلاقی لازمه، مگر اینکه واقعا ظرفیتها پر شده باشه. دلیلش اینه که ممکنه یه عده ای باشن که به هر دلیلی به مصاحبه دانشکده نرفتن یا نتونستن برن، و حالا که جایی قبول نشدن، مایل به امتحان شانسشون در اونجا هستن، و اخلاق و انصاف ایجاب میکنه که یه فرصت مصاحبه دیگه به اونها داده باشه. البته ممکنه دانشکده نهایتا هیچ فردی از بین اینها رو قبول نکنه. به نظر من تنها دلیلی که دانشکده های ظرفیت پر نشده حاضر نیستن تکمیل ظرفیت بذارن، اینه که نمیخوان دوباره برای کار نسبتا وقت گیر انجام مصاحبه و بررسی مدارک وقت بذارن، وگرنه هیچ دلیل منطقی برای اون در کار نیست، و حتی دلایل اخلاقی، لزوم این کارو نشون میده. یه دلیل فرعی هم میشه برای عدم تمایل دانشکده ها به برگزاری تکمیل ظرفیت آورد و اون هم نگرانی از توقع و اعتراض داوطلبهاست، یعنی میترسن در مرحله تکمیل ظرفیت هم هیچ داوطلبی رو شایسته تشخیص ندن و بعدش با اعتراض شدیدتر داوطلبها مواجه بشن و بیشتر متهم به بی انصافی بشن. اگر تنبلی و اینرسی دانشکده ها در برگزاری مصاحبه برای مصاحبه نرفته ها و توقع بیش از حد داوطلبها و بدبینی زیادشون به دانشکده ها برطرف میشد، تکمیل ظرفیت هم بدون هیچ مشکلی برگزار میشد

....
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  توهم !

مهندسی که اشباع شده، امیدوارم این بلا سر دکتری نیاد.

Majid
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۰۷ ب٫ظ

دوستان اگه میشه راهنماییم کنید. به من از یک دانشگاه سطح یک زنگ زدن و گفتن که قبولی. بعدشم اسمم نیومد. کلا مردود شدم. زنگ زدم به دانشگاه. گفتن که آقا اشتباهی شمارو سهمیه ایثار رد کردیم و اصلا تو لیست سهمیه آزاد قرار ندادیم شمارو. درحالیکه من سهمیه آزادم. روز اول بهم قول دادن پیگیری کنن ولی الان که چن روز گزشته بهم میگن کاری از دست ما برنمیاد و نمیتونیم تغییری ایجاد کنیم. به سنجش هم درخواست عمومی دادم جوابمو ندادن. الان چیکار کنم بنظرتون. خود استاد میگه من بهتون امتیاز بالا دادم و با اون امتیاز قبول میشدی اما دیگه کار از کار گذشته و بهتره منتظر جواب مثبتی نباشی!!!!!!

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Majid

ببخشید ولی مزخرف میگن
توورو به اسم سهمیه فرستادیم یعنی چی؟
مگه دانشگاه تعیین میکنه کی سهمیه داشته باشه؟

اینا یا سهوا با عمدا بهت نمره ندادن
دیدن از سهمیه زیاد حرف زده میسه
خواستن کازه کوزه ها رو سر سهمیه بشکنن
درحالیکه که با سهمیه یا بی سهمیه باید نمرتو میزدن.

شاید منظورشون این بوده که خیال کردیم سهمیه داری و برا همین کم دادیم نمرتو

چون این دیدگاه وجود داره که کسی که سهمیه داره سطحش لابد پایینه پس ردش کنیم

Majid
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

بله درسته. زنگ زدن اینبار حقیقتو گفتن. قضیه اینه که فک کردن سهمیه دارم و امتیاز خیلی بالا ندادن بهم در حالیکه واقعا حقم امتیاز بالا بود. تو جمع بندی نهایی سنجش با اختلاف کم قبول نشدم متاسفانه. ازم معذرت خواهی کردن ولی همه تلاشم به باد رفت.

رها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Majid

خب مگه تو کارنامه نمره مصاحبه تون نیست؟ ببینید اون نمره بالاست یا نه. در ضمن سنجش سهمیه ها رو چک میکنه و اگه حرفای استادتون درست باشه و سهوا اشتباهی انجام داده باشن سنجش بهشون میگه که مثلا فلانی که اسمش رو دادید به ما سهمیه آزاد داره نه ایثارگران. به نظرم رو حرفای اون استاد زیاد حساب نکنید

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Majid

اولا اصلا چنین چیزی ممکن نیست چون سهمیه دست دانشگاه نیست و با سنجشه
ثانیا بر فرض اشتباه هم باز تاثیری در قبولی شما نداره چون طبق قانون هر شخصی که سهمیه داره هم مثل بقیه اول در سهمیه آزاد سنجش میشه تا در صورتی که تراز بالایی داره و شرایطش رو داره بتونه در اون سهمیه آزاد قبول بشه و اون سهمیه ایثارگران بمونه برای بقیه سهمیه دارها.پس یعنی شما بر فرض اینکه اشتباهی هم شده باشه ابتدا در سهمیه آزاد سنجش شدی و قبول نشدید و بعد در سهمیه ایثارگران سنجش شدید و باز هم قبول نشدید.
اما عکس این ممکنه.یعنی شما سهمیه میداشتید و تنها در آزاد سنجیده شده بودید و در سهمیه سنجش نشده باشید.

خلاصه کلام حرفشون سرکاری بوده

دانیال
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  Majid

دوست عزیز آدم که به حرف دانشگاه دل خوش نمیکنه(مگر در اعلام نتایج بدون آزمون)؛ همیشه حرف آخر رو سنجش میزنه مگه اینکه استادا خیلی نمره بالا بهت بدن و به بقیه نمره کم بدن که مطمئن بشن شما قبولی …. وگرنه به حرفاشون اعتباری نیست ..

تکمیل ظرفیت چیه ؟
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۲ ب٫ظ

سلام . یه نفر تکمیل ظرفیت رو برام توضیح میده ؟ چیه ؟
ممنونم

....
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۸ ب٫ظ

برخی دانشگاها ظرفیت خالی دارن اونا رو سنجش موظف کنه پر کنه

تکمیل ظرفیت چیه ؟
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ....

یعنی کسانی که قبلا رفتن مصاحبه و حد نطاب رو نیاوردن شاملش میشه ؟ و یا افراد جدیدی دعوت به مصاحبه میشن .
دانشگاه تهران رفتم مصاحبه اما حد نصاب رو بالا گذاشتن .همین دانشگاه تهران احتمال قبولی هست ؟

متاسف
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۴۷ ب٫ظ

اره دوست عزیز تکمیل ظرفیت اگه بزارن تراز رو میارن پایین

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۸ ب٫ظ

قبلا دانشگاه لیست ظرفیت های خالی موندشو میداد سنجش
سنجش ابان ماه یه دفترچه تکمیل ظرفیت میداد
مثلا نوشته بود رشته عمران دانشگاه تهران روزانه ۱ نفر فلان دانشگاه ۲ نفر
یعنی فقط صندلیهای خالی که یا قبولی نداشته یا کسی که قبول شده ثبت نام نکرده
داوطلبا اعم از قبول شده یا نشده با ترازی که داشتن مثل مرحله انتخاب رشته اینجا هم انتخابمیگردن

اما از سال ۹۷ به بعد تگمیل ظرفیت دیگه وجود نداره

البته به نظر من اینکه تکمیل ظرفیت حذف شده شرایط بهتر شده
چون قبلا دانشگاههای شهرستان ترجیح میدادن قبولی نداشته باشن تا به تکمیل ظرفیت برسن
چون دانشجوهای تاپی که تمایل به شهرستان رفتن نداشتن. وقتی میدیدن تهران قبول نشدن تدپو تکمیل ظرفیت حاضر میشدن برن شهرستان

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

دوستان معترض قبولی کسی لغو هرگز نمیشه زرنگ باشید در کنار اعتراض درخواست تکمیل ظرفیت کنید. این خیلی مهمه.. من خودم قبولشدم ولی بخدا دلم میسوزه به حقشون ی عده نرسیدن. شما اعتراض کن تهش میگن چشم سال اینده اصلاح میشه. درکنارش درخواست تکمیل ظرفیت اگ بدین حداقل با هم برد کردین

تنوری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

معاون آموزشی دانشگاه تهران از احتمال تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۸ درباره معرفی شدگان به مصاحبه دکتری در برخی رشته ها خبر داد. سید حسین حسینی درباره تغییر حد نصاب علمی برای مصاحبه دکتری سال ۹۸ گفت: این موضوع مقداری به سازمان سنجش آموزش کشور باز می‌گردد. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند باید با همه پذیرفته شدگان مصاحبه شود، یعنی اگر ما در رشته‌ای نصاب سنجش را بپذیریم و ۳ نفر در رشته‌ای بخواهیم، سازمان سنجش ۱۰۰ نفر به ما معرفی می‌کند که باید با همه مصاحبه شود. بنابراین با انبوهی از متقاضیان روبرو هستیم از طرفی نیز سازمان سنجش اجازه می‌دهد حد نصابی را خود دانشگاه اعلام کند. وی خاطرنشان کرد: بنابراین حد نصابی که دانشگاه تهران به سازمان سنجش اعلام کرد این است که سازمان به ازای هر نفر پذیرش ۵ داوطلب به دانشگاه معرفی کند، یعنی اگر در رشته‌ای ۵ نفر پذیرش داریم به ما ۲۵ نفر ظرفیت معرفی کنند. معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: منتهی اکنون یک ایرادی ممکن است در برخی رشته‌ها ایجاد شود و آن اینکه برخی از اسامی تکرار می‌شوند، یعنی در دو رشته که نزدیک بهم هستند، داوطلبانی که معرفی می‌شوند از یک لیست در دو جا هستند. این مساله در برخی از رشته‌های مدیریت اتفاق افتاده که در حال رایزنی با سازمان سنجش هستیم که در این رشته‌ها لیست افراد را افزایش دهیم. حسینی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با سازمان سنجش شده است تا برخی رشته‌ها که تعداد داوطلبان معرفی شده در آنها کم هستند را اعلام کند. یکی دو رشته… ادامه نظر»

مردم شناسی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

سلام منبع خبر را لطف می فرمایید

رها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

این خبر انگارزیاد واقعی نیست. یه بخشی از خبر مشابه همون هایی هست که موقع عوض کردن ترازها معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد که حسینی نبود دکتر خویی بود. بقیه اش هم کپی حرفای آماری دکتر توکلیه

H
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

این خبر قدیمیه و مال ۲ ماه پیشه. زمان انتخاب رشته.

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

هفته پیش این موقع پیج روزای انتظار چه خبر بودااا همه منتظر همه پر از استرس و هیجان، تموم شد تب اینم خوابید مثل برق و باد گذشت زندگی همینه نه روز خوش دوام داره و نه روز تلخ تبریک میگم به همه کسایی که قبول شدن اونایی که دانشگاههای خوب و دلخواهشون قبول شدن مبارکشون باشه برن و از کیفیت اساتید و محیط دانشگاهشون لذت ببرن ، اونایی هم که قبول نشدن ایشالا سال بعد با همت بیشتر قبول شن و البته مطمئن باشن چیزی رو از دست ندادن که ارزش افسردگی یا ناراحتی داشته باشه برن بچسبن به کارشون که تو این دوره زمونه بیشتر باید فکر نان بود که خربزه آبه موفق باشید همگی

الهام
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

این اعتراض هایی که داخل سایت سنجش می زاریم . توسط سنجش بررسی میشه ؟ یا دوباره میره دانشگاه مربوطه ؟

ذذذذذذ
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

توسط سنجش بررسی میشه .

اکبر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

اصن بررسی نمیشه !!!

بالاخره دکتر شدم!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ق٫ظ

ابراز شور و شفع اینجانب به خاطر قبولی در دکتری. البته اجرای موفق این شور و شعف نیاز به ارکستر متناسب داره و ضمنا فکر نمیکنم حالا حالاها مجوز تکثیر پیدا کنه!:

دکتر شدم دکتر، دکتر شدم دکتر
دکتر شدم دکتر، دکتر شدم دکتر
ای آسمان و ای زمین، دکتر شدم دکتر، دکتر شدم دکتر
دکتر شدم دکتر شدم دکتر شدم دکتر، دکتر شدم دکتر
دکتر شدم دکتر شدم دکتر شدم دکتر

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دوست من قبولی که به معنای دکتر شدن نیست و اینقدر خوشحالی نداره مهم تموم کردنشه خیییلی ها تو این راه کم میارن و انصراف میدن مخصوصا تو رشته های فنی
موفق باشید

بالاخره دکتر شدم!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ...

از جهتی درسته ولی با توکل بر خدا در دکتری قبول شدم و اون منو قبول کرد و با توکل بر خدا دکتر خواهم شد و اون منو دکتر خواهد کرد

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

حتما همین طور میشه مبارکتون باشه اصل شادی رو برا اون موقع نگه دارید :) موفق باشید

H
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ...

الان هم باید شادی کنه. چون زحمت کشیده.

moon
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

موفق باشی

حسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ب٫ظ

:)) :)) هههه واقعا خوشحال شدم منم قبول شدم
و توصیه من به داوطلبان سال دیگه اینه که رتبه خودشون را بالا ببرن و اولویت ها را براساس شهرها و رنکینگ دانشگاه خوب بچینن نه احتمال قبولی
کاری که من کردم و یکم ناراحتم که اولویت های بعدی هم که بیشتر دوست داشتم قبول شده بودم ولی قانون مسخره سازمان سنجش میگه اونی که اول زدی

Hamid
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۵۷ ب٫ظ

دوست عزیز، دکتری یه هدف نیست یه ابزاره که شما به کمکش تو زندگیت پیشرفت کنی. با این دید به موضوع نگاه کنید، درسته شما قبول شدین ولی تازه کار براتون شروع شده.
بهتره فکر اینکه بعدا دولت برات کاری کنه رو فراموش کنی و جوری این دوره رو بگذرونی که خودت بتونی گلیمت رو از آب بکشی.
فعلا که تو این حال و هوا هستین خوشحال باشین ولی در کنارش برای ادامه کار برنامه ریزی کنین…

رها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

خوشحالم که خوشحالید ولی از شوخی گذشته از لفظ دکتر خوشتون میاد و اگه کسی بهتون بگه دکتر کیف میکنید؟

H
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

مبارکه. ان شاا… موفق باشید.

برق معترض
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۴ ق٫ظ

میشه یکی توضیح بده که بعد اینکه اسامی اومد و دانشگاه معترض باشه به قبولیه یکی از نفرات، میتونن کاری کنن که قبولیش کنسل بشه؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  برق معترض

خیر.هرگز

برق معترض
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

ممنونم دوست عزیز

یک دوست
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ب٫ظ

از کجا معلوم شاید بشه

برق معترض
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  یک دوست

میشه دلیل منطقی بیارید برا حرفتون؟چطوری لغو میشه؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  یک دوست

اصلا امکان نداره.پارسال این اتفاق در داشگاه ارومیه افتاد و حتی کار به تهدید قبول شدگان هم رسید اما دانشگاه نتونست کاری بکنه و مجبور شد تمومشون رو ثبت نام بکنه.
کمترین دلیلش اینه که فرد میتونه مدعی بشه که اگه اینجا قبولش نمیکرد میتونست جای دیگه قبول بشه.
خیالتون راحت.اگر قبول شدید آماده شروع کلاسا باشید

برق معترض
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۵۰ ب٫ظ

ممنونم
یه عده میگن اساتید اعتراض دارن که فلانی نباید قبول میشد چون ما اونو زیر حد نصاب دادیم ولی جون سهمیه ایثار داشته قبول شده،نمیخوایمش و دارن هی اینور اونور میزنن خودشونو

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  برق معترض

نگران نباشید.اصلا ممکن نیست.خیالتون راحت.
از این حرفها همیشه هست.
حتی اگر هم اشتباه کرده باشن این اشتباه اونهاست و دیگه نمیشه کاریش کرد.
یه اشتباه خوب به نفع دانشجو
نوش جونتون

عوضش با نمرات عالی و فعالیت خیلی خوب بزنید توی دهن مدعیان

برق معترض
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۵ ق٫ظ

واقعا ممنون آقا منصور
خیلی این حرفتون باعث دلگرمی بود تو این چندروزی که گذشته
انشالله که همینطور میشه

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  برق معترض

خواهش میکنم.وظیفه بود.
حتما همینطوره.
قوی و مطمئن و از جایگاه حق به جانب برخورد کنید و فقط به فکر درستون باشید و بس.

منتظر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  برق معترض

ببخشید یعنی با اینکه به داوطلبی با سهمیه ایثارگری زیر حد نصاب بدن یعنی باز سهمیه براش اعمال میشه؟

منتظر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

مگر وقتی داوطلبی چه با سهمیه آزاد باشه یا با سهمیه ایثارگری زیر حد نصاب باشه نمره مصاحبه اش قطعا جزو مردودین نیستش؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

بله.درسته
مسئله ایشون اینه که ایشون قبول شدن و حالا اساتید مدعین که ایشون چون سهمیه داشته قبول شده و حواسشون به سهمیه ایشون نبوده وگرنه نمره کمتری به ایشون میدادن که قبول نشه.

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

نه دیگه.وقتی زیر حد نصاب دادن کلا قضیه منتفیه

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق معترض

تموم شد و رفت دیگه

SssS
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

سلام دوستان وققتون بخیر
میخواستم بدونم که به دانشجویان دکتری دوره روزانه حقوق تعلق میگیره یا نه؟ اگه حقوق میدن حدودا چقدره؟
ممنون میشم کسی اطلاع داره پاسخ بده

شهرام
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  SssS

یک پولی هم فکر کنم ازت می گیرند . ههههههه

رها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  SssS

فعلا نه. حقوق ندارن قراره تو بودجه سال ۹۹ برای دانشجویان دکتری حقوق در نظر بگیرن که نمیدونم به ورودی های ۹۹ به بعد میدن یا به قبلی ها هم میدن.
البته الان شما میتونید RA یا TA بشید و حقوقش رو بگیرید. حقوق هر کدوم ۴۰۰ هزار تومنه ماهی که قرار بود بشه ماهی ۷۰۰٫ اینجوری هم نیست که سر ماه بدن. مثلا استادتون براتون مینویسه این فرد ۳ ماه TAبوده بعد دانشگاه بعد یکی دو ماه یا کمتر یا بیشتر پولش رو بهتون میده. همزمان هم نمیشه هم RA باشید و هم TA. TA همون دستیار آموزشیه که مثلا حل تمرین بچه ها رو داره. RA هم دستیار پژوهشیه که مثلا کارایی که استاد از صنعت و… میگیره رو واسه استاد انجام میده.

SssS
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

خیلی ممنون

رها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  SssS

خواهش میکنم

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  SssS

حقوق واسه دکتری وزارت بهداشت
دکتری وزارت علوم وام میدن
ماهی ۶۰۰ تومان

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  SssS

حقوق که نمیدن چیزی که تو ذهن شماست که ماهیانه پول بدن اما اساتید که از صنعت کار میگرن از شما کمک میگیرن و در ازاش بهتون ماهیانه یه مبلغی میدن که البته اونم بستگی به استاد و میزان کارایی فعالیت ها داره استاد من روز مصاحبه بهم گفت برو از کارت استعفا بده بیا کلا تو دانشگاه کار کنیم و ماهی ۳ تومن بهت میدم که البته من قبول نکردم چون کارمو دوس دارم ولی سعی کردم رضایتشو بگیرم که قبولم کنه که خداروشکر قبول شدم

رضا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  SssS

حقوق؟!!!!!!!!!!!!!! :))))
حتی فکرشم خنده داره!!

آبی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

مسئولین محترم سایت و دوستان لطفا کمک کنید و پاسخ سوال بنده را بدهید چون می خواهم در صورت ناعدالتی به دیوان عدالت اداری شکایت کنم و تا اخر هم پای این ناعدالتی بایستم . در دانشگاه ما فردی بدون استفاده از سهمیه استعداد درخشان و با رتبه ۷۰ و بدون مصاحبه پذیرش شد حالا از چه طریقی بنده نمیدونم و فقط اطلاع دارم که بهش زنگ زدن و گفتن تایید شدی بیا ثبت نام در حالی که اسم ایشون نه در مصاحبه کنندگان از طرف دانشگاه اعلام شد و نه در لیست افراد بدون آزمون یا استعداد درخشان که پیش از اعلام نتایج اعلام گردید اعلام شد . و در ضمن رتبه ۷۰ در گرایش ما کلا مجاز به مصاحبه حداقل در هیچ دانشگاهی از دانشگاه های تهران نمیشد . حال به نظر شما از چه طریق قانونی فردی می تونه بدون اینکه از طریق سازمان سنجش مورد بررسی قرار بگیره و با این شرایط پذیرش بشه ؟ اگر راه قانونی وجود داره و بنده مطلع نیستم به قانون تمکین می کنم در غیر این صورت سکوت نخواهم کرد . متشکر میشم جواب بنده را دوستان مطلع بدهند .

FMD
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  آبی

من یه بار سال ۹۲ دکترا دانشگاه تهران قبول شدم و انصراف دادم. یادمه اون سال بر خلاف سال قبل که حدنصاب رو طوری گذاشته بودن که فقط رتبه های تک رقمی می تونستن بیان مصاحبه، حدنصابو اونقدر کشیدن پایین که یکی از دانشجو های یکی از اساتید با رتبه ۲۷ بتونه مجاز شه برای مصاحبه، بعدشم بهش نمره بالا دادن و ایشون الان فارغ التحصیلی
دانشگاه ها از این کارا از دستشون بر میاد

رها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  آبی

اینکه کلا مصاحبه نیومده مسئله مهمی نیست. ولی بالاخره یا با کنکور اومده یا استعداد. مطمئنید با هیچکدوم نیومده؟ مطمئنید ترازش کمتر از حدنصاب بوده؟ مطمئنید بعدش دانشگاه ترازها رو کم نکرده؟ اگه با کنکور و استعداد نیومده باشه پس چطوری اومده؟
ولی خیلی دوست دارم ببینمش . کسی که اینقدر استادا میخوانش. راستی دختره یا پسر؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  آبی

روشهای دیگری هم بجز روشهای مرسوم برای ورود به دکترا هست بویژه بورسیه.
۲-بورسیه های ارگانها
۲-بورسیه های پژوهش محور قراردادی
۳-بورسیه بنیادهای علمی خیریه نظیر شهید احدی و دکتر هشترودی
۴-سهمیه مربیان
.
.
.

مطمئن باشید که اگر دانشگاه کسی رو حتی بناحق پذیرش بکنه ، راهکار قانونیش رو هم داره که کسی نتونه اعتراض کنه

حامد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان
اگر در مورد نمره موسسه اعتراض بزنیم امکان تغییر وجود داره؟
از دانشگاه هم میشه این رو پیگیری کرد؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام
متاسفانه خیر

الهام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

یکی از بچه ها می گفت قبلا اعتراض زده یک نمره بهش اضافه شده .

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

شاید در زمان مصاحبه ها و قبل از اعلام نتایج بشه اعتراضی کرد و نمره ای رو تغییر داد اما بعد از اعلام نتایج تقریبا غیر ممکنه.حداقل تا حالا سابقه نداشته.اما بهر حال اگه کسی بتونه حقشو بگیره عالی میشه

ادبیات
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۱۳ ب٫ظ

بچه ها در کنار اعتراض درخواست تکمیل ظرفیتم بدین منطقی تره

میم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان اخرین رتبه قبولی ما ۲ بوده . و رتبه منو زده ۱۲. تفسیر میفرماییدلطفا

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  میم

واضحه.شما در تراز نهایی آزمون و مصاحبه بین داوطلبین و حاضرین اون کد مصاحبه، ترازتون در رده ۱۲ قرار گرفته و دو نفر قبول شدن و احتمالا یک نفر هم با سهمیه قبول شده

میم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

ممنونم.اخه روز مصاحبه کلا ۱۲ نفر بودیم من رزومم قوی بود یعنی بین ۱۲ نفر نفر دوازدهم شدم؟؟؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  میم

بله.احتمالش هست.ممکن هم هست که شما یه بعضیارو ندیده باشید

رضا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  میم

نه دوست عزیز، این ینی اینکه شما حدنصاب موسسه رو آوردین ولی ۱۲ امین نفر شدین. ازطرفی آخرین فرد که قبول شده نفر دوم بوده. ینی اگه ۲نفر رو میخواستن نفر اول و دوم قبول شدن، و اگه یک نفر رو می‌خواستن نفر اول جای دیگه قبول شده و نفر دوم همین دانشگاه

student
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام
بچه ها ترا خدا جای من بودید چکار میکردید
من روزانه دانشگاه خوبی قبول شدم رشته مهندسی از طرفیم شاغل هستم ۳ روز در هفته و دانشگاه میگ تمام وقت باید اینجا باشی نمیتونمم مرخصی بگیرم مجبورم یکیشون انتخاب کنم هر دو هم در دو شهر متفاوت از اینده دکتری میترسم که بعد بیکار بمونم از طرفیم میگم حیفه دکتری
خواهشا بنده را راهنمایی کنید
ممنون

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  student

سلام
نترس و برو.خدا بزرگه.کل مشکل شما دو ترمه.یه مقدار از کلاسا رو میتونی غایب باشی.
بعضی اساتید هم کلا سخت نمیگیرن.
با بقیه شون هم صحبت کنی اکثرا قبول میکنن
سر کارت هم قبولیتو ببر باهات راه میان
کلاسهای دکترا اکثرا بعدازظهره.
مطمئن باش میتونی جفت و جورش کنی
در کل اگرم نری سال دیگه محرومی ، پس شانست رو امتحان کن

به خدا توکل کن

بنده خدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  student

شک نکن در ادامه ی دکتری …

رضا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  student

دوست عزیز به نظر من در این اوضاع بیکاری جامعه ما شغلت مهمتره ولی اگه خیلی دوست داری دکتری بخونی بهتره یک سال مرخصی بدون حقوق بگیری اونجوری کارت رو هم از دست نمیدی بعدش میمونه یه ترم درس ‌که اونم یه جور سر میکنی پایان نامه هم که کلاس نداره

حسینی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۰۳ ب٫ظ

بچه ها چرا کارنامه رو هرچی میزنم میزنه کاربری وجود ندارد.مگه کارنامه نهایی دانشگاه آزاد هم تو سایت سنجش نیست؟؟

حسینی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خواهش میکنم جواب بدید

میم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

نه جداست

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  میم

پس کی میاد؟من با رتبه ۱۵۳ و داشتن ۵درصد سهمیه و با ی مصاحبه عالی قبول نشدم کجا باید اعتراض کنم .

دانشجو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان من ی سوال دارم وقتی ظرفیت پذیرش یک دانشگاه سه نفر باشه ورتبه ۸ و آخرین رتبه ۳باشه یعنی چی؟ یعنی تو نفر ۸ هستی

خرگوش دره
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام. احتمالا معنیش اینه که شما در بین مصاحبه دهنده های دانشکده از لحاظ امتیاز نفر هشتم شدین و کسانی که اول تا سوم شدن در دانشکده قبول شدن و چهارم به بعد قبول نشدن

.......
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۰۴ ب٫ظ

من قبول شدم ولی با دیدن کارنامه یه چیز برام کاملا روشن شد که اساتید نمرات مصاحبه رو مهندسی میکنن اونایی رو که نمیخوان چه سهمیه داشته باشن چه نداشته باشن زیر حدنصاب میدن اونایی که سهمیه دارن با رتبه و رزومه خوب با سهمیه قبول میکنن تا سهمیه ازاد ظرفیت لازم رو داشته باشه برا دانشجوهای خودشون که سهمیه ندارن…
من با رتبه زیر ۳۰ و رزومه isi و کنفرانسی چرا باید با سهمیه ۲۵ درصد قبول بشم (سهمیه ۵ درصد دارم) و کسی دیگه با رتبه ۱۵۰ سهمیه ازاد قبول بشه

پریا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  .......

منم‌با ۲۵ درصد قبول شدم، نهایتا مگه فرقی داره؟

معترض به مصاحبه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  .......

منم همینارو داشتم قبول نشدم
خیلی خنده داره!!!!

حسین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام
لطفا کسایی که به حدنصاب مصاحبه اعتراض دارن از این نامه حمایت کنن شاید یکی از راههای احقاق حقمون این باشه
ممنونم
https://my.farsnews.com/c/11228

سولماز
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

فایده ای نداره بخونیم برای سال بعد . یا تکمیل ظرفیت بزارند.

سولماز
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

امسل دیگه فایده نداره . برای تکمیل ظرفیت اقدام کنید . حد نصابها رو تغییر نمی دن .

حسین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سولماز

شاید اعتراض امسال جواب نده ولی اگه حدنصاب ها رو بر دارن دانشجوهای سال های بعد رویاها و زحمات و هزینه هاشون دیگه بدست یه عده استاد خراب نمیشه.

........
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
دوستان برای تکمیل ظرفیت اقدام کنیم اعتراض بزنیم

علیرضا جزا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ........

سلام چطوری ؟؟

دوستانی که تبریز میرن....
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۴۵ ب٫ظ

دوستان واسه ثبت نام خوابگاه تبریز نام کاربری و رمز عبور چه بدیم؟؟ماله ثبت نام رو میدم نمیره؟؟

آقای دانشجوی دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ب٫ظ

بعد از صد مرحله بالاخره دانشجوی دکتری میشی، ولی بعدش میفهمی خیلیها هم مثل تو هستند و اینجاست که یاد داستان دانشجوی دکتری شدن یکی از هم ولایتی های خودم به شرح زیر می افتم:

ای برادر خواهرم ای دوستان دکتر شدم
بند صد انده بریدم شادمان دکتر شدم
این خبر را بردم آنگه نزد نانوای عطوف
گفت من از دوره شاهنشهان دکتر شدم
تیزپا تا باغ مشحون گشت این پایم ملول
تا سرایم نغمه ای کای باغبان دکتر شدم
“باغبان دکتر بشد” بر درب باغش بُد عَلَم
تا کند آگه ز کف تا آستان “دکتر شدم”
شد ز خجلت دیده ام افکنده چون از هر گلو
میشنیدم نغمه خوان کای راستان دکتر شدم
نانوا و باغبان تا رنگرز تا پاسبان
شعرخوان شادی کنان کای دوستان دکتر شدم

رها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ

جالب بود :)

الهه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ

تا الان که از اعتراض ها میگذره نمره حد نصاب کسی تغیییر کرده ؟

you
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

اعتراضات بعد از اتمام مهلت اعتراض، به کارشناسان واگذار و پاسخدهی میشه.

گلاره
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  you

یک موضوعی رو بگم . دانشگاهها معمولا توی نمره دهی مصاحبه اشتباه نمی کنند . بعد از مضاحبه نمرات به تصویب رئیس دانشگاه می رسه و بعدش میدن به سنجش . این وسط سنجش که اشتباه زیاد می کنه .

زهره
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ

سلام من پیام نور تهران قبول شدم رتبه و نمره ام هم خیییلی خوب بود اما روزانه یه جا رفتم بخاطر شرایطم اونم سه نفر میخواست و من ۴ شدم بنظرتون بر م پیام نور؟

صبا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

پارسالم باز همینطور…

سعید
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام
پیام نور چه رشته ای؟
چون منم پیام نور قبول شدم و هنوز مرددم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام.راستش من بودم نمیرفتم.
دکترا خیلی زحمت و هزینه داره و بعد از اینهمه مدت مدرکت هم اکثر جاها زیاد وجهه و مقبولیت نداشته باشه خیلی بده.اما اگر اینا براتون مهم نیست که جریان فرق میکنه

سیبرنتیک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ق٫ظ

نمره کل در پذیرش موثره یا حد نصاب موسسه؟

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیبرنتیک

اول باید حدنصاب رو بیارید تا بعد نمره کلتون با بقیه مقایسه بشه و اگه نمره کلتون بیشتر از بقیه بود قبولید

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ق٫ظ

سلام
من خیلی متوجه کارنامه نهایی نمیشم.میشه کمکم کنید؟رتبه من وبرای شبانه ساری زده ۳ بعد آخرین قبولی ۲ بوده.برای دانشگاه تهران زده ۱۲ آخرین قبولی ۸بوده.اون یه اختلاف یعنی چی؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
خوب طبیعیه دیگه
شما بین کسانی که در مصاحبه شبانه ساری شرکت کردن و حد نصابشو آوردن در مجموع مصاحبه و آزمون نفر سوم شدید و اونا دو نفر میخواستن و در دانشگاه تهران نفر ۱۲ شدید و ۸ نفر رو برداشتن.

.......
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

شما سوم شدید و اخرین نفر قبولی رتبه ش ۲ بوده شما ۱۲ شدید اخرین نفر قبولی رتبه ش ۸ بوده

محسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۹ ق٫ظ

امکان داره اون یه نفر اختلاف درست بشه؟

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

نفر سوم حتی اگه سهمیه اش آزاد باشه تو سهمیه ایثارگران (یا هر سهمیه دیگه ای) پذیرش شده که کارنامه اون جداست. برای ما هم همینطوره ولی ۳ نفر روزانه گرفته.

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

هیچ بدون سهمیه ای در سهمیه قبول نمیشه.اما عکسش ممکنه
مسئله اینه که اگر در کد رشته ای داوطلب سهمیه داردارای حداقل شرایط نباشه اون سهمیه حذف و ظرفیت به سهمیه های آزاد داده میشه و کل ظرفیت توسط سهمیه های آزاد پر میشه

رها
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

چون تو قسمت قبولی کد سهمیه دار ها رو میزنن برای اون فرد در واقع نشون میده اون دانشجو در ظرفیت سهمیه دار قبول شده با اینکه سهمیه اش آزاده. مسلما قبولی اون فرد با سهمیه آزاده ولی تو ظرفیت سهمیه دارها پذیرش شده

....
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۰:۰۲ ق٫ظ

بین اولویتام یه جا کلی تحویلم گرفتن، تازه بعدش استاده بهم زنگ زد و گفت کارنامه ت رو بفرست…
تنها جایی که رد شدم همون دانشگاه بود با نمره نه! :/
اگه اون استادو درباره ببینم به یه روانشناس معرفیش میکنم…

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  ....

شاید زنگ زده به دانشگاه های دیگه اونا هم گفتن شما رو میگیرن. به خاطر همین به شما نمره ندادن تا ظزفیتشون بسوزه

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رها

یعنی چی ظرفیت میسوزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینا چند تا دانشگاه از جمله علم و صنعت به من گفتن…..گفتن تو رتبت خوبه، اولویتهای قبل از دانشگاه ما را قبول میشی، ظرفیت ما میسوزه. آخرشم هیچ جا قبول نشدم حتی شهرستان ،با رتبه ۳۵ مکانیک….!!!!!!!
این چه حرفیه؟اگه کسی نیومد یا یه دانشگاه دیگه رفت خوب نفر بعدیش میاد و به همین ترتیب
مثل کنکور کارشناسی و ارشد

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

نه ظرفیت میسوزه واقعا. اساتید نمیتونن اینجوری هر اسمی که میخوان معرفی کنن. به مشکلات اساسی برمیخورن. میتونید با اساتید صحبت کنید تا متوجه شید که چقدر قضیه پیچیده است

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رها

یعنی چی خوب؟؟؟؟
شما اگه میدونی یه توضیح کوچولو بده تا متوجه بشیم چی به چیه….
چرا نمیتونن هر اسمی را معرفی کنن؟به چه مشکلی برمیخورن؟؟؟

.......
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ظرفیت نمیسوزه بلکه نفر بعد جایگزین میشه من اولویت ۴ ام بهم گفتن حتما سه تا اولویتت حذف کن ما قبولت میکنیم ولی من اعتماد نکردم حذف نکردم اولویت سوم قبول شدم اولویت ۴ ام هم قبول شدم جالبه ۲ نفر میخواستن الان زده رتبه من ۲ و اخرین رتبه قبولی ۳ شانس نفر سوم گرفت قبول شد پس استاد بدون دانشجو نمیمونه
من اولویت اول استاد بودم نرفتم اولویت دوم قبول شد

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  .......

اونجایی که بهتون گفت اولویت حذف کنید چندتا ظرفیت داشت؟

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

فکر کنید ۴ تا استادن که یکیشون به هر دلیلی قبل از مصاحبه تصمیم گرفته دانشجو نگیره. مثلا دانشجوی خودش با استعداد میاد و کنکور نداده. یا مشکلی واسه گرنتش پیش اومده یا… حالا بقیه استادا باید چیکار کنند تا اون استاد دانشجو نگیره؟ یا فقط به ۳ نفر حدنصاب بدن و بقیه رو زیر حدنصاب بدن یا اینکه همینجوری که شما میخوایین همه دانشجوها رو به ترتیبی که مناسبه معرفی کنند به سنجش که در این صورت ۴ تا روزانه قبول میشن و یکی از اساتید مجبوره دوتا دانشجو بگیره. حالا فرض کنید هر استاد واسه خودش یه دانشجوی اصلی و یه دانشجوی ذخیره اعلام کنه. تهش چی میشه؟ همه اساتید به دانشجوی اصلی خودشون نمیرسن چون مثلا دانشجوی اصلیشون حذف اولویت کرده یا اولویت قبلیش قبول شده. حالا فکر میکنید این استاد به ذخیره خودش میرسه؟ معلوم نیست. چون ممکنه ذخیره یه استاد دیگه به این استاد بیوفته. استادا دلشون نمیخواد با دانشجویی کار کنن که دانشجو خودش مایله با یه استاد دیگه کار کنه. اساتید گروه معمولا مایل نیستن دانشجوها رو مجبور کنن که رو با استادی کار کنن که انتخابش نکردن. چون هر استاد زمینه کاری خودش رو داره و ممکنه هر دانشجویی مناسب نباشه واسه اون استاد. اساتید نمیتونن هر دانشجویی رو معرفی کنن و چشمشون رو همه چی ببندن. بعدش که نتایج اومد نمیدونن با اون دانشجو باید چیکار کنن. زمینه کاری دوتا دانشجو با یه استاد جوره و هر دو هم میخوان به همون استاد کار کنن. حالا اینجا دوتا استاد تو منگنه… ادامه نظر»

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

فکر کنید حالا تعداد ظرفیت ها زیاده و اساتید هم به طور نرمال هر سال دانشجو گرفتن و کلی دانشجو دارن. پس خیلی هول نیستن که حتما دانشجو بگیرن. میگن اگه خوشمون اومد از دانشجوهای امسال برای خودمون دانشجو انتخاب میکنیم اگه خوشمون نیومد سال بعد دانشجو میگیریم. چون دانشجوهاشون ۴-۵ سال طول میکشه که برن و جا واسه جدیدا باز بشه. پس مثلا از ۱۰ تا استاد ۴ تاشون میگن دانشجو نمیخواییم. اینا خوب نیستن و… اون ۶ تا استاد باید چیکار کنن؟ میتونن هم دانشجوی اصلی معرفی کنن و هم ذخیره؟ اگه اینجوری باشه که دانشجوهای ذخیره هم قبول میشن در نهایت. پس فقط مجبورن اصلی انتخاب کنن. حالا اگه اصلی ها برن اولویت قبلیشون باعث میشه ظرفیت بسوزه و استاد دانشجو نداشته باشه. پس ترجیح میده ریسک نکنه و دانشجویی رو بگیره که حتما میاد حتی اگه نسبت به بقیه ضعیف تر باشه.

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

جسارتا شما خودتون قبول شدین؟
چه رشته ای؟رتبتون چند بود؟

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله- شیمی- تک رقمی

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

حق کاملا با شماست. این کار درست نیست باید با توجه به معلومات شما نمره شما رو میدادن، منم رتبم خوب بود فکر میکردم دومین اولویتم برای مصاحبه نمره حد نصاب بهم ندن چون احتمال میدن انتخاب اولم قبول میشم ولی با این حال نمره حد نصاب رو بهم داده بودن البته اولویت اولم قبول شدم.

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ....

خواسته نورچشمیشو قبول کنه گمونم
زنگ زده گولت زده کارنامتو گرفته که نتایج مهندسی کنه
مطمئن باش سنجش نمیاد تو نتایج دست ببره

دانیال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۱۹ ب٫ظ

با اینکنه همه چی تموم شده و نتایج و کارنامه ها هم اومده ولی نمیدونم چرا هنوزم میام اینجا … انگار یه حس وابستگی بهش پیدا کردم …

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

خوشبختم

moon
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

اره عادت شده برامون

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانیال

اره واقعا

کاربردی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

آره واقعا

ali
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ب٫ظ

سلام
از دوستان اطلاعی داره اگه تاریخ فارغ التحصیلی رو چند روز اشتباه وارد کرده باشیم ماه و سال درسته، آیا در تحصیل مشکلی پیش میاد؟

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

اصلا مشکلی پیش نمیا

خرگوش دره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

در کجا اشتباه وارد کردین؟ در سایت سنجش؟ در چه مرحله ای؟ یعنی در ثبت‌نام اولیه یا در فرم صلاحیت عمومی یا موقع انتخاب رشته؟ ضمنا در بدون آزمون قبول شدین یا با آزمون؟

سونیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش دره

شبیه عزیزم ببخشید فرزند لطفا حرف زدی :))))))

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
خیر.نگران نباشید

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام خوبید من با رتبه ۱۹۵ مدیریت دولتی شبانه زاهدان قبول شدم اما نمیرم جالب اینه حدنصاب پیام نور که الویت بعدیم بود نیاورده بودم نمیدونم برخی دانشگاهها پیش خودشون چی فکر میکنن حد نصاب مصاحبه را بالا میگیرن من اگر پیام نورم قبول میشدم نمیرفتم بعید میدونم رتبه های بهتر ازمنم بروند.

اذر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بچه ها چرا شبانه یک دانشگاه رو انتخاب میکنید و نمیرید؟؟؟؟
بابا وقتی تکمیل ظرفیت رو هم برداشتن دیگه چرا با این کارا احتمال قبولی یک نفر رو کاهش میدید؟؟؟؟ شاید یکی پول داشته باشه و بتونه هزینه شبانه رو بده ولی به لطف شماها همین هم ازش دریغ میشه…..

من خودم دوجا شبانه زدم ولی برای مصاحبه ها نرفتم…. چون دیدم وضعیتم جوری شده که نمیتونم الان براش هزینه کنم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
عادیه
من با رتبه ۴ سازه شریف قبول شدم اما امیرکبیر حدنصابو بهم نداده!!!!!!!!!!!!!!

غریبه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

به منم امیر کبیر حد نصاب نداد!!
در صورتی ک جاهای دیگه داده بودند!!!

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  غریبه

آره.امیر کبیر واقعا خیلی بی انصافی عمل میکنه.

فرشید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام دوست عزیز اینکه دو جا قبول شده اید نرفتید و بیان می فرمایید افتخار نیست چو ن با توجه به اینکه تکمیل ظرفیت حذف شده شما در واقع فرصت را از کسانیکه به هر دلیل حاضر بودند هزینه را تهیه کنند ودر همین دانشگاهها قبول شوند گرفتید.

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

میگن نقد رو بچسب و دست از آن نسیه بدار. اساتید پیام نور احتمال میدادن که شما اولویت های قبلیتون رو قبول بشید و کلا مایل به اومدن نباشید پس دانشجوهایی که مطمئن بودن میان رو برداشتن.

saeid
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۵۸ ب٫ظ

معترضین به شیوه پذیرش دکتری:
https://t.me/joinchat/Dw7BgxVQanPU5EI9GDZ6Sg

H
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۳۳ ب٫ظ

دوستان لطفا به این سؤالم پاسخ دهید. دانشگاه ارشدم به من گفت که برای دریافت دانشنامه باید از طریق سامانه سجاد اقدام کنی.بعدش ما تو دانشگاه بقیه مراحلش میریم. من تو سامانه رفتم ولی گزینه ای پیدا نمیکنم. آیا منظورش همون ثبت نام در سامانه سجاد است؟ چون کارنامه سلامت هم باید تو سامانه تکمیل کنم.

بهناز مهندسی شیمی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  H

اگر شیش ماه از دفاع ارشدتون نگذشته باشه، میتونین تو این سامانه ثبت نام کنین. تازه به این راحتی ها هم نیست. من خودم انجام دادم و هر دو مدرکمو آزاد کردم. اول باید برین یک کاریابی( مشروط بر اینکه شیش ماه از تاریخ دفاع نگرشته باشه) اونجا ثبت نام میشین، وبعد از شیش ماه که کار پیدا نشد، میرین ازشون یک نامه میگیرین ( ینی در مجموع یک سال از فارغ التحصیلی باید بگذره برای ازادسازی مدرک)، نامه رو میبرین اداره کار استانتون، اونجا باز نامه میدن یک نامه میدن به شما. نامه رو میدین به دانشگاه و نامه کاریابی رو هم اپلود میکنین تو سامانه، بعد از حدود بیست روز، وزارت علوم تو همون سامانه یک نامه برای شما اپلود میکنه، اونو دانلود میکنین و میدین به دانشگاه. دانشگاه هم بعد حدود بیست روز دانشنامه تون رو آماده میکنه. تازه مقاطع هم به همین باید تو سامانه سجاد وارد شه، ینی اول کارشناسی، نامه کاریابی رو توش اپلود میکنین، بعد که نامه لغو تهعدش اومد، اونو باز اپلود میکنین برای ارشد.

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ب٫ظ

ببخشین من نامه از اداره کاریابی گرفتم ولی شش ماه رعایت نشده . بنظرتون دانشگاه یا وزارت قبول میکنه ؟

علی رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بستگی به نوع دانشگاتون داره . هر دانشگاهی نیاز نیست به سامانه سجاد برای ثبت نیست .

بهناز مهندسی شیمی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی رضا

فقط دانشگاه دولتی و دوره روزانه دیگه. بقیه دانشگاه ها ها که همون اول دانشنامه میدن، چون پول تحصیلشون رو در طول تحصیل دادن. ولی ما روزانه ها چون رایگان بودیم، یا باید بخریم، یا با بیمه ازاد کنیم و راه یوم و ساده تر، اینکه از طریق کاریابی ازاد کنیم.

.‌..
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

روزانه دولتی بودم

H
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

من معلمم. مدارکم آزاد کردم. نیازی به کاریابی ندارم.

بهناز مهندسی شیمی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  H

بیمه رد شده دیگه. پس سوالت چی بود؟!!

غریبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۵:۳۶ ب٫ظ

امسال در رشته ما دانشگاه تهران شبانه اصلا نگرفت! در کارنامه جلوی شبانه کد ۹ خورده بود!!!
حتی با اینکه هم نمره حد نصاب گرفته بودم و هم تراز خوبی داشتم!

ارش
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  غریبه

در رشته ما هم به همین صورت بود و نگرفتن، حکایت گل یا پوچه

لینا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ

باسلام
به نظر شما امسال تکمیل ظرفیت هست؟

حسین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  لینا

من شنیدم بعضی دانشگاهها میخوان تکمیل ظرفیت بزنن مثل فردوسی مشهد

sp سازه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۰ ب٫ظ

سلام چرا من جایی که برای مصاحبه رفتم زده غایب اشتباه شده یا چون رد شدم اینو زده؟

غریبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  sp سازه

بنظرم اعتراض بزنید. این اهمال و سهل نگاری دانشگاه هست

1212m
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  sp سازه

واسه منم دو جا رو زده غایب! :/

خوابگاه تبریز
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۴۹ ب٫ظ

دوستان واسه ثبت نام خوابگاه تبریز نام کاربری و رمز عبور چه بدیم؟؟ماله ثبت نام رو میدم نمیره؟؟

سونیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

شاید هنوز فعال نشده

علیرضا جزا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان چنانچه دانشگاه آزاد بخواهد تکمیل ظرفیت اعلام کنه تا چه تاریخی امید هست؟؟ شهریور ماه یا ترم دوم آبان ماه ؟؟

غریبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ب٫ظ

سلام
من روزانه قبول شدم
اما الان فهمیدم گرایش کارشناسیم رو در سازمان سنجش اشتباه وارد کردم اما در مصاحبه ها درست وارد کردم.کسی میتونه راهنماییم کنه؟
چی پیش میاد؟ کاری از دستم بر میاد؟ دارم سکته میکنم

خرگوش دره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  غریبه

دوره کارشناسی شما تموم شده و دیگه با این چیزها تغییر نمیکنه. اگر قرار بود مشکلی برای شما پیش بیاره، تا به حال پیش می آورد، ولی شما قبول شدین و لذا دیگه هیچ مشکلی پیش نمیاد. دانشگاهها موقع ثبت‌نام اصل مدرک لیسانس و ارشدو مطالبه میکنن و همونو ملاک‌ میگیرن و کاری به اطلاعات وارد شده در سنجش ندارن

غریبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش دره

پس یعنی سازمان سنجش رو ملاک قرار نمیدهند؟

خرگوش دره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  غریبه

اگر زیاد نگرانید، پیشنهاد من اینه: شما اصلا این مساله رو هیچ جایی مطرح نکنید و کاملا کنار بذارید. همه مراحل ثبت نام غیر حضوری و حضوری و انتخاب واحد و حضور در کلاس تا گرفتن کارت دانشجویی و قطعی شدن دانشجو شدن شما در محل قبولی رو طی کنید. احتمالا تا وسط مهر به این‌ مرحله میرسین.‌ بعد از اون، از سیستم پاسخگویی سنجش بگید من قبول قطعی شدم و ثبت نام کردم و درسو شروع کردم و الان یادم اومده که گرایش کارشناسی خودمو که موقع ثبت‌نام سهوا اشتباه وارد کرده بودم در زمان‌ مصاحبه ها تصحیح کردم و می خواستم بررسی کنید آیا کار تصحیحی من در مصاحبه، کار سهوی من در ثبت نام اولیه رو کاملا خنثی کرده یا نه، و آیا الان لازمه کار خاصی انجام‌ بدم‌ یا نه و آیا مطمئن باشم دیگه این سهو برای من مشکلی در جایی به وجود نخواهد آورد، و اینطوری نگرونی رو برای همیشه برطرف کنید.
شما مطمئن‌ باشید با وجود قبولی قطعی و ثبت نام و شروع به تحصیل، به خاطر یه سهو ناچیز که هیچ تاثیری در نمره آزمون یا مصاحبه نداشته، قبولی شما ملغی نمیشه.
به نظر من بهترین کار همینیه که توضیحشو، البته در حد یک کتاب! گفتم

سینا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش دره

سلام.
ایول خوب یاد مردم میدی چکار کنن☺

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش دره

سلام
اولا مصاحبه ارجح تره چون به روز تره
اما در نهایت تا پایان تحصیلات و فارغ التحصیلیتون هم نمیخواد چیزی بگید.
دنبال دردسر میگردید؟

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  غریبه

نترس هیچ نمیشه مهم مصاحبه ست. یه اصلاحیه درخواست کن به سنجش و بهشونم بگو در مصاحبه صحیح وارد شده . برا من پیش اومد قبل مصاحبه ها البته درخواست و کپی ملی فکس کردم

غریبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

فکر کنم درخواست دادنم برای سازمان سنجش کمی ریسکی هست.شاید همونجا محرومم کنن.نمیگن چون قبوب شده تازه یادش اومده اصلاح کنه؟
متاسفانه من خودم سهل انگاری کردم و اصلا چک نکردم

ali
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  غریبه

منم حال شما را دارم فقط تاریخ فارغ التحصیلی رو چند روز اشتباه وارد کردم. اگه به نتجه ای رسیدین همین جا به اشتراک بذارید

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  غریبه

اره راس میگید ولش کن تو ابان بگوک استرس نگیرتت ولی مطمئن باش چیزی نمیشه چون میدونن وقت مصاحبه خود مصاحبه کننده مدارک تحصیل قبل شما رو بررسی کرده. من خودم تغییر گرایش تو یه زیرحوزه بودم کامل تو چشم مصاحبه ها بودم پس سنجش میدونه مصاحبه کننده ها بررسی کردن بعد امتیاز دادن. حالا یه اشتباه سهوی چیزی نمیشه. راهنمایی خرگوش دره بهترین حالته

غریبه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

ممنونم

محمد، حالا دانشجوی دکتری
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ

منظور از آخرین رتبه قبولی در کارنامه چی هست؟

خرگوش دره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۲۰ ب٫ظ

کارنامه سنجش واقعا خیلی مبهمه و انواع تعابیر میشه کرد. مثلا یک معنیش اینه که اگر مثلا آخرین رتبه قبولی ۹ باشه، فقط ۹ نفری که بالاترین نمرات مصاحبه رو داشتن، به عنوان قبول شونده، یعنی نفرات اصلی و ذخیره، از سوی دانشکده، به ترتیب به سنجش معرفی شدن.‌ و معلوم نیست نهایتا از این ۹ نفر، کدومشون اونجا قبول شدن و کدومشون باقی جاها. یک معنی دیگش اینه که از بین کل مصاحبه دهندگانی که از سوی دانشکده به عنوان نفرات اصلی و ذخیره به سنجش معرفی شدن، نفر ۹ ام نهایتا در اون دانشکده قبول شده و لذا نفرات بعدی نشدن و نفرات ۱ تا ۸ هم یا در اونجا یا بقیه جاها قبول شدن. معانی دیگه ای هم میشه پیدا کرد. گاهی فکر میکنم شاید بهتر بود اصلا این کارنامه نهایی مبهمو سنجش نمیداد و فقط به همون‌نتیجه نهایی که قبلا اعلام کرده بود اکتفا میکرد

غریبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش دره

ببینید برای من پیش اومد ک رتبه ۱ در رشتم در صنعتی اصفهان بودم (در صورتی ک رتبه سهمیم ۵ بود) و کلا هم ۲ نفر قبولی زده بود در کارنامه نهایی.(در صورتی ک در دفترچه طرفیت ۴ خورده بود!!). پس نتیجه گیری ک من میکنم این هست ک با توجه ب رتبه و نمره محاصبه به شما یک رتبه جداگانه تعلق میگیره و این رتبه متغیره

زهره دکتری ادبیات
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام چره دانشگاه بوعلی سینا همدان زمان ثبت نام رو اعلام نمی کنه؟ کسی هست اونجا قبول شده باشه؟

Nano
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ب٫ظ

نمیدونم چرا نمیزنه اطلاعیه ولی فک کنم ۲۳ ام هستش ثبت نام غیر حضوری

زهره دکتری ادبیات
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Nano

ممنونم، شما هم اونجا قبول شدید؟

غمگین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

تا حالا کسی داخل سیستم پاسخگویی اعتراض زده جوابشو دادن ؟
اعتراضات رو چه جوری بررسی می کنند ؟ از دانشگاه استعلام می گیرندیا خود سنجش بررسی می کنه ؟
داخل سالهای پیش هر کس اعتراض زده شده حد نصابش تغییر کنه ؟

سایه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  غمگین

من‌ پارسال با حدنصاب رد شدم اعتراض کردم امتیاز ۸ رو کردن ۹ :))

غمگین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سایه

جدا ؟ قبول شدی ؟

oilf
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  غمگین

مطمئنی یک نمره اضافه شد ؟

سایه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  oilf

بله مطمانم

سایه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  غمگین

نه بابا حدنصابشون ۴۰ بود

مریم
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سایه

نه بابا !!!! این اعتراض رو بزنیم هم آزاد هم سراسری هر دو رو چک میکنن؟

سایه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

امتحانش ضرر که نداره ولی خودم مونده بودم حالا لنگ این یه نمره بودم که اضاف کردن جالبه اون سال دو جای دیگه رفتم امسال سه جا و نمرهمصاحبه واقعا یه رنج بود فقط برام درس عبرت شد که امسال با رتبه خوب اون دانشگاه مصاحبه نرفتم

الهه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  غمگین

طبق این متن امکان افزایش نمره مصاحبه وجود نداره و سنجش پیگیری انجام نمی ده و خود دانشگاه باید نمره بده .
عمومی | دکتری – بازبینی نمره مصاحبه دکتری
متن درخواست :
سلام شماره پرونده …… شماره داوطلبی :…… حد نصاب دانشگاه ….. بوده و نمره من ……رو دادن . می خواستم بدونم امکان بازبینی نمره و افزایش آن وجود دارد ؟
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩٨/٠۶/١٢-١۴:٢٠
پاسخ :
با سلام
از انجا که تا مرحله اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت به دانشگاهها و موسسات اموزش عالی برعهده سازمان سنجش اموزش کشور می باشد و مرحله نهایی این ازمون برعهده دانشگاهها و موسسات برگزار کننده مصاحبه است فلذا هرگونه اعتراض و درخواست بررسی و سوال در خصوص نمره دهی و کیفیت مراحل انجام مصاحبه به دانشگاه پذیرنده مربوط می شود
با سپاس

سپینود
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  غمگین

من اعتراض دادم خوشبختانه دقیق بررسی میکنن، همین الانم اعتراض دادم در دست بررسی هست

الهه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپینود

اعتراض برای چی ؟ افزایش نمره مصاحبه ؟ یا تغییر الویتها ؟

خرگوش تپه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ق٫ظ

دوستان راهنمایی خواهشا
من برای اعتراض میرم تو سایت مربوطه. ثبت ک میخام بکنم میگه داوطلبی نیست با این مشخصات یا اینکه اطلاعا ثبت شده سامانه با مشخصات داوطلبی نمیخونه.
هر دو رو هم چک کردم چندین بار و درسته مجددن میخام تو سامانه ثبت نام جدید کنم میگه ایمیلت ثبت شده نمیتونی

خرگوش دره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش تپه

سلام به خرگوش تپه. این اسم یه کمی! عجیبه. دوست گرامی شاید راهش این باشه شما یه ایمیل جدید بسازی و با اون ثبت نام مجدد کنی. ظاهرا با هر ایمیل فقط یکبار میشه ثبت نام کرد

خرگوش تپه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش دره

مشکل هست دوست گرامی. سپاسگزارم

خرگوش تپه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش دره

مشکل حل شد دوست گرامی. سپاسگزارم از پاسخت

مهدیس
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز. من یک سوال دارم. الان که کارنامه ها اومده ایا این امکان وجود داره که قبولی مون رو با یک کدرشته پایین تر جابجا کنیم؟ رشته ای که قبول شدم روزانه است ایا میشه اون رو به شبانه یک دانشگاه دیگه تغییر بدم؟

بهار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیس

نه متاسفانه

آذر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۱ ق٫ظ

سلام به همه

من جایی قبول نشدم….
ولی نمیدونم چه جوری یک جا نمره ام ۲۸/۶ شده یک جا ۱٫٫٫٫ واقعا مسخره است

رضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۸ ق٫ظ

سلام،من برای دانشگاه فردوسی رشته مهندسی برق قدرت هم روزانه و هم شبانه مصاحبه رفتم و برای هر دو مورد فقط یک مصاحبه گرفتند ولی نمره مصاحبه روزانه وشبانه خیلی تفاوت داره برای روزانه به من ۲۷ دادن و برای شبانه ۳۴٫۵ دادن؟؟؟؟؟؟ نکته دیگه اینه که ۴ نفر برای روزانه میخواستن و من رتبه ام شده ۴ و نفر آخر رتبه ۳ بوده… و از اون طرف برای شبانه ۱ نفر میخواستن من رتبه ام شده ۲٫٫٫٫برای اعتراض به سنجش هم جایی برای اینکه توضیح بدی نمیزارن…..

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

از قسمت عمومی باید توضیح را بگذارید

100 مردود
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

تو قسمت عمومی اعتراضات میتونی توضیحات بزنی مهندس منم رشته برق گرایش قدرت هستس

دانیال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اعتراض کنی جواب نمیگیری … چندساله همینه … فکر کنم اون یدونه ظرفیت برای سهمیه ها باشه .. من دو سال پیش اهواز همینجوری شد برام .. نفر ۴ بودم تو کارنامه ولی تا نفر ۳ گرفتن … اعتراض کردم به جایی نرسید

رضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

رفتم دانشگاه گفتن از سهمیه کسی قبول نشده….

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

به نظرم هیچ وقت از یک دانشگاه شبانه و روزانه رو با هم انتخاب نکنید چون تلقی دانشگاه اینه که شما توانایی هزینه شبانه رو دارید به همین دلیل حتی اگر روزانه هم بیاورید امکان داره اونا به دلیل انگیزه های مالی برای شما شبانه رو اعمال کنند.

خرگوش دره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۴ ب٫ظ

این تلقی دانشگاه غلطه و باید کنارش بذارن. خوب شاید یک‌ نفر یه دانشگاه خاص خیلی براش مهم باشه و شبانه اون رو هم در صورت عدم قبولی در روزانه راضی باشه. اگر این شخص مناسب روزانه اونجا باشه اساتید باید در روزانه قبولش کنن و نباید به شبانه ربطش بدن. مشکل از عدالته. به نظر من راه حل اساسی اینه که دانشگاه رایگان و پولی کاملا از هم جدا بشن و هر دانشگاه بتونه یا فقط روزانه برداره یا فقط شبانه و نه هر دو. الان معلوم نیست هویت دانشگاههای دولتی چیه و همه رو هم گرفتار کردن.

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ

سلام
کاملا موافقم چون همین بلا سر من اومد با اینکه بارها به اساتید گفتم روزانه میخوام ولی نتایج که اومد شبانه شدم وافسوس که نمیتونم برم وحق دیگران که میتونستن وحدنصاب نیوردن گردنم افتاد امیدوارم حلال کنند من خودم از آرزوهام که شرایط مالی داشتم میخوندم ولی حیف که نشد

9813
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۲۰ ق٫ظ

خیلی هرکی به هرکیه. اشتباهات خیلی فاحشی کرده سنجش. واسه من چندتا از دانشگاههایی که رفتم مصاحبه رو زده غایب! واسه یه نفر دیگه یه دانشگاهی رو اصلا مصاحبه نرفته، بجای غایب براش نمره درج شده!

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  9813

البته سنجش اختلاف فاحش نکرده این مکر دانشگاه ها بوده که افراد کم صلاحیت مورد توجه خودشون رو قبول کنند

غمگین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

و آنان دست به فریب زدند و خدا هم مکر کرد و خداوند بهترین مکر کنندگان است.

دانیال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  9813

خیلی سفت و سخت اعتراض کن و پیگیر باش تا ترم شروع نشده.. شاید اتفاقی افتاد و قبولت کردن

آنجل- مهندسی شیمی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ق٫ظ

سلام
وقتی جلو کارنامه زده رتبه ۱ و آخرین رتبه قبولی هم ۱، یعنی فقط یه نفر پذیرش شده یا فقط یه نفر در دوره روزانه پذیرش شده؟ به قول دوستان یعنی قراره کلاس ها فقط واسه یه نفر تشکیل شه؟

بهناز مهندسی شیمی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

سهمیه داشتی؟

آنجل- مهندسی شیمی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

نه. سهمیه آزاد بودم.

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

جلوی اسم دانشگاه زیر سهمیه قبولی ۳* نیست؟

آنجل- مهندسی شیمی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

زیر سهمیه قبولی فقط زده آزاد. هیچ عددی درج نشده.
ظرفیت دقیق یادم نیست بنظم ۴ نفر بود.
ممکنه بقیه اش با استعدادهای درخشان پر شده باشه؟

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ

یه نفر با استعداد میگیرن که اونم مازاد بر ظرفیته

رها
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

خب شاید یه نفر با سهمیه ایثارگران گرفتن. یه نفر هم استعداد گرفتن. سهمیه مربیان و.. هم نمیدونم چطوریه. به هر باید برید دانشگاه تا ببینید چه خبره

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

ظرفیت رشته تون چند نفر بود؟

خرگوش دره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ

بقیه ظرفیت کلاسها رو شبانه ای ها و انواع سهمیه ای ها و دانشجویان ارشد که میتونن دروس دکتری هم بردارن و بقیه دانشجویان دکتری تکمیل میکنن

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۷ ق٫ظ

من رشته قید شده در مدرک ارشدم رو اشتباه نوشتم بجای زراعت نوشتم زراعت و اصلاح نباتات.الان روزانه تبریز اوردم مشکلی برام پیش نمیاد؟؟؟؟؟رشته اگروتکنولوژی

sara
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

نه کاملا درسته .

مریم
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ق٫ظ

دوستان لطفا جواب سوال من رو بدید اگه اطلاع دارید من پردیس چمران قبول شدم از طرفی هیئت علمی دانشگاه دولتی هستم و مدرک رو برای ارتقا شغلی میخوام آیا پردیس از این نظر اعتبار داره

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم شما هییت علمی هستید و بنظرم بقیه باید این نوع سوال رو از شما بپرسند. با این وجود بطور کلی پردیس رو حتی برای حق التدریس هم بعضی دانشگاهها نمی پذیرند. اما برای اعضای هیات علمی دانشگاههای دولتی از جمله دانشگاهی مثل پیام نور تا مدتها مدرک پردیس اعضای علمی را اعمال نمیکردند ولی الان دو سالی هست که این نوع مدارک رو تا حدودی می پذیرند و اعضای علمی به مرتبه استادیاری ارتقا می یابند. بهرحال شما هم به شرایط دانشگاه خودتون نگاه کنید و از بخش هییت جذب سوال بفرمایید. طبیعتا جوابهای اینجا خیلی کلی خواهد بود

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام-تبریک-شما دانشجوی دانشگاه چمران هستین و مدرک دانشگاه چمران صادر میشه-پردیس عنوان دوره است -برای هیائ علمی شدن رقابت بین دانشگاههای سطح یک و دو است.دوره خودگردان و نوبت دوم یا رایگان ملاک نیست-ولی دانشگاه ازاد-پیام نور-غیرانتفاعی نمی توانند برای هیات علمی دانشگاههای دولتی ثبت نام کنند.موفق باشید

امیر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ق٫ظ

سلام برای من حد نصاب دانشگاه رو زده ۱۵ و نمره من رو زده ۶٫۸۰ معنیش چیه؟ اصلا رتبه و نمره اخرین فرد رو نزدن. جریان چیه؟؟

سپینود
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

باید اول شما حد نصاب رو کسب کنید. اگر حد نصاب موسسه روکسب نکنید رتبه تون مشخص نمیشه

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ق٫ظ

بچه ها منم خیلی دارم حرص میخورم… تربیت مدرس رو اول زدم چون دانشگاه ارشدم بود و علم و‌صنعت رو دوم… همون تربیت قبول شدم ولی الان میبینم علموصنعت هم آوردم… خیلی دلم سوخت، علم و‌صنعتو بیشتر دوس داشتم ولی با این قانون نانوشته مسخره (که میگن دانشگاه ارشدت اگه نسبتا خوبه باید انتخاب بالا بزنی وگرنه شانست هم تو اون دانشگاه و هم توی دانشگاهای دیگه کم میشه، چون میگن اگه دانشجوی خوبی بودی توی ارشدت و رابطه متقابل خوبی داشتین با استادا چه دلیلی داره اول نزنی؟؟؟) مجبور شدم تربیتو اول بزنم… خلاصه که خیلی دارم میسوزم چون فکر میکنم علم و‌صنعت دانشگاه بهتریه نسبت به تربیت مدرس… :(

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

ضمن اینکه تربیت مدرس ظرفیتش ۹ بود، رتبه من ۴ و رتبه آخرین قبولی ۲۱ !!! ولی تو علمو صنعت، ظرفیتش ۹ بود، رتبه من ۶ و رتبه آخرین قبولی ۹…. یعنی توی تربیت مدرس حدود ۱۱ نفر تربیت رو انتخابای پایین تر زدن و تو آب نمک خوابوندن و احتمالا انتخابای اولشون رو دانشگاهای بهتر زدن… احساس میکنم سرم کلاه رفته!

D
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

من پیام تورو میبینم حرص میخورم…پوووووف…واسه چه چیزایی حرص میخوری…برو خداروشکر کن قبول شدی ی دانشگاه خوب…ما چی بگیم

بی نام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  D

ایشالا شما هم یه دانشگاه عالی قبول میشین دوست من… توکل به خدا…

کیارش
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

منم همین داستان برام پیش اومده. علم و صنعت انتخاب اولم بود و قبول شدم. ولی الان میبینم که دانشگاه تهران که انتخاب دومم بود هم قبول شدم.

مستر واتسون
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۷:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

در کامنت قبل مفصل توضیح دادم. اگر تربیت مدرس هم فیلد کاری اساتیدس کم‌ و بیش مناسب کار شماست، به زودی سازگاری پیدا میکنید. تربیت مدرس هم جای خیلی خوبیه

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مستر واتسون

جای خوبی که هست مدرس، ارشدمم اونجا بودم، با اساتید رشته م خیلی رابطه خوبی دارم و زمینه کاری شون مورد علاقمه و … ولی خب علم و صنعت اسمش گنده تره!
من ارشد تربیت مدرس قبول شده بودم، به هر کی میگفتم اسم دانشگاهو، میگفتن عه؟؟؟ یعنی معلم میشی: :)))))
ولی در کل حسرت بزرگی شد… نمیتونم جابجا کنم یعنی؟؟؟

مستر واتسون
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

چه رشته ای در ترتیب مدرس قبول شدین دوست عزیز؟

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مستر واتسون

مهندسی صنایع

مستر واتسون و هولمز
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

به نظر من، اگر مثلا مهندسی مکانیک یا برق بود شاید تفاوت محسوسی بین علم و صنعت و تربیت مدرس میشد پیدا کرد. ولی مهندسی صنایع یک ترکیبی از ریاضی و آمار و علوم مدیریتی هستش و لذا تربیت مدرس هم همه شاخصهای قوی مهندسی صنایعو داره. در واقع تربیت مدرس هم فرقی ذاتی با بقیه دانشگاههای بزرگ نداره و اسم اون نشون دهنده ماهیت اون نیست. منظور از تربیت مدرس یعنی تربیت هیات علمی برای دانشگاهها و به این خاطر اسم گذاشتن که فقط تحصیلات تکمیلی داره وگرنه در بقیه موارد مثل مواد درسی و قوانین و اعتبار مدرک و غیره فرقی با بقیه نداره. ضمنا بعد از فارغ التحصیلی، چیزی که مهم خواهد بود اعتبار کلی دانشگاه (در حد روزانه بودن و در استانهای مهم بودن) و نمرات و معدل و پایان نامه و مقاله و مهارتهای عملی مثل تسلط به مهمترین نرم افزارهای مهندسی صنایع خواهد بود و نه اینکه چه دانشگاه خاصی درس خونده باشیم. پس شما با قدم محکم جلو برید و علم و صنعت و شریف و تهران و امیرکبیر و بهشتی و خواجه نصیرو و … رو به کلی فراموش کنید

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

ممنونم از توضیحات کاملتون جناب مستر واتسون… چون منم به امید خدا هدفم هیات علمی شدن هست و ارشد و دکترا داشتن از مدرس به قول شما ممکنه شانسمو بالا ببره… میریم ببینیم چی میشه… بازم ممنون… براتون آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

H
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

نه ربطی نداره که معلم بشی. ولی تربیت مدرس برای هیأت علمی شدن خیلی خوبه.

بی نام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  H

بله منم اینو‌ شنیدم… رزومه هیات علمی دانشگاه علم و صنعت رو که چک میکردم، دیدم یه سری هاشون دکتری تربیت مدرس بودن… یکم دلم قرص شد…

بهار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

اتفاقا من دوست داشتم مدرس قبول بشم ولی خوب نشد که بشه

بی نام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

فدای سرتون دوست عزیز! هر چه پیش آید خوش آید…

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

کم دانشگاهی قبول نشدی من حسرت تربیت مدرس رو دلمه. ب این فک کن اساتید مدرس میشه رابطع برقرار کرد اونجا معلوم نیس چی عایدت میشد شاید خیری بوده

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بله خب اینم هست، استادای تربیت مدرس خیلی حمایتم کردن همیشه… به قول شما حتما خیری بوده… امیدوارم شما هم به اهدافتون برسید دوست عزیز… خیلی ممنون

سایه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

علم و صنعت در بعضی رشته ها پرآوازه تره و تربیت مدرس در بعضی رشته های دیگه غصه این چیزا رو نخور از یه جهتم سازگاری با محیط جدید خودش سختیایی داره من از الان واقعا استرس دارم

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  سایه

آره واقعا منم که کلا نسبت به هر تغییری اینرسی دارم! :)))
امیدوارم شما هم با دانشگاه جدیدتون سریع آشنا بشید و موفق باشید.

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

شما از ترس اینکه هیچ کدوم رو قبول نشین اول مدرس رو زدین که حداقل استاداتون هواتون رو داشته باشن. به هر حال این انتخاب خودتون بود. انتخاب یک فرد که سن و سالی ازش گذشته و دیگه بچه نیست. سعی کنید تو زندگی تصمیمی بگیرید که بتونید پاش وایسید.

بی نام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

کاملا درست میگین… این دیگه به نظرم زیاده خواهیه… تا پنجشنبه اصلا احتمال نمیدادم جایی قبول شم و از خدام بود تربیت مدرس برم… حالا دارم واسش ناز میکنم :)))) …خصلت آدم همینه! طمع!

؟؟
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ

یک ماه پیش از دانشگاه تماس گرفتن که شما قبول شدید و ظرفیت دانشگاه ۷ نفر هست .اما الان که کارنامه اومده من نفر ۷ هستم و آخرین فرد قبولی ۶ .پس اون یک نفر چی شده ؟ یعنی ظرفیت کم شده ؟

حسین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  ؟؟

احتمالا اون یک نفر با سهمیه پذیرفته شده

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

منم همین مشکل رو دارم که ظرفیت ۴ تا بوده ولی نفر آخر رو نفر ۳ زده،من رفتم دانشگاه گفتن ما سهمیه ای کسی رو نگرفتیم و از ظرفیتمون هم کم نکردیم!!!!!!!!!من موندم چرا پس من قبول نشدم……

سپینود
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  ؟؟

ظرفیتها رو کم کردن

دانیال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟

یکی از مواردی که نباید به حرف اساتید محترم و دانشگاه توجه کرد همین موضوعه … چون نظر نهایی رو سنجش میده ..

امین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟

سلام من هم همین مشکل دارم، واقعا دلیلش چیه

شقایق
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۴۹ ق٫ظ

پارسال که دیوان عدالت اداری رای داده نباید حد نصاب مصاحبه باشه، شیوه نامه هم صریحا گفته مصاحبه حد نصاب نداره، پس چرا تراز ما رو با حد نصاب جمع نکردند. آخه انصافه من با رتبه ۲ و تراز ۷۶۰۰ برم دانشگاه شهرستان؟ اگه میخواستم شهرستان برم که اینقدر درس نمی خوندم. تازه هم مقاله دارم هم زبان. فقط یه همکلاس تو شهرستان دارم با رتبه ۳۵ و تراز حدود ۳۰۰۰ عجیب نیست؟؟؟؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

شقایق خانم؛
همون طور که شما به حد نصاب مصاحبه اعتراض دارید، بعضی ها هم نسبت به حد نصاب دعوت به مصاحبه اعتراض دارن. در واقع همون حد نصاب تراز (نمره کتبی).

برخی با کلی رزومه آموزشی و پژوهشی عالی، صرفا به دلیل حد نصاب تراز، به مصاحبه دانشگاه مورد نظرشون اصلا دعوت نمیشن که بتونن در مصاحبه، توانایی های خودشون رو نشون بدن.

اما شما چون خودتون تراز ۷۶۰۰ دارید، اصلا به حد نصاب تراز معترض نیستید.

پس همون طور که حد نصاب تراز رو قبول کردید، لطفا حد نصاب مصاحبه رو هم بپذیرید.

در غیر این صورت، باید هر دو حد نصاب برداشته بشه. هم حد نصاب تراز و هم حد نصاب مصاحبه.

کسانی که میگن قانون ۵۰-۵۰ رعایت نمیشه، زمانی حرفشون درسته که هر دو حد نصاب ها حذف بشن. پس حالا که هر دو هستن، پس ۵۰-۵۰ رعایت میشه.

شاید یک‌ نفر به خاطر فقط یک نمره، به مصاحبه دعوت نشه. در حالی که اگر دعوت میشد، با رزومه قوی خودش میتونست نه تنها اون یک نمره رو جبران کنه، بلکه از رقبا هم جلو بزنه.

درست میگم؟

شقایق
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ق٫ظ

من به اعتراضی که بچه ها به حد نصاب داشتند احترام گذاشتم و هیچ مخالفتی نداشتم حتی در کامنتها هم نوشنه بودم. هر چند بعضی از دانشگاه های شهرستان با خیلی خیلی پایین در نظر گرفتن حد نصاب و دعوت حدود دویست نفر به مصاحبه فوق العاده پارتی بازی کردند، اولیش دانشگاه خودم.

شقایق
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

در ادامه میگم به نظر من فقط زمانی نمره واقعی به فعالیتهای پژوهشی هر فرد، چه با رتبه پایین و چه بالا داده میشه گه مقالات و سایر موارد فقط توسط سنجش یا نهاد مشابه بررسی بشه. چون حتی دیدم طرف در یک رشته ثبت اختراع داشته اما به طور ناجوانمردانه بعضی اساتید بهش نمره ندادند چون اون اختراع رو فاقد ارزش میدونستند، این که یک کنکوره اما حتی در تاریخ علم هم بزرگانی بودند مثل داوینچی که اختراعاتشون در زمان خودشون مورد بی توجهی قرار گرفته چون از سطح علمی زمان خودش بالاتر بوده و اساتید اون زمان قدرت درک ارزش علمی اون رو نداشتند. به هر حال از یک جایی و یک زمانی باید جلوی اعمال سلیقه گرفته بشه، بنده خودم هر دو مقطع لیسانس و ارشد رو دانشگاه دولتی بودم اما شدیدا مخالفم با امتیاز ندادن افراد بخاطر آزاد یا پیام نور بودنشون. من خودم کسی رو امسال دیده بودم که دو مقطع قبلیش رو آزاد خونده بود اما در رشته سازه بین فکر کنم چیزی حدود سه هزار نفر رتبه ۱۸ آورده بود، خود حتما این فرد توانایی هایی داشته که تونسته به این جایگاه برسه اما متاسفانه بخاطر آزاد خوندنش با اون برخورد خیلی بدی داشتند. وفپقتی قدرت تصمیم گیری به عهده چند نفر باشه که مثل ما انسان هستند ما فقط باید خدا خدا کنیم اونها منصف باشند؟؟ و گرنه جواب زحمت خودمون رو نمی گیریم. این سیستم درست نیست

D
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ق٫ظ

نه

فیلسوف
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ق٫ظ

کاملا اشتباه میگید و موضوع را میپیچونین
ما میگیم چرا قانون و رای دیوان اجرا نمیشه؟!
(با اجرا شدنش، اتفاق خاصی نمیفته و هنوزم نمرات اساتید تعیین کننده هست اما خوبیش برای ما اینه که رتبه خودمونو میبینیم، همین)

چرا دانشگاهها از این موضوع(شفافیت) میترسن؟!
وقتی دانشگاه امیرکبیر به من ۲ داده، چه حد نصاب باشه، چه نباشه، من مردود هستم، اما چرا نمیزارن رتبه خودمونو ببینیم؟! از چی میترسن؟!

منم میتونم یک میلیون مورد بیارم که کنکوردادن خطرناکه! (موضوع اصلی اجرای قانون و شفافیت هست)

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فیلسوف

خب اگه حد نصاب نذارن ظرفیت ها هرجور که شده پر میشن. اساتید منتظر دانشجوهایی هستن که خوب باشن. حالا امسال میبینن دانشجوی خوبشون پیدا نشد پس ترجیح میدن امسال ظرفیتشون رو خالی بذارن و سال بعد دانشجو بگیرن. برای اساتید امسال و سال بعد زیاد فرقی نداره. این زمان فقط برای دانشجوها مهمه.

احسان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

دوست عزیز، در هر صورتی انتظار مصاحبه عادلانه وجود نداره. شما مبنا را عدالت در امتیاز دهی می‌دانید؛ در حالیکه چنین فرضی محال است. تا زمانی که دستگاهی بر نحوه امتیاز دهی مصاحبه نظارت نداشته باشد، رتبه و رزومه پژوهشی ارزشی ندارند و ملاک چیز دیگری تعریف خواهد شد!

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

شما خودتون و بذارید جای استاد. اونا میخوان بهترین دانشجو رو انتخاب کنن. و میفهمن کی بهتره. کتاب و مقاله با اینکه واقعا مهمه ولی خیلی وقتام نشونه بهتر بودن نیس. واسه همین فکر میکنم دانشگاهای مقطع لیسانس و ارشد و معدل و پایان نامه و رتبه بهتر میتونه برسونه کی زرنگتره و پیگیر درس و پروژه هست. شما برید ببینید کسایی که از دانشگاهای خیلی خوب بودن و معدلای بالا و رتبه خوب داشتن که پایان نامشونم عالی بوده آیا بهترین جاها پذیرفته نشدن؟

H
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا درسته. بعضی اساتید اصلا به مقاله ارشد بها نمیدن و براشون مهم نیست. تو مصاحبه بیشتر به پاسخگویی به سؤالات و اعتماد به نفس توجه میکنن. آیا وقتی یک سؤال ازت میکنن و همون سؤال رو چند بار تغییر میدن، میتونی قانعشون کنی.

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من کاملا مخالف امتیاز داشتن دانشگاههای قبلیم من خودم ارشد مدیریت دارم دانشگاه ازاد لیسانسم هم مرتبط نیست اینکه من از دانشگاه آزاد و لیسانس غیر مرتبط دانشگاه دولتی دعوت میشم توانایی منو نشون میده نه ضعف من شاید من در مقاطعی مجبور بودم دانشگاه ازاد قبول بشم بعدشم خیلی از رزومه ها هم نمیشه استناد کرد رتبه کتبی عیار واقعی دانشجو را مشخص میکنه برای همه مساویه باید ۱۰۰ درصد از روی کتبی دانشجو بگیرن

بغض خسته
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ

بالفرض تکمیل ظرفیت بزارند . داخل این دانشگاهی که مد نظرمون باشه و نمره گذاشتن و حد نصاب رو نیاوردیم باید دوباره شرکت کنیم یا کلا برای یک دانشگاه دیگه تراز ها رو پایین می یارند که بریم مصاحبه ؟

حدنصاب تربیت مدرس ۳۶.......!!!!!!!؟؟؟؟؟؟'
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  بغض خسته

حدنصاب تربیت مدرس واسه رشته جغرافیا ۳۶ بوده از ۵۰ . واسه رشته های دیگ هم تربیت مدرس این حدنصاب رو گذاشته ؟؟؟؟

بی نام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۳۶ ق٫ظ

برای مهندسی صنایع ۳۰ بود

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ب٫ظ

دانشگاه تهران ۵۰ بود

Snm
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ

نمره مصاحبه از چند حساب شده؟
بمن دادن ۴۹، اگر از ۵۰ بخواد باش ک والله بمن زیاد دادن، نه دانشگاه محل تحصیلم بوده نه سهمیه ای داشتم نه پارتی، اشتباهم نشده چون قبلش باهام تماس گرفتن و گفتن قبولی
دانشگاه سطح ۱ هم هست

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Snm

از ۵۰ هست. میخواستن خیالشون از هر نظر راحت باشه که شما قبولید.

احمد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

احمد هستم پذیرفته شه روزانه برق قدرت زنجان از همکلاسیا کسی هست؟

لیلا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

احمد هستم پذیرفته شده برق قدرت روزانه زنجان از هم کلاسیا کسی هست؟

شنیا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

وا احمدی یا لیلایی؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  شنیا

سوتی داده.
انقدر با اسامی متفرقه زنانه و مردانه کامنت میذارن، قاتی میکنن.

م
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

وای!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

وا اکثرا اسم تغییر میدن چیز عجیبی نیس دوست داشته با یه اسم نباشه من خودم با چند اسم کامنت گذاشتم

احسان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

خنده دارترین بخش و سوژه آزمون دکترای امسال برای من این بود که شبانه بهشتی قبولم کرده اما پیام نور نه!!!

احسان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام. یک موضوع جالب.
من امسال فقط شریف مصاحبه رفتم.
مابقی دانشگاه هایی که انتخاب کرده بودم رو نرفتم. جالب اینجاست که دانشگاه هایی که نرفتم زده غائب ولی تهران زده ۵٫
من اصلا مصاحبه نرفتم.

sogand
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

یه دانشگاهی داده ۵۰ اون یکی ۳٫ واقعا نمره دهی اینقدر مفتضح.

دانشجو
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

همون کلمه قبولی یا مردودی کافی بود انگار.
با این وضعیت نمره دهی یا محاسبه تراز مهندسی شده کام قبولی منم تلخ کردن!! یه دردل ساده: نمی دونم بعضی مسولین دارن چی کاااار می کنن که حال و روز مردم چه برنده و چه بازنده هر دو خرابه!

.
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

من سال ۹۵ مصاحبه رفتم، امسال با دست پر تر و مقاله و کتاب بیشتر رفتم مصاحبه ولی امسال نمره مصاحبه ام از اون زمان خیلی کمتر شده. در ضمن نمره کتبیم بهتر شده. چه باید کرد؟

دانشجو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  .

فدای سرت. چون منی که الان روزانه قبول شدم هم نمی‌دونم چه باید کرد!
منم ۹۵ بعد دفاع رفتم مصاحبه دانشگاه خودم گفتن مقالاتت کمه…فقط خندیم!!
امسال هم بدون هیچ تغییر تو رزومه رفتم تازه…!!
خلاصه که هرچقدر می‌تونی نفس عمیق بکش که حالِ همه خرابه.

زهرا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

منم سال ۹۵ با سهمیه استعداد درخشان رفتم مصاحبه، مدرک زبان هم داشتم و مقالمو سابمیت کرده بودم، هنوز دفاع نکرده بودم، برخورد خیلی بدی باهام کردن. حالا همون دانشگاه یک نفر رو با سهمیه استعداد درخشان برداشته با همین شرایط به جز اینکه مدرک زبان نداره و به گفته ی همون استادی که برش داشته تا حالا یه مقاله هم نخونده! واقعا آدم حرصش میگیره این چیزارو میبینه و میشنوه

بهار
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

کاملا موافقم. من الان میبینم کدوم دانشگاه بهم چه نمره ای داده واقعا حرص میخورم. دانشگاهی که خودم کارشناسی و ارشدم بودم نمره ای داده که انتظار نداشتم. بعد یه دانشگاه با پنج دقیقه مصاحبه چقدر خوب نمره داده.
اصلا چرا کارنامه را اعلام کردن وقتی حق انتقال نداری و عملا اعتراض نتیجه ای نداره. فقط اعصاب خوردی!!! کاش نرفته بودم کارنامه ام را ببینم

کلافه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

فقط میخواستن اعصاب مارو خوردتر کنن

سارا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان. من و یکی از دوستام با هم برای مصاحبه ی یک کد رشته رفتیم. توی کارنامه نهایی برای من عدد ۹ رو زده به این معنی که “به دلیل عدم دارا بودن حد نصاب علمی لازم ، داوطلبی در این کد رشته محل در سهمیه آزاد پذیرفته نشده است” ولی برای دوستم برای همین کد رشته عدد ۵ رو زده. سوالم اینه چرا چرا این عددا فرق دارن. اگه کلا دانشجویی رو برای این کد رشته پذیرش نکردن چرا برای اون ۵ گذاشتن برای من ۹؟ ممکنه دلیلش این باشه که من حد نصاب موسسه رو اوردم ولی اون نیورده؟ توراخدا بگین اگه میدونین

زهرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

من فقط موندم چجوری دانشگاه شیراز برای روزانه و پردیس هر دوش رو با هم یک مصاحبه برگزار کرد ولی الان توی کارنامه نمره مصاحبه رو دو تا نمره مختلف داده

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

چون سوتی دادن.
این هم از وضعیت دانشگاه های دولتی که برخی انقدر سنگشون رو به سینه میزنن.

مهندس
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ق٫ظ

ای کاش دانشگاه آزاد هم از شما تحت عنوان نماینده خودجوش که اینقدر سرسختانه ازش دفاع میکنید و رتبه برتر هم هستید، شهریه نمیگرفت.
مطمئنا این دانشگاه آزاد نبوده که از شما یک پژوهشگر ساخته بلکه توانایی و علاقه خود شما بوده، و به نظر من بستر و شرایط تحقیق در دانشگاه های دولتی برای افراد با انگیزه و علاقه مند بیشتر هست و بیشتر حمایت می شوند.
اگر فردی علاقه به پژوهش و نگارش مقالات قوی داشته باشد چه در دانشگاه دولتی و چه آزاد با پشتکار به هدفش می رسد.
شهریه دانشگاه آزاد و شبانه و پردیس همگی گزاف هست و در توان هر کس نیست و ممکن است خیلی ها (از جمله من) چون به مصاحبه روزانه دعوت نشدند هیچ وقت نتوانند از رزومه پژوهشی و مقالات با اچ ایندکس بالای خود برای ادامه تحصیل استفاده کنند

ارش
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

برادر من آقای آریان جرا نظرات شما مغرضانه هست، شما که دانشجوی دکترا هستی باید بدونی وقتی اطلاعاتت در یه مورد کامل نیست نباید اظهار نظر قاطع بکنی در اون مورد. تجدید نظر کنید در رفتارتون، اگر ادعایی در مورد بهتر بودن دانشگاهتون هم دارین بهتره عملی اونو به اثبات برسونید با حرف که چیزی درست نمیشه، اما در مورد سوال خانم زهرا ببینید اصولا چون شبانه و پردیس سطح پایینتری دارن اساتید نمرات بالاتری میدن برای شبانه و پردیس، منطقی هم هست یعنی شما اگر معیار انتخاب پردیس باشه شما شایستگیت بالاتره ولی در روزانه شایستیگت ممکنه کمتر باشه و قاعدتا نمره کمتر، سوتی در کار نیست چون در کارنامه همه به همین صورته

H
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

درسته. البته چون روزانه خواهان زیاد داره، پس بین داوطلبان مقایسه بیشتر صورت میگیره و خواه ناخواه نمره مصاحبه پایین میاد.

خرگوش تپه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا برای منم همینجور شده. نمره من بیست صدم زیر حد نصاب دادن. هر چی فکر می کنم آیتم بیست صدمی نداریم که بخان اون ایتمو برای من حساب نکره باشن. دیگه اینقد تابلو هم مگه داریم

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

علت این است که ضوابط آموزشی وپژوهشی در دوره های روزانه-پردیس خودگردان ونوبت دوم یک دانشگاه یکسان است ولی ممکن است با دانشگاه دیگه فرق داشته باشه.کیفیت سوالات یکسان بوده و فقط حد نصاب روزانه را کمی بالاتر از پردیس در نظر گرفتند .یعنی اگر حدنصاب نمره علمی مورد نیاز قبولی در روزانه دانشگاه شیراز ۳۵ از ۵۰ بوده و شما ۳۴گرفتید چون معمولا حدنصاب پردیس و نوبت دوم بین ۱ تا امتیاز نسبت به روزانه کمتر است شما در تراز قبولی نوبت دوم و پردیس قرار گرفتید و در نهایت ظرفیت دوره پردیس را به شما دادند.البته دانشگاه شیراز فاقد دوره شبانه در مقطع دکتری است.

حلما
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۱۲ ق٫ظ

البته تفاوتش زیاد نبود…فقط ۲۰ صدم…البته همون روزانه قبول شدم

........
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز،من یه سوا ل داشتم لطفا جواب بدید ممنون میشم ،من برای مصاحبه روزانه رفته بودم شبانه قبول شدم الان که کارنامه اومده روزانه اون دانشگاه برام خط تیره گذاشته ولی برای شبانه برای من ۳ و آخرین نفر قبولی ۴ ،و شبانه قبول شدم با توجه به ظرفیت این دانشگاه دو نفر ظریفت شبانه داشت ،این یعنی دانشجو.روزانه نگرفته وهمه رو شبانه گرفته آیا این حدس درسته ممنون میشم راهنماییم کنید

ویکتاریون
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ........

نه اون بند شبانه یعنی نفر اول و دومی که امتیاز آوردن توی اولویت های قبلیشون قبول شدن. روزانه اگر حدنصاب نیاورده باشین هیچی نمی نویسه گمونم. مصاحبه ی روزانه و شبانه توی خیلی دانشگاه ها یکی هست. بهشون گفته بودین که شبانه نمی خواین؟

........
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

بله بهم گفتند شبانه یا روزانه گفتم روزانه

پیمان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان ، من رتبه یک سهمیه ایثارگران و رتبه ۳۰آزاد هستم.تو کارنامه رتبم رو نوشته ۲ و آخرین فرد قبول شده ۱ هست.این دانشگاه قرار بود پنج نفر بگیره ،این یعنی چی؟در ضمن ایثارگران ۷۰ درصد آخرین فرد قبول شده رو باید بیارند یعنی من با این رتبه هفتاد درصدرو نیاوردم؟و این که هفتاد درصدآخرین نفر از کدام مبنا محاسبه میشه ؟

زهرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

یعنی اینکه ۱ نفر ایثارگر توی مصاحبه بهتر از شما بوده و اون رو گرفتن

مهدی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

از ظرفیت ۵ نفر ۱ نفر رو با سهمیه ایثارگری میگیرن…نمره مصاحبه یک نفر ک سهمیه داشته رو بیشتر از شما دادن و نمره کل اون از شما بهتر شده و اون رو گرفتن

ویکتاریون
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

رتبه تون نسبت به سهمیه نوشته میشه. شما نفر دوم ایثارگران شدین در مجموع. یه نفر ایثارگر نمره ی مصاحبه ش اونقدری بیشتر شده که تفاوت تراز کتبی شما رو جبران کرده. در مجموع اول شده و اونو برداشتن.

بهار
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

یعنی میخواستن یک نفر با سهمیه ایثارگری بگیرن و یک نفر از شما بهتر بوده.

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

یعنی اون ۵ نفر رو گرفتن در سهمیه آزاد. و به جای شما یه نفر دیگه با سهمیه ایثارگران یا سهمیه آزاد گرفتن. و به شما اینقدر نمره پایینی دادند که نتونید با اون فرد مقایسه بشید

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

اشتباها به جای ۴ نفر نوشتم ۵

الهام
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

دوستان امسال اولین باریه که من آزمون ورارت علومو دادم و واقعا خیلی بهم سخت گذشت، چه نتیجه که انقدر دیر اومد و چه اینکه برخلاف تصورم قبول نشدم و چه حالا که کارنامم اصلا رتبه من و رتبه آخرین نفر قبولی رو نزده و نمره موسسه که از نمره حدنصاب خیلی بالاتر بود اما در نهایت رد شده بودم…..‌..حالا رفتم تو همین سایت پی اچ دی حرفایی رو که بچه ها پارسال گفتن پیدا کردم اصلا مثل امسال این همه سردرگم نبودن….

الهام
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

لطفا اگر پارسال امتحان دادین بگین که پارسالم این همه بی نظمی بود؟ مخصوصا اینکه رتبه نفر آخرو نزدن؟

0_0
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

پارسال من سه دانشگاه در سطوح مختلف رفتم مصاحبه (روزانه، پردیس و آزاد) و هرسه امتیاز مصاحبه بسیار نزدیک بهم (اختلاف در صدم نمره) داشتم. ولی امسال نمره ها خیلی باهم فرق داره. نمره های ۴٫ ۶٫ ۹٫ ۱۱٫ ۱۲٫ ۱۷٫ ۲۳٫ ۲۴ کاملا بی اساس نمره دادند.

حسین
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

https://my.farsnews.com/c/11228
لینک اعتراض،البته درسته که هیچ تاثیری نداره اما به از هیچی هست!!!
رتبه من۷۰ و کل دانشگاه های تراز اول تهران و فقط روزانه رفتم…به من یکی از دانشگاه ها ۳ داده!!!!

سارا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان. من و یکی از دوستام با هم برای مصاحبه ی یک کد رشته رفتیم. توی کارنامه نهایی برای من عدد ۹ رو زده به این معنی که “به دلیل عدم دارا بودن حد نصاب علمی لازم ، داوطلبی در این کد رشته محل در سهمیه آزاد پذیرفته نشده است” ولی برای دوستم برای همین کد رشته عدد ۵ رو زده. سوالم اینه چرا چرا این عددا فرق دارن. اگه کلا دانشجویی رو برای این کد رشته پذیرش نکردن چرا برای اون ۵ گذاشتن برای من ۹؟ توراخدا اگه میدونین بهم بگین. ممنون

پدرام
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

فکر کنم برداشت اشتباه می کنید از کدهای ۹ و ۵ .فرقی بین این دو عدد نیست . اگر جلوی آخرین رتبه قبولی و رتبه خالی باشه یا خط تیره باشه . کلا هیچ داوطلبی رو آن دانشگاه پذیرش نکرده .

جمال
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

با این نتایج قبولی مشکوکه کلا ، معلوم نیس رو چه حسابی قبول کردن یه عده رو ، بعضیارو مردود، خدابخیر کنه واقعا همش سلیقه ایه

حلما
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  جمال

من روزانه قبول شدم اما کاملا با حرف شما موافقم…همش ب اینه ک چقدر تونسته باشی اعتماد استادا رو جلب کنی

وحید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ

سلام لطفا یکی بهم توضیح بده
حدنصاب موسسه ۱
نمره موسسه ۲۰/۸۰
نمره کل ۳۶۰۴
رتبه ۱
آخرین رتبه قبولی هیچی ننوشته
نتیجه هیچی ننوشته

پدرام
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

یا کد رشته محل دانشگاه توسط سنجش حذف شده یا
در حالت دوم وقتی هیچ ننوشته هیچ کسی پذیرش نشده .

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

سهمیه تون رو چی نوشته؟

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

ظرفیت چند نفر بوده؟

میثم
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

اگه ترازتون ۱۵۲۴ بوده و هیچی نزده یعنی شما یه جایی بالاتر قبول شدین و با علامت * مشخص شده

فاطمه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۳۴ ب٫ظ

من به هر طریقی که دوستان گفتند محاسبه میکنم جور در نمیاد سنجش پایینتر از عددی که من به دست آوردم تو کارنامه درج کرده!
نمره کتبی من ۳۵۵۰ ، نمره مصاحبه ۴۴ شده، کد انتخابیم پژوهش محور هست داخل دفترچه راهنمای کنکور دکتری نوشته شده سهم مصاحبه ۷۰ درصد و سهم کتبی ۳۰ درصد! نمره نهایی که سنجش داخل کارنامه نوشته ۵۴۶۵

نمره موسسه پژوهش محور از ۵۰ یا از ۷۰ ؟؟
نمره حد نصاب موسسه در کارنامه ۳۵ نوشته شده!
اگر از ۷۰ باشه اینطوری محاسبه کردند:
۵۴۶۵= (۰٫۳ ×۳۵۵۰) +(۴۴×۱۰۰)
کسی میدونه سقف نمره موسسه پژوهش محور چنده؟ ۵۰ یا ۷۰؟

ویکتاریون
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من برای کامنت پایین هم جواب نوشته بودم. انگار تایید نشده هنوز. با ۷۰ جور در میاد. چون ۴۴ از ۷۰ میشه ۶۲۸۵ از ۱۰۰۰۰ و اونوقت ۷۰ درصدش میشه ۴۴۰۰ و با سی درصد تراز کتبی که میشه ۱۰۶۵ جمع کنیم همون عدد سنجش به دست میاد. موسسه هم همون نصف ۷۰ رو که ۳۵ میشده حد نصاب گرفته.

فاطمه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سپاس، موفق باشید

.......
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

هر دانشگاهی یک حد نصابی لحاظ می کنه .

امیر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان، تو کارنامه ام آخرین رتبه قبولی ۵ هستش و رتبه ام ۶ شده آیا امکان داره افرادی که قبول شده اند در دانشگاههای دیگه پذیرفته شوند و تکمیل ظرفیت را برای دانشگاهها فراخوان بدهند؟

سپینود
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

نه متاسفانه، چون این بعد از پذیرش افراد در هر دانشگاه هست

sahar
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ب٫ظ

سلام جلوی دانشگاهی که قبول شدم علاوه بر ستاره عدد ۳ نوشته با توجه به توضیح پایین کارنامه یعنی درج عدد ۳ (سه) درستون نتیجه بدین معنی است که در سهمیه غیر از سهمیه ثبت نامی پذیرفته شده اید و رتبه و آخرین رتبه در سهمیه قبولی درج شده است. این یعنی چی؟ استاد مربوط هم به من گفت پژوهش محور قبول شدی مگه میشه بدون اینکه انتخاب کنی تو یک سهمیه دیگه قبول بشی؟

رها
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

پایین دوستان به طور مفصل توضیح داده اند در مورد سهمیه ایثارگران. اونارو بخونید

سارا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۰۵ ب٫ظ

کلا با سهمیه دارا مشکل دارنا. از عمد پایین میدن رد بشن

محمد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

حقشونه چون واقعا از نظر درسی ضعیفن

sogand
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من سهمیه ندارم، ولی این که کلی بگید درسشون ضعیفه بی انصافیه

میلاد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

طرف با رتبه ۹۳ در سهمیه شده ۴ ..خداییش ظلم نیست واسه منی که انقدر زحمت کشیدم جای منو بدن به سهمیه دار؟