مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

اعلام زمان مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات مصاحبه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه فردوسی مشهد اعلام شد.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی ۱۴۰۳

به گزارش پی اچ دی تست، به اطلاع داوطلبان پذیرش در دوره دکتری که در مرحله اول، حدنصاب دانشگاه فردوسی مشهد را کسب نموده و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور به این دانشگاه معرفی شده‌اند، می‌رساند، ثبت‌نام جهت انجام مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی وسنجش عملی) از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۴ لغایت ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ به صورت اینترنتی انجام می‌گردد.

ثبت نام الکترونیکی در هریک از کد رشته محل‌های معرفی شده از سوی سازمان سنجش، جهت مصاحبه الزامی است و کلیه داوطلبان موظفند در بازه زمانی اعلام شده در سامانه ثبت نام مراجعه نمایند. در غیر این صورت از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی مشهد

زمان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه فردوسی ۱۴۰۳

برنامه زمانی اجرای مرحله دوم (مصاحبه) آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه فردوسی مشهد به شرح لینک زیر است:

اصلاحیه تاریخ برگزاری مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه فردوسی مشهد

مدارک مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ دانشگاه فردوسی مشهد

فرم شماره

 تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

 کارنامه مرحله اول آزمون دکتری که کد رشته محل‎‌های این دانشگاه در آن قید شده است.

 حداقل دو معرفی نامه از اساتید ترجیحاً راهنما و مشاور مبنی بر صلاحیت داوطلب برای ادامه تحصیل در دوره دکتری، با مشخصات کامل و نحوه تماس با اساتید

 مدرک احراز توانایی در به کارگیری زبان خارجه (در صورت دارا بودن مدرک ملی یا بین المللی)

 پایان نامه کارشناسی ارشد (یا تصویب‌نامه پروپوزال برای دانشجویان سال آخر)

 مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات هر دو مقطع

 آن‌دسته از داوطلبان که دانش‌آموخته دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته لازم است مدرک کاردانی را نیز بارگذاری نمایند.

 آن‌دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای دانش‌آموخته خواهند شد، لازم است اصل گواهی معدل تأیید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ را بارگذاری نمایند.

 مدارکی که وضعیت نظام وظیفه را با توجه به بند مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مشخص نماید (ویژه آقایان)

 تصویر کارت ایثارگری برای آن دسته از معرفی شدگانی که از سهمیه ایثارگران در آزمون استفاده نموده ‎اند.

 تصویر گواهی مبنی بر اینکه داوطلب، عضو هیات علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد و به تایید بالاترین مقام مسئول دانشگاه محل خدمت نیز رسیده باشد (برای آن دسته از معرفی شدگانی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده ‎اند)

 بیانیه تحقیق که در آن داوطلب، یک تا سه موضوع تحقیقاتی مورد علاقه خود را (بین ۵۰ تا ۵۰۰ کلمه) به همراه استاد راهنما پیشنهاد می‌دهد.

(به منظور آگاهی از زمینه‌های تحقیقات اعضای هیأت علمی دانشگاه به سایت scimet.um.ac.ir مراجعه نمایید).

 کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی ازجمله:

۱- مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

۲- گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

۳- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر

۴- مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

۵- مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های معتبر (داخلی – خارجی)

۶- تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

۷- برگزیدگی المپیادهای علمی – دانشجویی

۸- مدرک زبان معتبر

توجه:

* اصل مدارک و مستندات در زمان انجام مصاحبه باید همراه داوطلب باشد.

* مصاحبه به صورت حضوری انجام می‎ گیرد.

* هزینه مصاحبه صرفا از طریق درگاه بانک در سامانه ثبت‌نام پرداخت گردد (این مبلغ غیرقابل استرداد است).

* لازم است داوطلبان ثبت نام خود را حداقل یک روز قبل از تاریخ مصاحبه تکمیل و تایید نمایند.

مطالب مفید برای داوطلبان معرفی‌شده

برای شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

مصاحبه دکتری

تجربه مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

حد نصاب نمره مصاحبه دکتری

پذیرش دکتری با ارشد آموزش محور

عوامل موثر در مصاحبه دکتری

آمادگی برای مصاحبه

نکات مصاحبه دکتری

آمادگی مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه

سوالات مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

سوالات روش تحقیق در مصاحبه دکتری

معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه دکتری

هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری

سوالات زبان در مصاحبه دکتری

 

مدارک موردنیاز

مدارک مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

 

نحوه امتیازدهی در مصاحبه

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری

امتیاز مدرک زبان در مصاحبه دکتری

امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

تاثیر سن در مصاحبه دکتری

تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

تاثیر مشروطی در مصاحبه دکتری

 

 

273 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ریحانه
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

الان درست شده
شماره پرونده وارد کنید درسته

ممدخان
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۸:۳۱ ق٫ظ

کسی زنگ زد معاونت اموزشی ؟ مشکل چیه

ریحانه
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۳:۵۷ ق٫ظ

اگر کسی در مورد ثبت نام اطلاعاتی دستش رسید ب ما هم خبر بده

ati
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان، برای ثبت نام دانشگاه فردوسی بقیه هم مشکل دارن؟ هر چی میزنم میگه اطلاعات ورودی اشتباه است. اون قسمت کد رهگیری/شماره پرونده، باید شماره پرونده کنکورمون را وارد کنیم؟ کد رهگیری چیه؟

نرگس
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۲۲ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
دوستان کسی تونست برای مصاحبه فردوسی ثبت نام کنه؟

ممدخان
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۴:۰۷ ب٫ظ

اقا دانشگاه فردوسی کسی تونست ثبت نام کنه ؟ اون قسمت کد رهگیری و پرونده من هر چی میزنم خطا میده

بهناز
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ممدخان

سلام برای منم خطا میده ، کسی اطلاع داره مشکل چطور رفع میشه و لینک پرداخت کجا هست؟

رهام
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ممدخان

منم دقیقا همین مشکل دارم کسی هم پاسخگو نیست شماره و راهنمایی هم نداره شما اگر اطلاع پیدا کردین ممنون میشم به بنده هم بگین

رهام
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ممدخان

احتمال داره یک پیش کد داشته باشه که نگفته ولی عجیب اینه شماره ای هم نداده ازش راهنمایی بگیریم

محمد جواد
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ممدخان

سلام، منم همین مشکلو دارم و نمیدونم چطور باید پیگیری کنم. شاید هنوز سامانشون بروز نشده و چهارشنبه این کار انجام بشه

فاطمه
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۶:۳۹ ب٫ظ

سلام نتایج اعلام شده

بنده رو سیاه خدا
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۵:۲۸ ب٫ظ

میگه دانشگاه فردوسی مشهد انگار دانشگاه هاروارد، در دانشگاه تهران، امیر کبیر، مدرس هم طرف با ارشد دانشگاه آزاد یا حتی بدون مقاله قبول شده مصاحبه دکتری مثل آشپزی، نباید غذا زیاد شلوغ کنی ولی باید طعم غذات منحصر به فرد باشه. نیاز نیست که بری بگی ۶۰ مقاله isi دارم یا ۱۰ کتاب چاپ کردم خود استادهم این همه مقاله علمی ندارد، بعد می خواهی باور کنه که شما که هنوز فارغ‌التحصیل نشده یا اینکه ۱یا ۲ سال از فارغ‌التحصیل می گذره ۱۰ مقاله علمی چاپ کردین، چرا به شعور اساتید توهین می کنید، این استادها؛
زمانی خودشون دانشجو بودن همه این کلک ها بلد هستن، رتبه هم ملاک نسبی شاید یکی رفته کلاس کنکور روش تست زنی یاد گرفته یا شانس باهاش یار بود همان منابعی رو خونده که از سئوال زیاد اومد من خودم رتبه ۹۴ مهندسی مکانیک آوردم و بیشتر سوالات ترمودینایک و سیالات در سوالات گذشته موجود بود، خواهش می کنم نیا بگید تهمت زدی یا ما زحمت کشیدم، همه زحمت میکشن دکترا رقابتی به هر حال همه قبول نمیشن
انشاالله به حق امام حسین هر کسی زحمت بیشتری کشیده و شایسته تر قبول بشه.

ژانت بقاسیان
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۳۸ ب٫ظ

بارو مهندس جان
خب اینجور که من از فحوای کلام شما فهمیدم اینکه نتیجه دکتری به رتبه و تراز نیست گویا به مقاله و کتاب نیست
دقیقا به چی هست ؟
به قیافه و تیپ هست ؟

من فردا وقت مانیکور و پتیکور دارم
به نظرم بندازم عقب تر تا نزدیک مصاحبه ؟

عبدالرحمن جامی قرن چندم هجری
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۴۰ ب٫ظ

واقعا اینکه که یه جور میگن فردوسی انگار هاروارد هست که…
خداییش موافقم

Yiling
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۷:۵۱ ق٫ظ

من برا آموزش زبان درخواست داده بودم ولی این رشته تو لیست قبولی های استعداد درخشان نبود، از کجا میتونم ببینم؟

سعادت
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۴:۵۹ ب٫ظ

فردا شنبه نتایج اعلام‌میشه
تکلیف معلوم میشه
چه دانشگاهی خوب هست‌و بد هست و غیره
فردا روز اعلام نتایج هست

سحر
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعادت

مطمئنید ؟؟؟؟

خور
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعادت

قطعی میگی؟

مختاری
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعادت

بعیده فردا هم اعدام بشه

نگار
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۰:۰۰ ق٫ظ

ارشد دانشجوی فردوسی مشهد بودم و اون دوران جز بهترین دوران زندگیم بود، که همیشه خاطرات خوبش باهام. بد خوب همه جای دنیا هست و خوشیختانه من از مردم مشهد جز خوبی و احترام چیزی ندیدم. اساتید دانشگاهم برام جز بهترین ها بودن بخصوص دکتر موسوی حرمی بهترین استاد تمام عمرم بودن. که هرجا باشن دعاگوشون هستم امیدوارم همیشه ایام سالم و سلامت باشن. فردوسی مشهد همیشه جز بهترین دانشگاه ها بوده و هست. شاید بعضی دوستان حق داشته باشن و واقعا خاطره بدی از رفتار اساتید یا مردم مشهد داشته باشن نمیدونم و قضاوت نمیکنم اما خیلی از کامنتا انگار می نویسن که رقبا رو از مشهد دور کنند. اگر واقعا محیطش اینقدر براشون عذاب آور بوده اما تحمل کردن و موندن تا درسشون تموم بشه حتما خودشونم میدونستن چیزی که نصیبشون میشه ارزش تحمل سختی داره.

شنگول
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۴:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

چششششششم

دکتر شهروند ها
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۱۹ ب٫ظ

من حدس میزنم
اینهایی که در مورد دانشگاه فردوسی و مشهدی ها حرف میزنن
خودشون فارغ التحصیل فردوسی و مشهدی هم هستند و قصد دارند با این فضا سازی ها رقبا رو از صحنه به در کنند

رویا
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۷:۰۴ ب٫ظ

دقیقا همین طور هست.اتفاقا من دارم ترغیب میشم برم فردوسی مشهد و شیراز تا ببینم واقعا راست میگن که همشهری خودشون میگیرن.

علیرضا دانش
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۱۶ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی که اسامی خودش رو اعلام کرده
درباره چی حرف میزنیم دیگه
تموووووومه

حمید پیرنیا
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۹ ب٫ظ

من که با این اوصاف که از فردوسی شنیدم به جای ۳۰۰ هزار تومن پرداخت برای مصاحبه این دانشگاه
میرم یک پیتزا گوشت و قارچ میخورم
مکه دیوانه ام وقتم رو بذارم برم ۱۳۰۰ کیلومتر که بعد به خاطر لهجه م تحقیرم کنند

الناز
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید پیرنیا

اتفاقا من میخوام برم ببینم جرات دارن برای لهجه تحقیر کنند یا نه

مونتاری
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دوستان دانشگاه شیراز و مشهد وقت نزارید که همگی میگن اول همشهری خودشون پذیرش میکنن.
دانشکده حقوق و علوم سیاسی شیراز پارسال من رفتم زبان انگلیسی ازم پرسیدن اخرش گفتن شیرازی هم بلدی گفتم نه.
گفتن موفق باشی
من فک کردم قبول شدم تا اینکه بعدها دوستان گفتن شیراز ترجیحا شیرازی ها رو پذیرش میکنه
حالا فردوسی هم میگن همینه
وقت خودتون اگه غیر بومی هستید روی شیراز و مشهد نزارید

داگلاس
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مونتاری

موافقم
من کارشناسی مشهد بودم
همه چیزی که درباره فردوسی میگن درست هست با کمال تاسف

رویا قربانی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

حتی برخی دانشگاه بر اساس تراز خوابگاه میدن.یعنی تا این حد.پس نگید تراز در مصاحبه الکی هست.تمام گروه ها نمره زبان و ترازتون میدونن چند هست پس الکی دروغ نگید تو مصاحبه

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رویا قربانی

چشم بانو

رویا قربانی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۶:۲۴ ق٫ظ

تا اونجایی که برخی دانشگاه ها مثل شهید بهشتی حتی چیدمان مصاحبه شون هم بر اساس تراز هست و درصدهایی که زدین

یارایان
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  رویا قربانی

درصد و تراز مهم هست، منتهی بعضی‌ها اینجا نمی‌خوان قبول کنند. (از کامنت ها معلومه )

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  یارایان

شما خودتون نگران نکنید

رویا قربانی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۶:۲۳ ق٫ظ

خودتون رو گول نزنید بگید تراز الکیه و ازمون الکی هست.همین تراز و ازمون خواهید دید که وقتی سنجش اعلام کرد بسیاری دانشگاه ها حد نصاب نیاوردید.
ضمن اینکه دانشگاه هایی که انتخاب میکنید اگر حدنصاب داشتته باشید اسامی برای گروه ارسال میشه و کاملا میدونن کی ترازش کمتره کی بیشتره

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رویا قربانی

شما خودشو ناراحت نکن

نجمه
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۳:۲۴ ق٫ظ

بچه ها جونم یک سوال
مدارک و دارم و مدارج موسسات خصوصی طی شده رو هم به داشت که ارائه بدیم ؟

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نجمه

یکبار از رو نوشته خودت بخون

ناشناس
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نجمه

جمله شمارو از راست به چپ بخونیم یا از چپ به راست؟

المیرا ثابتی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۳:۲۲ ق٫ظ

بله فردوسی به قطعی شده های خودش تماس گرفتن
خبر صحیح است

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

دروغ نگو دختر

رفائی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

آقا من ته و توی این تماس های فردوسی رو درآوردم
داستان این هست به اینهایی که تماس گرفتن غیر از نمره علمی
صلاحیت عمومی شون هم تایید شده
و گویا اونهایی که باهاشون تماس گرفته شده از طرف دفاتر دانشکده ها
نفراتی هستند که قطعا قبول هستند
و بقیه مراسم تا حد زیادی صوری هست

همین

با اونهایی هم که در فاز اول تماس نگرفتن
و به تدریج در مراحل بعدی تماس میگیرن
باید گفت : تقریبا امیدی برای مصاحبه این دانشگاه نباید داشته باشند

ویکتاریون
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رفائی

از جای اشتباهی درآوردی.
صلاحیت عمومی رو تا پول ندی کسی پیگیری و تایید نمی‌کنه.
تا کارنامه نیاد هم از کسی پول نمی‌گیرن.
اگر دانشگاهی داره زنگ می‌زنه حداکثر این معنی رو داره که سنجش فهرست دعوت شده‌ها رو بهشون داده. اونا هم می‌خوان تاریخ مصاحبه بدن.
این ربطی به قبولی نداره.

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

جانم ویکتاریون

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رفائی

دیگه تا این حد اطلاعاتت کامله باریکلا

عماد
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۹:۴۴ ب٫ظ

دوستان به این شایعات که دانشگاه تماس گرفته توجه نکنید،
به شایعه پذیرش بومی هم توجه نکنید.تا نتایج توسط سنجش اعلام نشه هیچ چیز صحت نداره.
همه دانشگاه ها ترجیح میدن نفرات ارشد خودشون انتخاب کنن ولی این یک ترجیح هست و حتمی نیست.
خیلی ها کامنت الکی میزارن تا دیگران رو دلسرد کنن و نرن به مصاحبه.طبیعیه هر چه متقاضی کمتر احتمال قبولی بیشتر.
با امادگی نسبی بعد از اعلام توسط سنجش به هر جا که دعوت شدید و علاقه دارید برید مصاحبه بدید و درگیر نظرات منفی یکی دو نفر نشید که میگن فقط خراسانی میگیرن و شیراز فقط شیرازی میگیرن و ….

ملیکا سیفی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

همین که می فرمائید ترجیح هست و حتمی نیست
تقریبا تیر خلاص هست
بلکه دپارتمان های دانشگاه فردوسی خیلی زیاد رو همین ” ترجیح ” تاکید دارند
و تمام اونچه که دوستان در مورد این دانشگاه گفتند درست هست
شما یک نمونه نقض بیاری
من بهت ایمان میارم

ملک االشعرا بهار
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

آقا عماد
خود اساتید فردوسی معترف هستند که به ما ابلاغ شده دانشجوی بومی اولویت هست
دیگه شما الان از طرف اونها تکذیب میکنید

مدیر شانه چی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

دو صد درود
آقا عماد شما دانشجوی فردوسی بودید ؟
به نظرم نبودید
هر دانشجوی غیر مشهدی این رو با گوشت و پوست و خون ش حس کرده چه وقتی در مشهد زندگی میکنی و با مردم برخورد میکنی
چه در دانشگاه تحصیل میکنی برخورد اساتید
شبیه به این هست که شما یکی زوار حرم هستید و به شکل موقت مهمان اجباری هستید و به زودی باید این شهر رو ترک کنی

از همه دردناکتر استهزا لهجه شهرهای دیگه توسط مشهدی هاست
این موضوع متاسفانه خیلی باب هست

رویا قربانی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر شانه چی

شما خودت مشهدی هستی و دوس نداری کسی بیاد دانشگاهتون.از فامیلیتون مشخصه.

مدیر شانه چی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رویا قربانی

انصافا من اگه مصاحبه کننده بودم شما رو قبول میکردم
انصافا باهوش و با دقت هستی
خوشم اومد

اینو جدی گفتم

رویا قربانی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مدیر شانه چی

اگر.
منم کاملا جدی گفتم

سید جواد رضوانی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۷:۴۳ ب٫ظ

اخه با این همه دانشگاه خوب در تهران کی قصد داره بره فردوسی
که حالا این دانشگاه طاقچه بالا میگذاره

دانشگاه فردوسی فقط در ریاضی و آمار قطب علمی هست
در بقیه رشته ها اصلا حرفی برای گفتن نداره
حالا میخواد مشهدی باشی یا نباشی

من که با تعاریفی که دانشگاه فردوسی شنیدم
حتی دعوت به مصاحبه هم بشم
وقت براش نمی گذارم
تاااااااماااااااام

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

تهش اینکه در اخر هممون بیکاریم یا همه مهاجرت میکنن

علی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

فردوسی قبول نمی شی تااااااااامااااااااام!!

سحر
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۷:۰۴ ب٫ظ

در حال حاضر نوع پذیرش دانشگاه فردوسی الان در مورد همه دانشگاه ها صدق میکنه . بیشتر دانشگاه ها برای سطح دکتری اولویتشون با فارغ التحصیلای مقطع ارشد خودشون هست . چون با شیوه تدریس اساتید و همچنین اون دانشگاه آگاهی کامل دارند .

امیر علی میثاقی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بله
ولی اون جور که از شواهد و قرائن پیداست
دانشگاه فردوسی در این زمینه افراطی عمل میکنه

سحر
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۸:۳۴ ب٫ظ

واقعا باعث تاسف هست . وقتی اولویت یک دانشگاه فقط بومی بودن و پذیرش دانشجوی مقاطع قبلی خودش باشه .

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

حداقل میزدن بومی گزینی خخخخخخ

یوسف
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این بومی بودن که خیلی محرز هست
اصلا نیاز به گفتن نیست
اصلا سیاست وزارت علوم در همه جا دانشجوی بومی در همه مقاطع هست
این خیلی واضح هست

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

این اولویت در صورتی قابل قبول است که عدالت آموزشی به معنی کامل کلمه برقرار باشد

مرجانه
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۷:۰۱ ب٫ظ

سلام
خیلی ضد و نقیض هست
من با یکی از اساتید تماس گرفتم
گفتن اگه تماس با برخی داوطلب ها تماس گرفته شده باشه
نفراتی هستند که نمرات ممتاز داشتن و با احتمال بالا شانس پذیرش دارند
به این افراد تماس گرفته شده چون از لحاظ دانشگاه با بررسی نمره کل و سوابق آموزشی
نفرات قبولی محتمل هستند
و نفرات بعدی که در روزهای آتی تماس گرفته میشه باهاشون و یا در اعلام نتایج اعلام میشن شانس کمتری دارند
و صرفا برای پر شدن زمان مصاحبه هست

اما در نهایت استادم گفتند من چیزی از دانشگاه فردوسی در مورد اسامی نشنیدم

و در آخر نظرشون رو در مورد تعبیض هایی که دوستان میفرمایند در مورد دانشگاه فردوسی جویا شدم
ایشون هم متاسفانه تایید کردند
و فرمودن در مورد دانشگاه فردوسی شانس قبولی برای افرادی که خارج از این شهر هستند خیلی بالا نیست
و خیلی روی قبولی در این دانشگاه به عنوان کسی که در شهر دیگه زندگی میکنه نباید حساب کرد

علی اکبر
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۶:۲۴ ب٫ظ

یک نفر شفاف بگه این اعلام نتایج دانشگاه فردوسی شایعه هست یا نه؟

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

والا اینطور که میگن افرادی که میدونستن قبول قطعی هستن زنگشون زدن :||||

شولوخوف
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله فقط به تعداد خیلی خیلی محدودی تماس گرفتن
اینها همون هایی هستند که قطعا قبول هستند
ولی به نظر همین هم تبعیض هست
واقعا قشنگ نیست فقط به امید های اصلی تماس بگیرن
اگه با من تماس بگیرن هم دیگه جواب نمیدم

جمیل حق شناس
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۶:۱۱ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید
من هم صحه می گذارم به نکاتی که در مورد دانشگاه فردوسی میفرمایند دوستان
سال گذشته من رتبه ۲ روانشناسی شناختی آوردم
۴ مقاله علمی پژوهشی و ترویجی داشتم
معدل ارشدم از دانشگاه تهران ۱۸.۶۵ بود
سوابق تدریس دانشگاه آزاد
مدرک زبان
و تقریبا محرز بود که هر دانشگاهی قبول میشم
اما برای شرایط کاری خانواده ترجیح م مشهد بود

جالب هست
من رو در مصاحبه رد کردند

و رتبه ۴۹ کنکور رو
بدون هیچ امتیازی قبول کردند که الان هم مشغول تحصیل در اونجا هستند

البته باید تصحیح کنم ایشون مشهدی و دانشجوی روانشناسی خود این دانشگاه بودند

و من مجبور شدم با پذیرش اولویت بعدی
در حال حاضر در تهران تحصیل کنم
که مشکلات عدیده هم برای انتقال خانواده داشتم و هنوز دست به گریبان هستم

از این جهت از سال گذشته هر وقت کسی از من مشاوره میخواد
تنها توصیه م این هست که برای دانشگاه فردوسی وقت نگذارید اگر اصالتا مشهدی نیستید یا ارشد فردوسی نبودید

سید محمد رضا.
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۵۶ ب٫ظ

اینکه دوستان در مورد دانشگاه فردوسی میگن در همه دانشگاه ها صدق میکنه

و همه دانشگاه ها اولویت رو با دانشجوی خودشون می ذارن
و در عین حال با محدویت خوابگاه های دکتری و شرایط اقتصادی الان ترجیح هر دانشگاهی این هست که دانشجو بومی منطقه باشه

ولیکن در مورد دانشگاه فردوسی اینقدر این سبقه زبانزد هست که حتی اساتید ما در شیراز و تهران همیشه می گفتن وقت برای مصاحبه در فردوسی مشهد نگذارین
مشهدی ها بیرون از حلقه خراسانی ها دانشجوی دکتری نمیگیرن

عماد
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۵۱ ب٫ظ

من که بعید میدونم دانشگاه فردوسی اعلام کرده باشه

اما در مورد کامنت هایی که در مورد نحوه پذیرش دانشگاه فردوسی دوستان میگن
باید بگم شوربختانه و متاسفانه درست هست

دانشگاه فردوسی در این زمینه خیلی قومیت گرایانه فقط به مشهدی ها عنایت داره
و من هم ندیدم یک غیر بومی بگه من دارم دکتری دانشگاه فردوسی می خونم

نصیری
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۴۸ ب٫ظ

هنوز نتیجه نیومده اونا تماس گرفتن که بیاین یعنی چه آخه چزا اینطورین

سانتاماریا
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۴۸ ب٫ظ

من ک به همه همکلاسی هام تماس گرفتن تو این نیم ساعت
حتی یک نفر هم نگفت فردوسی باهش تماس گرفته

یعنی چی ؟ دانشگاه مشهد از روی محل تولد و شناسنامه فقط مشهدی ها رو پیدا کرده؟

وحدت عماد
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۴۰ ب٫ظ

آب پاکی رو بریزم رو دست اونهایی که دعوت به مصاحبه فردوسی میشن
اگه مشهدی هستید امتیازش از ۲۰ تا مقاله ISI بیشتر هست
اگه از شهر دیگه و دانشگاه دیگه میخواین برین اونجا
به احتمال قریب به یقین
نزدیک به یک
در مصاحبه رد میشین

خودم نمونه بارز
با رتبه ۶ آزمون
با معدل ۱۹
Msrt نمره ۷۹
با ۲ مقاله isi
یک ترجمه کتاب
سه توصیه نامه

در فردوسی مردود مصاحبه اعلام شدم

اما هیچی از دست ندادم
چون الان در دانشگاه تهران مشغول تحصیلم

خیلی رک و صریح بگم :
در مشهد اگه مصاحبه رفتین و لهجه غیر مشهدی داشتید به قطع و یقین شما رو رد میکنند

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحدت عماد

به هیچ وجه این مواردی که می فرمائید صحیح نیست من فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی هستم.

وحدت عماد
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

فارغ التحصیل فردوسی در مقطع دکتری هستید یا ارشد ؟
اگه دکتری هستید و از شهر دیگه رفتین اونجا حرف من نقض میشه
اگه ارشد هستید و مشهدی هستید خوش به سعادت شما احتمال قبولی تون هست
اگه ارشد هستید و غیر مشهدی و در انتظار مصاحبه خب طبیعتا کیس استادی خوبی هستید که دو ماه دیگه اینجا اعلام کنید نتیجه چی شد

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحدت عماد

گاهی اوقات ممکن است یک نفر از این امتحان قبول نشود آن وقت تمام اساتید را بجز خودش مقصر می‌داند اما کسی که در امتحان قبول شود تنها خود را مسبب قبولی خود می داند.ما باید به انتخاب اساتید احترام بگذاریم.من ارشد مهندسی برق کنترل فردوسی و ارشد مهندسی مکاترونیک صنعتی شاهرود هستم دلیل ندارد که در دو دانشگاه خودم را صاحب حق بدانم.من ساکن کرج هستم و مشکلات زیادی بعد از قبولیم در دو دانشگاه خواهم داشت.ابن نکته روی نظر اساتید قطعا بی تاثیر نیست اصلاً.

ویکتاریون
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  وحدت عماد

شما اولویت اولت فردوسی بوده؟ چون با این رزومه اگر اولویت اولت تهران بوده، عجیب نیست که دانشگاه‌های بعدی رد کنن. می‌دونستن میری تهران.

وحدت عماد
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

این هم نظر قشنگی هست
و احتمالا درسته

مایکی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۲۶ ب٫ظ

خب این دانشگاه فردوسی چرا یکی یکی تماس گرفته
چرا لیست اعلام نکردن

در ضمن خیلی عبث هست رفتن به مصاحبه این دانشگاه
رفیقم پارسال با رتبه یک رقمی از یزد رفت مشهد برای مهندسی قبولش نکردن
چون ارشد فردوسی نبود
بعد شریف قبول شد
عجیب غریب

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مایکی

ربطی به ارشد ندارد.شریف او را پسندیده.

Yiling
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۲۳ ب٫ظ

ببخشید مشخص شد کدومیکی از افرادی ک در دکتری بدون آزمون دانشگاه فردوسی ثبت نام کرده بودن قبول شدن؟

یاسر ناصر
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Yiling

بله
اعلام شد

Yiling
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۷:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  یاسر ناصر

ببخشید مثلا من ک برا رشته زبان درخواست داده بودم اصلا تو لیست قبولی هاش، رشته زبان رو نیاورده، در حالیکه دانشجویان زبان میتونستن درخواست بدن
از کجا میتونم پیداش کنم؟

شاندرمن
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۲۳ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی برای هر کد رشته ۳۰۰ هزار تومن داره میگیره برای مصاحبه
فقط یک زیارت برای داوطلبین می مونه
چون فک کنم یکی از قوانین نانوشته این دانشگاه این هست که خارج از دانشجوهای خودش پذیرش نداره
پس فقط
یک بلیط راه
یک هزینه مصاحبه
یک شب اقامت
پول سه وعده غذا

براتون آب میخوره

بیهوده خوشحالید که دعوت شدید

راسپوتین
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

خودتون رو خسته نکنید
الکی هم این همه راه پا نشین برین تا مشهد

در تاریخ دانشگاه فردوسی حتی یک دانشجوی دکتری از فارغ التحصیلان غیر فردوسی گرفته نشده
اگه دانشجوی فردوسی بودین برین برای مصاحبه
در غیر این صورت حتی یه اپسیلون امید برای مصاحبه نداشته باشین

شهلا
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۸ ب٫ظ

انگاری دانشگاه فردوسی خیلی حس ناسیونالیستی داره
فقط با خود مشهدی ها تماس گرفتن

حسین
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  شهلا

فکر کنم یک نفر حوصلش سر رفته داره نظر الکی میذاره.
خب چجوری میشه جوابا نیومده که چجور زودتر زنگ میزنن
عادی نیست

میرفندرسکی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۷ ب٫ظ

درووووووود رقبا و رفقا

در زبانشناسی شناختی دانشگاه فردوسی از لحاظ اساتید چجوری هست ؟
بیشتر به زبانشناسی عمومی نزدیک‌تر هست یا به روانشناسی ؟ یا علوم اعصاب ؟

مگه قرار نبوده محل مصاحبه دانشکده ادبیات باشه ؟
چرا از دانشکده علوم تربیتی با داوطلبین تماس گرفتن

مرضیه شیرازی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۳ ب٫ظ

بچه ها دانشکده های فردوسی در یک جا مجتمع هستند یا پراکنده اند؟
من و خواهرم دعوت شدیم
من دانشکده علوم پایه
خواهرم دانشکده علوم ریاضی

هر دو در یک آدرس هستیم یا متفاوت هست ؟

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۶:۰۴ ب٫ظ

بله مجتمع هستند.

مرضیه شیرازی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سپاس علی آقا

علی اکبر
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۷:۱۴ ب٫ظ

جدا دعوت شدید؟
آخه رفیقام هم میگن کسی تماس نگرفته.

نادیا کوماناچی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۱ ب٫ظ

واقعا که
دانشگاه فردوسی به همه دوستام تماس گرفته جز من
دلخورم ازش
دانشکده علوم پایه فردوسی فک کنم از من دلخوره

چجوریاست
فقط من اضافه بودم
بی ادب

مازیار
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۶ ب٫ظ

درود
دانشگاه فردوسی مگه ۵ شنبه ها تعطیل نیست ؟
چرا روز مصاحبه ما رو ۵ شنبه گذاشتن؟

رازناز
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۴ ب٫ظ

فقه و حقوق برای روز ۸ خرداد دانشگاه فردوسی

از فرودگاه تا دانشگاه چقدر راه هست ؟

دانشگاه در مرکز شهر هست یا حاشیه
کسی در مورد موقعیت مکانی فردوسی خبر داره؟

Mary
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رازناز

رتبه چند بودید؟
و اینکه از کجا بدونیم که دعوت شدبم یا نه وقتی هنوز نتایج نیومده!؟

شاهی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  رازناز

سلام رتبه چند شدید؟
من احتمال زیاد دعوت میشم دانشگاه فردوسی

Mary
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  شاهی

سلام شما رتبه چندید؟

شادی ز
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۳ ب٫ظ

واقعا عجیب

من و همکلاسی م هر دو فردوسی رو انتخاب کرده بودیم
من رتبه م ۲۸ شده
دوستم ۴۶

دوستم به فردوسی دعوت شده
و من نشدم

مگه میشه ؟
مگه داریم؟

اصلا no way

محمد
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی ز

مگه میشه؟

سیمبلبرد
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام
عرض تبریک‌به پذیرفته شدگان دانشگاه فردوسی

و موفقیت در مصاحبه هفته بعد

کورتانیدزه
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

دانشگاه مشهد برای دکتری تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی
تماس گرفتند
برای روز سه شنبه هفته آینده

باستر کیتون
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام
از دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی تماس برای مصاحبه در هفته آتی گرفته شده
و نتایج دانشگاه فردوسی اعلام شده

خاویر پرز دکویار
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۳۵ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی با پذیرفته شده های خودش
امروز تماس گرفته
و برای روز ۷ خرداد قرار مصاحبه رو گذاشته
حداقل در رشته ما به دوستانم تماس گرفتند
تبریک به همه رفقایی که به این مرحله رسیدن

شارژرالسلطنه
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۰۲ ب٫ظ

دوستان، تداخل ساعات مصاحبه رو چجوری هماهنگ کنیم که هر دو رو بریم؟؟؟

مجی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۲:۲۷ ب٫ظ

نتایح انتخاب رشته کی میاد

گلوکز
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجی

به حدس شخصی بنده، شنبه اعلام می‌شود.

الناز
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مجی

احتمالا تا امسب بزنند. چون الان سنجش روی سایتش نحوه محاسبه حد نصاب ها رو گفت

الناز
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجی
مم
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

نتایج باید تو همین چند روز بیاد .هیج ربطی به اتفاقات نداره

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مم

نه بابا

آ سید ماشالله چاقه
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

تمام مناسبت های آموزشی دو هفته یه عقب شیفت شد
حالا حالا ها منتظر نتایج انتخاب رشته نباشید

خوزه تیزه
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

از آموزش دانشگاه فردوسی استعلام شد
بخاطر مسایل جاری کشور احتمالا مصاحبه های دانشگاه فردوسی از ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد هست

ماسالا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۸:۴۶ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی که کلا تا پاییز دیگه تعطیل هست
با این اوصاع مه غلیظ محلی

پارمیدا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۴:۵۰ ب٫ظ

اوه اوه
دانشگاه فردوسی که از همه زودتر اعلام کرد برای مصاحبه
فک کنم بیفته از همه عقب تر
بهرحال در عزای همشهری هستند دیگه

ماندانا پرند
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۸ ب٫ظ

همه جا عزای عمومی هست‌
اما فک کنم سازمان سنجش تعطیل رسمی کرده

خب بگین این نتایج لامصب رو
ما زار و زندگی داریم
باید برنامه ریزی کنیم برای این مصاحبه ها
یهو تو عرض دو هفته باید مثل مارکوپولو از جنوب تا شمال
از شرق به غرب
سفرهای استانی داشته باشیم
ای بابا

نصیری
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۶:۵۰ ب٫ظ

واقعا خسته کننده شد همه چی.

خواجه اباصلت
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۳:۲۴ ب٫ظ

میگن زودتر از موعد پیشبینی نکن همین هست
دانشگاه فردوسی اعلام کرد ۷ خرداد
با این اوصاع کفن و دفن در این شهر
همه کارها ۳ ماه به عقب شیفت میکنه
احتمالا می افته برای ۷ شهریور

نصیری
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۴:۳۶ ب٫ظ

احتمالا دیه مصاحبه میفته برای اونور سال

رضا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

امروز دیگه باید جواب بیاد یحتمل چند روز آینده عزای عمومی هست بالتبع خبری وجود نداره

عسل
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

عزای عمومی ربطی به روال کارهای دولتی مداره

عسل
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

نشد که بشه

آملی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۰:۱۱ ق٫ظ

با سلام.
بنظرتون در جواب این سوال که “انگیزه شما برای شرکت در این دوره چیست؟”
چه جوابی بدیم تا هم کلیشه‌ای نباشه و هم قانع کننده.
[چون بنظر شخصی خودم، اساتید احتمالاً
با این سوال میخوان میزان تعهد فرد رو نسبت به این ۴ سال بدونن و… البته شاید]
ممنون میشم دوستان نظرشون رو بفرمان

آملی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  آملی

ممنون میشم دوستان نظرشون رو بگن. خصوصا آقا وحید و …

وحید
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آملی

این تیپ سوالات، که بسیار هم متداول‌اند، واقعا عجیب هستند و نمیشه پاسخ درست و عینی به اون‌ها داد. من افرادی رو دیدم که با داشتن مدال طلای المپیادهایی مثل ریاضی، فیزیک، نجوم یا شیمی، یا رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری، درحالی که عمدتا درس رو تا پایان مقطع دکتری هم ادامه دادند، ناتوان از دادن پاسخ معقول به این سوال هستند. اغلب، تحصیل رو به این دلیل ادامه میدند چون بقیه افراد هم سطح، تحصیل رو ادامه دادند و حالتی هست که شما باید تحصیل رو ادامه بدید، درحالی که چرایی اون رو هم خیلی دقیق نمیدونید و انگار یک جو تسلسل‌وار ایجاد شده (این امر توی اپلای هم خیلی پررنگه، طرف میخواد رنک ورودی‌شون توی برق شریف بشه، چرا حالا؟! چون میخواد بره استنفورد و MIT و امثالهم. این کار، کار بسیار سختیه چون شما باید میان تعداد بسیار زیادی از بهترین دانش‌آموزان سراسر کشور که هم‌ورودی شما هستند، نه صرفا به اندازه یک سال کنکور، بلکه به مدت ۴ سال جز ۵ یا ۱۰ ٪ برتر باشید!. حالا در عوضش چی به‌دست میارید؟ شغل و پول خوب، که خیلی‌هاشون میگند: غلط نیست که بگیم این کار‌ها نمیصرفید!) اکثر دانشجویانی که برق شریف (و در حال حاضر کامپیوتر) میخونند، تصور دقیق و صحیحی از این رشته‌ها ندارند، در حالی که خیلی‌ها از همین افراد، توی این رشته‌ها و در سطح جهانی به شهرت خیلی خوبی میرسند. وقتی شما وارد هر رشته‌ای بشید، مخصوصا اگر رشته مهم و گسترده‌ای باشه،طبیعتا به یک سری مباحث توی اون رشته علاقه‌مند میشید… ادامه نظر»

آملی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

بسیار ممنونم آقا وحید عزیز.
واقعا متشکرم از اینکه وقت گذاشتید و همینکه بی هیچ چشمداشت، اینچنین توضیح فرمودید؛ بسیار ممنونم.
سپاس.

آملی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

باز هم ممنونم از آقا وحید عزیز بابت توضیحات جالب و مفید.

آملی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

سپاس فراوان

ال چه
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

عالی بود
مبسوط و مشروح
و شدیدا قانع کننده

آ ملی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

بسیار عالی و جالب…
ممنونم واقعا لطف کردید.

سیدمهدی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  آملی

سلام وقت بخیر
تنها جوابی که باید بدی، اعلام انگیزه حقیقی و واقعی‌تون هست. بنظر من فارغ از اینکه انگیزه شما کلیشه‌ای باشه یا نباشه، حقیقی و واقعی بودنش مهمه. انگیزه اشخاص مختلف و متفاوته. ولی بهرحال ممکنه دو یا چند نفر انگیزه‌های مشابهی داشته باشند، چون ادامه مسیر زندگی علمی‌شون (تحصیلات دکترا) مشابه است.
من الان انگیزه خاصی درباره ادامه تحصیل دارم که با قاطعیت و بدون توجه به کلیشه‌ها یا انگیزه سایر رقبا، انشاءالله در جلسه مصاحبه اعلام خواهم کرد. انشاءالله قضاوت اساتید ممتحن هم بیش از اینکه بر مبنای کلیشه‌ای بودن یا نبودن انگیزه‌ام باشه، بر مبنای میزان صداقت من و توان تشریح موضوع و دفاع از انگیزه‌ها و اهدافم خواهد بود.
با احترام

آملی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیدمهدی

متشکرم. با آرزوی موفقیت

پوریلان
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  آملی

ببینید داوطلب عزیز، شما باید قانع کنید ممتحنین رو. این پاسخ‌ها که علاقه دارم، علم رو دوست دارم، مدرکش رو نیاز دارم و … اینها همه کلیشه‌ای هست و یک دلیل قوی محسوب نمیشه. باید دلیل قوی و انگیزه قوی ارائه بدید.

آملی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  پوریلان

متشکرم که وقت گذاشتید.

ویکتاریون
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  آملی

سلام. به نظرم زیادی روی این سوال حساس شدین( چون چندبار پرسیدینش توی این مدت). انقدرا مهم نیست. یه سوال کلیشه‌ایه که زمانی که دکترا خوندن موقعیت ویژه‌ای محسوب می‌شد موضوعیت داشت. الانم همینطوری می‌پرسن. وگرنه خود استادا هم انقدر تعهد ندارن که نگران تعهد دانشجو باشن.
چون یه سوال کلیشه‌ایه، جواب کلیشه‌ای هم می‌گیره. تنها فرصتایی که دکترا می‌تونه ایجاد کنه ارتقای شغلیه و هیئت علمی شدن. که دومی چون رقابتی و محدود هست معمولا مستقیم بهش اشاره نمیشه و تقریبا همه به جاش میگن علاقه به تحقیق و تدریس.
این میشه که اونام میگن جوابتون کلیشه‌ایه.
برای این که از چنین حالتی در بیاد باید این جواب رو متناسب با شرایط خودتون شرح و بسط بدین. دانشجوی دکترا بودن، اگرچه موقعیت خاصی نیست، به هرحال یه موقعیته. باید بتونین توضیح بدین که قرار گرفتن در این موقعیت چه فایده‌ای برای شما داره و چرا شما و نه دیگران، برازنده‌ی این موقعیت هستین؟
این بخش دوم در واقع تفسیر رزومه و پروپوزال از زبون شماست. شما این مدارک رو اونجا ارائه دادین، ولی چرایی راهی که تا الان اومدین، و راهی که می‌خواین برین رو اونا نمی‌تونن از مدارک متوجه بشن، می‌خوان از شما بشنون.

آملی
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنونم از شما بابت توضیحات مفید.
با آرزوی موفقیت.

فوری فوری
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۵۰ ب٫ظ

دوستان، بنظر شما چه زمانی مصاحبه‌ها تمام میشود؟
آیا در مرداد هم داریم که جایی مصاحبه برگزار کنه؟؟؟

دادیار
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فوری فوری

چه اشکالی دارد اصلا تا اواسط شهریور هم ادامه داشته باشد؟
لطفا …. بله.

وحید
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  فوری فوری

اواخر خرداد یا اوایل تیر مصاحبه‌ها تمام میشند

فوری فوری
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

متشکرم

آملی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۴:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  فوری فوری

بله احتمالش هست مرداد هم مواردی رو داشته باشیم.

محمد
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۳۷ ب٫ظ

اگر مجدد به سایت مراجعه کنید متوجه میشید که ۷ خرداد رو تغییر دادن به ۱۹ خرداد.
شاد و پیروز باشید.

نصیری
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مرسی داداش از اطلاع رسانی. پس فعلا حالا حالاها بنا نیست نتیجه بیاد

حقوق
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

الان نگاه کردم همون ۷ خرداده

سحر
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۲:۴۲ ب٫ظ

متاسفانه یه عده از دوستان اینجا رو تبدیل کردن به محل طعنه و متلک و چرت و پرت گفتن . عزیزان اینجا اگه چیزی برامون مبهم بود یا اطلاعاتی بیشتر از دوستان داریم باید یادداشت کنیم نه اینکه طعنه و خزعبلات بهم تحویل بدیم . ایشاله همه اول در اصول اخلاقی موفق باشیم بعد در مراحل علمی و دانشگاهی

لاندا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

خواهرم
شما هم که همین کارو کردین
بجای بیست خط نصحیت کردن
یک جمله کاربردی که توش راهنمایی هست میکردین

سحر
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  لاندا

عزیز من . من هم جسارت نکردم . فقط حرف من اینه که اگه چیزی واسمون نامفهوم یا مبهم بود اینجا از همدیگه بپرسیم . همین . نه اینکه همدیگه رو خدای نکرده سرزنش کنیم یا متلک بپرونیم

زینت
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بله واقعا…منم بهم بر میخوره وقتی در پاسخ به سوالم، تحقیر و توهین بشنوم.
اینجا محیط آکادمیک است و نه یک مجله زرد.

حسین
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

خب شما یک نکته خوب بفرمائید ما مستفیض بشیم

آرزو
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۲:۱۸ ب٫ظ

درود دوستان گرامی، یک سوال دارم؛ آیا ما خانمها می تونیم برای مصاحبه با کت و شلوار رسمی و روسری بجای مانتو و مقنعه در جلسه مصاحبه شرکت کنیم؟ آیا دانشگاه های شهید بهشتی و علامه طباطبایی و کلیه دانشگاه های آزاد تهران با این مساله اوکی هستند؟ از ورودمون به دانشگاه در زمان مصاحبه ممانعت نمی کنند؟

Mary
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

با پوشش متعارف برید برای مصاحبه اخه این موضوعات حاشیه ای چیه که فکرتونو درگیرش میکنید!؟

آرزو
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mary

شاید از نظر شما این موضوعات در حاشیه باشه اما به عقیده من آراستگی ظاهری و شیک پوشی موجب حظّ بصری جامعه و افزایش اعتماد به نفس در جلسات رسمی میشود.

Mary
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

دوست عزیز ایا عرف متعارف جامعه پوشیدن کت و شلوار برای یک خانومه؟
لباس رسمی و شیک برای خانوم ها همون مانتو شلوار اداری همراه با مقنعه هست که تو دانشگاه ها جزو قوانینه پوشیدن مقنعه مگر برای خانوم های چادری زیر چادر که میتونن روسری بپوشن

وحید
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mary

مطمئنید پوشیدن مقنعه قانون هست؟ من که از دوران لیسانس تا الان، که یک دانشگاه هم بودم، چنین چیزی رو ندیدم.

Mary
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

بنده هم دوران کارشناسی و ارشد رو در یک دانشگاه گذروندم بعلاوه چندین دانشگاه مراجعه کردم و همه پوشش ها به این شکل بوده، اصلا بخاطر ندارم خانومی در دانشگاه با شال و روسری حاضر بشه مگر اینکه چادری باشه ! علتش هم جلوه ی رسمی مقنعه هست
مگه اینکه الان تو این وانفسا خانوما کلا بدون پوشش حاضر بشن

وحید
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mary

عجیبه، چون توی دانشگاه من و چندتا دانشگاه دیگه‌ای که دیدم، دختران با شال میان

ویکتاریون
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mary

سلیقه‌ی خودتون رو که به عنوان عرف مطرح نکنین دیگه.
الان کت و شلوار زنونه خیلی متداول شده و اتفاقا برای مصاحبه و دفاع و جلسات مشابه جا افتاده.
فقط مقنعه رو توی هر دانشگاهی که اجباریه باید سرشون کنن.

آرزو
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mary

گویا شما اصلا متوجه پرسش من نشدید و همچنان اصرار به پاسخگویی دارید. من از شخص شما که اصلا تجربه ای در این مورد ندارید نپرسیدم. همینطور سوالی در خصوص عرف و شرع و قانون هم نپرسیدم. پرسیدم آیا برای مصاحبه میشه با کت و شلوار رسمی و روسری حضور پیدا کرد؟ بهتره شما سکوت کنید و اجازه بدین خانمهایی که این تجربه رو داشتند پاسخ بدهند.

ویلیام جیمز
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

بله مشکلی نیست

آرزو
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویلیام جیمز

جناب تا آنجا که از نامتان برمی آید جنابعالی یک آقا هستین؛ لطفا میفرمایید بر چه اساسی میفرمایید “مشکلی نیست”؟ آیا تجربه ای در این مورد داشتین؟ یا به مورد این چنینی برخورد کرده اید؟

ویلیام جیمز
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

همین که فرمودین
از اسمم مشخص هست آقا هستم
از اسمم مشخص نیست که در آمریکا هستم ؟؟

آندرتیکر
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

آیا به همراه داشتن کیف سامسونت و از این دست اکسسوری های ظاهری تاثیر مثبت داره؟!

جان سینا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آندرتیکر

به نظرم که کیف سامسونت که خیلی خز هست
پیشنهاد من از این پلاستیک های دسته دار آبی تیره که بقالی ها میدن که نخود لوبیا بریزین توش
اونها بهتر هست
یک جورایی خیلی فاز پست مدرن داره واسه دانشجوی دکتری

زیرپوش خاکستری
کت تک چهار خونه
شلوار شش جیب خسته
جوراب سفید
کفش ورنی

اگه تا الان پیپ تهیه نکردین به نظرم از نون شب واجب تر هست
از مقاله isi هم مهم تره
تو جلسه پیپ روشن کنید
هر سوالی که استاد می پرسه
از بالای عینک یه نگاه بهش بیندازید
و یک دود کاپیتان بلک به سمت ش فوت کنید
و با یک ژست حق به جانب بگین :
واقعا دکتر جواب این سوال رو نمیدونی که از من می پرسی؟

نصیری
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  جان سینا

این ی چیزه . و اونایی ک میگن اقا نتیجه اومده یا نه . خب برید سنجش ببینید اومده یا نه . الکی میان سوال میکنن .

کوشا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آندرتیکر

آیا این مورد واقعا برای شما مهم است.
اینجا جای مشاوره و راه انداختن کار داوطلبین هست و نه جوک تعریف کردن.

مرضیه
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

وقتی سازمان سنجش هنوز نتایج دعوت به مصاحبه چند برابر ظرفیت رو اعلام نکرده چطوری دانشگاه فردوسی زمان مصاحبه اعلام کرده؟؟؟

عسل
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

پیشواز رفته

صفراوی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

چون تا مشهد خیلی راه هست
از الان گفتن از روز ۷ خرداد مردم راه بیوفتن
که خرداد هالیدی مشهد باشند انشالله
هم زیارتی هست
هم از تعطیلات نیمه خرداد استفاده کنند

البته نیمه خرداد دانشگاه فردوسی تعطیله راستی

کیانوری
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

درود بر تاواریش
یک سوال ؟
من حدود ۱۶ ترم سابقه حق التدریس در دانشگاه های پیام نور و آزاد دارم
این سوابق رو چجوری باید به اساتید مصاحبه کننده ارائه کنم ؟
چون جز یک برنامه کلاسی که چیز دیگه ایی به ما به عنوان حق التدریس داده نمیشه که ثبت شده جایی باشه

سامسونگ دلیریان
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

آقا یک سوال ؟
پایان نامه یا مقالات و رزومه و غیره رو باید برای دانشگاه مقصد بازگذاری و ایمیل کنیم یا همراه داشته باشیم ؟
دوم اینکه باید محل چاپ مقاله رو به اساتید آدرس بدیم یا فقط مقاله پرینت شده رو ببریم ؟
من فقط میدونم نتیجه ازمون زبان mart که در سامانه هست
بقیه ش چی ؟

آلساندرو
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۹:۱۰ ق٫ظ

تبریک به دوستان
الان اعلام شد

ما که دعوت نشدیم
گویا خیلی سخت گیرانه بوده
فقط ده درصد از انتخاب رشته کننده ها دعوت شدن
تو رشته ما فقط ۲۸ نفر دعوت شدن به مصاحبه

واقعا چرا اینقدر سرکاری

رضا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۸:۴۰ ق٫ظ

نتیجه ی دانشگاه ازاد امروز میاد

مختاری
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

از کجا میدونید

زیکو
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

اووووووووووه کی حوصله داره پاشه بره تا مشهد
من یک بار شش ساله بودم بابام خدابیامرز ما رو برد زیارت مشهد

حالا از اینجااااااا تا اونجاااااااااا کی بره این همه راه رو

abc
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام
دوستانی که سابقه مصاحبه دارند: آیا بایدفایل مقاله ها رو هم مانند فایل پایان نامه برای دانشگاه هایی که از ما مصاحبه می گیرند بارگذاری کنیم؟؟ممنون

اسماعیل
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  abc

ببری نمی خواهند اما نبری می خواهند

abc
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

سلام
دوستان من یه مقاله دارم که می خوام برای یک همایش بفرستم سئوالی دارم: ممکنه مصاحبه گر ها مقاله را ریز به ریز بررسی کنند چون من در تعدادی از شاخص های آماریش دستکاری کرده ام و اگه یه کسی که از آمار سر در بیاره بررسی کنه متوجه میشه به صورت ناشیانه داده سازی شده ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره بگه

کوچی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  abc

خلاصه مقاله رو شفاهاً می‌پرسند.
بعید میدونم فرصت کنند ریز به ریز بررسی کنند.
جلسه مصاحبه، مثل جلسه دفاع نیست که وقت و فرصت کافی داشته باشند. ۱۵ نهایت ۲۰ دقیقه .

سیدمهدی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  abc

سلام. نظر شخصی بنده اینه که شما کلاً اون مقاله رو بیخیال بشید. نه بفرستید به همایش، نه تو مصاحبه اسمی ازش بیارید. مقاله‌ای که با دستکاری آماری تولید بشه، نه دردی از دنیا دوا می‌کنه، نه بدرد آخرت کسی میخوره.

کروز
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  abc

بفرستید… سنگ مفت گنجشک مفت…
البته خیلی هم نه مفت!!!

abc
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  abc

از دو دوست بالایی ممنونم
ممنونم میشم ویکتاریون و دیگر دوستان هم نظرشون رو بگن

abc
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  abc

از همه دوستان که تا به حال در مورد مساله من کامنت گذاشتند سپاسگذارم

کوچی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  abc

خواهش میکنم

نلی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  abc

نه بابا ارائه بده
اصلا متوجه نمی شن
خود اساتید در مقالاتی که مشارکت میکنند اصلا از تحلیل آماری سر نمیارن

در ضمن الان همه مقاله ها همینقدر آبکی و الکی هست

رضا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

یحتمل امروز باید اعلام بشه

عسل
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

بعیده

نصیری
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سازمان سنجش کلا هیچ چیزش معلوم نیس.

عسل
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۹:۰۳ ق٫ظ

پس کی اعلام میشه نتایج؟؟ نتایج اولیه هم زودتر از زمانی که اعلام کرده بودن اومد

دختر یزدی
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۴:۰۵ ب٫ظ

خدا خیرشون بده بازم ! باعث میشن این سازمان سنجش زودتر دست بجنبونه !!! داریم خفه میشیم از استرس !!!

عماد
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  دختر یزدی

شما رشته تون چیه؟یزد چطور دانشگاهیه

بنیامین
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۱:۰۲ ب٫ظ

سلام هنوز نتیجه انتخاب رشته نیومده چطور زمان مصاحبه مشخص میکنه

سیبانی
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

یه سوال؟
اگه تداخل داشته باشه زمان مصاحبه برای دو مکان مختلف و بعضاً دو شهر مختلف، نمیشه تماس گرفت با مدیرگروه هماهنگ کرد ؟!
لطفا راهنمایی بفرمایید.
ممنونم.

دکتر شهروندها
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیبانی

شما انتخاب رو بیار
بعد در مورد تداخل تصمیم میگیریم

تا الان که هیچ دانشگاهی در هیچ رشته ایی تداخل پیدا نکرده
شما نگران چی هستید ؟

ماخ
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

خیر.

کومودو
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

با سلام و احترام.
آیا اضافه وزن روی مصاحبه تاثیر منفی داره؟
(رشته فیزیک)

سراج
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  کومودو

لطفا بیشتر توضیح بدین….
مصاحبه برای دعوت مسابقه ورزشی نیست که…. یه چیز علمی و آکادمیک هست…

داوطلب ۹
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  کومودو

بستگی به رشته و دانشگاه داره

رونی کولمن
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  کومودو

تو فیزیک اضافه وزن تاثیر داره
حتی فیس خوب هم باید داشته باشی
اما بادی بیلدینگ وزن مهم نیست بیشتر تنومندی مهمه
به نظرم شما وزن آزاد شرکت کن
بعلاوه صد و سی

حالا بذار نتایج انتخاب رشته بیاد
بعد اعلام میشه روز وزن کشی

شریفیان
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

یا شنبه اعلام میشه،
یا اینکه شنبه اعلام نمیشه، روزهای بعدش میشه.

نصیری
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  شریفیان

خیلی ممنون داداش کلا پیش بینیت رو دوست داشتم

شریفیان
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نصیری

خواهش میکنم. دیگه بعد از این همه سال، باید هم مسلط به تاریخ باشیم.

دانشپژوه
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  شریفیان

تشکر ویژه بابت روشنگری و تنویر افکار که فرمودید.

جلیل 1
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  شریفیان

سلام استاد خوبی شنبه که تعطیل رسمی اعلام کردند جدیدا

علی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

کار هر ساله فردوسی است قبل از اعلام نتایج انتخاب رشته تاریخ شروع و پایان مصاحبه دکتری را اعلام می کند

علیرضا ۷۴
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام! نه نتایج برای مصاحبه اعلام شده و دانشگاه فردوسی چنین اطلاعیه‌ای صادر کرده.

مختاری
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۶:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا ۷۴

کجا اعلام شده؟

احمد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۷:۴۲ ب٫ظ

خونه عروس بزن و بکوبه خونه دوماد سوت و کور

سجاد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۶:۴۲ ب٫ظ

باسلام من سایت سنجش رو الان دیدم نتایج که نیومده چرا میگین اومده؟؟؟؟؟

افق حقگوی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۸ ب٫ظ

امیدوارم همه ی کسانی که در انتظار نتیجه و مصاحبه هستن به ایران عزیزمان و به ملت شریف صادقانه خدمت کنند با آرزوی موفقیت و سرافرازیشان

sina.emamy1998@gmail.com
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۴:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  افق حقگوی

حتما خودمم در انتظار هستم

کواکبیان
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  افق حقگوی

ان شاءالله

آرمناک پطروسیان
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۶ ب٫ظ

اعلام شد

کتایون
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۳:۰۷ ب٫ظ

درود برشما.موفق باشید.تازه فرم صلاحیت عمومی داووطلبان هم هست.فقط گفتن ده اول خرداد اعلام میشه.

علی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۲:۵۲ ب٫ظ

کی قرار هست نتایج از طریق سازمان سنجش اعلام شود که زمان هفتم واسه مصاحبه این دانشگاه در نظر گرفته است؟

مهدیار
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۸ ب٫ظ

سلام نتایج انتخاب رشته دکتری اومده

عسل
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیار

خبربود یا سوال؟؟؟؟؟

یک داوطلب
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱:۵۱ ب٫ظ

وقتی سازمان سنجش اعلام می کنه نتایج نیمه دوم خرداد اعلام می شود
لابد من داوطلب هم برای خودم و زندگی ام برنامه ریزی انجام خواهم داد
چه معنی می دهد که یک دفعه بفهمم که هفته دیگر باید بروم مصاحبه؟
مصاحبه ها نباید زودتر از ۲۰ خرداد انجام شود

عسل
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  یک داوطلب

مگه اعلام شد؟

نصیری
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  یک داوطلب

طبق چیزی که خود سایت سنجش زده نیمه اول زده. اشتباه تایپی این سایت زده نیمه دوم

ک مثل کپل
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  یک داوطلب

حرف حساب

شنل قرمزی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۳۵ ق٫ظ

بچه ها اینجا کسی زیست شناسی فردوسی هست؟

رضا
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۲۴ ق٫ظ

اگه طبق روال پارسال باشه فردا باید جواب دانشگاه ازاد برای دعوت به مصاحبه بیاد

عسل
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۷:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

منتظریم

محمد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

سلام . دوستان لطفانظر بدین، با تراز حدود۳۰۰۰ رشته حقوق خصوصی امکان دعوت به مصاحبه کدوم یکی از شبانه و پردیس و ازاد هست بنظرتون؟

علی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان چند روز بعد نتایج انتخاب رشته میاد انشاالله هر چی خیر باشه اتفاق بیفتد

فریبرز
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

آزاداکثرادعوتی

محمد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  فریبرز

ممنونم . حتی،شهرای بزرگ؟؟

سمرقند
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

باید صبر کنی
عجله نکن

الف
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

سلام مگه قرار نیست که نتایج انتخاب رشته نیمه دوم خرداد اعلام بشه اونوقت چطوری دانشگاه فردوسی نیمه اول خرداد مصاحبه را برگزار می‌کنه ؟

محمد آقا
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  الف

سلام دهه اول خرداد نتایج اعلام میشه بنابر این , این خبر یا کذب هست یا اینکه دانشگاه فردوسی مشهد لات بازی درمیاره ((:

مونا
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

دانشگاه آزاد کی اعلام میشه همزمان با سراسری هست؟؟

آد
خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

بله‌ اعلام میشه

عماد
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

سلام دوستان رشته علوم سیاسی با تراز ۳۷۳۷ تخصصی ۳۰درصد زبان ۹ درصد کجا احتمال قبولی دارم؟

دانشگاه فردوسی که اعلامیه ای نزده

نارنجی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  عماد

با این نمره کل
روزانه قبول نمیشین

عماد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۶:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  نارنجی

شما رشته علوم سیاسی هستید؟

نارنجی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

بله
کارشناسی فردوسی
ارشد دانشگاه تهران

عماد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نارنجی

اطلاع دارید چرا با این درصد تراز کم شده؟پارسال ۳۰درصد تخصصی رتبه میومد زیر پنجاه
واینکه امسال تا ۱۱۶۰ دعوت مصاحبه شدن علوم سیاسی
معقول نیست

عماد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نارنجی

من ارشد بهشتی بودم

عماد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نارنجی

با این تراز خیلی ها پارسال دعوت به مصاحبه شدن.رتبه و تراز شما چنده؟

شیرازی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۶:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  عماد

بله…اتفاقا روزانه قبول میشید ب شرط مصاحبه خوب و رزومه

عماد
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیرازی

شما شیراز هستید؟من شیراز هستم و چون دبیر هستم خیلی خوبه اگر شیراز قبول بشم.
مقاله دارم کتاب هم دارم.ولی نزدیک شیراز هم زدم.اصفهان و یاسوج و یزد.بعدش تهران ها زدم.دوس داشتم تهران برم اما فاصله زیاده و چون کلاس دارم اذیت میشم

مختاری
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

شاید برا استعداد درخشان باشه

اعظم
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

پس به احتمال زیاد نتایج تو همین چند روز آینده اعلام میشه .
ایشاله همه با دیدن نتایج خوشحال بشیم

شنل قرمزی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  اعظم

مگه دعوت به مصاحبه خوشحالی داره؟
شهریور باید ببینی خوشحال هستی یا نه

نصیری
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۶:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  اعظم

مصاحبه ک خوشحالی نداره. طرف بهترین رتبه آورده قبولش نکردن

Bony M
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ب٫ظ

آقا اونهایی که تجربه دارند میتونند راهنمایی کنند؟
لیست انتخابهای مجاز به داوطلب به شکل تجمیع اعلام میشه
یا یکی یکی باید دانشگاه ها رو چک کنی
یا خود دانشگاه به فرد اعلام میکنند ؟

ویکتاریون
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Bony M

مثل مرحله‌ی قبلی. سنجش کارنامه صادر می‌کنه که کجاها دعوت شدین.
منتها تاریخ و مراحل و مدارک مصاحبه‌ی هر دانشگاه رو باید جداگانه از سایت خودش چک کنین.

یاسر
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Bony M

عزیزم قدرت بیان و سهمیه داری یاعلی

تهمینه
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۹:۰۶ ب٫ظ

یک سوال از اونهایی که احتمالا اطلاعات دارند در مورد دانشگاه ها ؟
اگه یک نفر آستان مرکزی باشه
و بخواد بین دانشگاه ها انتخابی داشته باشه
بین دانشگاه های تهران و مشهد و سهند تبریز
کدوم انتخاب ها عقلانی تر هست ؟
به شکل شفاف تر سوال اینکه
بین :
شهید بهشتی
امیرکبیر
تربیت مدرس
خوارزمی
فردوسی مشهد
سهند تبریز

از لحاظ rate کدوم ها اولویت هست ؟
از همه جوانب
میانگین امتیازشون به ترتیب اولویت ؟

مهرداد
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  تهمینه

به ترتیب :امیر کبیر ،تربیت مدرس ،بهشتی ،فردوسی مشهد ،سهند تبریز ،خوارزمی

تهمینه
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

مرسی آقا مهرداد

شیرازی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۶:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  تهمینه

هر جای ایران باشین دانشگاه های تهران قطعا اولویتتون باشه….د تهران .ش بهشتی.ت مدرس.ا کبیر.فردوسی.تبریز….

اکثرا دعوت میشین واسه مصاحبه شور نزنین……شما سعئ خودتون کردین مابقی بسپارین ب خدا
خوشحال.خوش تیپ.ریلکس.قوی.مهربون و با اعتماد کامل به خدا تشریف ببریدمصاحبه وب خودتون تاکید کنید من قبول شدم و در مقطع دکتری تحصیل میکنم……شادباشید

وحید
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  تهمینه

چه رشته‌ای هستید؟

تهمینه
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

فیزیک

وحید
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  تهمینه

رشته فیزیک رو نسبتا خوب میشناسم چون چند تن از دوستان من فیزیک بودند. از نظر اسم بخواهید بگید، رده‌بندی به این شکل هست: امیرکبیر – شهید بهشتی – تربیت مدرس – خوارزمی – سهند
اگر ریزتر گرایش کاری (ذرات بنیادی و نظریه میدان، هسته‌ای، ماده چگال، کیهان‌شناسی، محاسبات کوانتومی، سامانه‌های پیچیده و…) رو بگید بهتر میتونم راهنمایی کنم؛ چون توی برخی گرایش‌ها میشه گفت شهید بهشتی قوی‌تر از بقیه هست

علی 64
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

فیزیک گرایش به گرایش زمین تا آسمان فرق میکنه

وحید
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی 64

بله حرف من هم همین بود؛ توی برخی گرایش‌ها خب شهید بهشتی بهتر از اون ۴ تای دیگه هست، ولی طبیعتا صنعتی سهند توی هیچ گرایشی برتر از اونا نیست (ممکنه یک استادی توی یک دانشگاهی روی یک شاخه بسیار فرعی کار کنه، مثل مقالاتی که هنوز برخی اساتیدِ ریاضی توی شاخه‌هایی مثل توپولوژی عمومی یا نظریه گروه‌ها منتشر میکنند، درحالی که با حل شدن اغلب مسائل مهم‌شون تبدیل به شاخه‌هایی کم اهمیت شدند) به همین خاطر اسم دانشگاه هم تا حدی دارای اهمیت است و بین دانشگاه‌هایی که از نظر اسمی تفاوت زیادی هست (که بین امیرکبیر و شهید بهشتی و تربیت مدرس این مساله وجود نداره) از نظر سطحی هم 《اغلب》 تفاوت وجود داره.

میلیما حکمت
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۹:۰۰ ب٫ظ

پس تا شنبه قاعدتا اعلام نتایج دعوت به مصاحبه ها میاد

فکر کنید ده روز دیگه مصاحبه است
پس