پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ در نیمه دوم خردادماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزییات ثبت نام و برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش  پی اچ دی تست، به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، معاونت آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرد: برای سال ۱۴۰۲ در دوره دکتری تخصصی نیمه متمرکز، از بین پذیرفته‌شدگان مرحله اول، چند برابر ظرفیت آزمون برگزارشده سازمان سنجش آموزش کشور، از طریق ارزیابی تخصصی، مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی مطابق با قانون سنجش و پذیرش و مصوبات شورای سنجش و شیوه‌نامه داخلی دانشگاه، در دوره دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاری دامپزشکی دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱‬ لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ خواهد بود و داوطلبان می‌توانند جهت ثبت نام به آدرس ems1.ut.ac.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند.

ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۲/‏۰۳/‏۱۴۰۲ تمدید شد. لازم به ذکر است پس از انقضای مهلت تعیین شده، تحت هیچ شرایطی ثبت نام تمدید نخواهد شد.

ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۵/‏۰۳/‏۱۴۰۲‬ تمدید شد.

لازم به ذکر است پس از انقضای مهلت تعیین شده، تحت هیچ شرایطی ثبت نام تمدید نخواهد شد. و داوطلبان می‌توانند جهت ثبت نام به آدرس ems1.ut.ac.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند.

ثبت نام الکترونیکی در هریک از کد رشته محل‌های معرفی شده از سوی سازمان سنجش، برای شرکت در مصاحبه الزامی است و کلیه داوطلبان موظفند در تاریخ‌های مقرر در سامانه جامع آموزش دانشگاه ثبت نام نمایند. در غیر این صورت از انجام مصاحبه در کد رشته محلی که ثبت نام ننموده‌اند محروم خواهند شد. (لینک راهنمای ثبت نام)

مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه تهران

سامانه ثبت نام دانشگاه تهران جهت انجام فرآیند مصاحبه به آدرس ems1.ut.ac.ir است و داوطلبان با استفاده از اطلاعات خود به شرح زیر به سامانه ورود می‌نمایند.

– شناسه کاربری: کد ۲۱۴۰۰ (برای کلیه داوطلبان یکسان است) به اضافه شماره داوطلبی تعیین شده از سوی سازمان سنجش

مثال: شماره داوطلبی ۱۲۳۴۵۶ = شناسه کاربری ۲۱۴۰۰۱۲۳۴۵۶

– گذرواژه: کد ملی داوطلب

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲

ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون (مصاحبه) از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ لغایت روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۹ مطابق با جدول برنامه زمانبندی مصاحبه برگزار می‌گردد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲

ضروری است داوطلبان گرامی جهت کسب اطلاعات تکمیلی و اطلاع از مکان و زمان دقیق مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه تهران به سایت دانشکدگان / دانشکده / پردیس / مرکز / مؤسسه مربوط مراجعه نمایند.

نکات مهم:

انجام مصاحبه صرفاً برای داوطلبان یک بار برگزار می‌شود و عدم شرکت در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف تلقی گردیده و برگزاری مصاحبه مجدد امکان‌پذیر نمی‌باشد.

شایان ذکر است داوطلبانی که به دلیل تداخل زمان مصاحبه با دانشگاه دیگر، قادر به حضور در جلسه مصاحبه این دانشگاه نمی‌باشند بلافاصله با ارائه مستندات لازم، جهت انجام مصاحبه با پردیس / دانشکده ذیربط هماهنگی و پیگیری لازم را به عمل آورند.

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

۱- مصاحبه علمی و سنجش عملی (تا ۳۰ امتیاز)

ارزیابی تخصصی (تا ۲۰ امتیاز)

ارزیابی تخصصی داوطلبان دوره دکتری تخصصی در واحدهای دانشگاه بر اساس مصاحبه علمی در موضوعات تخصصی، با لحاظ نمرات دروس تخصصی مرتبط در مقاطع تحصیلی قبلی و همچنین قرائت، ترجمه و درک متون تخصصی یکی از زبانهای خارجی، متناسب با رشته صورت می گیرد.

ارزیابی عمومی (تا ۱۰ امتیاز)

ارزیابی عمومی داوطلبان بر اساس انگیزههای فردی، توانایی تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به پرسشها، وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی، شخصیت و متانت، نحوه تعامل، نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی و توانایی در فن بیان و انتقال مطالب، موضوع پژوهشی مورد علاقه برای رساله دکتری، موضوع و کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد و… صورت می‌پذیرد.

۲- ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (تا ۲۰ امتیاز):

سوابق آموزشی

– معدل کل دوره کارشناسی با توجه به کیفیت دانشگاه محل تحصیل (تا ۶ امتیاز)

– معدل کل دوره کارشناسی ارشد با توجه به کیفیت دانشگاه محل تحصیل (تا ۵ امتیاز)

– گواهی معتبر زبان (تا ۳ امتیاز)

سوابق پژوهشی و فناوری

نکات قابل توجه در خصوص مدارک علمی و پژوهشی

۱- گواهی پذیرش چاپ، باید مورد تأیید هیات تحریریه/ دفتر نشریه با ذکر شماره و دوره مجله باشد.

۲- امتیاز داوطلب در مقالات مستخرج از پایان نامه و ارائه شده به صورت مشترک با استاد راهنما، به عنوان نفر اول در نظر گرفته می شود.

۳- ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا مراجع معتبر بین المللی باشد.

۴- برگزیدگان جشنواره های علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی، ابن سینا)، و بین المللی و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی از دبیرخانه جشنواره یا دبیرخانه المپیاد باشند.

۵- امتیاز پدیدآورندگان پژوهش‌های مشترک، براساس آئین نامه ارتقا محاسبه شود.

شرایط و ضوابط ثبت نام متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه مربیان در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره ۱ سازمان سنجش آموزش کشور باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

۱- تکمیل فرم ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان و ارائه موافقت نامه دانشگاه محل خدمت با تحصیل تمام وقت و تعهد پرداخت شهریه تحصیل بر اساس قرارداد دانشگاه محل خدمت و دانشگاه تهران.

۲- حکم کارگزینی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

داوطلبان باید در مهلت مقرر به سامانه ثبت نام مراجعه و مدارک زیر را برای شرکت در مصاحبه بارگذاری کنند (مدارک بارگذاری شده باید واضح و خوانا باشد)

۱- عکس پرسنلی ۳×۴ (اجباری)

۲- صفحات شناسنامه و کارت ملی (اجباری)

۳- گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات تایید شده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (اجباری)

۴- گواهی صورت جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و درجه پایان نامه (اجباری)

۵- گواهی اشتغال به تحصیل مبنی بر دفاع از پایان نامه حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ذکر معدل از موسسه محل تحصیل (اجباری) (خاص دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد)

۶- مستندات و مدارک جدول سوابق پژوهشی و فناوری

۷- حکم کارگزینی و فرم ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان و موافقت نامه دانشگاه محل خدمت با تحصیل تمام وقت و تعهد پرداخت شهریه تحصیل براساس قرارداد دانشگاه محل خدمت و دانشگاه تهران

هزینه ثبت نام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه تهران

– واریز مبلغ (۲/۷۳۰/۰۰۰ دویست و هفتاد و سه هزار تومان) بابت ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه تهران در هر کد رشته از طریق درگاه الکترونیکی و دریافت کد رهگیری ضروری است.

شایان ذکر است برای کد رشته های روزانه و نوبت دوم در یک رشته، پرداخت هزینه ثبت نام یک بار صورت می‌گیرد.

  • وجه پرداختی در صورت انصراف یا عدم پذیرش مسترد نمی گردد.

نکات مهم

۱- داوطلبان معرفی شده در کد رشته محل‌های دانشگاه الزاما پس از اعلام اسامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، به آدرس ems1.ut.ac.ir مراجعه و مطابق با شیوه نامه نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

توجه: ثبت نام و انتخاب تمامی کد رشته محلهایی که داوطلب حائز حد نصاب علمی میباشد، جهت شرکت در مصاحبه الزامی است. عدم ثبت نام الکترونیکی یا عدم انتخاب هر یک از کد رشته محل منجر به محرومیت از مصاحبه می گردد.

۲- بارگذاری کلیه مدارک و مستندات از طریق سامانه مذکور در تاریخ‌های مقرر الزامی است. به مدارکی که بعد از انقضای مهلت بارگذاری شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد و امتیازی به آن‌ها تعلق نمیگیرد.

۳- حضور داوطلب جهت مصاحبه، مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام شده در محل پردیس/ دانشکده ذیربط الزامی است. شایان ذکر است مصاحبه برای هر داوطلب صرفاً یک بار برگزار می‌شود و عدم حضور داوطلب در زمان تعیین شده به منزله غیبت تلقی شده و برگزاری مجدد آن امکان‌پذیر نمی‌باشد.

توجه: به همراه داشتن اصل کلیه مدارک بارگذاری شده به هنگام مصاحبه الزامی است و می‌بایست مطابق برنامه زمان بندی اعلام شده توسط پردیس/ دانشکده/ مرکز/ موسسه ذیربط به آن محل ارائه گردد.

* تبعات ناشی از مغایرت مدارک بارگذاری شده با اصل مدارک ارائه شده بر عهده داوطلب می‌باشد.

۴- رشته امتحانی داوطلب باید با رشته فارغ التحصیلی مطابقت داشته باشد (طبق دفترچه شماره ۱ راهنمای آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور). در غیر این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه نمی‌باشد.

حد نصاب مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲

احراز حد نصاب نمره مرحله دوم آزمون، برای پذیرش در دانشگاه تهران الزامی است. بر اساس مصوبه  شورای ستاد راهبری (شورای عالی انقلاب فرهنگی) مندرج در شیوه نامه اجرایی آزمون دکتری ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه‌ها می‌توانند برای مرحله دوم آزمون، حد نصاب نمره تعیین کنند.

حدنصاب تعیین شده در دانشگاه تهران به شرح زیر است:

ردیف دوره حداقل از ۵۰ امتیاز مصاحبه
۱روزانه ۲۵ امتیاز
۲نوبت دوم  ۲۰ امتیاز
۳پردیس‌های بین المللی خودگردان۲۰ امتیاز

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه تهران در سال 1402 کی است؟

تاریخ برگزاری مصاحبه دکترا دانشگاه تهران در همین صفحه اعلام شده است.

برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه تهران چه مدارکی لازم است؟

فهرست کامل مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه تهران در متن مقاله آمده است.

 

مطالب مفید برای داوطلبان معرفی‌شده برای شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

مصاحبه دکتری

تجربه مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

حد نصاب نمره مصاحبه دکتری

پذیرش دکتری با ارشد آموزش محور

عوامل موثر در مصاحبه دکتری

آمادگی برای مصاحبه

نکات مصاحبه دکتری

آمادگی مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه

سوالات مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

سوالات روش تحقیق در مصاحبه دکتری

معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه دکتری

هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری

سوالات زبان در مصاحبه دکتری


مدارک موردنیاز

مدارک مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

 

نحوه امتیازدهی در مصاحبه

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری

امتیاز مدرک زبان در مصاحبه دکتری

امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

تاثیر سن در مصاحبه دکتری

تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

تاثیر مشروطی در مصاحبه دکتری

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان مکان مصاحبه دکتری پردیس روانشناسی کودکان استثنایی کجاست هنوز اشاره ای به این موضوع نکرده اند راهنمای بفرمایید

محمدرضا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ ۰:۰۷ ق٫ظ

با سلام. دوستان پردیس خودگردان دانشگاه تهران ارزشش رو داره از شهریه‌ش کسی با خبره؟ و اینکه کلاسای شهرهای ده‌ش رو نمیشه تهران شرکت کرد؟

محمدرضا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ ۰:۰۶ ق٫ظ

با سلام. دوستان پردیس خودگردان دانشگاه تهران ارزشش رو داره از صهریه‌ش کسی با خبره؟ و اینکه کلاسای شهرهای ده‌ش رو نمیشه تهران شرکت کرد؟

سارا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سوال منم هست

دانیال
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲ ۵:۰۶ ب٫ظ

منتظر زمان مصاحبه دکتری موسسه ژئوفیزیک هستم و بابت خبر رسانی به موقع ازتون تشکر میکنم