مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ (مدارک + زمان)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزییات ثبت نام، ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در مرحله دوم (بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی) آزمون نیمه متمرکز دوره های دکتری این دانشگاه ضروری است مطالب این اطلاعیه را با دقت مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه، مدارک لازم را تهیه و سپس در قالب جدول زمان بندی، نسبت به ثبت نام الکترونیکی، بارگذاری مدارک و دریافت گواهی انجام ثبت نام اقدام کنند.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس

جلسه (آزمون شفاهی) مصاحبه کلیه رشته /گرایش‌های این دانشگاه از تاریخ 23 خرداد لغایت 7 تیرماه سال جاری به صورت حضوری برگزار خواهد شد. جزئیات زمانی (ترتیب الفبایی، مکان برگزاری و زمان‌بندی مصاحبه) متعاقبا 20 خردادماه از طریق اطلاعیه بعدی منتشر خواهد شد.

توجه: از آنجا که ممکن است برنامه زمان‌بندی این دانشگاه با برنامه پیشنهادی سازمان سنجش آموزش کشور تفاوت داشته باشد، تاکید می‌شود داوطلبان صرفا بر اساس اطلاعیه این دانشگاه که روز چهارشنبه 20 خردادماه منتشر خواهد شد اقدام نمایند.

برنامه زمان بندی مرحله دوم آزمون دکتری 1402 دانشگاه تربیت مدرس

عنوان زمان
انتشار اطلاعیه ثبت نام در مرحله دوم آزمون دانشگاه 27 اردیبهشت ماه
ثبت نام در مرحله دوم آزمون 3 خرداد تا 7 خردادماه
انتشار اطلاعیه دانشگاه در خصوص زمان و نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی) 20 خرداد
بازه زمانی انجام مصاحبه علمی23 خرداد تا 7 تیرماه بر اساس جدول مربوطه و بر حسب رشته

زمان ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه تربیت مدرس

داوطلبان ضروری است آمادگی لازم نسبت به تهیه و آماده سازی مدارک لازم اقدام و سپس نسبت به ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری فایل اسکن مدارک با فرمت مناسب در سامانه جامع دانشگاهی گلستان را داشته باشند.

ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک از روز چهارشنبه مورخ 1402/03/03 لغایت روز یکشنبه مورخ 1402/03/07 خواهد بود و داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه جامع آموزشی دانشگاه (گلستان) http://golestan.modares.ac.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند.

به اطلاع داوطلبان محترم راهیافته به جلسه آزمون شفاهی (مصاحبه) دوره های دکتری تخصصی سال 1402 دانشگاه تربیت مدرس می رساند مهلت ثبت نام تا تاریخ 12 خردادماه تمدید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مصاحبه دکتری کلیک کنید.

چگونگی ثبت نام در سامانه الکترونیکی و شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی)

زمان ثبت نام الکترونیکی از 3 خرداد تا 7 خردادماه خواهد بود که بایستی داوطلبان در این فاصله زمانی بر اساس راهنما (نحوه ثبت نام در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (گلستان)) ثبت نام الکترونیکی خود را انجام دهند.

تذکر 1: برای ثبت نام در مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری ضمن بارگذاری مدارک و مستندات مربوط به سوابق تحصیلی و سایر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، داوطلب بایستی اطلاعات لازم را از طریق «فرم ثبت اطلاعات» و نیز «تقاضانامه ثبت نام الکترونیکی» ارائه کند. لازم است داوطلب تا قبل از ثبت نام اطلاعات فوق را با دقت آماده نماید.

تذکر 2: مسئولیت مطابقت اطلاعات خود اظهاری با مدارک و مستندات به عهده داوطلب است. در صورتی که مغایرت بین اطلاعات ثبت نامی و مدارک منجر به تغییر نتایج آزمون شود، دانشگاه مجاز است نسبت به لغو پذیرش و قطع رابطه تحصیلی در هر مرحله ای از تحصیل اقدام کند.

تذکر 3: برخی از اطلاعات داوطلبان توسط سازمان سنجش به دانشگاه اعلام شده است. این اطلاعات در سامانه گلستان بخش تقاضانامه ثبت نام در مصاحبه به صورت پیش فرض وجود دارد. چنانچه بین این دسته از اطلاعات و مدارک، مغایرتی وجود داشته باشد ضروری است داوطلب فقط برای موارد مغایرت، اطلاعات صحیح را در فرم اعلام مغایرت درج و حداکثر تا روز ثبت نام در سامانه گلستان، بخش ارسال تصویر مدارک بارگذاری کند. بدیهی است در صورتی که مغایرت بین اطلاعات و مدارک منجر به تغییر نتایج آزمون شود، دانشگاه نسبت به لغو پذیرش و قطع رابطه تحصیلی در هر مرحله ای از تحصیل اقدام خواهد کرد.

مدارک مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه تربیت مدرس

داوطلبان واجد شرایط لازم است مدارک و مستندات مورد نیاز به شرح زیر را به فرمت اعلام شده تهیه نمایند و هنگام ثبت نام الکترونیکی آنها را در سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) بارگذاری نمایند.

تاکید می‌شود داوطلبان مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) و نسخه کامل کلیه مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی بارگذاری شده در سیستم جامع دانشگاهی (گلستان) را در روز برگزاری مصاحبه همراه خود داشته باشد تا در صورت درخواست هیات مصاحبه کننده به ایشان ارائه نمایند.

توجه نمایید که نام فایل مدارک و نام پوشه (folder) فشرده شده را انگلیسی تایپ نمایید. ضمنا برای فشرده سازی پوشه (folder) آن را با فرمت zip ذخیره نمایید.

مدارک پرسنلی لازم در مصاحبه دکتری تربیت مدرس

از ردیف 1 الی 6 _ نام پوشه zip شده: Personal

ردیف

نام مدرک و تو ضیحات

نام پوشه zip شده

 1

کارت ملی عکس‌دار و یا صفحه اول شناسنامه

 Personal

 2

فرم تکمیل شده ثبت اطلاعات داوطلب (بجز دانشکده علوم ریاضی و دانشکده مهندسی شیمی)

 Personal

 3

کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1402 سازمان سنجش آموزش کشور

 Personal

 4

کارنامه انتخاب رشته داوطلب که در فایل سازمان سنجش تحت عنوان «کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1402» اعلام شده است

 Personal

 5

فرم ثبت اطلاعات ویژه داوطلبان دانشکده علوم ریاضی

 Personal

 6

فرم ثبت اطلاعات ویژه داوطلبان رشته مهندسی شیمی در کدرشته محل های 4431 و 4459 و 4467 و 4635 و 4674 و 4678 (نوع فایل xls)

 Personal

مدارک اداری

از ردیف 7 الی 8 _ نام پوشه zip شده: Official

ردیف

نام مدرک و تو ضیحات

نام پوشه zip شده

 7

داوطلبان دوره های نوبت دوم و پردیس لازم است فرم مخصوص تعهد پرداخت هزینه تحصیلی (فرم شماره 1) را تکمیل و بارگذاری نمایند.

 Official

8

مدارک مربوط به استفاده از سهمیه مربیان: برای متقاضیانی که واجد شرایط و ضوابط سهمیه مربیان باشند و براساس فایل خود اظهاری داوطلب در سازمان سنجش متقاضی استفاده از این سهمیه بوده و به عنوان مربی معرفی شده باشند. برای این داوطلبان ارائه فرم شماره 2 الزامی است.

 Official

سوابق آموزشی

از ردیف 9 الی 24 _ نام پوشه zip شده: Educational

ردیف

نام مدرک و تو ضیحات

نام پوشه zip شده

 9

گواهی مدرک دوره کارشناسی ارشد دارای معدل دوره و تاریخ فراغت از تحصیل ممهور به مهر اداره آموزش کل دانشگاه محل تحصیل

تبصره: دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای لازم است فرم معدل (مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون یا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی ورودی دوره دکتری سال 1402 سازمان سنجش آموزش کشور) را که از سوی دانشگاه محل تحصیل تایید شده باشد، ارائه نمایند.

 Educational

 10

گواهی یا مدرک دوره کارشناسی دارای معدل ممهور به مهر اداره آموزش کل دانشگاه محل تحصیل

تبصره: دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد پیوسته که مدرک دوره کارشناسی ندارند، باید در محل مشخص شده مخصوص مدرک کارشناسی (در سامانه ثبت نام در آزمون) به جای گواهی فوق حسب مورد فرم معدل را که از سوی دانشگاه محل تحصیل تایید شده است و یا گواهی دوره کارشناسی ارشد پیوسته دارای معدل خود را بارگذاری کنند.

 Educational

 11

گواهی یا مدرک دوره کاردانی دارای معدل ممهور به مهر اداره آموزش کل دانشگاه محل تحصیل

 Educational

 12

ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد

 Educational

 13

ریز نمرات دوره کارشناسی

 Educational

 14

گواهی رتبه اول الی سوم دوره کارشناسی در حداکثر مدت 8 نیمسال از مدیریت امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل دوره

 Educational

 15

گواهی رتبه اول دوره کارشناسی ارشد در حداکثر مدت 5 نیمسال از مدیریت امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل دوره 

 Educational

 16

گواهی برگزیدگان رتبه 1 الی 15 المپیادهای علمی دانشجویی

 Educational

 17

گواهی کسب مدال در المپیادهای جهانی علمی دانش آموزی

 Educational

 18

گواهی زبان انگلیسی معتبر مورد تایید دانشگاه فقط شامل MHLE ،TOLIMO ،TOEFL IBT ،IELTS Academic ،MSRT، آزمون زبان دانشگاه های سطح یک و آزمون زبان دانشگاه تربیت مدرس (نوع فایل: jpg).

توجه: داوطلب دارای گواهی زبان انگلیسی معتبر اعلام شده فوق (صرف نظر از حداقل نمره قابل قبول مندرج در بند 1-1 شرایط و ضوابط شرکت در آزمون مندرج در اطلاعیه شماره 2) باید برای کسب امتیاز، گواهی آن را مطابق اظهارات خود در تقاضانامه و فرم تکمیل شده ثبت اطلاعات داوطلب بارگذاری کند، در غیر اینصورت امتیاز مدرک مربوطه به وی تعلق نخواهد گرفت.

 Educational

 19

گواهی سابقه تدریس در مراکز آموزش عالی با تایید معاون آموزشی دانشگاه/موسسه آموزش عالی

 Educational

 20

گواهی نمونه کشوری مرتبط با رشته تخصصی صادره از مراجع ذیصلاح

 Educational

 21

گواهی یا مدرک دوم کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تخصصی

 Educational

 22

گواهی یا مدرک دوم کارشناسی مرتبط با رشته تخصصی

 Educational

 23

گواهی رتبه اول تا سوم آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل صادره از سازمان سنجش آموزش کشور

 Educational

 24

مستندات برگزیدگان مسابقات دادگاه‌های مجازی در سطح علمی و بین المللی

 Educational

سوابق پژوهشی

از ردیف 25 الی 37 _ نام پوشه zip شده: Research

ردیف

نام مدرک و تو ضیحات

نام پوشه zip شده

 25

صفحه اول (عنوان) و چکیده پایان نامه (برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد)

 Research

 26

صفحه اول و خلاصه (چکیده) مقالات چاپ شده پژوهشی مستخرج از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد یا مرتبط با رشته امتحانی، در مجلات علمی

 Research

 27

صفحه اول و خلاصه (چکیده) مقاله علمی و پژوهشی مستخرج از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد یا مرتبط با رشته امتحانی و نامه ای از مجلات علمی معتبر مبنی بر پذیرش چاپ قطعی مقاله علمی پژوهشی برای مقالات پژوهشی چاپ نشده (تذکر: نامه وصول مقاله قابل قبول نیست)

 Research

 28

صفحه اول و خلاصه (چکیده) مقالات ترویجی مستخرج از پایان نامه یا مرتبط با رشته امتحانی در مجلات علمی معتبر

توجه: کلیه مقالات داوطلبان اعم از علمی – پژوهشی، علمی – ترویجی و مقالات چاپ شده در کنفرانس‌ها در صورتی قابل امتیازدهی هستند که مستخرج از پایان نامه یا مرتبط با حوزه تخصصی داوطلب باشند و توسط استاد راهنمای اصلی داوطلب تایید شده باشند. مقالاتی که در مجلات ممنوعه (فاقد اعتبار علمی از نظر وزارتین علوم و بهداشت) چاپ شده باشند، قابل بررسی و امتیازدهی نیستند. همچنین در صورت ارائه تالیف یا ترجمه کتاب، بایستی تالیف یا ترجمه ارائه شده مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب باشد، در غیر اینصورت امتیازی به آن تعلق نمیگیرد.

 Research

 29

مستندات اختراع به ثبت رسیده (گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران)

 Research

 30

مستندات برگزیدگان جشنواره، مسابقات بین المللی و المپیادهای معتبر (گواهی صادره از دبیرخانه یا مراجع ذی ربط)

 Research

 31

مدارک مربوط به چکیده مقاله یا مقالات کامل مستخرج از پایان نامه یا مرتبط با رشته امتحانی ارائه شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)

تصویر جلد کتابچه و خلاصه (چکیده) مقاله ارائه شده در کنفرانس های معتبرداخلی و خارجی و گواهی/ تاییدیه ارائه مقاله در کنفرانس توسط نویسنده بارگذاری شود

 Research

 32

گواهی طرح ها/پروژه های تحقیقاتی اتمام یافته، دارای گواهی از مراجع ذی صلاح

 Research

 33

مستندات مربوط به ترجمه کتب مرتبط با رشته تحصیلی (تصویر روی جلد، شناسنامه کتاب و گواهی انتشار از ناشر مربوطه)

 Research

 34

مستندات مربوط به تالیف مدخل در دانش نامه یا فرهنگ های توصیفی، مختص داوطلبان دانشکده هنر و معماری

 Research

 35

مستندات مربوط به مشارکت در تدوین یا تنقیح قوانین و مقررات، مختص داوطلبان دانشکده حقوق

 Research

 36

مستندات مربوط به تاثیر گذاری در آراء قضایی، مختص داوطلبان دانشکده حقوق

 Research

 37

سایر مدارک و سوابق برجسته علمی

 Research

– پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاه های دولتی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.

– درصورتی که مدارک الزامی برای بررسی پذیرش داوطلبان به طور کامل توسط داوطلب در سامانه بارگذاری نشده باشد، به درخواست پذیرش وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نخواهد بود.

راهنمای زیپ کردن فایل‌ها جهت ارسال مدارک

فایلهایی را که میخواهید zip شوند را باهم انتخاب کرده و بر روی فایل‌های انتخاب شده کلیک راست کنید و گزینه add to archive را انتخاب کنید.

از قسمت archive name نام مورد نظر خود را که به صورت لاتین بنویسید.

از قسمت archive format گزینه zip را انتخاب کنید.

بر روی نوشته OK کلیک کنید تا فایل زیپ شده با نام مورد نظر شما ایجاد شود.

هزینه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

داوطلبان بایستی پس از مطالعه دقیق مفاد این اطلاعیه و بارگذاری مدارک طبق فرایند زیر نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام برای شرکت در مرحله دوم آزمون اقدام نمایند:

هزینه ثبت نام، بررسی مدارک و شرکت در هر جلسه مصاحبه علمی مربوط به کدرشته(های) انتخابی داوطلب مبلغ 1،700،000 ریال است که بایستی داوطلب به صورت الکترونیکی نسبت به پرداخت آن از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) اقدام نماید. اگر داوطلب متقاضی چند رشته محل، صرفاً در یک جلسه مصاحبه، ارزیابی شود و ارزیابی وی نیازمند بررسی اضافه نباشد، از وی فقط یک هزینه ثبت نام اخذ می‌شود.

داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام در مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری اقدام می نمایند ملزم به دریافت و نگهداری گواهی ثبت نام الکترونیکی از سامانه گلستان هستند. داوطلبانی که به دلیل عدم تکمیل مراحل ثبت نام موفق به دریافت گواهی نشده‌اند، مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه علمی نخواهند بود.

شرایط و ضوابط پذیرش دکتری دانشگاه تربیت مدرس

شرایط و ضوابط پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر است:

قابل توجه است که پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه تربیت به صورت تمام وقت در دوره دکتری اشتغال به تحصیل خواهند داشت و مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه خواهند بود.

مدرک زبان معتبر و مهلت ارائه آن توسط پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۲

ثبت نام پذیرفته شدگان دوره دکتری مشروط به احراز حدنصاب زبان انگلیسی معتبر با حداقل نمره قابل قبول طبق جدول زیر و ارائه آن به دانشگاه است. شایان ذکر است در صورتی که فرد پذیرفته شده، که به صورت مشروط ثبت نام می‌شود، تا قبل از برگزاری ارزیابی جامع موفق به احراز حد نصاب نشود، ثبت نام مشروط وی لغو و در هر مرحله از تحصیل اخراج می‌شود.

جدول زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه ویژه پذیرفته شدگان نهایی آزمون نیمه متمرکز دوره های دکتری تخصصی

تاریخ اعتبار آزمون‌ها: از 1400/07/01 و پس از آن (درخصوص آزمون های IELTS و TOEFL از 1398/07/01 و پس از آن)

مدرک زبان معتبرTOEFL IBT TOLIMO Academic IELTS MHLE MSRTآزمون زبان دانشگاه تربیت مدرس** آزمون زبان دانشگاه‌های سطح یک
*حداقل نمره
قابل قبول
605005/550605050

* برای رشته‌های زبان و ادبیات عربی، آموزش زبان روسی و آموزش زبان فرانسه حداقل نمره قابل قبول ٪۸۰ نمره اعلام شده در جدول فوق می‌باشد.

** دانشگاه‌های: تربیت مدرس، تبریز، تهران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی تربیت مدرس، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، فردوسی مشهد، هنر اسلامی تبریز، هنر اصهان، هنر تهران

آشنایی با استادان دانشگاه و انتخاب زمینه های تحقیقاتی

داوطلبان برای آشنایی بیشتر با استادان این دانشگاه و اطلاع از فعالیت‌های علمی و علایق پژوهشی آنان می‌توانند به وبگاه دانشگاه، لینک اعضای هیات علمی، قسمت علایق پژوهشی مراجعه نمایید.

هنگام انجام فرایند ثبت نام، انتخاب زمینه تحقیقاتی اختیاری است و در صورت‌ عدم وجود گزینه قابل انتخاب در سامانه گلستان، نیازی به انجام آن نیست. در هر حال زمینه تحقیقاتی (موضوع رساله دکتری) پذیرفته‌شدگان با توافق استاد راهنما، گروه آموزشی و دانشگاه پس از پذیرش و ثبت نام آنان تعیین خواهد شد و انتخاب زمینه تحقیقاتی توسط داوطلبان حقی در این خصوص برای آنان ایجاد نمی‌کند.

سهمیه مربی

داوطلبان دارای سهمیه مربی موظف به ارائه گواهی (های) معتبر در این خصوص هستند. بر اساس نامه سازمان سنجش آموزش کشور، مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی آن دانشگاه می‌توانند از این سهمیه برخوردار شوند. لازم به توضیح است منحصرا مربیانی که واجد شرایط و ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور باشند، مجاز به استفاده از سهمیه مربی در آزمون ورودی دکتری خواهند بود. پذیرش آن دسته از دانشجویانی که با استفاده از سهمیه مربی پذیرفته میشوند، مشروط به موافقت دانشگاه محل خدمت و پرداخت هزینه تحصیلی مصوب هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس حسب رشته/گرایش مربوط میباشد.

داوطلبان در صورت قبول تعهدات مالی و ارائه مدارک زیر مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» هستند. در غیر اینصورت، در هر مرحله ای از پذیرش/تحصیل که باشند به تحصیل آنان خاتمه داده میشود.

  • فرم تایید شده مخصوص استفاده از سهمیه «مربی»

  • اولین حکم استخدام رسمی آزمایشی ممهور توسط هیأت ممیزه مرکزی یا هیأت ممیزه منصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی ذیربط

  • آخرین حکم استخدامی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ذیربط

  • تائیدیه صلاحیت عمومی داوطلب، صادره از هیات مرکزی گزینش استاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

  • معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (ویژه مربیان دانشگاه آزاد اسلامی)

دوره های نوبت دوم و پردیس دانشگاهی

پذیرش این داوطلبان مشروط به پرداخت شهریه مصوب هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس حسب رشته/گرایش مربوط است.

نکته مهم 1: داوطلبان این دوره‌ها ملزم هستند برای ثبت نام و شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه فرم مخصوص تعهد پرداخت شهریه/ هزینه تحصیل (فرم شماره 1) را تکمیل و هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند، در غیر این صورت مجاز به ثبت نام برای شرکت در مرحله دوم در کدرشته محل‌های دوره‌های نوبت دوم و پردیس دانشگاهی نخواهند بود.

نکته مهم ۲: مبالغ شهریه دریافتی در صورت انصراف دانشجو در هر مقطع زمانی به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.

شرایط ویژه داوطلبان رشته گرایش‌های جامعه‌شناسی

داوطلبان رشته جامعه‌شناسی لازم است ضمن انجام کلیه فرآیندهای عمومی مندرج در این اطلاعیه، «فرآیند ارزیابی تخصصی پذیرش دوره دکتری گروه جامعه شناسی» را به شرح زیر انجام دهند:

1- دکتر علیرضا شجاعی زند: 1- جامعه شناسی دین: مطالعات دین / مطالعات دینداری / مطالعات روحانیت / مطالعات روشنفکری دینی/ بنیادگرایی / چالش‌های حکومت دینی در ایران / دین و مدرنیته / دین و پست مدرنیسم؛ 2- جامعه شناسی معرفت: عقل و دین / علم و دین / قدرت و معرفت / مطالعات پارادایم، ایدئولوژی، گفتمان

2- دکتر علی ساعی: 1- مطالعه تطبیقی دموکراتیزاسیون با تاکید برخاورمیانه؛ 2- دولت و جامعه مدنی؛ 3- سرمایه اجتماعی؛ 4- نخبگان قدرت؛ 5- مطالعه بنیان های ساختاری و عاملیتی چرخه اقتدارگرایی

3- دکتر بهاره آروین: 1- روش‌شناسی علوم اجتماعی؛ 2- ارزیابی و نقد روش‌شناسانه پژوهش‌های اجتماعی در ایران؛ 3- جامعه شناسی علم و تکنولوژی؛ 4- مطالعات تاریخی نهاد علم در ایران؛ 5- پژوهش در باب میدان علم و علوم اجتماعی و قاعده مندی‌های آنها در ایران؛ 6- مطالعات نوآوری در ایران؛ 7- مطالعات تطبیقی دانشگاه و سیاست‌گذاری حوزه علم؛ 8- مطالعات تطبیقی حکمرانی، سیاستگذاری و بوروکراسی

4- دکتر کامران ربیعی: 1- ثبات سیاسی و توسعه در خاورمیانه؛ 2- جنبش های اجتماعی و تغییر سیاسی در خاورمیانه؛ 3- مطالعات شهری: توسعه شهری و اقتصاد سیاسی شهر؛ سیاست شهری و تهیدستان شهری؛ جنبش های و ناجبنش های شهری

4- علیرضا ذاکری: 1- نظریه های جامعه شناسی؛ 2- مسائل اجتماعی: همبستگی و شکاف‌های اجتماعی (تشکل‌ها (اصناف، سندیکاها، خیریه ها،) سرمایه اجتماعی، نابرابری، فقر، تحول اخلاق)؛ نقد سیاست های نئولیبرال

1- متقاضیان باید یک طرح پژوهشی را برای رساله دکتری با حجم 4000 تا 5000 کلمه در چارچوب یکی از موضوعات پژوهشی اعلام شده از سوی اعضای گروه جامعه شناسی، دو روز پیش از حضور درجلسه مصاحبه تحویل گروه جامعه شناسی دهند یا به آدرس ایمیل گروه جامعه شناسی sociology@modares.ac.ir ارسال کنند.

2- متقاضیان می‌توانند چند نفر از استادان دپارتمان جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس را به عنوان استاد راهنما پیشنهاد دهند.

3- جلسه مصاحبه با محوریت طرح پیشنهادی متقاضی برگزار خواهد شد.

4- دانشجویان پذیرفته شده ملزم به انجام مرحله پژوهشی دوره دکتری در چارچوب طرح پیشنهادی اولیه با راهنمایی استاد تعیین شده توسط شورای تخصصی گروه میباشند.

تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان دکتری

برای اطلاع از شرایط، ضوابط و تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان دکتری ورودی سال ۱۴۰۲ این اطلاعیه را ملاحظه کنید.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس در سال 1402 کی است؟

تاریخ برگزاری مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس در همین صفحه اعلام شده است.

برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس چه مدارکی لازم است؟

فهرست کامل مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس در متن مقاله آمده است.

مطالب مفید برای داوطلبان معرفی‌شده برای شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

مصاحبه دکتری

تجربه مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

حد نصاب نمره مصاحبه دکتری

پذیرش دکتری با ارشد آموزش محور

عوامل موثر در مصاحبه دکتری

آمادگی برای مصاحبه

نکات مصاحبه دکتری

آمادگی مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه

سوالات مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

سوالات روش تحقیق در مصاحبه دکتری

معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه دکتری

هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری

سوالات زبان در مصاحبه دکتری


مدارک موردنیاز

مدارک مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

 

نحوه امتیازدهی در مصاحبه

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری

امتیاز مدرک زبان در مصاحبه دکتری

امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

تاثیر سن در مصاحبه دکتری

تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

تاثیر مشروطی در مصاحبه دکتری

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

60 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ملیحه
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۰:۳۷ ق٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه اولین رشته ها برای مصاحبه دانشگاه تربیت مدرس چه رشته هایی هستند؟ من خیلی نگرانم میترسم خراب کنم مصاحبه رو

گنجشگ
خرداد ۶, ۱۴۰۲ ۳:۴۹ ب٫ظ

۱۱۶۰۰به اضافه شماره داوطلبی

فرانک
خرداد ۶, ۱۴۰۲ ۸:۰۹ ق٫ظ

دوستان من هرکاری میکنم نمیتونم وارد سامانه بشم اونایی که وارد شدن چجوری وارد شدن؟

دکتری
خرداد ۷, ۱۴۰۱ ۱:۰۷ ق٫ظ

دوستان من جا موندم از ثبت نام تربیت مدرس، ممکنه تمدید شه؟

سحر
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۸:۲۲ ب٫ظ

سلام. خواهش میکنم یکی سریع جواب من رو بده، شناسه کاربری و رمز عبور سامانه گلستان دانشگاه تربیت مدرس چیه؟ من هرچی تلاش میکنم نمیتونم وارد بشم.

پیمان
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
شما تونستی وارد بشی
شناسه کاربری و رمز چیه؟؟؟

زهره
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱:۳۴ ب٫ظ

تا کی مهلت داریم واسه ثبت نام الکترونیکی برای مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس؟ یه جا نوشته ۴ خرداد جای دیگه زده تا جمعه؟

☘️
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۶:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

تا جمعه ششم

پیمان
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ☘️

سلام
شناسه کاربری و رمز عبور چیه ؟؟؟

پیمان
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام
شناسه کاربری و رمز عبور چیه برای ثبت نام ؟؟؟

زهره
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام، من هرچی تو سامانه میرم برای ثبت نام مصاحبه فرم ثبت اطلاعات تو برنامه که باید زیپ شه نیست؟ این فرم تکمیل شده ثبت اطلاعات کدوم قسمته؟

ساغر
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

من اطلاعیه شماره ۳ دانشگاه مبنی برای زمانبندی مصاحبه رو نمیبینم.امروز قرار بود منتشر شه!

محبوب
خرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ساغر
پوپک
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۱ ب٫ظ

فرم شماره ۳ که زمان بندی مصاحبه هستش کجا میتونیم ببینیم؟!

Dr
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۸:۵۵ ب٫ظ

سلام…..چطوری ثبت نام کنم….ابتدا سایت گلستان دانشگاه بروم؟……شناسه کاربری و گذر واژه برای گلستان رو از کجا بگیرم؟

سارا
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۱ ق٫ظ

دوستان تربیت مدرس گواهی سابقه تدریس میخواد
من برای هر ترم ابلاغ دارم که امضای خودم و مدیر گروه و رئیس دانشکده روش هست. باز باید برم نامه بگیرم؟ ممنون میشم اگر از سالهای قبل تجربه دارید بفرمایید

محبوب
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

منم دوتا دانشگاه سابقه تدریس داشتم پیام نور بهم نامه کلی داد اما علمی کاربردی فقط ابلاغ ترم ها رو داد منم همه رو گذاشتم تو مدارکم

سارا
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۱:۴۸ ق٫ظ

بچه ها بعداً اجازه ویرایش داریم؟

سمیه
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ق٫ظ

این فرم مغایرت که گفته کجاست؟ رشته ارشد منو داخل سامانه گلستان اشتباه ثبت کردن. باید چکار کنم حالا ؟

نرگس
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۰:۵۶ ق٫ظ

الانم که میگه شناسه کاربری غیر فعال

نرگس
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۰:۵۴ ق٫ظ

دوستان چرا گلستان ب من میگه نام کاربری منقضی شده

فاطمه
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۵:۱۱ ب٫ظ

از یه طرف قطع شدن برق که کلی استرس برامون ایجاد کرده و از طرف دیگر هم هر دانشگاهی جدا داره یه فرم توصیه نامه میذاره، آخه اساتید بیکارن برام.ن چند بار وقت بذارن.عقل هم خوب چیزیه. من که دبگه روم نمیشه به استادام بفرستم.

محبوب
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

چقدر ثبت نام تربیت مدرس پیچیده و پر از دنگ و فنگ هست چقدر اطلاعات میخواد حتی اطلاعات دیپلم هم میخواد واقعا جزییاتش یادم نیست
یه سری از اطلاعاتشم اصلا نمیدونم چی باید بنویسم بعید میدونم بتونم تا آخر وقتی که گفتن بتونم ثبت نام کنم:(

سعید
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

سلام
چطوری وارد سامانه گلستان بشیم شناسه ورود مربوط به ورودی ۱۴۰۰ چیه ؟

محبوب
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سعید
hanieh
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ق٫ظ

دوستان کسی برای تربیت مدرس مدارک فرستاده؟ من نمیدونم کجا باید مدارکم رو بارگذاری کنم
فقط اطلاعیه زدن ولی جایی توی سایتشون نمیبینم که برای بارگذاری مدارک باشه
اگه کسی مدارک فرستاده لطفاا راهنمایی کنه ممنون

مریم ازاهوااااز
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  hanieh

هانیه جون اطلاعیه هاروبخون تک به تک راهنمایی کرده اول فرم مشخصاتتوکامل پرمیکنی اگه هم ناقص بودخودسیستم خطامیده وثبت نمیکنه بعدش هزینه روپرداخت میکنی بعدمدارک پژوهشی وزبان مرتب نوشته فقط خوب بخون اطلاعیه هارو

محبوب
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

فرم مشخصات فردی همونکه خودش تو سامانه مرحله به مرحله باید پر کنی کافیه یا باید فایلشم جداگونه بارگذاری کنی؟

سارا
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۲:۳۲ ب٫ظ

سلام
بچه ها
کسی برای تربیت مدرس مدارک رو فرستاده؟ توصیه نامه نمیخواست؟

محمد
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام نه نمیخواست

سارا
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنونم

رضا
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام چرا می خواد یک لینک جدا و یک فرم جدا گذاشته گفته باید توصیه ها بصورت محرمانه از طرف استاد فرستاده بشه؟!!!!!!!!!!!!!

سارا
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

بچه ها پیامک اومد برای توصیه نامه
گمونم اینجا رو میخونند :))))

محسن
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

توصیه نامه میخواد و گفته شده که محرمانه توسط استاد راهنما فرستاده شود برای مدیر گروه تربیت مدرس.
قالب خاصی هم داره توصیه نامه

قربانی
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

توصیه نامه میخاد گفته به صورت محرمانه خود اساتید به ایمیل مدیر گروه بفرستن

سما
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۰۸ ب٫ظ

یکی از شرایط برای افراد شاغل، نامه موافقت با تحصیل تمام وقت هست این یعنی اینکه ما باید مرخصی بدون حقوق بگیریم ؟ لطفا اگه کسی میتونه راهنمایی کنه . ممنون .

جواد
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سما

نوشته پس از قبولی و پیش از ثبت نام … بعید میدونم نیاز باشه البته در صورتی که بتونید همزمان کارتون رو هم بی سر و صدا ادامه بدید

محبوب
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سما

منم همین مشکلو دارم ظاهرا در صورت قبولی موقع ثبت نام یا باید موافقت نامه از اداره ببرین یا اگر اداره همکاری نکرد اصلا موقع ثبت نام نهایی اول مهر عنوان نکنین که شاغل هستین و همینجوری چراغ خاموش برین دانشگاه و سرکار در غیر اینصورت گزینه نهایی همون مرخصی بدون حقوقه بستگی به شرایطتون داره محل کار و مسافت او …

آرمین
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۶:۰۳ ب٫ظ

دوستان من در رشته حقوق نفت و گاز در دانشگاه تربیت مدرس دعوت به مصاحبه شدم. آیا اطلاع دارید شهریه چقدر است؟

باهاتون قهرم
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ ۷:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین

سلام،فکر کنم تو سایت دانشگاه باید باشه چک کنید

رضا
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین

رتبتون چند شده؟؟؟جسارتا؟

هاشمی
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۲۱ ب٫ظ

سلام، وقت بخیر. ظاهرا” نیاز به توصیه نامه از اساتید نیست!؟

رضا
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  هاشمی

چرا باید استادت بفرسته به مدیر گروه بصورت محرمانه!!!

خوش
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام. باید منتظر باشیم در سایت سازمان سنجش اعلام بشه یا باید به سایت دانشگاه مدرس بربم؟

هادی
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام. اگر ریزنمرات دوره کارشناسی رو برای مصاحبه نداشته باشیم، مشکلی پیش میاد؟ دوم اینکه این‌ مهلت بارگذاری مدارک تمدید میشه؟

مریم
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

منم همین سوالو دارم. اخه گرفتنشم از دانشگاه زمان میبره تا بعًی دانشگاه ها نوشته اینترنتی درخواست بدین و با پست میفرستیم و…

م
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام،نیازی به مراجعه حضوری هم شاید نباشه، من سال گذشته تماس گرفتم، کارشناس آموزشی خودش تو پیام رسان برام فرستاد.

داوطلب دکتری1400
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

حتما ریز نمرات کارشناسی رو تهیه کنید. صد در صد ازتون میخان. تمامی دانشگاه ها.

محبوب
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

منم سه روزه دارم پیگیری میکنم هنوز موفق نشدم بگیرم حضوری هم رفتم یا دورکاری هستن یا مشکل برق و سیستم دارن:(

سارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۰۸ ق٫ظ

سلام
اگر یکی از دوستان تونسته لینکی که اشاره شده پیدا کنه؛ ممنون میشم برامون بفرسته؟
می‌توانند به لینک «زمینه های تحقیقاتی اعضای هیات علمی» در سایت این دانشگاه مراجعه نمایند

آرمین
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا
سارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین

ممنونم البته این انگار حقوقه

سارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین

خیلی ممنون… با لینکی که فرستادید رفتم مشابهش رو تو دانشکده هنر پیدا شد… خیلی لطف کردید

لینک هنر هم اینه

https://www.modares.ac.ir/art/departments/architecture/research-areas

آرمین
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

خواهش می کنم. برای شما آرزوی موفقیت دارم.

محبوب
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرمین

من لینک گروه کشاورزی رو رفتم نوشته در حال تکمیل اطلاعات جالب اینجاست که وقت ثبت نام داره تموم میشه

Graphic
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام لینک که انگار نذاشته ولی از این راه میتونی ببینی:
من به طور مثال هنر رو میگم
صفحه اصلی>دانشکده ها>گروهای آموزشی>اعضای هیئت علمی>مثلا دکتر …>علایق پژوهشی.
توی همون صفحه ی اسم استادا یه قسمت هم هست «پایان نامه ها و رساله ها»
یا بعداز گروه های آموزشی> زمینه های تحقیقاتی رو انتخاب کن.

Graphic
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

به طور مثال هنر رو نگفتم به طور کلی گفتم:))
قبلا یه ویرایش داشت بعد از ثبت پیام چرا دیگه نیست این گزینه:)

سارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

منم واقعاً به ویرایش نیاز دارم
از بس با عجله میشه بعضی وقتها نظام نگارشی تو پیامهام زیر سوال میره

سارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

مرسی از شما
من هم اتفاقاً هنر رو میخوام چون معماری هستم. لطف کردید

Graphic
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

موفق باشی عزیزم