موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

زمان بندی و سایر جزییات برگزاری مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه شریف ۱۴۰۲

به گزارش پی اچ دی تست، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و به جهت تسهیل و تسریع بررسی پرونده ها، داوطلبان لازم است در سامانه پذیرش دانشگاه صنعتی شریف به آدرس https://admission.edu.sharif.edu جهت ثبت نام و ورود اطلاعات لازم در سامانه، طبق راهنما ثبت نام نمایند.

زمان باز شدن سایت ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف از تاریخ ۱۳۰۲/۰۳/۰۱ لغایت ۱۳۰۲/۰۳/۰۶ است و به هیچ وجه مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد.

داوطلبین موظف هستند جهت دعوت به مصاحبه در تاریخ‌های مقرر نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سایت مذکور اقدام نمایند. در غیر این صورت از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

مدارک مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی شریف

مدارکی که داوطلبان لازم است از طریق سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه شریف بارگذاری کنند به شرح زیر است:

۱- پرداخت آنلاین وجه ثبت نام آزمون

۲- عکس پرسنلی جدید داوطلب که نباید قدیمی‌تر از شش ماه اخیر باشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

۳- تصویر کارت ملی (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

۴- تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدرکی جهت مشخص‌سازی وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد

۵- دانشنامه با گواهی موقت دوره کارشناسی که در آن معدل دوره قید شده باشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

  • توجه: داوطلبان مرد در صورت نداشتن مدرک فوق می‌توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند.

۶- دانشنامه یا گواهی موقت کارشناسی ارشد با ذکر معدل کل و برای دانشجویان شاغل به تحصیل فرم مخصوص معدل (فرم در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ صفحه ۱۶۷ وجود دارد که توسط دانشگاه محل تحصیل باید تکمیل گردیده و سپس توسط داوطلب بارگذاری گردد.) (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

  • توجه: داوطلبان مرد در صورت نداشتن مدرک فوق می‌توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی کارشناسی ارشد به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند. لازم است داوطلب معدل خود را در ذیل نامه ذکر و امضا نماید.

۷- کارنامه مقطع کارشناسی (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

۸- کارنامه مقطع کارشناسی ارشد (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

۹- مقالات چاپ شده در مجلات (در صورت وجود)

  • قابل توجه: ارزیابی پژوهشی داوطلبان تنها بر مبنای دو مقاله از بهترین مقالات چاپ شده و یا پذیرفته شده در مجلات علمی – ترویجی، علمی – پژوهشی و معتبر بین المللی و دو مقاله از بهترین مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های ملی و یا بین المللی انجام می‌گردد. لذا لازم است داوطلبان د صورت داشتن چندین مقاله کنفرانسی یا مجله ای علمی – ترویجی، علمی – پژوهشی یا معتبر بین المللی حداکثر دو مورد از مقالات کنفرانس و دو مقاله از انتشارات مجله ای را به انتخاب خودشان در سامانه دکتری وارد نمایند.

بدیهی است در صورت ورود اطلاعات بیش از دو مقاله در مجله و دو مقاله ارائه شده در کنفرانس (جمعاً چهار مورد) در این قسمت مابقی موارد بررسی نخواهد شد.

۱۰- چکیده پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد

۱۱- توصیه نامه درخواست توصیه نامه به صورت الکترونیکی است.

۱۲- کارنامه آزمون زبان انگلیسی (در صورت وجود)

۱۳- کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

۱۴- کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ (بارگذاری این فیلد اجباری است.)

۱۵- مدارک مربوط به سوابق و افتخارات علمی و پژوهشی از قبیل گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه تحصیلی دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه در مسابقات علمی بین المللی معتبر و کسب مقام در جشنواره خوارزمی، افتخارات حرفه ای و …

۱۶- لازم است کلیه داوطلبان هر گونه مدرک یا گواهی مرتبط با وضعیت‌های خاص (شاهد و ایثارگر و مربی و …) را ارسال نمایند تا مطابق آیین نامه های جاری در مورد پرونده ایشان اقدام لازم صورت گیرد. بدیهی است در صورت عدم ارسال مدارک لازم هر گونه تجدیدنظر پس از اعلام نتایج در مورد پرونده داوطلبان امکان پذیر نخواهد بود.

  • سهمیه مربیان: رو گرفت حکم رسمی اشتغال به کار در دانشگاه‌ها برای مربیان هیأت علمی و روگرفت حکم کارگزینی برای کارکنان دولت الزامی است.
  • سهمیه ایثارگر و رزمنده: رو گرفت کارت ایثارگری و یا گواهی معتبر از ارگان ذیربط برای این گونه داوطلبان الزامی است.

نحوه ثبت نام اینترنتی مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

ثبت نام و فعال سازی حساب کاربری:

پس از ورود به سامانه ثبت نام به آدرس admission.edu.sharif.edu در منوی ورود، گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. سیستم از شما می‌خواهد که آدرس پست الکترونیکی و رمز عبور خود را وارد و ثبت نام نمایید.

تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک الکترونیکی ثبت نام:

۱- فرم تقاضانامه ثبت نام: اطلاعات فردی در این قسمت وارد شده است، فقط قسمت‌هایی که ستاره دار هستند را تکمیل و مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید.

۲- سوابق تحصیلی: با کلیک بر روی گزینه «بارگذاری مدرک» اطلاعات مقاطع مختلف تحصیلی خود را در این بخش وارد کنید. اعلام اطلاعات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد الزامی است.

نکات مهم:

  • داوطلبان مرد در صورت نداشتن مدرک کارشناسی می‌توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند. لازم است داوطلب معدل خود را در ذیل نامه ذکر و امضا نماید.
  • داوطلبان مرد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در صورت نداشتن مدرک کارشناسی ارشد، می توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی ارشد به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند. لازم است داوطلب معدل خود را در ذیل نامه ذکر و امضا نماید.

داوطلبانی که هنوز در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل نشده اند؛ باید فرم معدل را بارگذاری نمایند. فرم در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ صفحه ۱۶۷ وجود دارد که باید توسط دانشگاه محل تحصیل تکمیل گردیده و سپس آن را بارگذاری نمایید.

  • توجه: در صورتی که کارنامه و چکیده پایان نامه بیش از یک صفحه باشد، تصاویر را به کمک نرم افزاری که لینک آن در همان صفحه سوابق تحصیلی وجود دارد تبدیل به یک فایل عکس نموده و سپس بارگذاری نمایید. در نهایت پس از آپلود مدارک، بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید. بارگذاری مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارنامه آنها اجباری می باشد.
  • توجه: در بالای متن چکیده پروژه کارشناسی و پایان نامه کارشناسی ارشد عنوان پروژه پایان نامه نیز ذکر گردد.

۳- سوابق پژوهشی در که در کادر نوع پژوهش عناوین مدارک مشخص شده است. برای بارگذاری مدارک مختلف باید هر دفعه نوع سابقه را انتخاب و پس از درج سال انتشار، نام نشریه کنفرانس / کتاب و نام مولفین و سمت هر کدام (مثلا استاد راهنما یا دانشجوی همکار و…) به ترتیب درج نام آنها در مقاله و توضیحات مربوطه (که مثلا مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد بوده) سپس فایل مربوط به پژوهش با فرمت PDF را انتخاب و دکمه ذخیره را
کلیک نمایید. برای مقالات کنفرانس چنانچه گواهی ارائه مقاله موجود باشد آن را نیز قبل از کلیک بر روی دکمه ذخیره وارد نمایید.

  • توجه: فقط دو مقاله برتر مجله علمی ترویجی علمی – پژوهشی و دو مقاله ارائه شده در کنفرانس ملی یا بین المللی) مورد بررسی و امتیازدهی قرار می گیرد.

۴- سایر مدارک: در کادر عنوان مدرک عناوین مدارک مختلف مشخص شده است. برای بارگذاری مدارک مختلف باید هر دفعه نوع سابقه را انتخاب و پس از درج سال صدور، مرجع صادر کننده، نمره با رتبه و توضیحات مربوطه، سپس فایل مربوطه با فرمت PDF را انتخاب و دکمه ذخیره را کلیک نمایید.

  • توجه: سطح و کیفیت آشنایی با زبان انگلیسی در پذیرش داوطلبان دوره دکتری مؤثر است. لذا درخواست می‌شود کلیه داوطلبان هر گونه مدرک در این خصوص را در این بخش در پرونده خود درج نمایند.

(مدرک زبان قابل قبول: MSRT (MCHE)-  IELTS – TOLIMO – TOEFL)

۵- اطلاعات تکمیلی: در کادرهای مشخص شده سوالات مطرح شده را با دقت پاسخ دهید. چنانچه دانشکده ای دستورالعمل مشخصی در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات در این بخش اطلاعات تکمیلی داشته باشد این دستور العمل از طریق سایت grad.sharif.edu اطلاع رسانی خواهد شد. ضمناً در صورتی که دانشکده مربوطه فرمی تکمیلی داشته باشد، بایستی فرم مزبور را از سایت فوق دانلود و پس از تکمیل در قسمت فرم دانشکده در انتهای بخش اطلاعات تکمیلی فرم پر شده را انتخاب و به بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

  • قابل توجه: داوطلبان کد رشته محل‌های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا داوطلبان این کد رشته محل ها جهت تکمیل سوال مربوط به اساتید راهنمای پیشنهادی متناسب با زمینه های مورد علاقه در قسمت اطلاعات تکمیلی، لازم است به اطلاعیه انتخاب استاد راهنمای دانشکده که متعاقباً اعلام خواهد شد، مراجعه نمایند.

۷- توصیه نامه: برای درخواست جهت توصیه نامه شما می توانید مشخصات حداقل دو و حداکثر چهار توصیه کننده را وارد نمایید. سپس ایمیلی از جانب سایت برای توصیه کننده ارسال می گردد و توصیه کننده می تواند از طریق لینک ارسال شده، توصیه نامه خود را ثبت نماید.

در صورتی که توصیه کننده فرم مذکور را تکمیل و ارسال نماید شما ایمیلی مبنی بر تکمیل توصیه نامه از توصیه کننده، دریافت می نمایید. (در درج صحیح آدرس ایمیل توصیه کنندگان دقت فرمایید. توجه داشته باشید پس از ثبت ایمیل توصیه کننده امکان تغییر وجود ندارد).

حداقل ۲ توصیه نامه می‌بایست ارائه گردد. ارسال یک توصیه نامه توسط استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشد (برای دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را با پایان نامه به پایان رسانده اند) الزامی است.

  • قابل توجه: داوطلبان کد رشته محل‌های مهندسی شیمی و مهندسی نفت توصیه نامه علمی در پذیرش این داوطلبان مؤثر نمی باشد. بنابراین داوطلبان این کد رشته محل ها نباید قسمت توصیه نامه در سامانه را تکمیل نمایند.

۸- پرداخت هزینه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه شریف به صورت الکترونیکی و نهایی کردن ثبت نام: هزینه ثبت نام جهت شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی (سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه حضوری) در این دانشگاه، مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال می باشد.

تنها روش پرداخت هزینه ثبت نام به صورت پرداخت اینترنتی در مرحله نهایی از طریق سایت پذیرش دانشگاه صنعتی شریف است و به صورت دیگر قابل پرداخت نمی باشد.

  • برای پرداخت اینترنتی میتوانید از تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب استفاده نمایید.
  • در صورتی که داوطلبی برای چند کد رشته محل معرفی شده باشد، صرفاً هزینه یک ثبت نام از ایشان دریافت می‌گردد.
  • در صورت ثبت نام نهایی مبلغ پرداختی به هیچ وجه قابل عودت نیست.

۹- نهایی کردن ثبت نام: پس از تکمیل درخواست و پرداخت هزینه ثبت نام، روی دکمه نهایی کردن ثبت نام کلیک نمایید تا درخواست شما ارسال و نهایی گردد.

  • پس از نهایی کردن ثبت نام دیگر امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد فقط قابل مشاهده میباشد.

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی شریف

مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ برای تمامی دانشکده ها و مراکز این دانشگاه نحوه مصاحبه به صورت حضوری می باشد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه شریف ۱۴۰۲

بر اساس اعلام مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف «زمان مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402»، برای تمامی دانشکده‌ها و گروه‌ها (فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد، شیمی، فیزیک، علوم ریاضی و فلسفه علم) در روزهای 20 و 21 خردادماه 1402 و برای پژوهشکده علوم و فناوری نانو در روزهای 22 و 23 خردادماه 1402 انجام خواهد شد.

نحوه و زمان برگزاری جلسات مصاحبه در دانشکده های مختلف به شرح زیر است:

جدول زمان بندی برگزاری مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه صنعتی شریف

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه شریف ۱۴۰۲

زمینه تخصصی کد رشته‌محل‌های دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی شریف

تعدادی از دانشکده ها در دانشگاه صنعتی شریف در راستای برنامه ریزی بهتر برای برگزاری جلسات مصاحبه آزمون دکتری لازم می‌دانند از زمینه های تخصصی مورد علاقه داوطلبان پیش از برگزاری جلسه مصاحبه اطلاع حاصل نمایند بدین منظور در سامانه ثبت نام آزمون دکتری، در بخش اطلاعات تکمیلی از داوطلبان خواسته شده زمینه‌های مورد علاقه خود را برای تحقیق در مقطع دکتری وفق زمینه‌های معرفی شده توسط دانشکده به ترتیب اولویت هر مورد در یک سطر) بیان نمایید.

در این بخش ضروری است داوطلبان زمینه‌های تخصصی مورد نظر خود را به ترتیب اولویت فقط از میان زمینه های معرفی شده توسط دانشکده مربوطه برای گرایش کد رشته محلی که داوطلب ورود به آن هستند انتخاب نمایند و از ذکر عناوین متفرقه بپرهیزند.

برای اطلاع از این عناوین داوطلبان به جداول ارائه شده در ادامه مراجعه نمایند.

در صورتی که دانشکده زمینه تخصصی برای گرایش کد رشته محل مورد نظر شما معرفی نکرده باشد این قسمت از اطلاعات تکمیلی را خالی بگذارید.

لازم به ذکر است که تعیین اولویت در زمینه های تخصصی صرفاً به منظور اطلاع دانشکده از علایق پژوهشی داوطلبین و برنامه ریزی جلسه مصاحبه بوده و به هیچ وجه به منزله پذیرش دانشجو در زمینه تحقیقاتی مشخص شده و یا هدایت او توسط استاد خاصی نیست.

دانلود فهرست زمینه های تخصصی کد رشته محل های مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه شریف

 

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه شریف در سال 1402 کی است؟

تاریخ برگزاری مصاحبه دکترا دانشگاه شریف در همین صفحه اعلام شده است.

برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه شریف چه مدارکی لازم است؟

فهرست کامل مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه شریف در متن مقاله آمده است.

مطالب مفید برای داوطلبان معرفی‌شده برای شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

مصاحبه دکتری

تجربه مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

حد نصاب نمره مصاحبه دکتری

پذیرش دکتری با ارشد آموزش محور

عوامل موثر در مصاحبه دکتری

آمادگی برای مصاحبه

نکات مصاحبه دکتری

آمادگی مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه

سوالات مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

سوالات روش تحقیق در مصاحبه دکتری

معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه دکتری

هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری

سوالات زبان در مصاحبه دکتری


مدارک موردنیاز

مدارک مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

 

نحوه امتیازدهی در مصاحبه

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری

امتیاز مدرک زبان در مصاحبه دکتری

امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

تاثیر سن در مصاحبه دکتری

تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

تاثیر مشروطی در مصاحبه دکتری

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها