موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه دانشگاه گیلان درخصوص مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه گیلان از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز دکتری ۱۴۰۲ از طریق بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشجو پذیرش می‌نماید.

داوطلبان می‌بایست در صورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند. 

مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان  

شرایط ثبت نام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه گیلان

الف. شرایط عمومی

۱- دارا بودن صلاحیت عمومی

۲- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب- شرایط اختصاصی

(احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ الزامی است).

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی (با فارغ التحصیلی حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱) که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره (۱): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ مذکور، می‌توانند در آزمون شرکت نمایند. (دریافت نمونه گواهی مدرک و معدل)

تبصره (۲): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می‌توانند در آزمون شرکت نمایند که مشمول آیین نامه ابلاغی معاونت آموزشی وزارت متبوع باشند.

تبصره (۳): رشته امتحانی انتخابی داوطلبان می‌بایست (مطابق ستون مربوط به رشته‌های مرتبط جدول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون مندرج در صفحات ۳۳ تا ۷۳ دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری) متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنان  باشد.

۲- شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

۳- ثبت نام در سامانه آزمون دکتری دانشگاه گیلان و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی

توضیح ۱: اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب ۵۰ درصد نمره آزمون متمرکز و ۵۰ درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون، تأیید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح ۲: حدنصاب نمرات مرحله دوم به تفکیک کد رشته محل، توسط کمیته‌های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح ۳: ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم) شامل ۲۰ امتیاز آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ امتیاز مصاحبه علمی و سنجش عملی است.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان ۱۴۰۲

تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان طبق برنامه ریزی اولیه انجام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. 

برنامه زمان بندی مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه گیلان

 

  • در صورت هر گونه تغییر در تاریخ برگزاری، مراتب از طریق سامانه آزمون به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg اطلاع رسانی می شود.
  • ساعت تقریبی شروع مصاحبه در کارت الکترونیکی ورود به جلسه ارزیابی سوابق و مصاحبه درج و ۲۴ ساعت قبل از برنامه زمان‌بندی اعلام شده در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه توزیع کارت، متعاقباً از طریق سامانه مذکور به اطلاع داوطلبان محترم رسانده خواهد شد.

هزینه و زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان

تمامی داوطلبان می‌بایست از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ تا ۷۲ ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه (طی روزهای اداری) از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg، نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ ۱/۷۰۰/۰۰۰ ریال (یکصد و هفتاد هزار تومان) به صورت آنلاین، بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ اقدام نمایند.

  • در خصوص داوطلبانی که برای مصاحبه در چند کد رشته محل معرفی شده اند، چنانچه کد رشته محل های مورد معرفی، دارای گرایش مشابه و فقط نوع دوره (روزانه – نوبت دوم- پردیس) آن ها متفاوت باشد، می بایست یک پرداخت انجام شود.

  • در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه گیلان

برای تکمیل پرونده داوطلبان شرکت در مرحله دوم پذیرش دکتری ۱۱ فقره مدرک مورد نیاز است.

با ورود به بخش داوطلبان می‌توانید به پرونده الکترونیکی خود دسترسی یابید. در این بخش پرونده الکترونیکی داوطلب، مدارک مورد نیاز در یک جدول درج گردیده که به ترتیب شامل موارد زیر می‌شود.

۱- انتخاب رشته و پرداخت الکترونیکی مبلغ ثبت نام

در این بخش شما به کد رشته محل‌های معرفی شده از سوی سازمان سنجش دسترسی دارید. کد رشته مورد نظر را انتخاب نموده و ذخیره نمایید. مبلغ هزینه شرکت در مصاحبه هر یک از رشته گرایش‌ها ۱۷۰ هزار تومان می‌باشد که به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

اگر به بیش از یک کد رشته محل معرفی شده باشید، می‌توانید چند کد رشته را انتخاب نمایید ولی برای هر کد رشته بایستی مبلغ جداگانه واریز شود. برای کد رشته محل‌هایی که دارای گرایش مشابه هستند و فقط نوع دوره (روزانه – نوبت دوم- پردیس) آن‌ها متفاوت است، یک پرداخت انجام شود.

پس از اطمینان از رشته گرایش‌های انتخاب شده، نسبت به تأیید فرم انتخاب رشته اقدام نمایید.

۲- تکمیل مشخصات و ارسال مدارک شناسایی

آن بخش از اطلاعات این فرم که تکمیل نشده را تکمیل نموده و تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه که به صورت فایل JPG تهیه کرده‌اید را ارسال نمایید.

۳- سوابق تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد

در این بخش اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود را تکمیل نموده و تصویر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ارسال نمایید.

– لازم است داوطلبان درصورت نداشتن اصل مدرک فراغت از تحصیل (با ذکر معدل) برای هر یک از مقاطع تحصیلی، فرم مدرک و معدل را تکمیل و پس از تایید توسط دانشگاه محل تحصیل، ضمن ارسال الکترونیکی، در روز مصاحبه ارائه نمایند. (دریافت نمونه فرم مدرک و معدل)

– داوطلبانی که براساس تعاریف مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، دانشجوی سال آخر محسوب شده و پس از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده‌اند می‌بایست معدل تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ را نیز در قسمت اول این فرم را به طور دقیق تکمیل و پس از تأیید موسسه آموزش عالی خود، تصویر اسکن شده آن را در بخش مدرک کارشناسی ارشد ضمیمه نمایند.

– دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد که حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می‌شوند، لازم است قسمت دوم فرم مذکور را تکمیل و پس از تأیید موسسه آموزش عالی خود، تصویر اسکن شده آن را در بخش مدرک کارشناسی ارشد ضمیمه نمایند.

۴- مقالات ارائه شده در نشریات معتبر علمی

چنانچه مقالاتی در نشریات معتبر علمی به چاپ رسانده‌اید، مشخصات مقاله و اصل فایل مقاله را در بخش مربوطه ضمیمه نمایید.

۵- مقالات ارائه شده در همایش‌های معتبر علمی داخلی و بین المللی

چنانچه مقالاتی در همایش‌های معتبر علمی ارائه نموده‌اید، مشخصات مقاله و اصل فایل مقاله را در بخش مربوطه ضمیمه نمایید.

۶- کتاب

اگر در تألیف و ترجمه کتاب چاپ شده همکاری داشته‌اید، مشخصات کتاب را در بخش مربوطه ذخیره نمایید.

۷- اختراع

اگر اختراع ثبت شده‌ای در نهادها و سازمان‌های معتبر داخلی و خارجی داشته‌اید، مشخصات اختراع را در بخش مربوطه ثبت نموده و تصویر فایل گواهی ثبت اختراع را ضمیمه نمایید.

۸- کسب عنوان یا مقام برتر در جشنواره‌های علمی معتبر ملی و بین المللی

اگر در جشنواره‌های علمی معتبر داخلی و خارجی نظیر جشنواره خوارزمی، جشنواره فارابی و… موفق به کسب عنوان یا مقام برتر شده‌اید، مشخصات آن را ثبت نموده و تصویر فایل گواهی آن را ارسال نمایید.

۹- پایان نامه کارشناسی ارشد

مشخصات مربوط به پایان نامه کارشاسی ارشد خود را ثبت نموده و فایل تصویر صورتجلسه دفاع را ضمیمه نمایید.

۱۰- کسب عنوان در المپیادهای علمی

اگر در المپیادهای علمی دانشجویی موفق به کسب مقام برتر شده‌اید، مشخصات آن را ثبت نموده و فایل تصویر گواهی آن را ضمیمه نمایید.

۱۱- مدرک زبان انگلیسی

اگر در یکی از آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی شرکت نموده‌اید و نمره حدنصاب را کسب کرده‌اید، مشخصات آن را به همراه تصویر کارنامه ارسال نمایید.

تذکر مهم:

۱- موارد ۱ تا ۳ الزامی است؛ درخصوص موارد ۴ تا ۱۱ در صورتی که داوطلبان دارای مدرک می‌باشند، نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند. به رکوردهایی که مشخصات ناقص داشته یا فاقد مدرک مورد نیاز باشد، رسیدگی نخواهد شد.

۲- اصل مدارکی که از طریق این سامانه به صورت الکترونیکی ارسال و اطلاعات آن‌ها ثبت شده است، می‌بایست در زمان مصاحبه همراه داوطلب بوده و تحویل گروه مصاحبه کننده شود.

توضیحات تکمیلی

۱- براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی، دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی، با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه سازمان سنجش، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ لغایت ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ضمن پرداخت مبلغ دو میلیون و صد و چهل هزار (۲/۱۴۰/۰۰۰) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند، از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

۲- مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان، به شرح اطلاعات مندرج در صفحه ۱۹ دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

۳- تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می‌باشند.

۴- براساس توضیحات صفحات ۲۱ تا ۲۳ دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون

۴- الف- ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران»، «آزادگان، همسر و فرزندان آنان» و «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان»، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می‌یابد. (سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت).

۴-ب- ۵ درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه»، به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می‌بابد (سهمیه ایثارگران ۵ درصد ظرفیت).

۴-پ- درصورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می‌یابد.

۴-ت- براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان، ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هر یک از مراحل آزمون می‌باشد.

۴- براساس قانون «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۳۸۹/۰۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی»، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل، برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و دانشگاه آزاد اسلامی، به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص می‌یابد (سهمیه مربیان).

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه، امکان بهره مندی از این سهمیه را خواهند داشت.

۵- الف- ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط توضیحات صفحه ۱۰ دفترچه راهنمای انتتخاب رشته باشند.

۵-ب- داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می‌تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می‌بایست در زمان بررسی سوابق و مصاحبه، اعلام شود.

۵-پ-داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره‌های روزانه و غیرروزانه، ملزم به پرداخت شهریه می‌باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان، با رعایت آیین نامه‌های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین صورت، بر عهده مربی می‌باشد.

۶- حدنصاب نمرات ذکر شده در تمامی مراحل آزمون (آزمون کتبی مرحله اول، مصاحبه علمی و سنجش عملی و نمره کل نهایی) لحاظ می‌شود.

۷- جلسه بررسی ارزیابی آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای هر داوطلب، صرفاً یک بار و به صورت حضوری برگزار می‌شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می‌شود.

۸- داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است، نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه آزمون اقدام نموده و از تأیید پرونده ثبت نامی خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت تأیید پرونده ثبت نامی، امکان دریافت کارت الکترونیکی جهت شرکت در مصاحبه فراهم خواهد شد.  ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲، اصل مدارک کارشناسی (و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد و یا گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه، برای شرکت در جلسه ارزیابی و مصاحبه الزامی است.

توضیح: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرح‌های پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و سایر موارد همزمان با ثبت نام الکترونیکی، از طریق بارگذاری در سامانه آزمون دکتری دانشگاه ضروری است.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان در سال 1402 کی است؟

تاریخ برگزاری مصاحبه دکترا دانشگاه گیلان در همین صفحه اعلام شده است.

برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه گیلان چه مدارکی لازم است؟

فهرست کامل مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان در متن مقاله آمده است.

مطالب مفید برای داوطلبان معرفی‌شده برای شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

مصاحبه دکتری

تجربه مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

حد نصاب نمره مصاحبه دکتری

پذیرش دکتری با ارشد آموزش محور

عوامل موثر در مصاحبه دکتری

آمادگی برای مصاحبه

نکات مصاحبه دکتری

آمادگی مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه

سوالات مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

سوالات روش تحقیق در مصاحبه دکتری

معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه دکتری

هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری

سوالات زبان در مصاحبه دکتری

 

مدارک موردنیاز

مدارک مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

 

نحوه امتیازدهی در مصاحبه

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری

امتیاز مدرک زبان در مصاحبه دکتری

امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

تاثیر سن در مصاحبه دکتری

تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

تاثیر مشروطی در مصاحبه دکتری

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریشاد
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۲:۳۹ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا با تحقیق و آگاهی این دانشگاه را انتخاب کنید،در برخی گرایش های زیست شناسی امکانات آزمایشگاهی ضعیفی دارد و دانشجو خودش باید هزینه کند.لطفا دقت کنید.

یلدا
خرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۶:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  پریشاد

شما گیلان درس خوندید؟ مثلا چه رشته هایی؟