مدرسان شریف اولین کنفرانس ملی مدیریت و اقتصاد جهانی کنفرانس بین المللی تحقیق و توسعه در علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد کنفرانس آینده مهندسی و تکنولوژی ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژی کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی در عصر تکنولوژی ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی  پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی کنفرانس بین المللی مهندسی و فن آوری اطلاعات کتابخانه فرهنگ

انجمن آزمون دکتری مجموعه علوم تربیتی

2141

 

‌رشته و گرایش

فلسفه تعلیم و تربیت

تعلیم و تربیت اسلامی

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (مبانی و اصول تعلیم و تربیت) و کارشناسی ارشد شامل (روش‌های پژوهش کیفی با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت، مکاتب فلسفی و نظریه‌های تربیتی، تاریخ اندیشه‌های تربیتی ایران و جهان)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

تمامی رشته‌ها

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۵ مجموعه علوم تربیتی

دانلود سوالات آزمون دکتری ۱۳۹۴ رشته فلسفه تعلیم و تربیت

دانلود سوالات آزمون دکتری ۱۳۹۳ رشته فلسفه تعلیم و تربیت

دانلود سوالات آزمون دکتری ۱۳۹۲ رشته فلسفه تعلیم و تربیت

2142

‌رشته و گرایش

برنامه‌ریزی درسی

-

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (فلسفه، مبانی و اصول تربیت) و کارشناسی ارشد شامل (آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی)، نظریه‌های یادگیری و الگوهای تدریس، اصول و مبانی برنامه‌ریزی درسی)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

تمامی رشته‌ها

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۵ مجموعه علوم تربیتی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۴ رشته برنامه ریزی درسی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۳ رشته برنامه ریزی درسی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۲ رشته برنامه ریزی درسی

دانلود سوالات آزمون دکتری ۱۳۹۱ رشته برنامه ریزی درسی

2143

 

‌رشته و گرایش

مدیریت آموزشی

-

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (فلسفه، مبانی و اصول تربیت) و کارشناسی ارشد شامل (آمار و روش تحقیق (کمی و کیفی) سازمان مدیریت آموزشی (مبانی نظری، اصول، رفتار سازمانی)، نظارت و راهنمایی آموزشی)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

تمامی رشته‌ها

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۵ مجموعه علوم تربیتی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۴ رشته مدیریت آموزشی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۳ رشته مدیریت آموزشی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۲ رشته مدیریت آموزشی

2145

 

‌رشته و گرایش

تکنولوژی آموزشی

-

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (فلسفه، مبانی و اصول تربیت) و کارشناسی ارشد شامل (آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی)، مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، نظریه‌های یادگیری و الگوهای تدریس)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

تمامی رشته‌ها

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۵ مجموعه علوم تربیتی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۴ رشته تکنولوژی آموزشی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۳ رشته تکنولوژی آموزشی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۲ رشته تکنولوژی آموزشی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۱ رشته تکنولوژی آموزشی

2146

‌رشته و گرایش

آموزش‌عالی

۱) مدیریت آموزش عالی

۲) اقتصاد و مدیریت مالی آموزش عالی

۳) برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی

۴) برنامه‌ریزی درسی در آموزش عالی

۵) فناوری اطلاع‌رسانی در آموزش عالی

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (فلسفه، مبانی و اصول تربیت) و کارشناسی ارشد شامل (مسائل آموزش عالی ایران و جهان – مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاهی (مباحث مدیریت، برنامه‌ریزی و توسعه آموزش عالی) و آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

تمامی رشته‌ها

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۵ مجموعه علوم تربیتی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۴ رشته آموزش عالی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۳ رشته آموزش عالی

دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۲ رشته آموزش عالی

عضویت در کانال تخصصی آزمون دکتری

نظرات (۴,۹۵۰)

  1. نصیری می‌گه:

    متاسفانه نبایستی برای فلسفه و روش تحقیق زیاد وقت گذاشت استعداد و زبان حتی یک روز هم وقت نذاشتم. البته باید حداقل دو روز برای عمومی وقت گذاشت. تخصصی سرنوشت ساز است و به قولی تمام گزینه ها با اپسیلون تفاوت قابل قبولن باید منتظر نتیجه ماند و درصدهده ما معمولا ده الی پانزده درصد نوسان دارن و جواب قطعی نظر طراح است نه سلیقه ما.

    • آمیتیس می‌گه:

      از نظر من امسال عمومی ها تعیین کننده هستند و افرادی مثل شما حتما رتبه خوبی می آورند .
      درصدهای تخصصی من هم نوسان زیاد داشت البته امیدوارم فردا کمتر نشود. اما به نظرم وقت گذاشتن برای آمار ارزش داشت . کاش به فلسفه هم همانقدر توجه می کردم.

  2. سالار می‌گه:

    سلام
    انصافا سؤالات گروه فلسفه سخت بودن.
    در کل:
    روش تحقیق فلسفی و تاریخ اندیشه دشوار.
    اصول متوسط رو به بالا.
    مکاتب متوسط رو به پایین. زیاد هم سخت نبودن.
    تاریخش خیلی سخت بوده.
    بجز مکاتب باقی قسمت هاش سخت بودن. مکاتب بد نبوده.
    دوستان فلسفه با نظر من موافق هستن یا مخالف؟

  3. اموزشی می‌گه:

    انهایی که مدیرت آموزشی بودن نظر بدن آزمون امسال در چه حدی بود با ۴۰درصد تخصصی میشه تهران قبول شد

  4. مدیریت می‌گه:

    فکر کنم سوالات رشته مدیریت آموزشی خیلی راحت بوده مشت نمونه خروار دیگه

    • مدیریت11 می‌گه:

      انصافا مدیریت و نظارت خیلی سنگین بود. دو درس دیگه هم ک مشترک.
      تقریبا سطح دشواری از سال ۹۰ تا ۹۵ هیچ فرقی نکرده و کسایی که تخصصی بالای ۳۰ زدن دعوت به مصاحبه شدن و اونایی هم ک بالای ۴۰ تخصصی زدن و عمومی رو ۳۰ به بالا رتبه های تک شدن.
      اینکه یه عده میگن ۶۰ درصد و …. واقعا همچین چیزی نه اتفاق افتاده و نه امسالم داریم.
      تو همین مدیریت آموزشی قسمت اصلی سوالات مدیریت و نظارت درکی بودن و قطعا خیلی ها ۵۰-۵۰ گزینه ها رو زدن.
      یادمه پارسال چند نقر بعد از اومدن کلید ادعا می کردن ۶۰ درصد و حدودای ۶۰ درصد زدن و در نهایت رتبه اول ۴۷ درصد زده بود.
      کسایی که تخصصی و عمومی بالای ۳۰ میزنن امیدوار باشن

  5. Araz می‌گه:

    مثل اینکه بچه های مدیریت آموزشی همشون عالی زدن. یعنی با ۶۰ درصد هم در خطر غیر مجاز شدنیم

  6. مدیریت آموزشی می‌گه:

    با سلام تقریبا با ۹۰درصد پاسخهای شما موافقم جزچندسوال تقریبا همه رو مثل شمازدم .عالی زدی

  7. مدیریت آموزشی می‌گه:

    باسلام و آروزی موفقیت برای دوستان
    عزیزان بنده چن ماه درس خودنم و خداروشکر از عملکرد خودم رضایت دارم

    پاسخ هایی که بنده به سوالات دادم به صورت زیر است:
    سوال ۱: گزینه ۱
    سوال ۲: گزینه ۴
    سوال ۳: گزینه ۳ (که البته گزینه ۲ درست است)
    سوال ۴:‌گزینه ۴
    سوال ۵: گزینه ۲
    سوال ۶:‌گزینه ۱
    سوال ۷: گزینه ۱
    سوال ۸: گزینه ۱
    سوال ۹: گزینه ۳
    سوال ۱۰: گزینه ۳
    سوال ۱۱: گزینه ۴
    سوال ۱۲:‌گزینه ۳
    سوال ۱۳: گزینه ۳
    سوال ۱۴:‌گزینه ۱
    سوال ۱۵؛: گزینه ۱
    سوال ۱۶: گزینه ۴
    سوال ۱۷: گزینه ۱
    سوال ۱۸: گزینه ۲ (که گزینه ۳ درسته)
    سوال ۱۹: گزینه ۲
    سوال ۲۰: گزینه ۴
    —————-
    سوال ۲۱: گزینه ۲
    سوال ۲۲: گزینه ۱
    سوال ۲۳: گزینه ۳
    سوال ۲۴: پاسخ ندادم
    سوال ۲۵: گزینه ۳
    سوال ۲۶: گزینه ۴
    سوال ۲۷: گزینه ۲
    سوال ۲۸:‌گزینه ۳
    سوال ۲۹: گزینه ۳
    سوال ۳۰: گزینه ۱
    سوال ۳۱: گزینه ۱
    سوال ۳۲: گزینه ۲
    سوال ۳۳: گزینه ۱
    سوال ۳۴: گزینه ۳
    سوال ۳۵: گزینه ۱
    سوال ۳۶: گزینه ۳ (به نظرم درستش ۴ میشه)
    سوال ۳۷: گزینه ۲
    سوال ۳۸: گزینه ۲
    سوال ۳۹: گزینه ۳ (به نظرم ۴ درسته و من اشتباه زدم!)
    سوال ۴۰: گزینه ۱
    —————–
    سوال ۴۱: گزینه گزینه ۲ (گزینه درست ۱ هستش)
    سوال ۴۲: گزینه ۱
    سوال ۴۳: گزینه ۲
    سوال ۴۴: گزینه ۲
    سوال ۴۵: گزینه ۱
    سوال ۴۶: گزینه ۱
    سوال ۴۷: گزینه ۱
    سوال ۴۸: گزینه ۴
    سوال ۴۹: گزینه ۴
    سوال ۵۰:‌گزینه ۳
    سوال ۵۱:‌گزینه ۱
    سوال ۵۲: گزینه ۳
    سوال ۵۳: گزینه ۱
    سوال ۵۴: گزینه ۴
    سوال ۵۵: پاسخ ندادم
    سوال ۵۶: گزینه ۲
    سوال ۵۷: گزینه ۳
    سوال ۵۸: گزینه ۳
    سوال ۵۹: گزینه ۱
    سوال ۶۰: گزینه ۳
    ———————–
    سوال ۶۱: گزینه ۳
    سوال ۶۲: گزینه ۴
    سوال ۶۳: گزینه ۱
    سوال ۶۴: گزینه ۴
    سوال ۶۵: گزینه ۳
    سوال ۶۶: گزینه ۲
    سوال ۶۷: گزینه ۲
    سوال ۶۸: گزینه ۱ (به نظرم گزینه ۲ درسته!)
    سوال ۶۹: گزینه ۲
    سوال ۷۰: گزینه ۳
    سوال ۷۱:‌گزینه ۳
    سوال ۷۲: گزینه ۴ (گزینه درست ۲ هستش)
    سوال ۷۳:‌گزینه ۳ (گزینه ۴ درسته)
    سوال ۷۴: گزینه ۳
    سوال ۷۵: گزینه ۴
    سوال ۷۶: گزینه ۱
    سوال ۷۷: گزینه ۲
    سوال ۷۸: گزینه ۱
    سوال ۷۹: گزینه ۱
    سوال ۸۰: گزینه ۱
    ———————

    دوستان لطف کنن در مورد سوال های ۲۳-۳۴-۳۵-۳۶-۳۹-۴۰-۴۲-۴۳-۴۴-۵۲-۵۷-۵۸-۶۱-۶۴-۶۶-۷۷-۷۹ نظرشون رو بدن.
    با تشکر

  8. اخرین بار می‌گه:

    امسال اساتید نسبت به سالهای گذشته کمرنگتر میباشند علی الرغم تعداد زیاد شدکت کننده جرا؟

  9. علی کاشی می‌گه:

    دوستان میشه جواب بدید.
    درصدهای رتبه های قبولی روزانه سالهای قبل چه جوری بوده؟

  10. نصیری می‌گه:

    لطفا فرمول محاسبه درصد رو به اشتراک بگذارید.

    • آمیتیس می‌گه:

      ظاهرا اینطوره که تعداد جوابهای درست ضربدر ۳ منهای تعداد جوابهای اشتباه، تقسیم بر سه برابر کل سوالها (۲۴۰).

    • برنامه درسی می‌گه:

      ما در اصل مقصر اصلی خودمون هستیم، در منابع اعلام کردن مبانی و اصول برنامه درسی و حرفی از نظریه نزدن. در حالی که سال ۹۴ گفته بودن نظریه و اصول برنامه درسی.

    • رضا i می‌گه:

      سلام سوال ۶۵ از کتاب نظریه های ترجمه دکتر مهمر محمدی هست که در صفحه ۱۷۸ این کتاب امده و عینا کل جمله را از این صفحه اورده که جواب ان… عام میباشد البته در کتاب دکتر اجاره گاه این موضوع اشاره شده ولی سوال واقعی از این کتاب بود…..سوال ۵۱ گزینه ۲ از کتاب سیف هست که از جمله دشوار وسخت شروعو…سال قبل هم از این موضوع سوال بود که انشا درست بود وعین جمله کتاب داده اند…..سوالات روش تدریس همش از کتاب روش های تدریس ویشرفته ترجمه دکتر هاشم فر که شامل مقالات ترجمه شده سوال ۴۷ جواب درست گزینه ۱از کتاب هاشمفر ص سوال ۴۶- جواب گزینه ۱ از کتاب هاشم فر ص۲۰۷ تمام سوالات از این کتابه و کتاب خیلی سختی هست سوال ۴۵ – گزینه ۱ ص۱۴۹ کتاب هاشم فر

  11. نصیری می‌گه:

    سوالات فلسفه بسیار ضعیف بود روی محور پایدلر گرایی می چرخید. چون اکثر متقاضیان رشته مدیران هستند و وقت خواندن ندارند به پیش پا افتاده ترین سوالات اکتفا شد در صورتیکه نخبگان در تله مسائل اماری کواریانس فرض املری یا سوالات مهم فلسفه گرفتار بودن. برای فلسفه خواندن کتاب شکوهی کفایت می کرد. برعکس تا دیروز کتابهای منبع در انقلاب بویژه اموزش عالی نایاب بود امروز که رفتم همه چی به وفور بود بویژه کتاب توسعه دکتر یمنی و مسائل دکتر فراستخواه. نکنه کتاب هم شده مرغ و تخم مرغ شب عید

    • برنامه درسی می‌گه:

      سلام میشه لطف بفرمایید جواب این سوالها بدین
      ۶۳٫۷۵٫۷۸٫۴۵٫۴۶٫۴۸٫۵۱٫۱۸٫۷٫۸و همچنین سوال ۳۰ تا ۴۰
      ممممممنون

      • رضا i می‌گه:

        سلام سوال ۶۵ از کتاب نظریه های ترجمه دکتر مهمر محمدی هست که در صفحه ۱۷۸ این کتاب امده و عینا کل جمله را از این صفحه اورده که جواب ان… عام میباشد البته در کتاب دکتر اجاره گاه این موضوع اشاره شده ولی سوال واقعی از این کتاب بود…..سوال ۵۱ گزینه ۲ از کتاب سیف هست که از جمله دشوار وسخت شروعو…سال قبل هم از این موضوع سوال بود که انشا درست بود وعین جمله کتاب داده اند…..سوالات روش تدریس همش از کتاب روش های تدریس ویشرفته ترجمه دکتر هاشم فر که شامل مقالات ترجمه شده سوال ۴۷ جواب درست گزینه ۱از کتاب هاشمفر ص سوال ۴۶- جواب گزینه ۱ از کتاب هاشم فر ص۲۰۷ تمام سوالات از این کتابه و کتاب خیلی سختی هست

  12. s می‌گه:

    یا ایها الفلاسفه التلیم و التربیت!!!
    اتقو الله… بیایید نظر بدید…

  13. آمیتیس می‌گه:

    سلام
    دوستان هیچکدام درباره کلیت امتحان صحبت نکردند. اینکه به نظرشان سطح سوالات چگونه بود. به نظر من نمیشه گفت امتحان سخت بود یا آسان.من فنون تدریس و فلسفه را درست مطالعه نکرده بودم و به همین دلیل هم نتوانستم چندان به ین سوالها پاسخ دهم اما درباره تئوری های یادگیری به نظرم خیلی ساده بود. یعنی بدون مطالعه کتاب هرگنهان هم میشد پاسخ داد و چندان تخصصی نبودآمار و روش تحیقی هم نسبتا خوب بود. ولی بطور کل پراکندگی سوالها زیاد بود. و البته به نظرم نمیشد دقیق گفت که از چه منابعی سوال طرح شده.

    • رضا i می‌گه:

      اصلا سوال زیادی از هرگنهان نبود سوالات ناجور بود یک سوال که روش استا شاگردی بود باز سکو سازی هم میتوانست گزینه صحیح باشد….سوالات برنامه درسی همش از ۲ کتاب مفاهیمبرنامه درس و کتاب نظریه ها مهر محمدی بود که تاکنون هیچ سالی سوال از انها نمیاید بنابراین داوطلبان این ۲ کتاب را جدی نمی گرفتند و همش کتابها هویت ها و کتاب میلر را میخواندند…بنابراین امسال خیای از داوطلبان از این بابت ضربه خوردند فقط ۲ سوال از کتاب هویتها بود و و بقیه از ۲ کتابی بود که هیچگاه سوال نمیدادند…..روش تدریس از کتاب ترجمه انتشارات کویر بود ….. سوالات طوری بود که جمع و جور نبود….تنها درس فلسفه بود که سوالات ان مشخص بود…. من امیدم به زبانه و شاید ۳۰ درصدی اختصاصی

      • آمیتیس می‌گه:

        بله درست میگید سوال مربوط به استاد شاگردی شناختی با سکو سازی میتوانست هردو درست باشد. من یه نگاه به بعضی مقالات کتاب نظریه ها انداخته بودم اما به نظرم سوالها از آن کتاب نبودند. متاسفانه وقت زیادی برای کتاب میلر و هویت گذاشتم. خوبه که شما در زبان شرایط خوبی دارید من فقط به ۸ سوال جواب دادم بقیه اش ریسک بود برای من.

        • رضا i می‌گه:

          چرا من جواب سوالات دراوردم همش ازاین دو کتاب بود سوال ۶۲ از ص۱۵۲ سوال۶۳ از ص ۲۸ و سوال۶۵ از ص ۱۸۹ و سوال ۶۷ از ص ۱۳۲ و سوال۷۷ از ص ۱۸۵ کتاب مفاهیم دکتر اجاره گاه هست سوالات ۷۱ از ص۱۷۴ و سول ۷۰از ص۳۱۱ و سوال ۶۴ از ص ۳۱۲ و سوال ۷۴ از ص ۱۰۳ کتاب نظریه های مهر محمدی امده است

    • نصیری می‌گه:

      اینجور که معلومه این امتحانات فقط سرکاریه و گرنه از نظر
      پستالوزی اساس تعلیم و تربیت محبت است شد تست دکتری. نه به این ازمون و نه به ازمون امار ۹۳ و ۹۴ همش اماره ازمون…و محاسبات نسبت پیچیده.یه سال چهل تا سوال امار سخت و یه سال بیست تا . سوال فلسفه رو احتمالا بچه های دبیرستان طرح کرده بودن. سوالات تخصصی بسیار پراکنده و اصلا بر اساس مطالعه نبوده.عمومی وقت بسیار کم. فقط بدست اوردن نسبت در الیاژها نیم ساعت وقت میخواست.

    • نصیری می‌گه:

      سالهای قبل برای اموزش عالی همه سوالات از کتاب مدیریت دانشگاهها از دکتر اراسته بود.امسال سوالی ازش نیومده بود.

      • آمیتیس می‌گه:

        آقای نصیری ظاهرا شرایط همه مثل همه. شما که زبانتون خوبه باید بیشتر از ما امیدوار باشید من برای تئوری یادگیری سه تا کتاب سنگین مطالعه کردم برای برنامه درسی هم که بماند. بعد سر جلسه سورپرایز شدم. تازه باید امتحان زبان هم بدهیم. .واقعن توان خواندن زبان ندارم

        • نصیری می‌گه:

          من مطالعه ام خیلی گسترده بود و امیدوار. من حتی یک کتاب هم برای زبان نخوندم و به اطلاعات خودم اکتفا کردم ولی بحث اینجاست که من نیرو هوایی تهران بودم و حوزه امتحانیه من شمال غربی تهران یعنی دانشگاه نیرو انتظامی دافوس در انتهای همت غرب و خروجی ازادگان. همه دغدغه من ساعت پنج صبح این بود که به جلسه امتحان برسم. اونم خسته و کوفته. کلی دانشگاه و حوزه امتحانی در مرکز تهران. واقعا چه معنایی دارد. این که برنامه ریزی راهبردی و توسعه ای نمیخواد

        • برنامه درسی می‌گه:

          امتحان زبان چی باید بخونیم؟؟؟؟

          • آمیتیس می‌گه:

            من فقط یکم گرامر میخونم. واقعن مغزم خسته است. روحیه هم که ندارم. شاید اصلا مدرک زبان امسال لازم نداشته باشم.

    • مریم.برنامه ریزی درسی می‌گه:

      سلام.
      منم با شما موافقم.نمیشه کلا گفت سخت بود.من آمار و فلسفه نخونده بودم و برام سخت بود.مسلما اگر برعکس بود میگفتم آسون هست. جالب اینجاست که به نظرم تقریبا همه ما در وضعیت های مشابهی هستیم،یعنی همه نقطه های قوت و ضعف داریم.
      یادمه یکی میگفت کنکور موجود عجیبیه. چون اینقدر حرفه ای هست که با هر کلمه در سوالاتش شما رو ممکنه ۱۰ نفر جلو یا عقب بندازه.واسه همینه که هیچ دو نفری رتبه یکسان نمیارن.چون اگه اینجوری بشه کنکور باطله.باید صبر کنیم فعلا.

      • فلسفه تعلیم وتربیت می‌گه:

        هرچقدر نظراتمون این باشه که سوالات آسونه یعنی رقابت سخت تره ویه سوال بیشتر وکمتر خیلی سرنوشت ساز میشه در واقع وقتی آسونه واسل همه آسونه وتعداد سوالات درست بیشتر رتبه بهتری میاره

      • آمیتیس می‌گه:

        بله مریم خانم. اتفاقا سر جلسه به همین موضوع فکر می کردم. چند تا سوال بود که می توانستم جواب بدهم اما کلمات من را به شک انداخت و در نهایت جواب ندادم.

  14. علی کاشی می‌گه:

    دوستان سلام. همگی خسته نباشید.
    بچه ها اصولا درصدهای رتبه های زیر ۳۰ بالاترین و پایین ترین اش چند بوده در سالهای قبل؟ ممنون

  15. فلسفه تعلیم وتربیت می‌گه:

    اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص انتشار سؤالات آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ و کلید سؤالات پس از برگزاری آزمون
    ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    نسخه چاپی
    بدین‌ وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت‌ کننده در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی «Ph.D» نیمه‌ متمرکز سال ۱۳۹۶ می‌رساند که سؤالات هریک از کد رشته‌های امتحانی آزمون مذکور تا پایان روز جاری (۹۵/۱۲/۷) بر روی سایت سازمان به آدرس: http://www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. ضمناً کلید اولیه سؤالات آزمون نیز از بعدازظهر چهارشنبه ۹۵/۱۲/۱۱ برروی سایت قرار خواهد گرفت. داوطلبان می‌توانند هرگونه مطلبی در خصوص سؤالات و کلید آزمون دارند، از روز پنجشنبه ۹۵/۱۲/۱۲ لغایت دوشنبه ۹۵/۱۲/۱۶ منحصراً از طریق «سیستم پاسخگویی الکترونیکی» به سازمان ارسال نمایند.

    لذا به داوطلبان گرامی تأکید میگردد که انتشار هرگونه آگهی مبنی بر تحلیل سؤالات و کلید آزمون به هر طریق دیگر مورد تایید این سازمان نمی‌باشد و به داوطلبان توصیه می‌شود برای دریافت هرگونه اطلاعات لازم در این خصوص منحصراً به سایت سازمان مراجعه نمایند.

    • رضا i می‌گه:

      من زبان را ۷۴٫۴۴ زده ام البته من کارشناسی زبان دارم و باید بیشتر میزدم ولی در لغات ۲تا اشتباه و در گرامر ۱ و در متن اخرین سوال که باز راجع به لغت بود و معنی مزخرف را میداد…. با ۴ تا غلط و ۱ سوال بدون جواب…… اما تخصصی که برنامه درسی بود بالای ۳۰ درصد زدم و استعداد سفید….ایا امیدی بر قبولی هست…دوستان نظر خودشان را اعلام فرمایند..

    • رضا i می‌گه:

      جواب سوالات زبان گروه علوم انسانی
      ۱۳۱-۱ ۱۳۲-۴ ۱۳۳-۲ ۱۳۴-۲ ۱۳۵-۳ ۱۳۶-۱ ۱۳۷-۳ ۱۳۸-۴ ۱۳۹-۱ ۱۴۰-۲ ۱۴۱-۴ ۱۴۲-۲ ۱۴۳-۱ ۱۴۴-۴ ۱۴۵-۲ ۱۴۶-۳ ۱۴۷-۳ ۱۴۸-۴ ۱۴۹-۱ ۱۵۰-۲ ۱۵۱-۲ ۱۵۲-۳ ۱۵۳-۴ ۱۵۴-۲ ۱۵۵-۳ ۱۵۶-۱ ۱۵۷-۲ ۱۵۸-۴ ۱۵۹-۳ ۱۶۰-۱

  16. برنامه درسی می‌گه:

    قسمت فنون و نظریه یادگیری
    ۱٫کدام روش دارای انعطاف و تنوع و….؟
    الف.پلکانی ب. تارعنکبوتی ج. مارپیچی
    ۲٫جستار هدایت شده نیست؟ گزینه ها یادم نیست. لطفا جواب لطف بفرمایید.
    ۳٫ جزو تدریس موفق نیست؟
    الف.انگیزه و علاقه ب یادگیری ج ملاحظات یادگیری د. منابع و تسهیلات
    ۴٫شیوه نشستن در یادگیری مشارکتی؟
    الف. سیمیناری ب. خوشه ای ج. چهره به چهره

    • مریم.برنامه ریزی درسی می‌گه:

      سلام.
      من سوال اولی که نوشتید رو تار عنکبوتی زدم.
      سوال دوم رو نزدم. سوال سوم رو خوشه ای زدم.
      یک سوال در مورد پیتر مک لارن بود که من پداگوژی تفاوت زدم. یکی هم در مورد انطباق متقابل بود که جوابش میشه بین معلم و برنامه درسی.
      یکی هم در مورد فاصله بین برنامه درسی قصد شده و پنهان بود که من رفتار و افکار معلم رو زدم(دقیقا یادم نیست چی نوشته بود).
      یکی هم در مورد معماری خود بود که هویت اتوبیوگرافی زدم(چون واسه پاینار هست).
      یکی هم نوشته بود معلمی که به پسرها بیشتر توجه میکنه ولی در کتاب تفاوتی وجود ندارد، جوابهاشو یادم نمیاد.

  17. برنامه درسی می‌گه:

    دوستان برنامه درسی لطفا پاسخ بدین؟
    قسمت فلسفه
    ۱٫مکتب فلسفی مطابق با کشور ؟
    الف. ماهیت کرایی ب. پیشرفت گرایی ج . بازسازی گرایی
    ۲٫کدام اصل برزندگی شهروندی؟
    ۳٫ کدام اصل خلاقیت؟
    ۴٫ کدام مورد در اصل فعالیت؟
    الف اراده ب. رشد ج. تمرین

  18. برنامه درسی می‌گه:

    سوال۹٫ کدام روش؟علت موجود از روی حالت های روانشناختی؟
    الف. همبستگی ب ازمایشی ج. علی مقایسه ای
    ۱۰٫دقیقا یادم نیست ولی چیزی که به صورت دقیق و قابل تکرار؟
    الف .پایایی ب روایی ج. عملیاتی
    ۱۱٫به منظور تعامل اجتماعی در کلاس و مدرسه و …؟
    الف. محیطی ب. داده ها

  19. علیرضا فلسفه تربیت می‌گه:

    ی سوال در مورد تومیسم بود.کدوم مورد باید با مدرسه همکاری کنن تا به هدف تربیت برسن.خانواده،دولت،مراکز دینی،اجتماع

  20. فلسفه تعلیم وتربیت می‌گه:

    سلام چه وقت کلید اولیه آزمون میاد؟

  21. s می‌گه:

    فلسفه ت.ت

    روش تاریخی برای کدام مورد کارایی کمتری دارد؟ ( یه همچین عبارتی)
    ۱- پیش بینی ۲- تحلیل ۳- تبیین ۴- تفسیر
    پاسخ صحیح؟؟؟

  22. برنامە ریزی درسی می‌گه:

    سلام دوستان
    خواهشا کسی هر سوالی یادش میاد اینجا بیان کنە تا خودمونو بسنجیم

    • لیلا 95 می‌گه:

      سلام دوستان من که گرایشم فلسفه تعلیم و تربیت بود…بدونه مطالعه رفتم سرجلسه…ولی واقعا سطح سوالات نسبت به سالهای قبل خیلی ساده تربود
      روش تحقیق و امار اصلا سوال نداده بودن
      غیراز روش پژوهش کیفی

      • s می‌گه:

        اکثر و یا شاید بتونم بگم همه سوالای فلسفه ت.ت سوالات حفظی محض بودند…
        بعضی اشون هم که انقد تکراری هستند که… مثلا … جان لاک- وایت هد – برودی … تو این چند سال انقد تو ارشد اومده

درج نظر